TL-tråden !

Status
Ej öppen för fler svar.

Robster

Skulle blivit smed
Gick med
22 Apr 2004
Ort
Hönsinge! :-)
Hoj
TL1000S
Tjaba!

Mer bilder.... ifrån idag.... varför?
Mest för att reta Ricken och andra Norrlänningar att vi
fortfarande har fint väder här i södern!

O för att Ricken retade mig att jag bara visar min hoj ifrån en sida....

:arsele







12 mil i lördags och 17 mil idag= 29 underbar mil till samlingen denna
säsong.... 2 helger kvar innan jag packar ihop för säsongen! :yoparty

Sedan är det fulmecks säsong!


R
 

tl1000larsson

varför eller hur ?
Gick med
6 Mar 2003
Ort
BRO
Hoj
bygger på en TL1000s banhoj
Robster skrev:
2541924 Tjaba!

Mer bilder.... ifrån idag.... varför?
R

Ja det undrar jag med typiska danmarks bilder platt som en pannkaka har ni ens sett ett berg eller kulle där på ön :D

Avis jag nej jag har ju stått och grävt & gjutit plintar hela helgen istället men det gör inget för då blir ju altanen rutn poolen klar i vår :yoparty
 

Octofinger

Tokfan
Gick med
20 Oct 2005
Ort
Muppsala
Hoj
Röd TL1000S -97
Nån som bytt lamporna till bakgrundsbelysningen under mätarna? Vad är det för lampor och socklar? Sulas MC som ska vara återförsäljare för Suzuki här i Uppsala kan inte hjälpa mig. Jag måste plocka ur en av lamporna innan...
 

Ricken

Gudomlig sporthojare
Gick med
19 Apr 2004
Ort
Hemma
Hoj
RC8/Husaberg 450/Husqvarna 450/HYM698/Honda Monkey King/ ATC125//Navstyrd supermono
Octofinger skrev:
2544226 Nån som bytt lamporna till bakgrundsbelysningen under mätarna? Vad är det för lampor och socklar? Sulas MC som ska vara återförsäljare för Suzuki här i Uppsala kan inte hjälpa mig. Jag måste plocka ur en av lamporna innan...
jag ska ha en sån lampa nån stans, men vart....

Jag ska kolla, men när jag beställde det så tog dom ju fram allt ur en fiche hos handlarn, det måste ju till o med dom klara ?
 

Robster

Skulle blivit smed
Gick med
22 Apr 2004
Ort
Hönsinge! :-)
Hoj
TL1000S
Octofinger skrev:
2544226 Nån som bytt lamporna till bakgrundsbelysningen under mätarna? Vad är det för lampor och socklar? Sulas MC som ska vara återförsäljare för Suzuki här i Uppsala kan inte hjälpa mig. Jag måste plocka ur en av lamporna innan...

Jag har bytt dom till blåa på min!
( som tyvärr suger fett åsneballe o har slutat fungera! )
Så dom är ganska lätta att byta, jag har mina original liggande
i verkstan så jag kan fota dom till dig imorgon om du inte har
bråttom?

Jag skall sätta i mina original i vinter igen.....

Det är antingen 09471-12100 eller 09471-12189
Skitsvårt att se på Fischen, men det skall vara 3st och båda
ovanstående är 3st och sitter i instrumentet.... :va

Jag hade satsat på 09471-12189 men jag kan inte säga till 100%
Men är till 99% säker...... :D

R
 
Last edited:

Octofinger

Tokfan
Gick med
20 Oct 2005
Ort
Muppsala
Hoj
Röd TL1000S -97
Ricken skrev:
2544282 jag ska ha en sån lampa nån stans, men vart....

Jag ska kolla, men när jag beställde det så tog dom ju fram allt ur en fiche hos handlarn, det måste ju till o med dom klara ?
Det är det som är problemet... De får bara fram fiche-numret som funkar om man absolut ska köpa Zuki orginal, men de har en massa andra lösa lampor och kan inte komma på vilken av dem som borde passa.
Helt osannolikt att de inte har tabeller för sina piratlampor...

