Ricken skrev:Surt... Vi får väl se till o hjälpa dig leta grejor, men betala får du göra själv![]()
Jao, inga probs men det är ju bra att ni hjälper till att leta så att jag slipper betala Suzukis original hej-kom-och-hjälp-mig priser !!
Ricken skrev:Surt... Vi får väl se till o hjälpa dig leta grejor, men betala får du göra själv![]()
Såg den här annonsen idag: http://www.blocket.se/vi/7517270.htm?ca=15_smippe the king skrev:2065898hej någon som har ett par fot-pinnar bak till en tl1000r över å sälga![]()
Ricken skrev:2066948Hade lite tråkigt idag, så jag visar robban vad han ska göra...
![]()
Chiefen skrev:2066089Såg den här annonsen idag: http://www.blocket.se/vi/7517270.htm?ca=15_s
Han ska ha 400:- för pinnarna och det får väl klassas som ett vettigt pris tycker jag!
TLRR skrev:2070573(hjälper gärna till utan att du/ni skall känna att ni måste ge något.) Remember that.
/Ronny
Fin fina siffror hocke nu när det är bänkat och klart så är det bara att skriva upp sig på tl-åkningen 10/6hocke skrev:2070430Tack för all din hjälp idag Ronny! Underbart att få hjälp när man har panik![]()
Till historien om varför jag behövde hjälp...
Efter ett motorbyte till R motor i mitt S chassie så var det dags för mappning hos den erkänt duktige Henning på LHL motor strax utanför Åkersberga. Fick låna en picup i tisdags av Kamikaze Kid från Uppsala, det är en gammal rostig feeeet bil som drar till sig mycket uppmärksamhet och den var obesiktad![]()
Men eftersom jag promt skulle bänka så smyger vi oss bakvägar till Knivsta och hämtar upp mcn hos morsan o farsan (Farsan höll på att sätta kaffet i halsen när han såg bilfan o hörde att den var obesiktad) Fortsätter sen på E4 till Upplands Väsby och letar oss därifrån till Henning och möter en mycket trevlig man i 50 års åldern som skruvat en kromsläde hela natten och var helt slut.
Upp med hojen i bänken och kollar hur den går, 112.3 hk och Henning konstaterar att jag saknar TRE modden (vilken jag hört av flera att man ej behöver) han visar skillnaden genom att köra 2 repor en på 5an och en på 4an, det skillde 4hk på dessa växlar och eftersom TRE styr alla växlar utom 5an så är det meningslöst att mappa om... PANIKvart får man tag på en TRE kl 13 en lördag... Din MC hade ingen och Ronnys trevare här resulterade inte i något med så kort notise.
Ringer Ronny som bökar och letar upp hur man bygger en egen, han konstaterar att jag behöver ett 15k ohms motstånd.
Jaha vart fan får jag tag på ett sånt då ? Den lokala elkedjan i Åkersberga tittar på mig som att jag är en idiot när jag frågar och föreslår ELFA i Solna. Jag hittar ingenstans i Stockholm så jag terrar Ronny med ytterligare samtal för vägbeskrivning.
Inne i Solna irrar jag omkring med denna best till bil och är livrädd för Polisen.. Då händer det, möter en polisbil som stannar och låter mig passera, han lägger i backen och ska vända men blir hindrad av ett par bilar som ligger bakom mig så jag hinner dra på och hinner gömma mig på en parkeringsplats ett tag.
Väl tillbaka hos Henning med ett motstånd så ringer jag Ronny igen som hjälper till per telefon med kopplingen. Och allt detta resulterade i att jag nu precis hemkommen med ett brett flin i ansiktet kan konstatera att J-Bones TL har färre kh än minjag har nu 125.2 hk och 104.3 i vrid
Jag skall fixa ett en kamera och lägga upp dynorunen.
Ledsen för detta långa inlägg, Tänkte Ronny skulle få se vad han hjälpt till med... jag är skyldig dig ett par oxfiler mannen!
hocke skrev:2070430Och allt detta resulterade i att jag nu precis hemkommen med ett brett flin i ansiktet kan konstatera att J-Bones TL har färre kh än minjag har nu 125.2 hk och 104.3 i vrid
Jag skall fixa ett en kamera och lägga upp dynorunen.
Ledsen för detta långa inlägg, Tänkte Ronny skulle få se vad han hjälpt till med... jag är skyldig dig ett par oxfiler mannen!
Fredde83 skrev:2072016Va har du för avgassystem, pcII? nåt annat du gjort med motorn?
tlmartin skrev:2071960Fin fina siffror hocke nu när det är bänkat och klart så är det bara att skriva upp sig på tl-åkningen 10/6![]()
![]() |
Försäljningsrekord för BMW Motorrad
Efter att ha sålt 210 408 m... |
![]() |
BMW R 18-modeller uppdateras
Screenshot BMW R 18 och ... |
![]() |
Fiffiga touringprylar
Det tyska företaget Wunderl... |
![]() |
MV Agusta kör vidare på egen hand
MV Agusta har bekräftat att... |