Octofinger
Tokfan
Bra pris också!!Ricken skrev:
Damn... Vill ha.
Bra pris också!!Ricken skrev:
PerWe skrev:2575120Har en fråga ang montering utav tailguard på min TLR.
Hur brukar det vara med passformen?
Jag har köpt en Powerbronze från S-racing som jag har påbörjat monteringen på & jag tycker att passformen mot baklyset verkar helt kass.
Brukar det vara så att man själv måste karva & skära lite i tailguarden för att få det snyggt med bra passform.
Vore kul att få höra andras erfarenheter utav detta & speciellt då om ngn har monterat en Powerbronze.
Octofinger skrev:2575574Bra pris också!!
Damn... Vill ha.
Enda trista är väl iofs att det är så mycket redan gjort. Min var helt standard när jag köpte den, förutom ett par ART kolfiber-boltons som jag dessutom har sålt nu. Jag kan iaf säga att jag moddat allt själv, å det är en rätt skön känsla.tl1000larsson skrev:2575580minst sagt med alla dom extra prylarnasynd bara att det inte är bild på fälgarna
TLRR skrev:2575407
Det är mer regel än undantag att man måste passa in "det där sista" för att det skall bli ett snyggt resultat,mer eller mindre på alla fabrikat för eftermarknadsdelar i glasfiber eller plast.
Mina två kronor.
tl1000larsson skrev:2575580Japp tyvärr så krävs det en del pulköpte också en powerbronze till S:n och det tog mig en månad ett par tuber epoxy lite glasfiberväv såga klippa slipa testa limma o.s.v men jag ville ju ha den mer slimmad också
så det beror ju lite på hur pass exact du vill att den ska sitta sen finns det ju varianter med bättre passform men då kostar dom ju det dubbla också tyvärr
minst sagt med alla dom extra prylarnasynd bara att det inte är bild på fälgarna
TLRR skrev:2575483Robster: Ska du öppna verkstad ? en till svetsberätta lite merar om den,jag är nyfiken.
Ahh Esab o Argongas ej plats för nån rulle.kan det vara en plasmasvets (TIG)med AC.
TLRR skrev:2575407Är det skruven för fästet i gaffelkronan eller skruven för fästet i ramen som lossnar ?
Är den rätt monterad med de distanser och brickor som den skall ?
För det låter som att skallen på skruven trycker ihop/ut lagerbanorna för kullederna som dämparen har i sina fästpunkter.
Hmmm...![]()
Jag har en känsla av att den lossnar i kronan först, men jag har varit tvungen att spänna både i kronan och i ramfästet.
Jag har en Service-manual så jag får väl se om jag kan skruva bort styrdämparen och se om det fattas något...håll tummarna
![]()
Ricken skrev:2576200För helvete Robban, det är söndag, klockan är halv 8, GÅ O LÄGG DIG!!!
Kyrkan är ju inte förrän klockan 12...
Octofinger skrev:2576560Jahaja... Då var anmälan gjort till vägverket och säsongen är över.
Får väl trösta sig med att modda lite i vinter. Taskigt med pengar och en inte alls så mysig verkstad gör väl att det bara blir det nödvändigaste...![]()
Robster skrev:2576409
Det var kallt... mössa o vantar... 5 grader i Skåneland!
R
Ricken skrev:2576200För helvete Robban, det är söndag, klockan är halv 8, GÅ O LÄGG DIG!!!
Kyrkan är ju inte förrän klockan 12...
Avställning juh...tl1000larsson skrev:2577591vad har vägverkat att göra med det då![]()
Därför att jag har en klasskompis som tog upp sin bil hit ifrån s-vall för några veckor sedan, innan snön komtl1000larsson skrev:2577591
varför är du uppe då![]()
Octofinger skrev:2577691Avställning juh...![]()
Sitter o är lite nostalgisk, och hittade en "sån där" frågaRobster skrev:655145Hej på er....
Känner mig något amatörmässig med denna fråga.. men men![]()
Jag försökte hitta kontakterna till att montera en G-pack på min
TLS -97 igår men kunde fa... inte hitta dom!
Där är en blå och en lila sladd man skall hitta med en "två" kontakt.
Jag vet till och med ungefär var dom skall vara men det var hopplöst....
Kände mig sådär proffsig igår i garaget!
Någon som har några tips?![]()
Mvh
Robban
Ja, snart ställer nog jag oxå undan hojen, kanske tar en sväng till helgen och bara njuuuuter av den torra sfalten som slickar på mitt bakdäckMikeTL skrev:2579686I morse såg jag frosten komma - Sveavägen Sthlm -.
Vilken dag som helst är det bara att kasta in handduken för den här säsongen. Däcken pallar snart inte att greppa denna kalla & släta asfalt.
Det känns för eländigt att den behagliga delen av säsongen snart är slut.
Jag vill ha vår och värme i luften nu ! ! !
Får bedriva vintern med att scanna Internet efter intressanta artiklar & siter om Tiller'n, å kolla in vad som händer här. Kort & gott; lära mer om Tillern.
Plock å mek får jag lära mig nästa år.
Fick förresten hjälp häromdagen av Octofingers med att byta min innerskärm mot hans original. Satt perfekt. Tack för det Octo![]()
Tjenafrikie skrev:2581078Hej, en TL verkar vara en riktigt rolig hoj, har idag en SV 650s, och likheter finns ju iaf. designmässigt där.
Tänkte kolla om det är ngt försäkringsbolag samt typ av föräkring som de flesta av er Tiller-åkare använder er av?
//Daniel
Ricken skrev:2581093Tjena
Vi har väl inte direkt nån gemensam försäkring, utan allaa har kollat sina försäkringar själva.
Jag har folksam halv/helår, betalar 280kr/mån, helt överkomligt tycker jag.
Det fanns ju en TL till salu i uppsala, Hocke på forumet ska sälja sin, en havererad motor följde det vistt med oxå.
Den kan jag köpa av dig för en tusing iså fall![]()
frikie skrev:2581078Hej, en TL verkar vara en riktigt rolig hoj, har idag en SV 650s, och likheter finns ju iaf. designmässigt där.
Tänkte kolla om det är ngt försäkringsbolag samt typ av föräkring som de flesta av er Tiller-åkare använder er av?
//Daniel
![]() |
MV Agusta kör vidare på egen hand
MV Agusta har bekräftat att... |
![]() |
MV Agusta återtar full kontroll
MV Agusta har bekräftat att... |
![]() |
2025 års Ducati Riding Academy
Registreringen för 2025 års... |
![]() |
Uppdaterad KTM 790 Duke
KTM 790 DUKE, även kallad ”... |
![]() |
Vinn vårt testvinnande mc-lås!
Genom att svara på några fr... |
![]() |
MC-Mässan flyttar till Elmia i Jönköping 2026
Den etablerade MC-Mässan ta... |
![]() |
Anmälan till 2025 års Ducati Riding Academy öppen
Registreringen för 2025 års... |
VM-kval i isracing i Sverige 1 februari
2024,fim,isg,ice speedway,i... |
|
Färre döda i vägtrafiken
Foto: Jacob Sjöman Tran... |
|
![]() |
Generationsskifte hos KTM: Stefan Pierer lämnar över ledningen till Co-CEO Gottfried Neumeister
Pressmeddelande, Mattighofe... |