TL-tråden !

Status
Ej öppen för fler svar.

An3Azz

www.99riderz.com
Gick med
21 Oct 2003
Ort
Östersund
Hoj
GSXR1100 och en jeffla snöskoter, en grön.
Ricken skrev:
Jag har tittat lite på den ja, varför skulle jag inte ha gjort det? :confused:
Den finns ju där med skruvar på, då kan man ju inte låta bli :D eller hur :arsele


Vad är det dårå?
Har du fipplat på den, eller är du bara sugen?

Det behövs inga speciella saker till den, bara en bit kabel att kortsluta kontakten bak i röven med.

Det grejar du. :tummenupp


Ska bara kolla om den är rätt justerad inför sommaren, har oxå haft lite strul med att den vill dö vid gasavslag
 

Octofinger

Tokfan
Gick med
20 Oct 2005
Ort
Muppsala
Hoj
Röd TL1000S -97
An3Azz skrev:
Ricken, har du micklat med TPS:en, isf behövs det nåt specialverktyg för det? T.ex klockor och sånt, isf är det nåt du har i din ägo?
TPS'en klarar du med ett gem och en torx-bit. Brygga "rövkontakten" med gemet och justera tps'en sen. Du behöver en torx-nyckel med ett hål i mitten... Det sitter ett irriterande stift mitt i skruvarna till tps'en.

Jag skulle å andra sidan inte justera min tps utan att ge mig på att justera spjällen också. För det behöver du en vacuummätare av nåt slag, och sen bör du tanka hem sync-videon på jiffypark.com. För närvarande verkar TL-sidorna ligga nere. Hoppas det bara är tillfälligt.
 

peter_n

Ny medlem
Gick med
9 Jul 2003
Ort
Malmö
Hoj
SV 650s
tlmartin skrev:
TL1000S ligger i försklass 6 medans TL1000R ligger i klass 7


Tack så mycket för svaren!

Någon som vet hur man gör med försäkring om man vill köra den några månader i Tyskland och sedan ta hem den?

Jag har också lite funderingar på en SV 1000. Någon som vet vilken försäkringsklass den är i?
 

tlmartin

Ny medlem
Gick med
10 Apr 2004
Ort
Nynäshamn
Hoj
gsxr 1000 K8
peter_n skrev:
Tack så mycket för svaren!

Någon som vet hur man gör med försäkring om man vill köra den några månader i Tyskland och sedan ta hem den?

Jag har också lite funderingar på en SV 1000. Någon som vet vilken försäkringsklass den är i?
SV1000 ligger i försklass 7 det vet jag men inte om dina försäkrings frågor ring bolagen och fråga så blir det rätt på en gång :tummenupp
 

Fredde83

Ny medlem
Gick med
1 Oct 2003
Ort
Lund
Hoj
Vitpil
Kommer precis in från premiärturen för i år :)
Kan bara konstatera att den är fruktansvärt mer lättsvängd nu, har schimsat upp bakdämparen i vinter. Nästan lite läskigt hur den bara "ramlar" in i kurvorna. Däcken verkar bra, men lite kallt och grusigt för att testa fullt ut.

Dock är jag väldigt missnöjd med min nya kolfiberframskärm. Köpt på S-racing och passform inte är av denna värld. Blir till att laga den gamla och lacka den svart. Nä nu kan våren få komma på riktigt!
 

Ricken

Gudomlig sporthojare
Gick med
19 Apr 2004
Ort
Hemma
Hoj
RC8/Husaberg 450/Varg SM/Navstyrd supermono
Fredde83 skrev:
2041259 Kommer precis in från premiärturen för i år :)
Kan bara konstatera att den är fruktansvärt mer lättsvängd nu, har schimsat upp bakdämparen i vinter. Nästan lite läskigt hur den bara "ramlar" in i kurvorna. Däcken verkar bra, men lite kallt och grusigt för att testa fullt ut.

Dock är jag väldigt missnöjd med min nya kolfiberframskärm. Köpt på S-racing och passform inte är av denna värld. Blir till att laga den gamla och lacka den svart. Nä nu kan våren få komma på riktigt!
Så kolfiber skärmen är till salu billigt alltså????
 

An3Azz

www.99riderz.com
Gick med
21 Oct 2003
Ort
Östersund
Hoj
GSXR1100 och en jeffla snöskoter, en grön.
Octofinger skrev:
2040230 TPS'en klarar du med ett gem och en torx-bit. Brygga "rövkontakten" med gemet och justera tps'en sen. Du behöver en torx-nyckel med ett hål i mitten... Det sitter ett irriterande stift mitt i skruvarna till tps'en.

