TL-tråden !

Status
Ej öppen för fler svar.

Robster

Skulle blivit smed
Gick med
22 Apr 2004
Ort
Hönsinge! :-)
Hoj
TL1000S
Ricken.... du har inga bättre bilder på din kolfiber hugger?

Märke? Pris? Inköpt var?

Och.... som sagt... bättre bilder!

Angående din flytt till mig ......
Så är du välkommen till mina 29kvm på
landsbygden i söder....

MEN ett samboavtal måste vi skriva för hälften
av mina saker är INTE dina!!!! :hihi

Skiter pengar? Nej...vanlig jädra knegare!
Bara prioriteringar.... inget annat! :död

.......
.....
...

Å...ja... glömde nästan att lägga upp den dagliga " Reta Ricken bilden! "



:banana


R
 

tl1000larsson

varför eller hur ?
Gick med
6 Mar 2003
Ort
BRO
Hoj
bygger på en TL1000s banhoj
Robster skrev:
O eftersom du redan inte gillar mig så blir jag bara tvungen
att visa dig vilka kartonger som jag råkade hämta idag.....



:arsele Naaaddaaaaa...naaddaddaaa :arsele

Men som sagt... pengar har jag inga..... :tungan längre.....

R

ehhhh :fatta! = :näsblod :lol läckert men varför inte vänta på gruppköpet på TLZ som aldrig blir av :7peta
 

Octofinger

Tokfan
Gick med
20 Oct 2005
Ort
Muppsala
Hoj
Röd TL1000S -97
Ricken - Pulverlackerade du nu i vinter eller?
Riktigt snyggt med svart ram. :tummenupp

När blir det omlackering då? Jag visste inte att du varit omkull med hojen. :va
 

Ricken

Gudomlig sporthojare
Gick med
19 Apr 2004
Ort
Hemma
Hoj
RC8/Husaberg 450/Varg SM/Navstyrd supermono
Robster skrev:
Ricken.... du har inga bättre bilder på din kolfiber hugger?

Märke? Pris? Inköpt var?

Och.... som sagt... bättre bilder!

Angående din flytt till mig ......
Så är du välkommen till mina 29kvm på
landsbygden i söder....

MEN ett samboavtal måste vi skriva för hälften
av mina saker är INTE dina!!!! :hihi

Skiter pengar? Nej...vanlig jädra knegare!
Bara prioriteringar.... inget annat! :död

.......
.....
...

Å...ja... glömde nästan att lägga upp den dagliga " Reta Ricken bilden! "



:banana


R

jag har beställt flyttbil och en advokat som säger att han kan greja alla dina prylar till mig :tungan

Huggern köpte jag ifrån USA, dryga tusingen eller nåt sånt, men jag är grymt missnöjd med passformen på den. Satt snett, satt för högt men efter lite modd så sitter den där ialla fall. fortfarande lite snett...

När jag först monterade den så vart det 3.5cm glipa ner till däcket, det såg för kass ut. Så köp en riktig istället.

Och den bilden behöver inte ens kommenteras... :fatta!

Octofinger skrev:
Ricken - Pulverlackerade du nu i vinter eller?
Riktigt snyggt med svart ram. :tummenupp

När blir det omlackering då? Jag visste inte att du varit omkull med hojen. :va
jag pulvrade förra vintern, hade ju lite besvär med att få tillbaks alla grejor från verkstäder i somras. Därför blev det bara 3km kört förra året. Men nu i år, då j-vlar...

Det var en kille på mitt förra jobb som backade på hojen bakifrån på parkeringen, stödet vek sig och hojen tippade, blev lite repor här och var. Men hans försäkringsbolag pyntade ut med 15papp.
Det är lustigt vad det springer iväg pengar bara på att den tippar.

tl1000larsson skrev:
Faan, det där ska jag försöka planera in. Får väl se om jag får med mig nåra Ö-sundare oxå kanske. Och en umeåing??
 

tlmartin

Ny medlem
Gick med
10 Apr 2004
Ort
Nynäshamn
Hoj
gsxr 1000 K8
Ricken skrev:
jag har beställt flyttbil och en advokat som säger att han kan greja alla dina prylar till mig :tungan

Huggern köpte jag ifrån USA, dryga tusingen eller nåt sånt, men jag är grymt missnöjd med passformen på den. Satt snett, satt för högt men efter lite modd så sitter den där ialla fall. fortfarande lite snett...

