TL-tråden !

Status
Ej öppen för fler svar.

Octofinger

Tokfan
Gick med
20 Oct 2005
Hoj
Röd TL1000S -97
Last edited:

tlmartin

Ny medlem
Gick med
10 Apr 2004
Hoj
gsxr 1000 K8
Tjena alla gamla och nya TL vänner jag har tråkiga nyheter min grymma tls är DÖD efter att mitt garage brann ner i onsdags natt.Hojen är nu mer bara en klump tillsammans med min Mercedes,Fyrhjuling traktor + allt annat man har i ett garage.
TL1000S R.I.P vi hadde många roliga mil tillsammans

Ricken

Gudomlig sporthojare
Gick med
19 Apr 2004
Hoj
RC8/Husaberg 450/Varg SM/Navstyrd supermono
2733496 Tjena alla gamla och nya TL vänner jag har tråkiga nyheter min grymma tls är DÖD efter att mitt garage brann ner i onsdags natt.Hojen är nu mer bara en klump tillsammans med min Mercedes,Fyrhjuling traktor + allt annat man har i ett garage.
Faan vad illa Martin, synd att Hockes redan är såld då....

Jag ska gå ner till min nån kväll o så ska vi gemensamt be för din maskin.

tl1000larsson

varför eller hur ?
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
bygger på en TL1000s banhoj
Tjena alla gamla och nya TL vänner jag har tråkiga nyheter min grymma tls är DÖD efter att mitt garage brann ner i onsdags natt.Hojen är nu mer bara en klump tillsammans med min Mercedes,Fyrhjuling traktor + allt annat man har i ett garage.

fy fan va surt :huvet täcker försäkringsbolaget skadorna :confused: stana vad jag lider med dig mannen :gnissla

vet du vad som var orsaken ? kanske inte lämpligt att skriva den här

Robster

Skulle blivit smed
Gick med
22 Apr 2004
Hoj
TL1000S
Tack för svaret. Har aldrig servat en tl1000. mr'en skummade igenom bruksanvisningen innan verkar inte vara så svårt att serva den själv.
Några tips

Örjan

Tjena! Ett tag sedan jag visade livstecken här så här kommer ett....

Det bästa tipset till servicen på en TLS är vid tändstiftsbytet......

Gör inte som boken säger när det kommer till det främre tändstiftet!!
Dom beskriver en framvikning av kylaren som hålls på plats med en träkloss.

GLÖM DET... om inte du har händer som Christer Lindarv ( eller vad han heter!) :arsele

Gör så här istället..... skruva bort bägge skruvarna som håller kylaren.
Ta bort den övre kylarslangen och tryck några trasor i bägge hålen.

Sväng sedan bort kylaren helt ifrån toppen på motorn.!

Gör man detta så bytar man främre tändstiftet på 5 minuter iställer för 35 och slipper svordomar, såriga knogar, en trasig kylare och en önskan att man
hade flickhänder!!! :D

Mina två cent.....

R

Örjan29

Örjan
Gick med
30 Oct 2006
Hoj
Suzuki TL1000s-99
Tjena! Ett tag sedan jag visade livstecken här så här kommer ett....

Det bästa tipset till servicen på en TLS är vid tändstiftsbytet......

Gör inte som boken säger när det kommer till det främre tändstiftet!!
Dom beskriver en framvikning av kylaren som hålls på plats med en träkloss.

GLÖM DET... om inte du har händer som Christer Lindarv ( eller vad han heter!) :arsele

Gör så här istället..... skruva bort bägge skruvarna som håller kylaren.
Ta bort den övre kylarslangen och tryck några trasor i bägge hålen.

Sväng sedan bort kylaren helt ifrån toppen på motorn.!

Gör man detta så bytar man främre tändstiftet på 5 minuter iställer för 35 och slipper svordomar, såriga knogar, en trasig kylare och en önskan att man
hade flickhänder!!! :D

Mina två cent.....

