TL-tråden !

Status
Ej öppen för fler svar.

Fredde83

Ny medlem
Gick med
1 Oct 2003
Ort
Lund
Hoj
Vitpil
hocke skrev:
2072066 Har Yoshi full med highpipes, pc2, luftburksmodd och nu TRE modden. Och det är ju en TLR motor nu. Nu måste jag få andra TL hojar att bänka på samma ställe så jag har något att jämföra med.

Såhär såg min kurva ut.
diagram.jpg


TLRR skrev:
2072095 Hocke nu fattas det bara att du köper mina omslipade org. avgaskammar med en profil o duration för ännu mer fett vrid ? :hihi
Men då måste du mappa igen :)

Vad ska du ha för dom?
 
Last edited:

tl1000larsson

varför eller hur ?
Gick med
6 Mar 2003
Ort
BRO
Hoj
bygger på en TL1000s banhoj
hocke skrev:
2072066 Har Yoshi full med highpipes, pc2, luftburksmodd och nu TRE modden. Och det är ju en TLR motor nu. Nu måste jag få andra TL hojar att bänka på samma ställe så jag har något att jämföra med.

Jag är på! Vars skriver jag upp mig ? och kan jag ta med en äcklig jävel som dock kör Triump men han e fin o luktar gott :hihi

1. Vad kostade bänkningen ?
2. Hur pass gott luktar han :p (tänker på martin och hans läggning här :rofl )
 

Ruaro

Ny medlem
Gick med
22 Mar 2006
Ort
lidköping
Hoj
NU R6-03 mina ex Zx9r-95 TL1000R 99, tl1000r 00 och en sp1a-00
Ny Stolt Tl1000r Ägare

Tjenare alla glada TL ägare.

Jag tänkte bara presentera mig lite.
Har precis köpt min första hoj . (snälla klaga inte på att jag köper feting hojjen som första hoj jag vet vad dom flesta tycker)

Jag har inte ens mitt kort än men det dröjjer inte länge. ska till skolan och boka mc tider om 30 min :D :banana

Har köpt mig en TL1000R med leovince dämpare mini blinkers blått kåpglas och lite smått och gott. :tummenupp

ställer på/försäkrar den idag och den ska besiktgas i veckan

Änsålänge är jag riktigt nöjd med mitt köp och kommer aldrig sälja den .. kanske köpa ny hoj nån gång men aldrig sälja den . SÅ JÄVLA SNYGG :D
 

Octofinger

Tokfan
Gick med
20 Oct 2005
Ort
Muppsala
Hoj
Röd TL1000S -97
Ruaro skrev:
2073210 Tjenare alla glada TL ägare.

Jag tänkte bara presentera mig lite.
Har precis köpt min första hoj . (snälla klaga inte på att jag köper feting hojjen som första hoj jag vet vad dom flesta tycker)

Jag har inte ens mitt kort än men det dröjjer inte länge. ska till skolan och boka mc tider om 30 min :D :banana

Har köpt mig en TL1000R med leovince dämpare mini blinkers blått kåpglas och lite smått och gott. :tummenupp

ställer på/försäkrar den idag och den ska besiktgas i veckan

Änsålänge är jag riktigt nöjd med mitt köp och kommer aldrig sälja den .. kanske köpa ny hoj nån gång men aldrig sälja den . SÅ JÄVLA SNYGG :D
Jag tror dig inte om du inte postar bilder! :tungan

Välkommen till TL-gemenskapen. :)
Ta å kolla in www.tlzone.net också, planetens överlägset största TL-community.
 

hocke

Ny medlem
Gick med
5 Sep 2003
Ort
I en svamp
Hoj
Honda SP1 (TL1000S - Såld)
tl1000larsson skrev:
2072602 1. Vad kostade bänkningen ?
2. Hur pass gott luktar han :p (tänker på martin och hans läggning här :rofl )


1. 2000

2. han har en lukt som påminner om passionsfrukt och gubbröv.

Ruaro skrev:
2073210 Tjenare alla glada TL ägare.

Har precis köpt min första hoj . (snälla klaga inte på att jag köper feting hojjen som första hoj jag vet vad dom flesta tycker)

Jaha en sån där jäkla Rossi wannabe :tungan

Välkommen till TL träsket, nu är du fast :hihi
Bra val av hoj och det är inte hojen som gasar utan den som sitter på så igenterligen spelar det vellan ingen större roll vilken första hojen är om man bara har lite att tänka med. Och jag har inte sett en enda TL ägare racka ner på någon för att han har bra smak :pannkyss
 

Chiefen

Flest prylar vinner
Gick med
28 Dec 2003
Ort
Jönköping
Hoj
TLS -97
Så, nu är hojen påställd! :)
Nu återstår bara att fixa iordning den!
Tog en kort premiärtur för att kolla att den går som den ska. Den startade nästan direkt. Har slarvat med batteriladdningen i vinter men det gick ju ändå.
Tycker att den är lite sladdrig i styret. Är det någon som vet om det kan bero på oljan i styrdämparen? Behöver den bytas måntro?
Alternativt kan det ju bero på att jag varit moppefucko på min resa till asien. Hyrde scootrar några ggr och vande mig nästan vid de där överstyrda tingesterna. Att sen sitta med benen ihop som en gammal permobilracerchaffis gjorde ju inte väghållningen bättre^^
Jao jao, nu är det som sagt bara resten kvar! :arsele
 

Ricken

Gudomlig sporthojare
Gick med
19 Apr 2004
Ort
Hemma
Hoj
RC8/Husaberg 450/Varg SM/Navstyrd supermono
Chiefen skrev:
2074352 Så, nu är hojen påställd! :)
Nu återstår bara att fixa iordning den!
Tog en kort premiärtur för att kolla att den går som den ska. Den startade nästan direkt. Har slarvat med batteriladdningen i vinter men det gick ju ändå.
Tycker att den är lite sladdrig i styret. Är det någon som vet om det kan bero på oljan i styrdämparen? Behöver den bytas måntro?
Alternativt kan det ju bero på att jag varit moppefucko på min resa till asien. Hyrde scootrar några ggr och vande mig nästan vid de där överstyrda tingesterna. Att sen sitta med benen ihop som en gammal permobilracerchaffis gjorde ju inte väghållningen bättre^^
Jao jao, nu är det som sagt bara resten kvar! :arsele
Det har nog inbget att göra med styrdämparen, min är inte seciellt sladdrig utan...

Inga läckor i gafflarna??
 

Chiefen

Flest prylar vinner
Gick med
28 Dec 2003
Ort
Jönköping
Hoj
TLS -97
Ricken skrev:
2074422 Det har nog inbget att göra med styrdämparen, min är inte seciellt sladdrig utan...

Inga läckor i gafflarna??

Huj, nu frågar du något som jag inte har kollat. Ska ta en titt på det när jag går ut nästa gång. Tack för tipset! :tummenupp
 

Ricken

Gudomlig sporthojare
Gick med
19 Apr 2004
Ort
Hemma
Hoj
RC8/Husaberg 450/Varg SM/Navstyrd supermono
Är det sommar nu?

Skulle ringa o boka en tid på bes. tänkte att strax efter 2maj, den veckan skulle vara bra.

Men det sket sig generallt, alla tider var tagna....

Så imorrn ska jag besikta hojen, så då blir det till och sätta sig på tåget och fara hem till mor o far i morrn bitti, byta en o-ring och kanske, kanske byta burkar. Sen ska hojen bes 15.10...

Det luktar sommar :)
 

PutteLiten

Twins have more fun
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Hemma
Hoj
TL1000R; Triumph Tiger; XR650R SM; XL1200X
Hej hopp

Välkommen till TL-Tråden :)

Och som Octofinger säger www.tlzone.net är ett måste för TL ägare. Plastkort rekommenderas... :hihi

:hej

Ruaro skrev:
2073210

Har köpt mig en TL1000R med leovince dämpare mini blinkers blått kåpglas och lite smått och gott. :tummenupp

Ricken skrev:
2074551 Är det sommar nu?


Det luktar sommar :)


Svar: NEJ !! :4skrika

Körde 1 timme i dag och hade ingen känsel kvar i kopplingsfingarna... :huvet

Får bli ytterligare 5 grader till innan det är njutbart. :(
 

Octofinger

Tokfan
Gick med
20 Oct 2005
Ort
Muppsala
Hoj
Röd TL1000S -97
PutteLiten skrev:
2074605 Körde 1 timme i dag och hade ingen känsel kvar i kopplingsfingarna... :huvet

Får bli ytterligare 5 grader till innan det är njutbart. :(

Men stackars dig då...
Det behövs nog kanske lite mer än fem grader här... :banghead
Bilden togs för ett par timmar sen. Det har fan snöat mer eller mindre oavbrutet i drygt två veckor nu... (Klicka för stor)
 

tlmartin

Ny medlem
Gick med
10 Apr 2004
Ort
Nynäshamn
Hoj
gsxr 1000 K8
tl1000larsson skrev:
2072602 1. Vad kostade bänkningen ?
2. Hur pass gott luktar han :p (tänker på martin och hans läggning här :rofl )
vadå Lasse ska du vara otrogen :hihi

Ruaro skrev:
2073210 Tjenare alla glada TL ägare.

