rfb
Klor, Juice och avfettning
- Gick med
- 22 May 2006
- Ort
- Södertälje
- Hoj
- YZF600 Thundercat(såld) Suzuki TL1000s -97(såld) Suzuki SuperBike (TL1000R) (såld) Husaberg FS650 Motard (såld) Aprilia 650 SuperMotard (såld) - R1, GSXR750, Aprilia RSV m.m. - allt är sålt :(
Hej grabbar...
Efter en dödsolycka 24 september så är man i gång igen, Micke dog på en TL1000S, min "gamla".
Nu ska jag inte negativ alls, men för er som INTE läst artikeln "Lethal Weapon", som finns på TL-forumen på nätet, gör det.
Mer och mer tyder på att Mickes 97:a, trots bra däck, bra underlag osv. av någon konstig orsak gick omkull, och varken vi eller polisen kan hitta ett svar.
I artikeln som jag nämner ovan, finns det hänvisat till olyckor med mystiska bakhjulssläpp, med dödlig utgång, och tokvarning för "tankslappers" som åtgärdades med en styrdämpare.
Tanken jag vill få fram är att, va försiktiga med era TL1000S, jag älskar den hojen själv, en röd TL1000S alternativt en vit-blå TL1000R är ju fantastiska hojar!
Använd huvet och inse att det är en nästan en experimentshoj, i alla fall tidiga TL1000S, och kör efter de premisserna...
Jag kommer hänga här och glo framöver även om hojåkandet är över just nu.
Vi kommer nog få tillbaka hojen, som är marginellt skadad, men det som är trasigt är kåporna, bromssystemet(oljebehållare bortsliten) och styret med alla grepp och kontroller.
Motor, gaffel, däck, fälgar, bromsar(ok+skivor), ram, sadlar, kuts, lysen m.m. kommer säljas.
PM:a för frågor, TL1000S, 97:a, gått 3600 mil, servad sist vid 3300 mil, motorn går finfint.
Efter en dödsolycka 24 september så är man i gång igen, Micke dog på en TL1000S, min "gamla".
Nu ska jag inte negativ alls, men för er som INTE läst artikeln "Lethal Weapon", som finns på TL-forumen på nätet, gör det.
Mer och mer tyder på att Mickes 97:a, trots bra däck, bra underlag osv. av någon konstig orsak gick omkull, och varken vi eller polisen kan hitta ett svar.
I artikeln som jag nämner ovan, finns det hänvisat till olyckor med mystiska bakhjulssläpp, med dödlig utgång, och tokvarning för "tankslappers" som åtgärdades med en styrdämpare.
Tanken jag vill få fram är att, va försiktiga med era TL1000S, jag älskar den hojen själv, en röd TL1000S alternativt en vit-blå TL1000R är ju fantastiska hojar!
Använd huvet och inse att det är en nästan en experimentshoj, i alla fall tidiga TL1000S, och kör efter de premisserna...
Jag kommer hänga här och glo framöver även om hojåkandet är över just nu.
Vi kommer nog få tillbaka hojen, som är marginellt skadad, men det som är trasigt är kåporna, bromssystemet(oljebehållare bortsliten) och styret med alla grepp och kontroller.
Motor, gaffel, däck, fälgar, bromsar(ok+skivor), ram, sadlar, kuts, lysen m.m. kommer säljas.
PM:a för frågor, TL1000S, 97:a, gått 3600 mil, servad sist vid 3300 mil, motorn går finfint.
Last edited: