TL-tråden !

Status
Ej öppen för fler svar.

Strul

Respect All-Fear None
Gick med
12 May 2005
Ort
Tierp "där kråkorna flyger uppochner"
Hoj
Speed Triple 955i -03
Har räknat med att åka med den 20/5!!
Hojen ska vara klar långt innan dess, hoppas jag har tagit ut den en månad tidigare än det i alla fall :confused:
Men börjar fundera var våren ligger under för sten och trycker, dags att den visar sej nu :Bugar

Är ni färdiga med era hojar och bara väntar på snö och grusfritt?
 

tlmartin

Ny medlem
Gick med
10 Apr 2004
Ort
Nynäshamn
Hoj
gsxr 1000 K8
Strul skrev:
Har räknat med att åka med den 20/5!!
Hojen ska vara klar långt innan dess, hoppas jag har tagit ut den en månad tidigare än det i alla fall :confused:
Men börjar fundera var våren ligger under för sten och trycker, dags att den visar sej nu :Bugar

Är ni färdiga med era hojar och bara väntar på snö och grusfritt?
Neeeeeeeeeeeeeej man måste få :arsele ur vagnen först :tummenupp Skriv upp dig på listan på träff/samåkning tråden
 

Octofinger

Tokfan
Gick med
20 Oct 2005
Ort
Muppsala
Hoj
Röd TL1000S -97
Strul skrev:
Har räknat med att åka med den 20/5!!
Hojen ska vara klar långt innan dess, hoppas jag har tagit ut den en månad tidigare än det i alla fall :confused:
Men börjar fundera var våren ligger under för sten och trycker, dags att den visar sej nu :Bugar

Är ni färdiga med era hojar och bara väntar på snö och grusfritt?
Min hoj är i bitar, å jag har inte ens plockat isär allt jag ska ta ner från den. Ska pulverlackera å anodisera lite saker tänkte jag...
Kommer inte ens hinna hälften av vad jag hade tänkt mig i vinter. Har haft :tummenupp lite väl långt upp i :arsele i vinter. Har väl drygt en månad på mig dock.
 

Ricken

Gudomlig sporthojare
Gick med
19 Apr 2004
Ort
Hemma
Hoj
RC8/Husaberg 450/Varg SM/Navstyrd supermono
Jga ligger ett år efter så jag ska bara byta en o-ring så är den körklar sedan. Dock ska jag skaffa lite bling o sånt oxå, men det är ju inget som inverkar på körningen.
 

Fredde83

Ny medlem
Gick med
1 Oct 2003
Ort
Lund
Hoj
Vitpil
Strul skrev:
Har räknat med att åka med den 20/5!!
Hojen ska vara klar långt innan dess, hoppas jag har tagit ut den en månad tidigare än det i alla fall :confused:
Men börjar fundera var våren ligger under för sten och trycker, dags att den visar sej nu :Bugar

Är ni färdiga med era hojar och bara väntar på snö och grusfritt?

Är väl så gott som klar med de lilla jag hade och göra.
Funderar på att starta upp och ta en liten tur i helgen.
 

PutteLiten

Twins have more fun
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Hemma
Hoj
TL1000R; Triumph Tiger; XR650R SM; XL1200X
Strul skrev:
Är ni färdiga med era hojar och bara väntar på snö och grusfritt?

Tillern är körklar men aldrig färdig... :lol:

Väntar på plus grader och sol sedan så blir det köra. Fast, jag kommer nog vänta lite med Tillern och köra XR tills det blir varmt på riktigt :)
 

hocke

Ny medlem
Gick med
5 Sep 2003
Ort
I en svamp
Hoj
Honda SP1 (TL1000S - Såld)
Jag hämtade hem min kära TL i fredags efter 7 månaders verkstads semester. Nu har jag TLR motor :banana Tyvärr fick jag stränga order att inte köra 1 m med den förrns jag bänkat och fått PCII inställd :brinnerup Så nu är det dags att boka tid mr J, Ronny och Larsson!
 

Strul

Respect All-Fear None
Gick med
12 May 2005
Ort
Tierp "där kråkorna flyger uppochner"
Hoj
Speed Triple 955i -03
hocke skrev:
Jag hämtade hem min kära TL i fredags efter 7 månaders verkstads semester. Nu har jag TLR motor :banana Tyvärr fick jag stränga order att inte köra 1 m med den förrns jag bänkat och fått PCII inställd :brinnerup Så nu är det dags att boka tid mr J, Ronny och Larsson!

Ska bli intressant att höra fortsättning på denna historia....
 

tlmartin

Ny medlem
Gick med
10 Apr 2004
Ort
Nynäshamn
Hoj
gsxr 1000 K8
hocke skrev:
Jag hämtade hem min kära TL i fredags efter 7 månaders verkstads semester. Nu har jag TLR motor :banana Tyvärr fick jag stränga order att inte köra 1 m med den förrns jag bänkat och fått PCII inställd :brinnerup Så nu är det dags att boka tid mr J, Ronny och Larsson!
Ja det ska bli mkt :yoparty intressant att se vad du får för siffror
 

tl1000larsson

varför eller hur ?
Gick med
6 Mar 2003
Ort
BRO
Hoj
bygger på en TL1000s banhoj
hocke skrev:
Jag hämtade hem min kära TL i fredags efter 7 månaders verkstads semester. Nu har jag TLR motor :banana Tyvärr fick jag stränga order att inte köra 1 m med den förrns jag bänkat och fått PCII inställd :brinnerup Så nu är det dags att boka tid mr J, Ronny och Larsson!

