TL-tråden !

Status
Ej öppen för fler svar.

sharpedge

Året runt
Gick med
4 Dec 2003
Ort
Göteborg
Hoj
Suzuki TL1000R -98
Ricken skrev:
Nu är det så här...

Jag hade problem med mina stift i början, dom surnade om jag inte appsolut körde den riktigt varm.

Sen bytte jag stift till: Bosch UR3CC

Och gud va bra det blev :) Och så kostar dom inte ens hälften av vad vanliga stift kostar. Har för mig att jag betalade 35-40 spänn styck för dom.

Helt klart värt att prova, det ska gå att byta ut 3an mot en 4:a oxå, kan bli ännu bättre men det har jag inte behövt prova för nu går den (kanske snart) som den ska.

Robster: Nä jag såg ett par fjädrar på ebay, WP tänkte att det kunde vara ett fynd, ingen som hade bjudit när det var 2h kvar och startpris på 10£, men jag tror dom gick för 24£ inna det blev klart. Orkade inte engagera mig nå mer efter att mina 10£ blev överbjudna.
Men du har en TLS, kan det vara ngn skillnad på "stiftkänslighet" mellan S och R?
 

tlmartin

Ny medlem
Gick med
10 Apr 2004
Ort
Nynäshamn
Hoj
gsxr 1000 K8
Nu har jag gjort bort mig med priset på dom här hälplattorna priset som jag skrev på 700pix gäller inte längre utan 500pix + frakt är det nya priset fick tag på rätt alu plåt till ett kanon pris så 500pix made in sweden
 

An3Azz

www.99riderz.com
Gick med
21 Oct 2003
Ort
Östersund
Hoj
GSXR1100 och en jeffla snöskoter, en grön.
jävla tomgång

Vetefan vad som har hänt med min kära mullermaskin. Felet artar sig som följer, hojjen står och tuffar på tomgång runt 1000v/min men så dör den bara utan anledning (uppstår varm som kall) försöker jag höja tomgången så är den likadan tills jag höjer till ca 1500 v/min, när jag gjort det så fortsätter den öka till 2500 v/min av sig själv :mad: Jag vrider ner tomgången till under 1500 och hojjer avlider.....händer inte jämnt, men nog ofta för att jag ska bli ARG!
 

tlmartin

Ny medlem
Gick med
10 Apr 2004
Ort
Nynäshamn
Hoj
gsxr 1000 K8
An3Azz skrev:
Vetefan vad som har hänt med min kära mullermaskin. Felet artar sig som följer, hojjen står och tuffar på tomgång runt 1000v/min men så dör den bara utan anledning (uppstår varm som kall) försöker jag höja tomgången så är den likadan tills jag höjer till ca 1500 v/min, när jag gjort det så fortsätter den öka till 2500 v/min av sig själv :mad: Jag vrider ner tomgången till under 1500 och hojjer avlider.....händer inte jämnt, men nog ofta för att jag ska bli ARG!
Det låter nästan som du har ett insugsläckage tex mellan cylindern och spjällhus kolla om insugsgummin är oljiga och kladdiga mellan cyllen och spjällhusen
 

An3Azz

www.99riderz.com
Gick med
21 Oct 2003
Ort
Östersund
Hoj
GSXR1100 och en jeffla snöskoter, en grön.
tlmartin skrev:
Det låter nästan som du har ett insugsläckage tex mellan cylindern och spjällhus kolla om insugsgummin är oljiga och kladdiga mellan cyllen och spjällhusen

Ska kollas, tack för tipset. Borde man ju iofs kunnat räkna ut själv inser jag nu i efterhand :va :D :D
 

sharpedge

Året runt
Gick med
4 Dec 2003
Ort
Göteborg
Hoj
Suzuki TL1000R -98
hmm, nu är tändstiften bytte iaf...
Det som gjorde mig lite orolig var att min hoj har sörplat i sig 7dl olja på ca 800 mil. Den har nu gått 4200 mil.