När jag först monterade den så vart det 3.5cm glipa ner till däcket, det såg för kass ut. Så köp en riktig istället.

Och den bilden behöver inte ens kommenteras... :fatta!


jag pulvrade förra vintern, hade ju lite besvär med att få tillbaks alla grejor från verkstäder i somras. Därför blev det bara 3km kört förra året. Men nu i år, då j-vlar...

Det var en kille på mitt förra jobb som backade på hojen bakifrån på parkeringen, stödet vek sig och hojen tippade, blev lite repor här och var. Men hans försäkringsbolag pyntade ut med 15papp.
Det är lustigt vad det springer iväg pengar bara på att den tippar.


Faan, det där ska jag försöka planera in. Får väl se om jag får med mig nåra Ö-sundare oxå kanske. Och en umeåing??
ja det blir ju en lång resa men som jag sa till Octofinger så går det nog att fixa till några sovplatser så börja planera :fyllisar
 

Ricken

Gudomlig sporthojare
Gick med
19 Apr 2004
Ort
Hemma
Hoj
RC8/Husaberg 450/Varg SM/Navstyrd supermono
tlmartin skrev:
ja det blir ju en lång resa men som jag sa till Octofinger så går det nog att fixa till några sovplatser så börja planera :fyllisar
Nu ska jag inte krossa några drömmar här men nån supning blir det inte för mig.
Jag har slutat med alla dom dumheterna med min kropp...

Nu är det bara morotsjuice och knäcke bröd som gäller. :)
 

Lorge

Fördomsfull
Gick med
5 Aug 2003
Ort
Strömstad
Hoj
...
köpa tiller?

Hejsan..
Jag har gått och försälskat mej lite i tl1000r, gillar utseendet och ljudet skall vi inte tala om. Jag har dock aldrig fått chansen att köra eller ens provsitta en tiller. Snackat med lite polare som provkört dom och kört en del andra hojjar och lite kommentarer som jag fått är bla att den är VÄLDIGT stor och klumpig, att det är en gubbhojj (?) samt att det gäller att passa sej för motorbromsen i låga hastigheter då motorn lätt dör och låser bakhjulet. Vilket uppenbarligen kan sluta rätt illa.

Jag är dock fortfarande väldigt sugen på att köpa just en tl1000r och har fått en kontakt nere i tyskland som jag tänkte snacka med och importera en sådan. Jag vill inte ha en alltför ny då försäkringen gör en spyfärdig, har tänkt en 99-00. Är det något speciellt man skall kolla på dom årsmodellerna eller skiljer det nåt större till nästa årsmodell?

Finns det nån annan lite mindre R hoj med twinmotor att rekommendera?
Eller är det bara att köpa och vara glad?
 

Rydde

Rydèn
Gick med
30 Nov 2004
Ort
Karlstad
Hoj
Tl1000r -98(Röd) Suzuki gsxr 1000 -05 Cagiva Navgator -01 2st Suzuki xn85 Turbo -84 Suzuki cs 125 -84
Lorge skrev:
Hejsan..
Jag har gått och försälskat mej lite i tl1000r, gillar utseendet och ljudet skall vi inte tala om. Jag har dock aldrig fått chansen att köra eller ens provsitta en tiller. Snackat med lite polare som provkört dom och kört en del andra hojjar och lite kommentarer som jag fått är bla att den är VÄLDIGT stor och klumpig, att det är en gubbhojj (?) samt att det gäller att passa sej för motorbromsen i låga hastigheter då motorn lätt dör och låser bakhjulet. Vilket uppenbarligen kan sluta rätt illa.

Jag är dock fortfarande väldigt sugen på att köpa just en tl1000r och har fått en kontakt nere i tyskland som jag tänkte snacka med och importera en sådan. Jag vill inte ha en alltför ny då försäkringen gör en spyfärdig, har tänkt en 99-00. Är det något speciellt man skall kolla på dom årsmodellerna eller skiljer det nåt större till nästa årsmodell?