Äntligen som fylking skulle ha sagt :tummenupp
angående bänknig så är hojen just nu i delar men får jag bara någon veckas förvarning så hinner man väll kasta på swingen & tanken kedjan dreven o.s.v :lol
bara den startar så kan man ju bänka :hihi
 

Lorge

Fördomsfull
Gick med
5 Aug 2003
Ort
Strömstad
Hoj
...
Gahh.. verkar inte som om nån vill sälja sin tl1000r, letar och letar men hittar knappt nån på annons. :/

Nån som vet nån i bra skick som kan tänkas vara till salu?
Isåfall så får ni jättegärna pma!
 

ethno

Live fast, DrIvE fast
Gick med
24 Aug 2005
Ort
Örnsköldsvik
Hoj
KTM 660

hocke

Ny medlem
Gick med
5 Sep 2003
Ort
I en svamp
Hoj
Honda SP1 (TL1000S - Såld)
Octofinger skrev:
Den här gör mig fundersam... Har för mig att jag såg exakt samma hoj på samma företag för ett år sen när jag själv letade TLS:
http://www.blocket.se/vi/7092347.htm?ca=22_s
59 papp är dessutom ett rån. :fatta!

Det är samma MC och samma företag, dessutom samma pris som förut, den borde vara ordenterligt prutbar :confused:

Ang bänkningen, jag har bokat tid för min rackare och det vart den 20 april. Det var först då han hade tid, ska kolla med en annan firma här i byn och se om jag kan få komma dit lite snabbare. J-Bone, Ronny och Larsson vill ni vara med och bänka lär ni ringa Andreas på 018-314492 och försöka få in era samma dag, det är en torsdag.
 

tl1000larsson

varför eller hur ?
Gick med
6 Mar 2003
Ort
BRO
Hoj
bygger på en TL1000s banhoj
hocke skrev:
Det är samma MC och samma företag, dessutom samma pris som förut, den borde vara ordenterligt prutbar :confused:

Ang bänkningen, jag har bokat tid för min rackare och det vart den 20 april. Det var först då han hade tid, ska kolla med en annan firma här i byn och se om jag kan få komma dit lite snabbare. J-Bone, Ronny och Larsson vill ni vara med och bänka lär ni ringa Andreas på 018-314492 och försöka få in era samma dag, det är en torsdag.

Vet du hur mycket det kostar ? det är ok med pm om du inte vill basunera ut det här :tummenupp
 

hocke

Ny medlem
Gick med
5 Sep 2003
Ort
I en svamp
Hoj
Honda SP1 (TL1000S - Såld)
tl1000larsson skrev:
Vet du hur mycket det kostar ? det är ok med pm om du inte vill basunera ut det här :tummenupp

Han ville ha 1200 + moms för min, men det är en hel del jobb med min eftersom han inte har någon färdig mapp att utgå från. Vet inte om jag får bra pris bara för att jag känner hans kompis lr inte. Jag vet inte heller vad som är "normal pris" för detta. Det jag vet är att han är förbannat duktig och jag vill kolla skillnaden på motorerna i samma bänk som sist. Trist att jag inte får köra tidigare än om en månad bara :huvet
 

mr_hman

Köra bil är sista utvägen!!!
Gick med
13 May 2005
Ort
I Hembyn
Hoj
Trajja Scrambler
AHHHHH!! :Rockbanan :Rockbanan . Nu har jag fått provstarta min älskling (nr2),, vilken känsla att ta ut henne på motorvägen som hade tinat av för stunden och känna att allt funkar... När hela motorn låg i sina beståndsdelar hade jag mina tvivel att det skulle bli nå åka igen,,, men nu funkar det fint :tummenupp :tummenupp .... Men det skulle aldrig ha blivit av utan Rickens hjälp,,, stort tack grabben!!!!
Lite bilder hur det sett ut under resans gång..
 

Bifogat

  • naken tl.JPG
    naken tl.JPG
    123.6 KB · Visningar: 156
  • å ricken.JPG
    å ricken.JPG
    85.1 KB · Visningar: 161
  • wow.JPG
    wow.JPG
    105.4 KB · Visningar: 152
Status
Ej öppen för fler svar.
Nyheter
Bike med Stark Varg på GGN!

Nu är vi på plats på GGN 2....

Nya Honda CB1000 Hornet presenterad

25YM Honda CB1000 Hornet ...

SVT sänder Gotland Grand National 2.0

SVT Sport och Nordic Sport ...

Sista finputsningen med Vargen inför GGN!

I söndags körde jag sista t...

Stark Future ska erövra mc-världen och bildar team med Swecon i enduroklassikern!

Pressrelease, 2024-10-21, S...

Energica i konkurs och upplöst

Energica är i konkurs och b...

Kawasaki Ninja 1100SX uppdateras

Kawasaki har uppdaterat sin...

2025 års Honda CB1000 Hornet

2025 års Honda CB1000 Horne...

GGN-träning med Stark Varg!

Nu gäller den sista finslip...

Brembo köper Öhlins – Vad händer med ISR?

Efter en längre tids förhan...

Top