Verkstadskillen sa att det berodde på helsystemet jag har på hojen...
 

J-Bone

Ny medlem
Gick med
10 Mar 2003
Ort
Söder om söder
Hoj
3 x Zook. Oljekokarn, Traktorn och bambustaketet.
sharpedge skrev:
Verkstadskillen sa att det berodde på helsystemet jag har på hojen...

ehh... :va

hur? varför?


jag kan ju lika gärna säga att jag tror det beror på den gula färgen liksom....
 

sharpedge

Året runt
Gick med
4 Dec 2003
Ort
Göteborg
Hoj
Suzuki TL1000R -98
J-Bone skrev:
ehh... :va

hur? varför?


jag kan ju lika gärna säga att jag tror det beror på den gula färgen liksom....
ok, det berodde på att jag inte hade orginalpipor på hojen då. fråga inte mig ngt teknisk. Jag bara framför vad han sa.
Vem vet.. 7 dl olja på ca 6-800 mill är normalt för en motor på 4200 mil?
 

J-Bone

Ny medlem
Gick med
10 Mar 2003
Ort
Söder om söder
Hoj
3 x Zook. Oljekokarn, Traktorn och bambustaketet.
sharpedge skrev:
ok, det berodde på att jag inte hade orginalpipor på hojen då.

lol... det är ju lika kryptiskt det. :)

asså, om det skulle bero på systemet så måste han mena att det beror på att det är mer luftflöde nu. mera luftflöde måste korrigeras med mer bränsle annars går den för snålt, gissar att det var det han menade? att den drar mer olja pga att bränsle/luft blandningen är för snål? kan den göra det?
 

sharpedge

Året runt
Gick med
4 Dec 2003
Ort
Göteborg
Hoj
Suzuki TL1000R -98
Jag är inte motorteknisk... det borde du ha fattat vid detta laget ;)

summan av allt är iaf att den slurpat i sig 7 dl olja... varför vet jag ej.
 

tlmartin

Ny medlem
Gick med
10 Apr 2004
Ort
Nynäshamn
Hoj
gsxr 1000 K8
sharpedge skrev:
Jag är inte motorteknisk... det borde du ha fattat vid detta laget ;)

summan av allt är iaf att den slurpat i sig 7 dl olja... varför vet jag ej.
Hur är det med bakhjuls åkning mycket av den varan så kan den kasta upp olja i luftburken.Puch rod P-box P-box bakom främre drevet.Finns det inga yttre läckage så är det ett innre läck :näsblod.Men jag kan inte heller förstå varför den skulle dra olja pga att du har helrör. :va
 

Vee-twn

Vagabond
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Solna
Hoj
Ingen nu
TL-ägare no more...

Nu har det hänt!
Efter en sommar med sviktande lust för mc åkning så har jag sålt min ögonsten. Leon här på forumet är numer ägare till "min" TL1000. Jag önskar honom välkommen till Twin träsket. :tummenupp
Jag dyker säkerligen upp här någon gång ibland. Bättre tråd än TL tråden får man leta efter!! :yoparty

/Jens
 

tlmartin

Ny medlem
Gick med
10 Apr 2004
Ort
Nynäshamn
Hoj
gsxr 1000 K8
Vee-twn skrev:
Nu har det hänt!
Efter en sommar med sviktande lust för mc åkning så har jag sålt min ögonsten. Leon här på forumet är numer ägare till "min" TL1000. Jag önskar honom välkommen till Twin träsket. :tummenupp
Jag dyker säkerligen upp här någon gång ibland. Bättre tråd än TL tråden får man leta efter!! :yoparty

/Jens
:( :gråta fast det är ju bättre att den används för att åka med än att vara dammfälla :7peta
 

Leon

-VTR-
Gick med
7 Dec 2003
Ort
Nyköping
Hoj
VTR 1000
Vee-twn skrev:
Nu har det hänt!
Efter en sommar med sviktande lust för mc åkning så har jag sålt min ögonsten. Leon här på forumet är numer ägare till "min" TL1000. Jag önskar honom välkommen till Twin träsket. :tummenupp
Jag dyker säkerligen upp här någon gång ibland. Bättre tråd än TL tråden får man leta efter!! :yoparty

