TL-tråden !

Status
Ej öppen för fler svar.

Ricken

Gudomlig sporthojare
Gick med
19 Apr 2004
Hoj
RC8/Husaberg 450/Husqvarna 450/HYM698/Honda Monkey King/ ATC125//Navstyrd supermono
Hej Pojkar

Är det nån som vet vart man kan kolla pris och modeller på fälgar i Sverige (!), japp ni läste rätt.

Vem har en länk till en sida eller dyl. med priser på fälgar i SEK?

Nu kan ni försöka dumförklara mig :hihi
(nä det klarar jag visst bra själv har jag märkt :D)

Octofinger

Tokfan
Gick med
20 Oct 2005
Hoj
Röd TL1000S -97
Men Ricken... Är det bara SEK du vill ha så kan jag tipsa om www.forex.se och sen kan du få SEK på vilken site som helst! :tomten

Eller är du rädd för att tullen ska komma å tycka att ett par magfälgar INTE är en gåva för 300 spänn? :hihi

Ricken

Gudomlig sporthojare
Gick med
19 Apr 2004
Hoj
RC8/Husaberg 450/Husqvarna 450/HYM698/Honda Monkey King/ ATC125//Navstyrd supermono
Octofinger skrev:
2637766 Men Ricken... Är det bara SEK du vill ha så kan jag tipsa om www.forex.se och sen kan du få SEK på vilken site som helst! :tomten

Eller är du rädd för att tullen ska komma å tycka att ett par magfälgar INTE är en gåva för 300 spänn? :hihi
Nä, det är snarare så att jag vill kolla vad dom kostar över disk i en svensk butik.

Fälgar är väl avdragsgilla :hihi

Octofinger

Tokfan
Gick med
20 Oct 2005
Hoj
Röd TL1000S -97
Hmff...
Pappa gillade INTE att jag härdade lacken på mina ljuddämparadaptrar i ugnen här hemma i köket... :näsblod

Gjorde adaptrar så att jag kan sätta orginaldämparna på mitt D&D-system så att jag kan besikta. Låter 105dB annars, och det gillade inte farbror bilprovning. :4skrika
Jag har lackat dem i en värmebeständig lack och såg på burken att det stod att den härdar när den blir varm. Man kan köra den i ugnen i 225° i en timme också. Luktade inte helt hälsosamt... :zpy Farsan :tomten hade gått å lagt sig :trött, men kom ner i köket å undrade va fan jag eldade! :notme

Tur morsan inte är hemma. :pangihuve

Gonatt. :glömdet

Last edited:

metkallica

_____Ordförande i____ MCK_WHEELERS_FALUN
Gick med
22 Mar 2004
Hoj
lös
Hej alla TL:are, Kalle heter jag. Jag är intresserad av en hoj som en bekant till er vid nick Hocke ska sälja.

Tänkte höra mig lite för om ni anser det vara ett bra köp? Har pratat med han ett par gånger och förstått att det är väldigt mkt gjort åt hojjen och att några av er här är väldigt insatta i just den hojjen.

Hocke verkar vara en väldigt uppriktig och trevlig kille, så det är inte med misstänksamhet för honom som jag ställer frågan, utan mer för att jag inte är så hemskt insatt i TL fenomenet ännu och då undrar om hans hoj är ett bra exemplar att skolas in i sekten med.

:yoparty

Ricken

Gudomlig sporthojare
Gick med
19 Apr 2004
Hoj
metkallica skrev:
2639345 Hej alla TL:are, Kalle heter jag. Jag är intresserad av en hoj som en bekant till er vid nick Hocke ska sälja.

Tänkte höra mig lite för om ni anser det vara ett bra köp? Har pratat med han ett par gånger och förstått att det är väldigt mkt gjort åt hojjen och att några av er här är väldigt insatta i just den hojjen.

