TL-tråden !

Status
Ej öppen för fler svar.

Chiefen

Flest prylar vinner
Gick med
28 Dec 2003
Ort
Jönköping
Hoj
TLS -97
Ricken skrev:
Surt... Vi får väl se till o hjälpa dig leta grejor, men betala får du göra själv :)

Jao, inga probs men det är ju bra att ni hjälper till att leta så att jag slipper betala Suzukis original hej-kom-och-hjälp-mig priser !!
 

Ricken

Gudomlig sporthojare
Gick med
19 Apr 2004
Ort
Hemma
Hoj
RC8/Husaberg 450/Varg SM/Navstyrd supermono
Hade lite tråkigt idag, så jag visar robban vad han ska göra...

normal_H71.jpg
 

Robster

Skulle blivit smed
Gick med
22 Apr 2004
Ort
Hönsinge! :-)
Hoj
TL1000S
Ricken skrev:
2066948 Hade lite tråkigt idag, så jag visar robban vad han ska göra...

normal_H71.jpg

Kanonsnyggt!!! :)

Var beredd på gay-rosa med lila blommor på sidorna eller nåt....

Jag har båda sakerna liggande i dom färgerna..... :yoparty

Men skaffade ljust kåpglas när jag började filma ifrån hojen och
kom på att jag gillade ljust glas...men visst..tanken finns på en annan färg!

Sedan tycker jag lightliden ser så fula ut när man tittar på nära håll....

Om du ändå är uttråkad så kan du väl fortsätta att photoshopa inför
mitt kommande lackprojekt, du verkar ju ha skillsen till det!

Jag tänker...Volvo racing ocean blue + kromade dekaler...
Eller någon rödfärg + svarta dekaler...... :tungan

Det hade varit kul att se...... Gay-rosa med lila blommor är också
välkommen eftersom det är fredag!!! :pannkyss

R
 

Ricken

Gudomlig sporthojare
Gick med
19 Apr 2004
Ort
Hemma
Hoj
RC8/Husaberg 450/Varg SM/Navstyrd supermono
Är det nån av dom här blå du hade tänkt?

robster2.jpg


robster4.jpg


Och så några till bara för skojs skull.

robster5.jpg


robster6.jpg


Och gay-lila

robster7.jpg
 

Robster

Skulle blivit smed
Gick med
22 Apr 2004
Ort
Hönsinge! :-)
Hoj
TL1000S
Tack Ricken!

Håller med.... den röda blev rätt skön!

Blev lite besviken att där inte blev några blommor
på den lila...... :hihi

R
 

Ricken

Gudomlig sporthojare
Gick med
19 Apr 2004
Ort
Hemma
Hoj
RC8/Husaberg 450/Varg SM/Navstyrd supermono
Det är inga dekaler heller än, men det kommer.....
 

TLRR

Guest
Lägger ut detta då Hocke inte har tillgång till dator.

Hocke behöver hjälp,han befinner sig på LHL-motor (Henning)nu.
Han skulle behöva en TRE omgående för sin mappning,Låna eller köpa.
Pröjsar soppa om någon kör dit.eller liknande.

Edit:problemet fixat.
 
Last edited:

hocke

Ny medlem
Gick med
5 Sep 2003
Ort
I en svamp
Hoj
Honda SP1 (TL1000S - Såld)
Tack för all din hjälp idag Ronny! Underbart att få hjälp när man har panik :)

Till historien om varför jag behövde hjälp...

