Lartes skrev:Wohoo nu har jag också skaffat TL.
Blev en TL1000R röd/svart från -98:a
Hade bara gått 2144mil, bra maskinellt skick, men inte mint condition men det märktes också på priset.
Här ska mullras
J-Bone skrev:Välkommen till familjen då! Vilken blir första modden då?
Lartes skrev:Första modden blir nog att få dit dom nya packboxarna.
Sen i vinter nalkas nog en omlackering, förmodligen helsvart.
Sen vet jag inte, sitter miniblinkare på, remus slip-ons också. Låter som f-n.
Kanske en liten rensning av rumpan, vem vet?
Mest ska jag drömma om hur mycket jag ska mullra till sommarn -06
J-Bone skrev:Ok, när du ändå ska riva gaffelben så tipsar jag om fjädrar och olja från exempelvis Wilbers, ny dämpare bak och lite chassijusteringar. Samt allmän rensning på onödiga detaljer.
Välkommen till twinträsket hoppas att du blir nöjd med din tlrLartes skrev:Ska bara ha å nöjesåka lite med den, så det låter lite väl dyrt med rejsfjädrar å liknande.
Om jag börjar köra hårdare & eventuellt lite bana kanske det blir aktuellt.
Ja men välkommen till twinträsket hoppas att tråden kan hjälpa dig med massorFrukostfrallan skrev:Kung tråd med massor av viktig info
Kört 500 mil i sommar än så länge
skydda er
Vä sida sa du har du kollat drivpaketet om det kan va slitet?.Är ljudet lika på alla vxlar eller bara på nån kolla detmr_hman skrev:Min tl har fått ett nytt tickande/knackande ljud. Det verkar komma från den bakre cylinder och på vänster sida. Någon som har tips. Jag kollade ventilspel och kamdreven/kedjan idag och kunde inte se något. Ljudet är som tydligast vid ca 2000-4000varv. Tacksam för alla tips.
tlmartin skrev:Vä sida sa du har du kollat drivpaketet om det kan va slitet?.Är ljudet lika på alla vxlar eller bara på nån kolla det
An3Azz skrev:Den låter även på tomgång ståendes på ett depåstöd kan jag tillägga för att förtydliga lite, jag och mr_hman stod och kliade oss i huvet häromdan och försökte lokalisera varför den låter.
J-Bone skrev:Ok, när du ändå ska riva gaffelben så tipsar jag om fjädrar och olja från exempelvis Wilbers, ny dämpare bak och lite chassijusteringar. Samt allmän rensning på onödiga detaljer.
Jag har haft hojen fem år men ljudet är nytt sen i söndags, min första tanke var vevstakslager men det låter inte jättehögt och det låter som att det kommer en bit upp på bakre cyl. Jag och An3azz började fundera på kamkjedjesträckaren. Hur kan jag kolla om det är vevstakslagret, måste jag loss med cyl för det .. Tacksam för alla tipsTLRR skrev:Hmm vill inte skrämmas,men kontrollera oljan o titta om du har några spån i som är kopparfärgade.Låter misstänkt likt början på vevstakslagerras om det är ett tungt knackande ljud.Om inte så kan det vara det vanliga medfödda tickandet från sissor gear som sitter på ändan på kamaxlarna.
Jag börjar förbereda mig mentalt för att riva ner den, det borde ju gå bra, ihopsättandet är en annan femma.Ricken skrev:Vevstakslagret kan du se om du tar bort cylindrarna, men har du ändå kommit så långt så tycker jag att du ska dela blocket...
Fast det blir ju dyrt.
Bara att lyfta ner den och börja skruva. tur att det är vinter snart :/
J-Bone skrev:Ang Wilbers finns det någon svensk återförsäljare för dessa produkter??
Måste hissa upp min skönhet och fixa gaffeln och tänkte då passa på att uppdatera den.
/ Danne
Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring
Honda har uppdaterat NT1100... |
|
Yamaha Tracer 9 uppdateras
Sporttouring-modellerna TRA... |
|
EICMA 2024: Ducati
Som väntat släppte de itali... |
|
Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar
Royal Enfield har tagit ste... |
|
Honda ICE Concept
2025 Honda ICE Concept bike... |
|
EICMA 2024
Nu lämnar vi Milano-mässan ... |
|
EICMA 2024: KTM
Vi får dra oss tillbaka til... |
|
SMC kräver omedelbar reform av 5-5-regeln
Sveriges MotorCyklister (SM... |
|
Yamaha Tracer 9-modellerna uppdateras
Yamahas Sports Touring-mode... |
|
Svenska Roam utnämnt till en av världens 100 viktigaste ”impact”-bolag
Roam, det kenyanska elmotor... |