R

Tack så mycket för tipset, Skall på och serva den till helgen. Tänkte sedan lämna in den för ventiljustering och gasspjellsynkning, Är det något du tror är dyrt.
Mvh
Örjan

Ricken

Gudomlig sporthojare
Gick med
19 Apr 2004
Hoj
Hej Robban, jag höll på o funderade häromdan om du hade blåst bort i stormen, man har inte hört av dig på ett tag.

Octofinger

Tokfan
Gick med
20 Oct 2005
Hoj
Röd TL1000S -97
2733496 Tjena alla gamla och nya TL vänner jag har tråkiga nyheter min grymma tls är DÖD efter att mitt garage brann ner i onsdags natt.Hojen är nu mer bara en klump tillsammans med min Mercedes,Fyrhjuling traktor + allt annat man har i ett garage.
Nej, fy fan va trist!! :gråta

Hoppas du kan återkomma som tl-ägare snart.

Ricken

Gudomlig sporthojare
Gick med
19 Apr 2004
Hoj
Last edited:

Ledarn

Vet var skåpet ska stå
Gick med
10 Jun 2004
Hoj
Aprilia Caponord Rally Raid-04, XR600-95
Bitubo på TLP?

Hej!

Någon här som har funderingar på att gå med i gruppköpet av Bitubo på TL Planet? Jag är lite småsugen men har inte riktigt bestämt mig. Om vi är flera från Sverige kanske vi kan dela på frakten?

Ni som har bytt till Bitubo, är det värt besväret? Eller är det bara onödig bling-bling? Om det nu finns något som är onödig bling-bling till en TL...

MR Z

Med TL´n är man herre över åskan!
Gick med
3 Sep 2004
Hoj
Suzuki TL1000R-99, Yamaha XT660R-08, Ducati 1198S-09, Yamaha XTX Sidewinder 141"LE
Hallå Martin!
Fy fan vad jag lider med dig! Ok det är ju bara material, kanske andra skulle sagt, men ärligt talat tror jag inte att jag skulle klara en sån grej om mitt garage brann! Hoppas allt ordnar sig till slut!

Örjan29

Örjan
Gick med
30 Oct 2006
Hoj
Suzuki TL1000s-99
Hej alla glada. Skulle serva bågen idag men såg att den förra ägaren hade glömt att lägga tillbaks serviceväskan som tillhör mc.
Jag undrar bara om det är någon speciell tändstiftsnyckel??
eller om det är bara att gå in och köpa en på Biltema,Jula etc

Mvh

-chris-

-chris-
Gick med
21 Sep 2005
Hoj
TL 1000S
Service

Såja då var det mesta som behövs demonteras borttaget.

Planerna är att fixa elen (haft problem med laddning och blinkers) och att modda vevhusventilationen samt vanlig service.

Tänkte lägga upp lite bilder och vad jag kommer på för tips och trixs på vägen.

/Christer

Bifogat

• IMG_0102.JPG
    IMG_0102.JPG
    131.1 KB · Visningar: 72

Finnström

Finnström
Gick med
3 Aug 2006
Hoj
CBR 1000RR
Hej alla glada. Skulle serva bågen idag men såg att den förra ägaren hade glömt att lägga tillbaks serviceväskan som tillhör mc.
Jag undrar bara om det är någon speciell tändstiftsnyckel??
eller om det är bara att gå in och köpa en på Biltema,Jula etc

Mvh

Går bra med en vanlig 16 tändstiftsnyckel.
Men köper du en med handtag får du nog göra som Robster skrev.
Blir trångt fram!

Octofinger

Tokfan
Gick med
20 Oct 2005
Hoj
Röd TL1000S -97
2735257 Hej!

Någon här som har funderingar på att gå med i gruppköpet av Bitubo på TL Planet? Jag är lite småsugen men har inte riktigt bestämt mig. Om vi är flera från Sverige kanske vi kan dela på frakten?