Hocke verkar vara en väldigt uppriktig och trevlig kille, så det är inte med misstänksamhet för honom som jag ställer frågan, utan mer för att jag inte är så hemskt insatt i TL fenomenet ännu och då undrar om hans hoj är ett bra exemplar att skolas in i sekten med.

KÖP!!!

Mycket hoj för pengarna, den erfarenheten jag har av Hocke är bara positiv.

Sen kan du skänka extra motorn till mig eftersom det var jag som övertalade dig :hihi

tl1000larsson

varför eller hur ?
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
bygger på en TL1000s banhoj
Octofinger skrev:
2639326 Hmff...
Pappa gillade INTE att jag härdade lacken på mina ljuddämparadaptrar i ugnen här hemma i köket... :näsblod

Gjorde adaptrar så att jag kan sätta orginaldämparna på mitt D&D-system så att jag kan besikta. Låter 105dB annars, och det gillade inte farbror bilprovning. :4skrika
Jag har lackat dem i en värmebeständig lack och såg på burken att det stod att den härdar när den blir varm. Man kan köra den i ugnen i 225° i en timme också. Luktade inte helt hälsosamt... :zpy Farsan :tomten hade gått å lagt sig :trött, men kom ner i köket å undrade va fan jag eldade! :notme

Tur morsan inte är hemma. :pangihuve

Gonatt. :glömdet

du e inte lite väck du inte :D antar att morsan kommer att randa röven på dig när hon kommer hem :whip

ett tips är att köpa en beggad spis med ugn på blocket :tummenupp

tl1000larsson

varför eller hur ?
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
metkallica skrev:
2639345 Hej alla TL:are, Kalle heter jag. Jag är intresserad av en hoj som en bekant till er vid nick Hocke ska sälja.

Kan bara hålla med alla andra puckon KÖP!! hade jag haft stålar så hade jag köpt den pronto bara för att den va till salu:tummenupp

Som PL sa mycket hoj för pengarna massor av moddifieringar och när du har köpt den så byter vi fälgar du och jag så du får ett par riktiga orginal istället för dom där lätta rackarna som går den mer lättsvängd :tuttar

TLRR skrev:
2638974 Är det likvaka här.:fart

taskigt med ragg på lokala pizza eller :D

Last edited:

Ricken

Gudomlig sporthojare
Gick med
19 Apr 2004
Hoj
TLRR skrev:
2639728 Fan Larsson vad du svänger dig med fina sofistikerade ord nu då "moddar":näsblod
Det finns en nattklubb här i centrum oxå med många fiiina teens på fredagarna :tungan På den lokala pizzerian så börjar det enbart bli skilda
desperata tandlösa PRO medlemmar kvar ju.:D

Har du raggat upp alla som hade tänder redan alltså?

metkallica

_____Ordförande i____ MCK_WHEELERS_FALUN
Gick med
22 Mar 2004
Hoj
lös
Tack för all feedback, som jag förstår det på er så verkar det alltså vara ett bra köp...:tungan

Angående alla oanständiga förslag på byten av delar osv som jag kommer att få utstå ifall jag köper hojjen så får vi ta det då... en sak är säker... om det är någon som uppskattar trevligt lull lull på hojjen så är det jag! Så att jag skulle byta bort fälgarna eller något liknande skulle jag tro vara högst osanolikt. hehehe...

Det ända jag känner mig kluven till nu är att jag måste skiljas med min oranga skönhet som jag lagt en massa tid o pengar på för att kunna införskaffa TL:en.:gråta

Last edited:

tl1000larsson

varför eller hur ?
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
TLRR skrev:
2639728 taskigt med ragg på lokala pizza eller :D

Fan Larsson vad du svänger dig med fina sofistikerade ord nu då "moddar":näsblod
Det finns en nattklubb här i centrum oxå med många fiiina teens på fredagarna :tungan På den lokala pizzerian så börjar det enbart bli skilda desperata tandlösa PRO medlemmar kvar ju.:D

Sorry :felämne[/QUOTE]

tja ctrl C & ctrl V funkar kanon :pannkyss

rfb

Klor, Juice och avfettning
Gick med
22 May 2006
Hoj
YZF600 Thundercat(såld) Suzuki TL1000s -97(såld) Suzuki SuperBike (TL1000R) (såld) Husaberg FS650 Motard (såld) Aprilia 650 SuperMotard (såld) - R1, GSXR750, Aprilia RSV m.m. - allt är sålt :(
Ricken skrev:
2639736 Har du raggat upp alla som hade tänder redan alltså?