Jag tänkte bara presentera mig lite.
Har precis köpt min första hoj . (snälla klaga inte på att jag köper feting hojjen som första hoj jag vet vad dom flesta tycker)

Jag har inte ens mitt kort än men det dröjjer inte länge. ska till skolan och boka mc tider om 30 min :D :banana

Har köpt mig en TL1000R med leovince dämpare mini blinkers blått kåpglas och lite smått och gott. :tummenupp

ställer på/försäkrar den idag och den ska besiktgas i veckan

Änsålänge är jag riktigt nöjd med mitt köp och kommer aldrig sälja den .. kanske köpa ny hoj nån gång men aldrig sälja den . SÅ JÄVLA SNYGG :D
Välkommen och släng upp några bilder vetja :tummenupp
 

tlmartin

Ny medlem
Gick med
10 Apr 2004
Ort
Nynäshamn
Hoj
gsxr 1000 K8
TLRR skrev:
2074656 NUUU är det SOMMAR För jag har tvättat bilen och klippt av mig vinterkalufsen,Så är det. :fakta :banana :)

Välkommen till TL-träsket.Som sagt plastkortet kommer att ryka. :hihi
Så nu kan vi skylla på Ronny om allt :näsblod väder för han har sagt att det är sommar :tummenupp
 

Ruaro

Ny medlem
Gick med
22 Mar 2006
Ort
lidköping
Hoj
NU R6-03 mina ex Zx9r-95 TL1000R 99, tl1000r 00 och en sp1a-00
Nå jag är inte så haj på forumet än så jag vet inte hur jag laddar upp bilder riktigt :D men har skaffat en profilbild på den :D nya fina kåpor
 

Fredde83

Ny medlem
Gick med
1 Oct 2003
Ort
Lund
Hoj
Vitpil
Ruaro skrev:
2075150 Nå jag är inte så haj på forumet än så jag vet inte hur jag laddar upp bilder riktigt :D men har skaffat en profilbild på den :D nya fina kåpor

Ja den var fin! Synd att det inte var den snabba röda färgen! :tomten
 

Chiefen

Flest prylar vinner
Gick med
28 Dec 2003
Ort
Jönköping
Hoj
TLS -97
Funderar på att lacka mina 6-kolvsok i guldfärg innan jag slänger på dem. Någon som har något bra tips angående färg och tillvägagångssätt? Är det bättre att spraylacka eller pulverlacka dem?
 

Ricken

Gudomlig sporthojare
Gick med
19 Apr 2004
Ort
Hemma
Hoj
RC8/Husaberg 450/Varg SM/Navstyrd supermono
--------------------------------------------------------------------------------

Har sett det här på ebay....


Är dom sabbade eller är det värt att köpa dom, fattar ju inte vad han menar

http://cgi.ebay.de/ws/eBayISAPI.dll?ViewItem&item=8053732200

Stort tack till alla som tar sig till att läsa igenom och förklara för mig vad som står där...
 

PutteLiten

Twins have more fun
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Hemma
Hoj
TL1000R; Triumph Tiger; XR650R SM; XL1200X
Octofinger skrev:
2074643 Men stackars dig då...
Det behövs nog kanske lite mer än fem grader här... :banghead
Bilden togs för ett par timmar sen. Det har fan snöat mer eller mindre oavbrutet i drygt två veckor nu... (Klicka för stor)


:pannkyss

Det blir nog sommar där uppe oxå någon gång. :)
Värmehandtag och problemet är fixat :hihi


:hej
 

Chiefen

Flest prylar vinner
Gick med
28 Dec 2003
Ort
Jönköping
Hoj
TLS -97
Status
Ej öppen för fler svar.
Nyheter
Bike med Stark Varg på GGN!

Nu är vi på plats på GGN 2....

Nya Honda CB1000 Hornet presenterad

25YM Honda CB1000 Hornet ...

SVT sänder Gotland Grand National 2.0

SVT Sport och Nordic Sport ...

Sista finputsningen med Vargen inför GGN!

I söndags körde jag sista t...

Stark Future ska erövra mc-världen och bildar team med Swecon i enduroklassikern!

Pressrelease, 2024-10-21, S...

Energica i konkurs och upplöst

Energica är i konkurs och b...

Kawasaki Ninja 1100SX uppdateras

Kawasaki har uppdaterat sin...

2025 års Honda CB1000 Hornet

2025 års Honda CB1000 Horne...

GGN-träning med Stark Varg!

Nu gäller den sista finslip...

Brembo köper Öhlins – Vad händer med ISR?

Efter en längre tids förhan...

Top