Efter ett motorbyte till R motor i mitt S chassie så var det dags för mappning hos den erkänt duktige Henning på LHL motor strax utanför Åkersberga. Fick låna en picup i tisdags av Kamikaze Kid från Uppsala, det är en gammal rostig feeeet bil som drar till sig mycket uppmärksamhet och den var obesiktad :näsblod
Men eftersom jag promt skulle bänka så smyger vi oss bakvägar till Knivsta och hämtar upp mcn hos morsan o farsan (Farsan höll på att sätta kaffet i halsen när han såg bilfan o hörde att den var obesiktad) Fortsätter sen på E4 till Upplands Väsby och letar oss därifrån till Henning och möter en mycket trevlig man i 50 års åldern som skruvat en kromsläde hela natten och var helt slut.
Upp med hojen i bänken och kollar hur den går, 112.3 hk och Henning konstaterar att jag saknar TRE modden (vilken jag hört av flera att man ej behöver) han visar skillnaden genom att köra 2 repor en på 5an och en på 4an, det skillde 4hk på dessa växlar och eftersom TRE styr alla växlar utom 5an så är det meningslöst att mappa om... PANIK :näsblod vart får man tag på en TRE kl 13 en lördag... Din MC hade ingen och Ronnys trevare här resulterade inte i något med så kort notise.
Ringer Ronny som bökar och letar upp hur man bygger en egen, han konstaterar att jag behöver ett 15k ohms motstånd.
Jaha vart fan får jag tag på ett sånt då ? Den lokala elkedjan i Åkersberga tittar på mig som att jag är en idiot när jag frågar och föreslår ELFA i Solna. Jag hittar ingenstans i Stockholm så jag terrar Ronny med ytterligare samtal för vägbeskrivning.
Inne i Solna irrar jag omkring med denna best till bil och är livrädd för Polisen.. Då händer det, möter en polisbil som stannar och låter mig passera, han lägger i backen och ska vända men blir hindrad av ett par bilar som ligger bakom mig så jag hinner dra på och hinner gömma mig på en parkeringsplats ett tag.
Väl tillbaka hos Henning med ett motstånd så ringer jag Ronny igen som hjälper till per telefon med kopplingen. Och allt detta resulterade i att jag nu precis hemkommen med ett brett flin i ansiktet kan konstatera att J-Bones TL har färre kh än min :tungan jag har nu 125.2 hk och 104.3 i vrid :banana Jag skall fixa ett en kamera och lägga upp dynorunen.

Ledsen för detta långa inlägg, Tänkte Ronny skulle få se vad han hjälpt till med... jag är skyldig dig ett par oxfiler mannen!
 

TLRR

Guest
Ha Ha,ännu en äventyrlig o minnesvärd panikmek med din TLS´R.Är det inte O-ringar att hämta mitt i natten i Haninge så är det TRE modd i Åkersberga :lol Kul att det löste sig Gullefjun,o fina siffror blev det trots "bara" en spridare/cylinder. :tummenupp. Oxfilé :drool :drool (hjälper gärna till utan att du/ni skall känna att ni måste ge något.) Remember that.
/Ronny
 
Last edited:

tlmartin

Ny medlem
Gick med
10 Apr 2004
Ort
Nynäshamn
Hoj
gsxr 1000 K8
hocke skrev:
2070430 Tack för all din hjälp idag Ronny! Underbart att få hjälp när man har panik :)

Till historien om varför jag behövde hjälp...

Efter ett motorbyte till R motor i mitt S chassie så var det dags för mappning hos den erkänt duktige Henning på LHL motor strax utanför Åkersberga. Fick låna en picup i tisdags av Kamikaze Kid från Uppsala, det är en gammal rostig feeeet bil som drar till sig mycket uppmärksamhet och den var obesiktad :näsblod
Men eftersom jag promt skulle bänka så smyger vi oss bakvägar till Knivsta och hämtar upp mcn hos morsan o farsan (Farsan höll på att sätta kaffet i halsen när han såg bilfan o hörde att den var obesiktad) Fortsätter sen på E4 till Upplands Väsby och letar oss därifrån till Henning och möter en mycket trevlig man i 50 års åldern som skruvat en kromsläde hela natten och var helt slut.
Upp med hojen i bänken och kollar hur den går, 112.3 hk och Henning konstaterar att jag saknar TRE modden (vilken jag hört av flera att man ej behöver) han visar skillnaden genom att köra 2 repor en på 5an och en på 4an, det skillde 4hk på dessa växlar och eftersom TRE styr alla växlar utom 5an så är det meningslöst att mappa om... PANIK :näsblod vart får man tag på en TRE kl 13 en lördag... Din MC hade ingen och Ronnys trevare här resulterade inte i något med så kort notise.
Ringer Ronny som bökar och letar upp hur man bygger en egen, han konstaterar att jag behöver ett 15k ohms motstånd.
Jaha vart fan får jag tag på ett sånt då ? Den lokala elkedjan i Åkersberga tittar på mig som att jag är en idiot när jag frågar och föreslår ELFA i Solna. Jag hittar ingenstans i Stockholm så jag terrar Ronny med ytterligare samtal för vägbeskrivning.
Inne i Solna irrar jag omkring med denna best till bil och är livrädd för Polisen.. Då händer det, möter en polisbil som stannar och låter mig passera, han lägger i backen och ska vända men blir hindrad av ett par bilar som ligger bakom mig så jag hinner dra på och hinner gömma mig på en parkeringsplats ett tag.
Väl tillbaka hos Henning med ett motstånd så ringer jag Ronny igen som hjälper till per telefon med kopplingen. Och allt detta resulterade i att jag nu precis hemkommen med ett brett flin i ansiktet kan konstatera att J-Bones TL har färre kh än min :tungan jag har nu 125.2 hk och 104.3 i vrid :banana Jag skall fixa ett en kamera och lägga upp dynorunen.