Finns från min gamla TLS på Spinnin Wheel...

TLRR

Guest
Julklapp till er själva era egon.

Kolla Vandrivers Clear clutch cover,pessure plate och billet cluch reatainers i olika eloxerade färger om man vill.Sverige tråden (tlzone.net,forum,Continental European Forum,dåligt drag)

Vi försöker dra igång en beställning på minst 10 annars startar han nog inte fräsarna.:huvet

Jag lade in ett par lånade bilder.Cover ca.$230 tryckplattan ca.$170 fjäderbrickor ink. bultar ca.$49 sen tillkommer frakt som delas på om det blir 10 st beställningar har vi otur så åker vi på moms och tull. Återkommer om mera korekta priser.Bilder finns i tråden på "tlzone.net"

Passa på när dollarn är låg och dessa prylar finns inte i affärer=Unika :yoparty

Last edited:

Örjan29

Örjan
Gick med
30 Oct 2006
Hoj
Suzuki TL1000s-99
Tjenare alla vill bara säga att detta är en undrerbar tråd..
Jag funderar på att köpa en tl1000s. Har hittat en som är importerad från tyskland, Ingen servicebok men jag har fått ett bra pris på den,nu undrar jag lite hade ni köpt den?? När byts kamkedjan på dom? har förstått att suzukis motorer kan gå i evigheter.. Lite tips vad jag skall kolla på oxså våre greajt
Ha en bra dag
mvh
Örjan

TLRR

Guest
Örjan29 skrev:
2641439 Tjenare alla vill bara säga att detta är en undrerbar tråd..
Jag funderar på att köpa en tl1000s. Har hittat en som är importerad från tyskland, Ingen servicebok men jag har fått ett bra pris på den,nu undrar jag lite hade ni köpt den?? När byts kamkedjan på dom? har förstått att suzukis motorer kan gå i evigheter.. Lite tips vad jag skall kolla på oxså våre greajt
Ha en bra dag
mvh
Örjan

Du hittar mycket matnyttigt i Ricken´s inlägg om du klickar på "TL-köparguid" :)

Örjan29

Örjan
Gick med
30 Oct 2006
Hoj
Suzuki TL1000s-99
TLRR skrev:
2641518 Du hittar mycket matnyttigt i Ricken´s inlägg om du klickar på "TL-köparguid" :)
Vad hittar jag detta inlägg har försökt hitta den, Eller måste jag gå igenom alla 500 sidorna i tl-tråden,Har försökt att söka på sidan men hittar ej :va

Status
Ej öppen för fler svar.
Nyheter
MV Agusta kör vidare på egen hand

MV Agusta har bekräftat att...

MV Agusta återtar full kontroll

MV Agusta har bekräftat att...

2025 års Ducati Riding Academy

Registreringen för 2025 års...

Uppdaterad KTM 790 Duke

KTM 790 DUKE, även kallad ”...

Vinn vårt testvinnande mc-lås!

Genom att svara på några fr...

MC-Mässan flyttar till Elmia i Jönköping 2026

Den etablerade MC-Mässan ta...

Anmälan till 2025 års Ducati Riding Academy öppen

Registreringen för 2025 års...

VM-kval i isracing i Sverige 1 februari

2024,fim,isg,ice speedway,i...

Färre döda i vägtrafiken

Foto:  Jacob Sjöman Tran...

Generationsskifte hos KTM: Stefan Pierer lämnar över ledningen till Co-CEO Gottfried Neumeister

Pressmeddelande, Mattighofe...