Finns det nån annan lite mindre R hoj med twinmotor att rekommendera?
Eller är det bara att köpa och vara glad?


Hej! Jag är ca 180cm och sitter kanonbra på min TL1000R. Körställningen passar både till race och touring. Jag förstår mig inte på dom som tycker att den skulle vara stor och klumpig. Tycker man att den är klumpig när det börjar att svänga så är man helt enkelt kass på att köra hoj!! Sen så ska det väl kännas att det är en tusenkubikare som man sitter på, det finns allt för många tusenkubikare som känns små som mopeder när man bestiger dom. Maffig är en återkommande känsla när man sätter sig på en TL1000r eller s. Mitt råd köp en R eller varför inte en s. Bägge framkallar ett visst beroende.
 

Pidde den glade

Ny medlem
Gick med
1 Mar 2006
Ort
Hemma vad annars :)
Hoj
Ja det är fler :)
Rydde skrev:
Hej! Jag är ca 180cm och sitter kanonbra på min TL1000R. Körställningen passar både till race och touring. Jag förstår mig inte på dom som tycker att den skulle vara stor och klumpig. Tycker man att den är klumpig när det börjar att svänga så är man helt enkelt kass på att köra hoj!! Sen så ska det väl kännas att det är en tusenkubikare som man sitter på, det finns allt för många tusenkubikare som känns små som mopeder när man bestiger dom. Maffig är en återkommande känsla när man sätter sig på en TL1000r eller s. Mitt råd köp en R eller varför inte en s. Bägge framkallar ett visst beroende.


:tummenupp instämmer helt :tungan
 

tlmartin

Ny medlem
Gick med
10 Apr 2004
Ort
Nynäshamn
Hoj
gsxr 1000 K8
Pidde den glade skrev:
:tummenupp instämmer helt :tungan
Oj då svarade på fel inlägg men ni fattar nog endå Om du får bra pris på den så är det bara att köpa kör en sommar och bilda en uppfattning på egna erfarenheter trivs du inte så säljer du den.Jag trivdes inte helt 100% första sommaren men nästa vår så va den suverän. TL-rock :yoparty :yoparty köp en tl1000 och häng med på tl-åkning 20/5 i tokholm.http://www.sporthoj.com/forum/showthread.php?t=112415
 
Last edited:

Chiefen

Flest prylar vinner
Gick med
28 Dec 2003
Ort
Jönköping
Hoj
TLS -97
Tjenare!
Loggade in lite på ett bananskal här.
Sitter i Kambodja nu. Phnom pehn, bra ställe.
Har varit i Thailand, Malaysia, Laos och nu i Kambodja. Åker tillbaka till Thailand om några dagar och spenderar återstoden av resan (typ 4 veckor) där. Vill avsluta med lite beach. Har varit ett jäkla flängande på konstiga vägar med värdelösa fordon men totalt sett har resan varit kanon hittills.
Saknar hojen, blir till att mekka lite när jag kommer hem.
Ha det gött folket!!
 

Ricken

Gudomlig sporthojare
Gick med
19 Apr 2004
Ort
Hemma
Hoj
RC8/Husaberg 450/Varg SM/Navstyrd supermono
Chiefen skrev:
Tjenare!
Loggade in lite på ett bananskal här.
Sitter i Kambodja nu. Phnom pehn, bra ställe.
Har varit i Thailand, Malaysia, Laos och nu i Kambodja. Åker tillbaka till Thailand om några dagar och spenderar återstoden av resan (typ 4 veckor) där. Vill avsluta med lite beach. Har varit ett jäkla flängande på konstiga vägar med värdelösa fordon men totalt sett har resan varit kanon hittills.
Saknar hojen, blir till att mekka lite när jag kommer hem.
Ha det gött folket!!
Jag är inte tt dugg avundsjuk chiefen, i morse när jag vaknade så regnade det ute och det var 2+

Men jag klagar inte. Snart är sommaren här...
 