Ni som har bytt till Bitubo, är det värt besväret? Eller är det bara onödig bling-bling? Om det nu finns något som är onödig bling-bling till en TL...
Jag har kört med Bitubo i nästan två säsonger och jag anser att det är klart värt det. Att uppgradera fjädring, bromsar, motor etc är inte bara bling, det är lika mycket prestanda. Och att få dumpa rotationsankaret på en tls är sååå värt! Du ska helt klart passa på nu när de verkar ha en sjukt billig Bitubo på g.

metkallica

_____Ordförande i____ MCK_WHEELERS_FALUN
Gick med
22 Mar 2004
Hoj
lös
kapad sladd

Tja alla glada TL-åkare. Jag tänkte ställa ett par frågor, finns säkert svar på den någonstans i tråden, men har inte riktigt tiden till att gå igenom alltihop för tillfället.

Jag har köpt en TLS 98 som har KN-filter och BOS slipon monterat. Killen jag köpte den av hade varit och bänkat den, killen som hade bänkat den har gjort en fattigmans tremodd tror jag. Han har klippt den brun/svarta sladden till CDI-boxen. Förra ägaren sa att det hade gjort en vässentlig skillnad i hur den gick.

Mina frågor lyder, ska jag låta det vara som det är, vilket jag inte tycker känns så bra, eller ska jag sätta ihop sladden igen och köpa och sätta dit en tre-modd? I sådana fall, kan jag beställa en tremodd ifrån Bikersneed som är till en TLR?

Tänkte även inhandla en PC-3a och bänka hojjen. Behöver man en tremodd över huvudtaget då eller löser PC-3an tremodden också?

Slutligen, var i närheten av Falun kan jag bänka min hojj och få en PC-3a för ett vettigt pris? Kollade med Lundgrens motor i Avesta, men han vill inte ta åt sig jobbet, han sa att han inte hade jobbat med Suzuki innan och kände inte för att börja med det heller.

MVH

Kalle:yoparty

Ricken

Gudomlig sporthojare
Gick med
19 Apr 2004
Hoj
2740583 Tja alla glada TL-åkare. Jag tänkte ställa ett par frågor, finns säkert svar på den någonstans i tråden, men har inte riktigt tiden till att gå igenom alltihop för tillfället.

Jag har köpt en TLS 98 som har KN-filter och BOS slipon monterat. Killen jag köpte den av hade varit och bänkat den, killen som hade bänkat den har gjort en fattigmans tremodd tror jag. Han har klippt den brun/svarta sladden till CDI-boxen. Förra ägaren sa att det hade gjort en vässentlig skillnad i hur den gick.

Mina frågor lyder, ska jag låta det vara som det är, vilket jag inte tycker känns så bra, eller ska jag sätta ihop sladden igen och köpa och sätta dit en tre-modd? I sådana fall, kan jag beställa en tremodd ifrån Bikersneed som är till en TLR?

Tänkte även inhandla en PC-3a och bänka hojjen. Behöver man en tremodd över huvudtaget då eller löser PC-3an tremodden också?

Slutligen, var i närheten av Falun kan jag bänka min hojj och få en PC-3a för ett vettigt pris? Kollade med Lundgrens motor i Avesta, men han vill inte ta åt sig jobbet, han sa att han inte hade jobbat med Suzuki innan och kände inte för att börja med det heller.

MVH

Kalle:yoparty
Hejhopp

Se till att koppla ihop sladden igen, enligt min bok så går den till kamaxel givaren, så den kan vara bra att ha...

Köp en TRE, eller gör en själv, och skaffa en PC3:a.
Dom har inget med varanda att göra.

Jag bifogar en lite bild på kopplingschema på den bruna sladden.

Bifogat

• k.JPG
    k.JPG
    40.5 KB · Visningar: 52
Status
Ej öppen för fler svar.
Nyheter
Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar

Royal Enfield har tagit ste...

Honda ICE Concept

2025 Honda ICE Concept bike...

EICMA 2024