Robster - Det vore najst om du kunde plåta en tillsammans med en linjal eller nåt liknande, för då ska jag nog kunna hjälpa min lokala Suzuki-specialist att ta reda på vad jag har för lampor till min Suzuki. :gnissla
 
Last edited:

PutteLiten

Twins have more fun
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Hemma
Hoj
TL1000R; Triumph Tiger; XR650R SM; XL1200X
tl1000larsson skrev:
2542294 Ja det undrar jag med typiska danmarks bilder platt som en pannkaka har ni ens sett ett berg eller kulle där på ön :D

:hihi
Det syns lite dåligt, men det är faktiskt rätt backigt här :hihi
(Ps. det är Ven till höger och Danmark i bakgrunden)

DSC00170.jpg



Rena alperna jööö.... :hihi

---------------------------------------------------------------------

Jag skulle behöva lite hjälp med en sak. (till Tillern)

Förra ägaren fick försig att ändra vevhus ventilationen.
Och, kort och gått så vill jag återställa till orginal. Dvs sätta tillbaka en slang som går från "någonstans i motorn" till "någonstans i luftburken".
Jag har K&N filter, så det är väll bara att tvätta det lite oftare.

1.) Hur gör jag.
2.) har någon en bild på orginal "slangen" eller vad det nu är (fiche nr funkar oxå). Jag har troligen orginal grejerna i en låda. problemet är att det ligger 10000 orginal delar som förra ägaren inte tyckte behövdes...
3.) Vad på hojen måste jag ta bort för att återmontera (Kåpor, tank, etc). Hur :smasha får jag loss luftburken... :lol


Är det någon som förstår vad jag är ute efter?

Anledningen är att jag inte gillar den lösningen han valde.
Det är hafsigt och slarvigt gjort.
Och ska jag fixa till det måste jag dra en ny slang ända från motorn till baken. Jag har tröttnat på att försöka fixa till slarvjobbet.
Och hur är det med mottryck?? ska det inte vara ett bestämt mottryck i sådana här system??

Bilder, är som vanligt, kungligt fint.

:hej
 
Last edited:

MrDawe

MrDawe
Gick med
25 Mar 2006
Ort
Sthlm
Hoj
GSXR750TURBO -97
Din slang finns inte där nånstans vid luftburken då? pluggad? Det gör tydligen min iaf. Och inga slangar ovanpå luftburken.
Du har inge problem med att du förlorar olja i motorn pga det?



PutteLiten skrev:
2547312 :hihi
Det syns lite dåligt, men det är faktiskt rätt backigt här :hihi
(Ps. det är Ven till höger och Danmark i bakgrunden)

DSC00170.jpg



Rena alperna jööö.... :hihi

---------------------------------------------------------------------

Jag skulle behöva lite hjälp med en sak. (till Tillern)

Förra ägaren fick försig att ändra vevhus ventilationen.
Och, kort och gått så vill jag återställa till orginal. Dvs sätta tillbaka en slang som går från "någonstans i motorn" till "någonstans i luftburken".
Jag har K&N filter, så det är väll bara att tvätta det lite oftare.

1.) Hur gör jag.
2.) har någon en bild på orginal "slangen" eller vad det nu är (fiche nr funkar oxå). Jag har troligen orginal grejerna i en låda. problemet är att det ligger 10000 orginal delar som förra ägaren inte tyckte behövdes...
3.) Vad på hojen måste jag ta bort för att återmontera (Kåpor, tank, etc). Hur :smasha får jag loss luftburken... :lol


Är det någon som förstår vad jag är ute efter?

Anledningen är att jag inte gillar den lösningen han valde.
Det är hafsigt och slarvigt gjort.
Och ska jag fixa till det måste jag dra en ny slang ända från motorn till baken. Jag har tröttnat på att försöka fixa till slarvjobbet.
Och hur är det med mottryck?? ska det inte vara ett bestämt mottryck i sådana här system??

Bilder, är som vanligt, kungligt fint.

:hej
 

Robster

Skulle blivit smed
Gick med
22 Apr 2004
Ort
Hönsinge! :-)
Hoj
TL1000S
Octofinger... this ones for you! :yoparty



Klicka för mega bega biguns!

Du är skyldig mig en för en extra tur till verkstan efter en lång
dag på jobb... sedan att hitta små jä...la lampor och sedan fota
dom.....

Om du hittar billiga så får du fan skicka ner ett gäng till mig! :D

Putteliten, om du blir helt vilse så kan jag ordna ihop det där
till dig... det skall inte vara några större problem!

