TL-tråden !

Status
Ej öppen för fler svar.

Octofinger

Tokfan
Gick med
20 Oct 2005
Hoj
Röd TL1000S -97
Ricken skrev:
2570922 Jag kanske ska göra om TL-guiden o lägga till en FAQ, jag kan ju lägga dit ett forum oxå, men det blir ju inte riktigt samma sak.

Kan vi inte mailbomba swedie tills vi får en egen forumdel...
Med 10100 inlägg och snart en kvarts miljon läsningar så kanske det inte är helt omotiverat?

Ricken

Gudomlig sporthojare
Gick med
19 Apr 2004
Hoj
RC8/Husaberg 450/Husqvarna 450/HYM698/Honda Monkey King/ ATC125//Navstyrd supermono
Octofinger skrev:
2570933 Med 10100 inlägg och snart en kvarts miljon läsningar så kanske det inte är helt omotiverat?
Jo, men sist sa han ju bara att han kunde göra ett Suzuki forum, inte ett TL forum, men vi borde inte ha allt för svårt att "ta över" det forumet.

Inte alla är ju så aktiva som vi är.

tl1000larsson

varför eller hur ?
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
bygger på en TL1000s banhoj
:D vafan e det bara pooftas här inne idag :arsele

kul & höra från dig Jonas men varför har du repat systemet :va

robster & ricken dra till danmark & gift er eller nåt :såjaponken

ronny du stannar här tills jag har fått all info jag behöver & om jag visar dig min stake får jag dina då :D :kiss

men allvarligt talat vilken olja kör ni på nu i vinter :confused: och octo det här trät du snacka om finns det i någon bukt & ger 400 hästar och i såfall vart ska man ställa alla hästar :va

över och ut :tuttar

Last edited:

Ricken

Gudomlig sporthojare
Gick med
19 Apr 2004
Hoj
RC8/Husaberg 450/Husqvarna 450/HYM698/Honda Monkey King/ ATC125//Navstyrd supermono
tl1000larsson skrev:
2570969 :D vafan e det bara pooftas här inne idag :arsele

Nä, las vegas ska det vara, annars släpper inte jag till :D

TLRR

Guest
tl1000larsson skrev:

ronny du stannar här tills jag har fått all info jag behöver & om jag visar dig min stake får jag dina då :D :kiss

men allvarligt talat vilken olja kör ni på nu i vinter :confused: och octo det här trät du snacka om finns det i någon bukt & ger 400 hästar och i såfall vart ska man ställa alla hästar :va

över och ut :tuttar

Japp jag stannar,vart skulle jag annars ta vägen.Lasse törs du skriva att du gillar stakar på TLZ :D I löööv my big Carrillos och har dom för mig själv.:tungan

Seriösa som vi skall vara här,jag kollade ditt motornummer och fick inte fram något. Utlänsk motor ?
Jag trodde i min enfald att de Svenska motorena hade samma nummer som ramen och då kan man utläsa vilken årsmodell det är.

Last edited:

tl1000larsson

varför eller hur ?
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
TLRR skrev:
2571008 Japp jag stannar,vart skulle jag annars ta vägen.Lasse törs du skriva att du gillar stakar på TLZ :D I löööv my big Carrillos och har dom för mig själv.:tungan

Seriösa som vi skall vara här,jag kollade ditt motornummer och fick inte fram något. Utlänsk motor ?
Jag trodde i min enfald att de Svenska motorena hade samma nummer som ramen och då kan man utläsa vilken årsmodell det är.

vet ej men på ecu:n finns ett klistermärke där det står påarps mc-service :) spelar ju ingen större roll bara den startar :tungan

Fredde83

Ny medlem
Gick med
1 Oct 2003
Hoj
Vitpil
Ricken skrev:
2570108 Jag har faktiskt funderat på varför det inte är fler folk här med sina TLar, men jag har inte tänkt på att det kan vara så att vi skrämmer bort dom.

Ja blir man mobbad bara för man har rätt färg på hojen, så blir man lite skrämd! :tungan

Chiefen

Flest prylar vinner
Gick med
28 Dec 2003
Hoj
TLS -97
tl1000larsson skrev:

Mjae...alltså det var i slutet av förra säsongen. Drog ikull två gånger den säsongen. :huvet och jag har ingen vettig förklaring förutom klantighet deluxe. hehe

Octofinger

Tokfan
Gick med
20 Oct 2005
Hoj
Röd TL1000S -97
Är det korkat av mig att köpa den här? Han har plockat loss toppen från den och den är hel. Helt icke-TL-relaterat, men sånt har vi ju överlevt förr...

http://www.blocket.se/vi/9411579.htm?ca=10_s

Jag tänkte försöka laga den i vår så att tjejen ska få övningsköra med den. Blir billigare att tippa den i Fyrisån sen än att hon ska tappa min TL en gång. Det är ju en rätt tung maskin, men hon måste ha en över 35kW och 700cm³.

PutteLiten

Twins have more fun
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
TL1000R; Triumph Tiger; XR650R SM; XL1200X
tl1000larsson skrev:
2571035 vet ej men på ecu:n finns ett klistermärke där det står påarps mc-service :) spelar ju ingen större roll bara den startar :tungan

Pååarps-MC :tummenupp

Killen som servar min TL :)

Bara att ringa dit om ni undrar något över motorn. Johan är supertrevlig och kunnig :)

:hej

Ricken

Gudomlig sporthojare
Gick med
19 Apr 2004
Hoj
Octofinger skrev:
2572629 Är det korkat av mig att köpa den här? Han har plockat loss toppen från den och den är hel. Helt icke-TL-relaterat, men sånt har vi ju överlevt förr...

