TL-tråden !

Status
Ej öppen för fler svar.

Ehrs

Gillar ej mek och tvätt...
Gick med
18 Aug 2005
Ort
Linköping
Hoj
TL1000S -97
Alltså en SMC broms & kurv ska räcka för denna försäkring. Låter kanon! Fast först måste jag köpa mig min TL.. :D
 

Vee-twn

Vagabond
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Solna
Hoj
Ingen nu
Jag skriver oxå under på ovanstående! Hade en FZR 600 som första hoj och hoppade till min TLS som jag lämnat vidare till Leon på forumet. Det funkade jättebra! :)

Leon: jag SKA ta mig i kragen och skicka grejorna till dig. det är bara det att jag aldrig hinner till bussgods innan de stänger. :tummenner
 
Last edited:

Axl45

Ny medlem
Gick med
14 Oct 2005
Ort
Åbo
Hoj
PruttHoj
Kul! har tittat på tls/tlr har svårt att bestämma mig vilken jag skulle köpa, jävla najs hojjar båda två, älskar v motorer och kommer nog att köra med dom för det mesta. Får se om man köper en baddare i sommar kanske :hihi , är nämligen färdig från skolan i år och så ska man börja jobba, då kunde man ju spara ihop lite pengar till en till skönhet :banana
 

Octofinger

Tokfan
Gick med
20 Oct 2005
Ort
Muppsala
Hoj
Röd TL1000S -97
Tls har ju fördelen att den är snygg... :slicka
:hihi


Men helt seriöst... TL är fan inte en lättkörd maskin... Har iofs bara kört en sommar än, men den kräver att man behandlar den med respekt.
 

An3Azz

www.99riderz.com
Gick med
21 Oct 2003
Ort
Östersund
Hoj
GSXR1100 och en jeffla snöskoter, en grön.
Octofinger skrev:
Tls har ju fördelen att den är snygg... :slicka
:hihi


Men helt seriöst... TL är fan inte en lättkörd maskin... Har iofs bara kört en sommar än, men den kräver att man behandlar den med respekt.


Ja den har helt klart ett säreget uppträdande, men å andra sidan så vet man att man kör hoj när man sitter på en :D Jävla skillnad och kliva från min gixxer 600 till TL iaf..
 

Vee-twn

Vagabond
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Solna
Hoj
Ingen nu
Octofinger skrev:
Tls har ju fördelen att den är snygg... :slicka
:hihi


Men helt seriöst... TL är fan inte en lättkörd maskin... Har iofs bara kört en sommar än, men den kräver att man behandlar den med respekt.

Ja, TLS:n är klart snygg!!

Jag tycker att den faktiskt är lättkörd. Om jag jämför med FZR:n så var den bångstyrig och nervös som tusan medan TL:n går som tåget! Stadig men ändå lättsvängd och kraftfull. Iofs så kommer ju framhjulet upp så snart man drar till lite för fort på gasen, men det är ju inte enbart negativt :)
 

mr_hman

Köra bil är sista utvägen!!!
Gick med
13 May 2005
Ort
I Hembyn
Hoj
Trajja Scrambler
Charmen med TL är ju att den är lite rå och oberäknelig,,, första turerna på våren när man drar på och framhjulet kommer upp så man måste kasta sig framåt och vrida av är så härliga stunder.... synd att man vänjer sig så fort....

Jag brukar jamföra TL med en riktig muskelbil typ Dodge charger, snygg , läcker, brutal.. sen har du radfyrasporthojarn, som en toyota supra, smidig, lättkörd, TRÅKIG.....
 

Rydde

Rydèn
Gick med
30 Nov 2004
Ort
Karlstad
Hoj
Tl1000r -98(Röd) Suzuki gsxr 1000 -05 Cagiva Navgator -01 2st Suzuki xn85 Turbo -84 Suzuki cs 125 -84
Axl45 skrev:
Kul! har tittat på tls/tlr har svårt att bestämma mig vilken jag skulle köpa, jävla najs hojjar båda två, älskar v motorer och kommer nog att köra med dom för det mesta. Får se om man köper en baddare i sommar kanske :hihi , är nämligen färdig från skolan i år och så ska man börja jobba, då kunde man ju spara ihop lite pengar till en till skönhet :banana

Rekomenderar starkt ett köp avTls eller Tlr, du kommer inte att bli besviken.
 

tlmartin

Ny medlem
Gick med
10 Apr 2004
Ort
Nynäshamn
Hoj
gsxr 1000 K8
Axl45 skrev:
Kul! har tittat på tls/tlr har svårt att bestämma mig vilken jag skulle köpa, jävla najs hojjar båda två, älskar v motorer och kommer nog att köra med dom för det mesta. Får se om man köper en baddare i sommar kanske :hihi , är nämligen färdig från skolan i år och så ska man börja jobba, då kunde man ju spara ihop lite pengar till en till skönhet :banana
Det är ju en smaksak om du ska ha en tls eller tlr föredrar tls mest för att jag har en sån men dom tlr som jag kört har inte övertygat mig nej smaken är som :arsele
 

Axl45

Ny medlem
Gick med
14 Oct 2005
Ort
Åbo
Hoj
PruttHoj
jag gillar båda! sån tur som har jag tid att tänka mig för innan nästa hoj, som sagt jag är hel knäpp så kanske det blir en av dom i sommar än eller sommaren efter det! vem vet, inte jag iallafall! :näsblod härliga bilder jag har hittat på båda hojjarna också! tycker tls ser lite mera lätt körd ut än tlr, den är lite för fet och grymm kanske för mig, äh skit samma, man testkör båda och bestämmer sig sen :Bugar
 

PutteLiten

Twins have more fun
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Hemma
Hoj
TL1000R; Triumph Tiger; XR650R SM; XL1200X
Najs!!! :D

Jag blev 5500 kronor fattigare idag :hihi

Och om 3 veckor är det Jul Afton igen :yoparty

Blider får vänta till paketen dycker upp :)
 

Robster

Skulle blivit smed
Gick med
22 Apr 2004
Ort
Hönsinge! :-)
Hoj
TL1000S
PutteLiten skrev:
Najs!!! :D

Jag blev 5500 kronor fattigare idag :hihi

Och om 3 veckor är det Jul Afton igen :yoparty

Blider får vänta till paketen dycker upp :)


Vafan... bara 5500:- ??!??!

Fick du rabatt eller handlade du inte så mycket då? :hihi

R
 

PutteLiten

Twins have more fun
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Hemma
Hoj
TL1000R; Triumph Tiger; XR650R SM; XL1200X
aaaahhh.. Jag är mentalt svag. Jag pallar inte vänta 3 veckor med att visa vad jag blingat till med...

Det är dock inte till TL'en. men men... kan väll posta i den enda tråden förutom ROH som jag postar i :hihi

Tog kontakt med Sunbike, mycket trevliga där måste jag säga. Bra och snabb service :)

Köpte ett Beringer breakes kitt till min XR. :)
(det är 4 kolvs oket som jag köpte, inte 6 som på bilden)

Jag skulle tydligen ta det lungt i början innan jag vant mig vid de nya bromsaran :hihi


Blir säkert en ny Beringer MC sedan oxå... heh, varför sluta när man väl börjat... :tungan:
 

Bifogat

  • motostrano_1885_27054264.gif
    motostrano_1885_27054264.gif
    32.2 KB · Visningar: 52
  • motostrano_1885_27108166.gif
    motostrano_1885_27108166.gif
    49.7 KB · Visningar: 87
  • kit_race02.jpg
    kit_race02.jpg
    14.3 KB · Visningar: 48

tl1000larsson

varför eller hur ?
Gick med
6 Mar 2003
Ort
BRO
Hoj
bygger på en TL1000s banhoj
Men Putte varför såndana grymma bromsar på en så slö hoj :arsele

:rofl

Läckert som satan :Bugar
 
Status
Ej öppen för fler svar.
Nyheter
Bike med Stark Varg på GGN!

Nu är vi på plats på GGN 2....

Nya Honda CB1000 Hornet presenterad

25YM Honda CB1000 Hornet ...

SVT sänder Gotland Grand National 2.0

SVT Sport och Nordic Sport ...

Sista finputsningen med Vargen inför GGN!

I söndags körde jag sista t...

Stark Future ska erövra mc-världen och bildar team med Swecon i enduroklassikern!

Pressrelease, 2024-10-21, S...

Energica i konkurs och upplöst

Energica är i konkurs och b...

Kawasaki Ninja 1100SX uppdateras

Kawasaki har uppdaterat sin...

2025 års Honda CB1000 Hornet

2025 års Honda CB1000 Horne...

GGN-träning med Stark Varg!

Nu gäller den sista finslip...

Brembo köper Öhlins – Vad händer med ISR?

Efter en längre tids förhan...

Top