Ledsen för detta långa inlägg, Tänkte Ronny skulle få se vad han hjälpt till med... jag är skyldig dig ett par oxfiler mannen!
Fin fina siffror hocke nu när det är bänkat och klart så är det bara att skriva upp sig på tl-åkningen 10/6 :tummenupp
 

Fredde83

Ny medlem
Gick med
1 Oct 2003
Ort
Lund
Hoj
Vitpil
hocke skrev:
2070430 Och allt detta resulterade i att jag nu precis hemkommen med ett brett flin i ansiktet kan konstatera att J-Bones TL har färre kh än min :tungan jag har nu 125.2 hk och 104.3 i vrid :banana Jag skall fixa ett en kamera och lägga upp dynorunen.

Ledsen för detta långa inlägg, Tänkte Ronny skulle få se vad han hjälpt till med... jag är skyldig dig ett par oxfiler mannen!

Va har du för avgassystem, pcII? nåt annat du gjort med motorn?
 

hocke

Ny medlem
Gick med
5 Sep 2003
Ort
I en svamp
Hoj
Honda SP1 (TL1000S - Såld)
Fredde83 skrev:
2072016 Va har du för avgassystem, pcII? nåt annat du gjort med motorn?

Har Yoshi full med highpipes, pc2, luftburksmodd och nu TRE modden. Och det är ju en TLR motor nu. Nu måste jag få andra TL hojar att bänka på samma ställe så jag har något att jämföra med.

tlmartin skrev:
2071960 Fin fina siffror hocke nu när det är bänkat och klart så är det bara att skriva upp sig på tl-åkningen 10/6 :tummenupp

Jag är på! Vars skriver jag upp mig ? och kan jag ta med en äcklig jävel som dock kör Triump men han e fin o luktar gott :hihi
 

TLRR

Guest
Hocke nu fattas det bara att du köper mina omslipade org. avgaskammar med en profil o duration för ännu mer fett vrid ? :hihi
Men då måste du mappa igen :)
 
Last edited:
Status
Ej öppen för fler svar.
Nyheter
Bike med Stark Varg på GGN!

Nu är vi på plats på GGN 2....

Nya Honda CB1000 Hornet presenterad

25YM Honda CB1000 Hornet ...

SVT sänder Gotland Grand National 2.0

SVT Sport och Nordic Sport ...

Sista finputsningen med Vargen inför GGN!

I söndags körde jag sista t...

Stark Future ska erövra mc-världen och bildar team med Swecon i enduroklassikern!

Pressrelease, 2024-10-21, S...

Energica i konkurs och upplöst

Energica är i konkurs och b...

Kawasaki Ninja 1100SX uppdateras

Kawasaki har uppdaterat sin...

2025 års Honda CB1000 Hornet

2025 års Honda CB1000 Horne...

GGN-träning med Stark Varg!

Nu gäller den sista finslip...

Brembo köper Öhlins – Vad händer med ISR?

Efter en längre tids förhan...

Top