Jag skulle å andra sidan inte justera min tps utan att ge mig på att justera spjällen också. För det behöver du en vacuummätare av nåt slag, och sen bör du tanka hem sync-videon på jiffypark.com. För närvarande verkar TL-sidorna ligga nere. Hoppas det bara är tillfälligt.

Spjällen går väl iofs och justera med hjälp av bladmått oxå, blir hyffsat exakt iaf.
 

obruT

stolt stoltare (nu dubbelt så stoltast)
Gick med
6 Mar 2003
Ort
umeå
Hoj
Rd 500 -84 RD 500 -85 projekt TZR 250 -87 för vintern och en R1:a för bana som är till salu
1 Fredde83 du har PM


2 hur/med vad fraktar man smartast/billigast en framskärm!!
 

Octofinger

Tokfan
Gick med
20 Oct 2005
Ort
Muppsala
Hoj
Röd TL1000S -97
An3Azz skrev:
2041883 Spjällen går väl iofs och justera med hjälp av bladmått oxå, blir hyffsat exakt iaf.
Jag skulle inte göra så. Förvisso får du spjällen korrekt i förhållande till varandra, men synkar du med vacuummätare så får du även luftskruvar å sånt rätt.
 

tl1000larsson

varför eller hur ?
Gick med
6 Mar 2003
Ort
BRO
Hoj
bygger på en TL1000s banhoj
Ehhh jag e inte så smart som ni kanske har sett så sade vi datum 20/5 för tl-åkningen och det är den enda helgen på hela året som jag inte kan :huvet :rolleyes: :näsblod :gnissla :4skrika antingen får ni åka ändå eller så flytar vi på det :tuttar det lär ju bli fler tillfällen men känns lite korkat att starta en tråd och så kan man inte va med :fatta! :7peta
 

tlmartin

Ny medlem
Gick med
10 Apr 2004
Ort
Nynäshamn
Hoj
gsxr 1000 K8
tl1000larsson skrev:
2044745 Ehhh jag e inte så smart som ni kanske har sett så sade vi datum 20/5 för tl-åkningen och det är den enda helgen på hela året som jag inte kan :huvet :rolleyes: :näsblod :gnissla :4skrika antingen får ni åka ändå eller så flytar vi på det :tuttar det lär ju bli fler tillfällen men känns lite korkat att starta en tråd och så kan man inte va med :fatta! :7peta
Du är ju upphovsman till träffen så vi kan väl flytta den en vecka till den 27/5.För att kommentera det du sa om att vara smart så har vi vetat länge att du är :dummer :tummenupp
 

An3Azz

www.99riderz.com
Gick med
21 Oct 2003
Ort
Östersund
Hoj
GSXR1100 och en jeffla snöskoter, en grön.
Octofinger skrev:
2042861 Jag skulle inte göra så. Förvisso får du spjällen korrekt i förhållande till varandra, men synkar du med vacuummätare så får du även luftskruvar å sånt rätt.


Mjo, men dom ställer man ju på default enligt boken tänkte jag.. :va
 

Octofinger

Tokfan
Gick med
20 Oct 2005
Ort
Muppsala
Hoj
Röd TL1000S -97
tlmartin skrev:
2044866 Du är ju upphovsman till träffen så vi kan väl flytta den en vecka till den 27/5.För att kommentera det du sa om att vara smart så har vi vetat länge att du är :dummer :tummenupp
Petade in ett svar på det här i rätt tråd... :tungan
 

Octofinger

Tokfan
Gick med
20 Oct 2005
Ort
Muppsala
Hoj
Röd TL1000S -97
Får nog hålla med om Veidec Green. Ska du ha en metalliclook på den eller ska du ha ren färg?

Jag bjussar hundra spänn för den där fjärren!! :slicka
Godness vilken bajslåda den kvinnan hade...
 
Status
Ej öppen för fler svar.
Nyheter
Bike med Stark Varg på GGN!

Nu är vi på plats på GGN 2....

Nya Honda CB1000 Hornet presenterad

25YM Honda CB1000 Hornet ...

SVT sänder Gotland Grand National 2.0

SVT Sport och Nordic Sport ...

Sista finputsningen med Vargen inför GGN!

I söndags körde jag sista t...

Stark Future ska erövra mc-världen och bildar team med Swecon i enduroklassikern!

Pressrelease, 2024-10-21, S...

Energica i konkurs och upplöst

Energica är i konkurs och b...

Kawasaki Ninja 1100SX uppdateras

Kawasaki har uppdaterat sin...

2025 års Honda CB1000 Hornet

2025 års Honda CB1000 Horne...

GGN-träning med Stark Varg!

Nu gäller den sista finslip...

Brembo köper Öhlins – Vad händer med ISR?

Efter en längre tids förhan...

Top