R
 

Robster

Skulle blivit smed
Gick med
22 Apr 2004
Ort
Hönsinge! :-)
Hoj
TL1000S
Octofinger skrev:
2547879 :Bugar :pannkyss
Bara en sak till då Robban - vad äre för wattantal på dem? 0.84W?

Har inte lamporna här ..... :arsele

Men i fischen står det 14V 0,84W så det bör
stämma o på bilderna anar man 0,8 någonting.

Så det bör du kunna gå på utan problem!

Snygg bild.. ja jag vet... Damn I´m good! :tungan

R
 

Robster

Skulle blivit smed
Gick med
22 Apr 2004
Ort
Hönsinge! :-)
Hoj
TL1000S
TLRR skrev:
2549341
tl1000larsson skrev:
2548565 På vilka årsmodeller pluggades pair valve från fabrik ?


Från årsmodell -00 och uppåt.:)

Kanon... då vet jag numera med säkerhet att min
R-motor som jag har satt i hojen verkligen är en -01 !:D

Där var nämligen inga pairvalves på den och uppgifterna
var att det var en -01......

R
 

MrDawe

MrDawe
Gick med
25 Mar 2006
Ort
Sthlm
Hoj
GSXR750TURBO -97
TLRR skrev:
2549508 ---------------------------------------------------------------------

Jag skulle behöva lite hjälp med en sak. (till Tillern)

Förra ägaren fick försig att ändra vevhus ventilationen.
Och, kort och gått så vill jag återställa till orginal. Dvs sätta tillbaka en slang som går från "någonstans i motorn" till "någonstans i luftburken".
Jag har K&N filter, så det är väll bara att tvätta det lite oftare.

1.) Hur gör jag.
2.) har någon en bild på orginal "slangen" eller vad det nu är (fiche nr funkar oxå). Jag har troligen orginal grejerna i en låda. problemet är att det ligger 10000 orginal delar som förra ägaren inte tyckte behövdes...
3.) Vad på hojen måste jag ta bort för att återmontera (Kåpor, tank, etc). Hur :smasha får jag loss luftburken... :lol


Är det någon som förstår vad jag är ute efter?

Anledningen är att jag inte gillar den lösningen han valde.
Det är hafsigt och slarvigt gjort.
Och ska jag fixa till det måste jag dra en ny slang ända från motorn till baken. Jag har tröttnat på att försöka fixa till slarvjobbet.
Och hur är det med mottryck?? ska det inte vara ett bestämt mottryck i sådana här system??

Bilder, är som vanligt, kungligt fint.

:hej
----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
I alla fall ett litet SVAR :Liten Putte och MrDawe en liten bild på lite slangar.:gnissla
Ta bort kåpor för att komma åt.
Lyft tanken för att komma åt luftburken
Vill du ta bort luftburken :va så montera bort trattarna på trottelhuset och se upp med o-ringarna under.
:såjaponken Grundläggande mekande.

På motorn skall det sitta ett ventilationshus (svart plastburk)mellan cylindrana och slangar som förgrenar sig upp till bakre cylinderns ventilkåpa,den andra slangen går upp till undersidan (längst bak på höger sida)på luftburken. Den tredje vet i fan (kommer inte ihåg just nu),men lite får ni kolla själva och inte få allt serverat på ett silverfat :tungan[/QUOTE]








Okey tack:) Hmm funderar på att återställa vevhusventilationen o se om det hjälper.
Annars blir det väl ordentlig genom gång för att se om det är ventiltätningar eller ringar:huvet

Tackar bugar :tummenupp

//David
 

PutteLiten

Twins have more fun
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Hemma
Hoj
TL1000R; Triumph Tiger; XR650R SM; XL1200X
MrDawe skrev:
2547618 Din slang finns inte där nånstans vid luftburken då? pluggad? Det gör tydligen min iaf. Och inga slangar ovanpå luftburken.
Du har inge problem med att du förlorar olja i motorn pga det?

Det går en slang bak till kutsen och en behållare där.
Jo, jag förlorar en del olja, det är en anledning till att jag inte hr förtroende till denna modden han gjort.
Hojen läcker inte olja på något annat sätt, och den lilla burken där bak fylls ju upp med olja...

TLRR skrev:
2549508
I alla fall ett litet SVAR :Liten Putte och MrDawe en liten bild på lite slangar.:gnissla
Ta bort kåpor för att komma åt.
Lyft tanken för att komma åt luftburken
Vill du ta bort luftburken :va så montera bort trattarna på trottelhuset och se upp med o-ringarna under.
:såjaponken Grundläggande mekande.