/Jens


Tackar!
Fick en bra start med att behöva ligga bakom en "Bred transport" på E4:an.
Tog nog runt 30min för att komma en mil... Sedan kunde vi ta en annan väg.
Men nu är den hemma och den ska få åka vägarna igen istället för att samla damm.
Vi ses på efterfesten... :yoparty
 

PutteLiten

Twins have more fun
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Hemma
Hoj
TL1000R; Triumph Tiger; XR650R SM; XL1200X
Ricken skrev:
Nu är det så här...

Jag hade problem med mina stift i början, dom surnade om jag inte appsolut körde den riktigt varm.

Sen bytte jag stift till: Bosch UR3CC

Och gud va bra det blev :) Och så kostar dom inte ens hälften av vad vanliga stift kostar. Har för mig att jag betalade 35-40 spänn styck för dom.

Helt klart värt att prova, det ska gå att byta ut 3an mot en 4:a oxå, kan bli ännu bättre men det har jag inte behövt prova för nu går den (kanske snart) som den ska.

Robster: Nä jag såg ett par fjädrar på ebay, WP tänkte att det kunde vara ett fynd, ingen som hade bjudit när det var 2h kvar och startpris på 10£, men jag tror dom gick för 24£ inna det blev klart. Orkade inte engagera mig nå mer efter att mina 10£ blev överbjudna.


:yoparty :yoparty :yoparty
Jag har fixat stift problemet!

Jag tackar för hjälpen.


Kort beskrivning hur jag gick tillväga.

1. Fråga i TL-Tråden och frå bra svar.
2. Åk och köp orginal stift hos Suzuki (jag orkade inte trixa med "bästa grejerna...")
3. Lägg stiften på TLR sadeln i ungeför 10 minuter, OBS! ta ej ur dem ur fodralet.
4. ta bort stiften från sadel
5. Starta TL och kör och var glad för nu är det inga problem längre med stiften.... (observera att de jag köpte fortfarande är kvar i orginal förpackingen... :hihi :lol ) :tummenupp
(jag är lika oförstående som er...)

Nu har jag i alla fall nya stift till nästa säsong :tummenupp :tummenupp


:hej

Bilder från turen går att hitta på TLP :)
 

tlmartin

Ny medlem
Gick med
10 Apr 2004
Ort
Nynäshamn
Hoj
gsxr 1000 K8
ja ni tl-vänner nu nalkas höst och rusk då kommer frågan hur många mil har ni klämt iväg i år själv har jag åkt 650 mil hittils men lite till hoppas jag att det blir :tummenupp :tungan
 

Gabor

Guest
tlmartin skrev:
ja ni tl-vänner nu nalkas höst och rusk då kommer frågan hur många mil har ni klämt iväg i år själv har jag åkt 650 mil hittils men lite till hoppas jag att det blir :tummenupp :tungan

Över 1000 mil, men av de var ca 900 i regn... :gnissla
 
Status
Ej öppen för fler svar.
Nyheter
Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring

Honda har uppdaterat NT1100...

Yamaha Tracer 9 uppdateras

Sporttouring-modellerna TRA...

EICMA 2024: Ducati

Som väntat släppte de itali...

Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar

Royal Enfield har tagit ste...

Honda ICE Concept

2025 Honda ICE Concept bike...

EICMA 2024

Nu lämnar vi Milano-mässan ...

EICMA 2024: KTM

Vi får dra oss tillbaka til...

SMC kräver omedelbar reform av 5-5-regeln

Sveriges MotorCyklister (SM...

Yamaha Tracer 9-modellerna uppdateras

Yamahas Sports Touring-mode...

Svenska Roam utnämnt till en av världens 100 viktigaste ”impact”-bolag

Roam, det kenyanska elmotor...

Top