tl1000larsson

varför eller hur ?
Gick med
6 Mar 2003
Ort
BRO
Hoj
bygger på en TL1000s banhoj
Chiefen skrev:
Tjenare!
Loggade in lite på ett bananskal här.
Sitter i Kambodja nu. Phnom pehn, bra ställe.
Har varit i Thailand, Malaysia, Laos och nu i Kambodja. Åker tillbaka till Thailand om några dagar och spenderar återstoden av resan (typ 4 veckor) där. Vill avsluta med lite beach. Har varit ett jäkla flängande på konstiga vägar med värdelösa fordon men totalt sett har resan varit kanon hittills.
Saknar hojen, blir till att mekka lite när jag kommer hem.
Ha det gött folket!!

Gött att höra från dig och att du har det bra :fyllisar
 

Leon

-VTR-
Gick med
7 Dec 2003
Ort
Nyköping
Hoj
VTR 1000
Vee-twn skrev:
Jag skriver oxå under på ovanstående! Hade en FZR 600 som första hoj och hoppade till min TLS som jag lämnat vidare till Leon på forumet. Det funkade jättebra! :)

Leon: jag SKA ta mig i kragen och skicka grejorna till dig. det är bara det att jag aldrig hinner till bussgods innan de stänger. :tummenner


Annars kan vi ta det samtidigt som jag ska till Linköping och hämta däck någon gång i april...
 

tlmartin

Ny medlem
Gick med
10 Apr 2004
Ort
Nynäshamn
Hoj
gsxr 1000 K8
Chiefen skrev:
Tjenare!
Loggade in lite på ett bananskal här.
Sitter i Kambodja nu. Phnom pehn, bra ställe.
Har varit i Thailand, Malaysia, Laos och nu i Kambodja. Åker tillbaka till Thailand om några dagar och spenderar återstoden av resan (typ 4 veckor) där. Vill avsluta med lite beach. Har varit ett jäkla flängande på konstiga vägar med värdelösa fordon men totalt sett har resan varit kanon hittills.
Saknar hojen, blir till att mekka lite när jag kommer hem.
Ha det gött folket!!
Ja kul att du mår bra och att su slipper all denna jävla snö ha det gott :tummenupp
 

Strul

Respect All-Fear None
Gick med
12 May 2005
Ort
Tierp "där kråkorna flyger uppochner"
Hoj
Speed Triple 955i -03
Framgaffel

Behöver lite råd!

Kan inte justera min framgaffel eftersom det har släppt inne i gaffeln, hur gör jag, måste jag "riva" gaffeln eller finns det något bra knep att få den och ta gäng igen??
 

tlmartin

Ny medlem
Gick med
10 Apr 2004
Ort
Nynäshamn
Hoj
gsxr 1000 K8
Strul skrev:
Behöver lite råd!

Kan inte justera min framgaffel eftersom det har släppt inne i gaffeln, hur gör jag, måste jag "riva" gaffeln eller finns det något bra knep att få den och ta gäng igen??
Japp du får nog ta och plocka isär benet för att få ihop det :mad: Men gör det och häng med på tl-åkning 20/5 i tokholm :tummenupp
 
Status
Ej öppen för fler svar.
Nyheter
Bike med Stark Varg på GGN!

Nu är vi på plats på GGN 2....

Nya Honda CB1000 Hornet presenterad

25YM Honda CB1000 Hornet ...

SVT sänder Gotland Grand National 2.0

SVT Sport och Nordic Sport ...

Sista finputsningen med Vargen inför GGN!

I söndags körde jag sista t...

Stark Future ska erövra mc-världen och bildar team med Swecon i enduroklassikern!

Pressrelease, 2024-10-21, S...

Energica i konkurs och upplöst

Energica är i konkurs och b...

Kawasaki Ninja 1100SX uppdateras

Kawasaki har uppdaterat sin...

2025 års Honda CB1000 Hornet

2025 års Honda CB1000 Horne...

GGN-träning med Stark Varg!

Nu gäller den sista finslip...

Brembo köper Öhlins – Vad händer med ISR?

Efter en längre tids förhan...

Top