På motorn skall det sitta ett ventilationshus (svart plastburk)mellan cylindrana och slangar som förgrenar sig upp till bakre cylinderns ventilkåpa,den andra slangen går upp till undersidan (längst bak på höger sida)på luftburken. Den tredje vet i fan (kommer inte ihåg just nu),men lite får ni kolla själva och inte få allt serverat på ett silverfat :tungan


:Bugar
Tackar, TL tråden rockar loss som vanligt :)

Robster skrev:
2547830
Putteliten, om du blir helt vilse så kan jag ordna ihop det där
till dig... det skall inte vara några större problem!
R


:tummenupp
Gott att veta, känns säkrare att gå till verket om man vet att det finns "backup" inom räckhåll. :)

Jag får ta mig samman bara och skrida till verket. så att säga.

:hej
 
Last edited:

Ricken

Gudomlig sporthojare
Gick med
19 Apr 2004
Ort
Hemma
Hoj
RC8/Husaberg 450/Husqvarna 450/HYM698/Honda Monkey King/ ATC125//Navstyrd supermono
Eftersom den här tråden har varit helt död en hel dag så tänkte jag att jag skulle berätta vad jag gjorde förra veckan.

På tisdagen så hade jag lyckats spåra upp ett tele nummer tille n tjomme som jag skulle söka lite extrajobb hos. För studenter är det synd om o vi behöver mer pengar, till moddning och cola.

Så kl. 13.00 ringde jag till den pysen och presenterade mig, och jag var riktigt trevlig, jag kan vara det oxå :hihi

Han sa att jag skulle skicka ett cv till honom så skulle han höra av sig fram i nov. när det blev lite mer jobb, det var vistt lågsäsong nu.

Ok, tjopp tjopp, sa jag och gjorde mig klar för att åka in på skolan och räkna lite härlig matte, algoritmer och absolut tal är numera mina bästa vänner.

Halvvägs ut till hojen så ringer telefonen, (didididididovdov dididididov)

Hallå?, säger jag.

Hej, det är Pelle, vill du åka till Kirkenes? säger en röst i andra änden.

Gulp, vart faaaaan ligger det? tänker jag då.

Då åker idag o kommer hem ons eller torsd, säger han.

Funderar 5ssek, hunden är hos matte, jag har inga vänner som skulle sakna mig...

"OK!"

Bra! Hämta bil o ....... (lång beskrivning) ....ÅK!

Så klockan 17 var jag på väg i en citroen evation, mot nord norge, för er som inte vet vart det ligger klicka här.

Jag vissste att det var runt 150mil enkel resa, så jag var inställd på att det skulle bli träsmak i röven innan resan var klar.

När klockan slog 23.00 så var jag i haparanda och skulla passera gränsen in i finland.

Och givetvis så trodde tull personalen att jag var en knarksmugglare, jag trodde mer att jag såg ut som en blyertspennförsäljare :näsblod

Efter lite övertygning så släppte dom ialla fall iväg mig in i finland, de tusen sjörnas land.

Eftersom det blev lite bråttom när jag for hemifrån så hade jag inte fått med mig några cd-skivor att lyssna på, men jag tänkte att det går ju alltid att lyssna på radio... dumt.

Radio kanalerna i finland har tydligen anställda som jobbar på ackord, på varje ord dom säger :huvet

Efter att spelat en låt, så skulle dom prata i 20min, på FINSKA.
Så jag satt där i bilen och zappade frenetiskt mellan kanalerna för att få fram nån kanal som hade musik som gick att lyssna på.

Och vad får jag fram?

Öppna landskap på FINSKA!!!
Helgerån :gnissla

Så 5h i finland på vägen upp, o 5h i finland på vägen ner.
Finska är inte ett språk, på riktigt, han som uppfann finskan måste ha rökt stora blå svampar eller nåt.

Vilket som så tog jag mig in i Norge, körde dit jag skulle o lämna grejorna.
Vilket visade sig vara 100m ifrån Ryssland, jag har hört att Ryssarna är farlig så jag skyndade mig därifrån så mycket jag kunde.

Resan hem gick väl utan större bekymmer, åt i lule, sov lite i ume o tankade en skvätt i stugun.