Jag tänkte försöka laga den i vår så att tjejen ska få övningsköra med den. Blir billigare att tippa den i Fyrisån sen än att hon ska tappa min TL en gång. Det är ju en rätt tung maskin, men hon måste ha en över 35kW och 700cm³.
Till det syftet kan det ju vara ett bra objoekt, om det låter illa så kanske du inte klarar dig med att bara byta lagren, förmodligen måste du slipa lite på vev o kanske stake oxå.

Beror ju på vad för budget du har satt...

Octofinger

Tokfan
Gick med
20 Oct 2005
Hoj
Röd TL1000S -97
Ricken skrev:
2573234 Till det syftet kan det ju vara ett bra objoekt, om det låter illa så kanske du inte klarar dig med att bara byta lagren, förmodligen måste du slipa lite på vev o kanske stake oxå.

Beror ju på vad för budget du har satt...
Budget: låg.

Den är tänkt endast som övningskörningsobjekt. Efter det ska den antingen säljas billigt eller doneras till Fyrisån. :)

Jag tänkte att det skulle kunna kosta en 2-3 tusen att repa den.

tl1000larsson

varför eller hur ?
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
TLRR skrev:
2571989 OK.Påarps mc-service sålde bara mc och mc-delar från 1928-1936,så motorn är nog från någon av de årsmodellerna.:)

det förklarar ju en del antar att din släde kommer därifrån och det är därför den aldrig blir klar för att det e så svårt att hitta reservdelar :D

PutteLiten skrev:
2572695 Pååarps-MC :tummenupp

Killen som servar min TL :)

Bara att ringa dit om ni undrar något över motorn. Johan är supertrevlig och kunnig :)

:hej

kalas tack for tipset :tummenupp

Octofinger skrev:
2572629 Är det korkat av mig att köpa den här? Han har plockat loss toppen från den och den är hel. Helt icke-TL-relaterat, men sånt har vi ju överlevt förr...

ska du laga den själv :glömdet men tanken e god och priset är bra borde vara lätt att få tag på reservdelar till bra priser också :)

Last edited:

Octofinger

Tokfan
Gick med
20 Oct 2005
Hoj
Röd TL1000S -97
tl1000larsson skrev:
2573598ska du laga den själv :glömdet men tanken e god och priset är bra borde vara lätt att få tag på reservdelar till bra priser också :)
Har delat en sån motor tidigare... Hade en -81'a för en massa år sen. :näsblod

Rickar

Lyft blicken :-)
Gick med
2 Sep 2006
Hoj
BMW F800R-11 och en klassiker GSXR 1100 - 87
Teknikfråga från tummenmittihanden...

Har letat i tråden men hittar inget entydigt svar... så jag slänger ut frågan:

Min styrdämpare lossnar av sig själv.. jag har dragit åt den utav h-e en gång men då blev styrningen trög (intressant upplevelse i första böjen).

Hur skall man göra :confused:

Jag läste att någon / några helt enkelt tagit bort styrdämparen... vågar man det???

PerWe

Medlem
Gick med
20 Apr 2005
Hoj
Hojlös, vad ska man ha nu? om man ska ha ngt igen?
TLR tailguard montering ??

Har en fråga ang montering utav tailguard på min TLR.

Hur brukar det vara med passformen?
Jag har köpt en Powerbronze från S-racing som jag har påbörjat monteringen på & jag tycker att passformen mot baklyset verkar helt kass.
Brukar det vara så att man själv måste karva & skära lite i tailguarden för att få det snyggt med bra passform.

Vore kul att få höra andras erfarenheter utav detta & speciellt då om ngn har monterat en Powerbronze.

Robster

Skulle blivit smed
Gick med
22 Apr 2004
Hoj
TL1000S
Här kommer helgens meningslösa post... med bilder så klart!

Men först... bra svarat TLRR! Nu med våra nya linje med bra och
vänliga svar så vi inte skrämmer bort folk! :tummenupp

Vad är detta då?

En IKEA byggsats.... bygg själv.... tillsätt bara svets!

Oj då... det bidde en vagn.... vad kan man göra med den?

Jo... man kan sätta lite färg på den och sätta sin nya svets i den! :D

Ha en skön kväll!

R

tl1000larsson

varför eller hur ?
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Robster skrev:
2575424 Här kommer helgens meningslösa post... med bilder så klart!

Men först... bra svarat TLRR! Nu med våra nya linje med bra och
vänliga svar så vi inte skrämmer bort folk! :tummenupp

Vad är detta då?

R

Nått sabla skräp som ingen kan göra nått vetigt av :näsblod

Status
Ej öppen för fler svar.
Nyheter
MV Agusta kör vidare på egen hand

MV Agusta har bekräftat att...

MV Agusta återtar full kontroll

MV Agusta har bekräftat att...

2025 års Ducati Riding Academy

Registreringen för 2025 års...

Uppdaterad KTM 790 Duke

KTM 790 DUKE, även kallad ”...

Vinn vårt testvinnande mc-lås!

Genom att svara på några fr...

MC-Mässan flyttar till Elmia i Jönköping 2026

Den etablerade MC-Mässan ta...

Anmälan till 2025 års Ducati Riding Academy öppen

Registreringen för 2025 års...

VM-kval i isracing i Sverige 1 februari

2024,fim,isg,ice speedway,i...

Färre döda i vägtrafiken

Foto:  Jacob Sjöman Tran...

Generationsskifte hos KTM: Stefan Pierer lämnar över ledningen till Co-CEO Gottfried Neumeister

Pressmeddelande, Mattighofe...