Eftersom den här tråden har varit helt död en hel dag så tänkte jag att jag skulle berätta vad jag gjorde förra veckan.
På tisdagen så hade jag lyckats spåra upp ett tele nummer tille n tjomme som jag skulle söka lite extrajobb hos. För studenter är det synd om o vi behöver mer pengar, till moddning och cola.
Så kl. 13.00 ringde jag till den pysen och presenterade mig, och jag var riktigt trevlig, jag kan vara det oxå
Han sa att jag skulle skicka ett cv till honom så skulle han höra av sig fram i nov. när det blev lite mer jobb, det var vistt lågsäsong nu.
Ok, tjopp tjopp, sa jag och gjorde mig klar för att åka in på skolan och räkna lite härlig matte, algoritmer och absolut tal är numera mina bästa vänner.
Halvvägs ut till hojen så ringer telefonen, (didididididovdov dididididov)
Hallå?, säger jag.
Hej, det är Pelle, vill du åka till Kirkenes? säger en röst i andra änden.
Gulp, vart faaaaan ligger det? tänker jag då.
Då åker idag o kommer hem ons eller torsd, säger han.
Funderar 5ssek, hunden är hos matte, jag har inga vänner som skulle sakna mig...
"OK!"
Bra! Hämta bil o ....... (lång beskrivning) ....ÅK!
Så klockan 17 var jag på väg i en citroen evation, mot nord norge, för er som inte vet vart det ligger
klicka här.
Jag vissste att det var runt 150mil enkel resa, så jag var inställd på att det skulle bli träsmak i röven innan resan var klar.
När klockan slog 23.00 så var jag i haparanda och skulla passera gränsen in i finland.
Och givetvis så trodde tull personalen att jag var en knarksmugglare, jag trodde mer att jag såg ut som en blyertspennförsäljare
Efter lite övertygning så släppte dom ialla fall iväg mig in i finland, de tusen sjörnas land.
Eftersom det blev lite bråttom när jag for hemifrån så hade jag inte fått med mig några cd-skivor att lyssna på, men jag tänkte att det går ju alltid att lyssna på radio... dumt.
Radio kanalerna i finland har tydligen anställda som jobbar på ackord, på varje ord dom säger
Efter att spelat en låt, så skulle dom prata i 20min, på FINSKA.
Så jag satt där i bilen och zappade frenetiskt mellan kanalerna för att få fram nån kanal som hade musik som gick att lyssna på.
Och vad får jag fram?
Öppna landskap på FINSKA!!!
Helgerån
Så 5h i finland på vägen upp, o 5h i finland på vägen ner.
Finska är inte ett språk, på riktigt, han som uppfann finskan måste ha rökt stora blå svampar eller nåt.
Vilket som så tog jag mig in i Norge, körde dit jag skulle o lämna grejorna.
Vilket visade sig vara 100m ifrån Ryssland, jag har hört att Ryssarna är farlig så jag skyndade mig därifrån så mycket jag kunde.
Resan hem gick väl utan större bekymmer, åt i lule, sov lite i ume o tankade en skvätt i stugun.
Sen var jag hemma, 290mil på 38h. Jag sov 5h på hela resan.
Jag var trött när jag kom hem, damp i säng o skulle sova, då kommer dom på att dom ska borra ett STORT hål i betongväggen på botten våningen och det tog visst hela förmiddan, för jäklar vad illa jag sov.