Sen var jag hemma, 290mil på 38h. Jag sov 5h på hela resan. :yoparty
Jag var trött när jag kom hem, damp i säng o skulle sova, då kommer dom på att dom ska borra ett STORT hål i betongväggen på botten våningen och det tog visst hela förmiddan, för jäklar vad illa jag sov.
 

Rickar

Lyft blicken :-)
Gick med
2 Sep 2006
Ort
I hus
Hoj
BMW F800R-11 och en klassiker GSXR 1100 - 87
Najs resa... vad säger länsman om körochvilotider:D

..precis som jag alltid sagt, den som är lite flexibel behöver sannolikt inte vara arbetslös länge :tummenupp

Tur att du inte bor i Skåne i detta fallet...då hade det blivit drygt 200 mil till:gnissla

Rickar

PS hur mycket fick du betalt??? och vad skall du köpa för modd för pengarna??? DS
 

Octofinger

Tokfan
Gick med
20 Oct 2005
Ort
Muppsala
Hoj
Röd TL1000S -97
Ricken - Du åkte 300 mil för att lämna lite saker? Hallå?
Post/bud/fraktföretag änyone? Måste ju vara svindyrt att åka sådär med prylar... Eller var det uran i paketen? Förstår ju varför tullarna funderade. :)
 

Ricken

Gudomlig sporthojare
Gick med
19 Apr 2004
Ort
Hemma
Hoj
RC8/Husaberg 450/Husqvarna 450/HYM698/Honda Monkey King/ ATC125//Navstyrd supermono
Octofinger skrev:
2555707 Ricken - Du åkte 300 mil för att lämna lite saker? Hallå?
Post/bud/fraktföretag änyone? Måste ju vara svindyrt att åka sådär med prylar... Eller var det uran i paketen? Förstår ju varför tullarna funderade. :)
Bråttom bråttom, då blir det så.

Det jevliga var ju att det var 6000st "plast-ankare", norrskarna har dom för att spänna fast nät på myren, så att dom kan köra där med bandvagnar o skotrar o dyl.

Dom hade beställt 24k st. så det lär bli en sväng till :)

Edit: HATAR SNÖ:mad:
 

Bifogat

  • DSC03874 (Medium).JPG
    DSC03874 (Medium).JPG
    65.8 KB · Visningar: 63

Ricken

Gudomlig sporthojare
Gick med
19 Apr 2004
Ort
Hemma
Hoj
RC8/Husaberg 450/Husqvarna 450/HYM698/Honda Monkey King/ ATC125//Navstyrd supermono
Rickar skrev:
2555617 Najs resa... vad säger länsman om körochvilotider:D

..precis som jag alltid sagt, den som är lite flexibel behöver sannolikt inte vara arbetslös länge :tummenupp

Tur att du inte bor i Skåne i detta fallet...då hade det blivit drygt 200 mil till:gnissla

Rickar

PS hur mycket fick du betalt??? och vad skall du köpa för modd för pengarna??? DS

Kör o vilo tider existerar inte när man kör personbil utan yrkestrafik märke :tummenupp

Jag har fått ett pris på att för varje gång jag far så får jag 5k, oskattat dårå, så jag är nöjd.

Jag ska väl börja köpa tillbaka lite sånt som jag fick offra i somras, speglar, clear clutch o sånt...
 
Status
Ej öppen för fler svar.
Nyheter
MV Agusta kör vidare på egen hand

MV Agusta har bekräftat att...

MV Agusta återtar full kontroll

MV Agusta har bekräftat att...

2025 års Ducati Riding Academy

Registreringen för 2025 års...

Uppdaterad KTM 790 Duke

KTM 790 DUKE, även kallad ”...

Vinn vårt testvinnande mc-lås!

Genom att svara på några fr...

MC-Mässan flyttar till Elmia i Jönköping 2026

Den etablerade MC-Mässan ta...

Anmälan till 2025 års Ducati Riding Academy öppen

Registreringen för 2025 års...

VM-kval i isracing i Sverige 1 februari

2024,fim,isg,ice speedway,i...

Färre döda i vägtrafiken

Foto:  Jacob Sjöman Tran...

Generationsskifte hos KTM: Stefan Pierer lämnar över ledningen till Co-CEO Gottfried Neumeister

Pressmeddelande, Mattighofe...

Top