Robster
Skulle blivit smed
ehhh?
tack för svar? ehhh
Eftersom jag mest spydde bajs över din situation så skall
jag även skänka dig lite glädje.....
Jag har en ECU till dig om du fortfarande vill ha en....
Hör av dig!
R
ehhh?
tack för svar? ehhh
Fan... jag lovade mig själv att inte sticka näsan i detta getingbo...
Men men... efter att ha "däckat" Puttefnasker i verkstan idag så e man på ge!
Kända mc-firmor ( har pratat om detta innan... ) i Malmöområdet...( inga namn nämnda.. inga glömda! )
ställer inte TPS för dom tycker inte att man skall göra det......
Dom bänkar även hojar utan A/F värde, tar inte bort pairvalven vid bänkning....
och ljuger i stort sett med det mesta eftersom det gäller att
tjäna PENGAR för dom!
( Bara R1 ägaren får ett papper med en högre siffra en polaren så.... )
Konstnärer och kunnigt folk hittar man inte på Mc-verkstäderna ....
Okunniga, omotiverade och stressade "mc-mekaniker" hittar du där.....
Jag beklagar bekymmerna med din TLR men att tro du skall få hjälp
på en mc-firma kan du fetglömma e jag rädd för!
Dina problem är säkert dom vanliga klassiska... TPS och Synkning...
TL:en ÄR väldigt speciell, precis som alla dom stora V-tvinnarna med mycket
kubik och effekt! Är man inte van vid en sådan och den är FEL inställd så
kan man uppleva den som mycket osympatisk och trasig!
( Det vi andra kallar att den har själ )
Fan vad irriterad jag är på detta fenomen med verkstäder, även om man
vill betala så är det skit!
Jag lider med dig och har tyvärr inte tid att hjälpa dig just nu......
Men slappna av lite och måla inte fan på väggen... fråga bara Puttefnasker!
Hans hoj funkar ju numera......
O du... välkommen till skaran med hojar med själ!
R
Eftersom jag mest spydde bajs över din situation så skall
jag även skänka dig lite glädje.....
Jag har en ECU till dig om du fortfarande vill ha en....
Hör av dig!
hej hej JIPPPIIIIII ja jag pmar dig nu ögona bums
Du har nog råkat skada oljetätningen (packboxen) som sitter innanför vattentätningen på impelleraxeln. Det är tyvärr inte helt ovanligt att man råkar skada den på impelleraxeln när man monterar. Lite gladpack eller en bit av en kådis över änden brukar räcka.3013493Hejhallå igen om ni kommer ihåg så skulle jag byta den keramiska tätning å annat för att det läckte ut kylarvätska, å det gör det inte mer Däremot så kommer det numera olja ur det där lilla hålet på höger sida och nej det är inte överfullt. Vad är det jag har gjort fel
tack för dom orden och dom värmer. jag skall fråga puttefnasker.
jo det är väl så att man målar faan på väggen.
jag har fått höra av en verkstad som körde den 100 m ner och tillbaka och muttrade att det var växellådan som var kass.
Malmö firman tog sig faktiskt lite tid och analyserade och konstaterade att det var elektriskt och det verkade vara som den missade tändningar på 1an only och dom plågade den rätt rejält för att få den och hoppa och studsa men inget som hade drag till växellåda.
men tack för att det finns folk som kan bry sig om andra.... jag uppskattar det och hoppas att jag får chansen att bjuda på öl
Jag hade ett långt och uttömmade PM svar, men min dator la av mitt i det... Få se om jag får med allt igen.
I alla fall. Jag tror Robban (mfl) är rätt på det med TPS'n.
Det finns en video snutt på TLzone som visar hur man gör. Och det är rätt enkelt när man väl gjort det första gången. Om det inte är fel på sensorn som på en viss svart best...
Skillnaden mellan en felinställd TPS och en rättinställd TPS är natt och dag. Hojen kan genom en justering på ett par mm göra hojen från totalt okörbar till silkes len.
Putte vet fråga Robban, vi slet inte i 14 timmar för inte för att hitta en felaktig TPS sensor...
Eller vad det nu var på min sötnos...
Behöver man inte den där special vippen för att ställa tpsen?
Åke (Aka Ronny) svarade perfa på baktändnings problemet. Och Robban spädde på med att det är inte en dålig grej att ta bort "Pair Valven". (Fast någon annan får svara på exakt vilka saker som man ska plugga efteråt)
Helsystem löser problemet med den brända packingen en gång för alla
Okej låter som jag skall titta på det vid ett tillfälle (dock inte prio) finns det någon beskrivning på detta någonstans?
Det är som sagt inte säkert att det är "el problem". TPS är bästa gissningen, och absolut den första att prova. Enkelt och gratis. Skall kolla den men som sagt måste man inte ha vippen för att ställa om den?
Andra saker det kan vara är ju tändspolarna. De är lite värmekänsliga och sitter brevid cylindrarna... heh. Listigt Suzuki...
Tändstift. Om TL'n går lite fett (eller var det snålt?), den kurvan ska man få med från en bänkning, så är det inte ovanligt att Tillen käkar tändstift.
Men, detta brukar väll inte arta sig på det sättet du nämner.
Är den svårstartad? nejdå absolut inte startar på ett kick och spinner som en katt
Är batteriet OK? Som en liten Joker i spelet så styrs insprutet av batteri kapaciteten.
Dåligt batteri => mer bränsle - eller om det var tvärtom...
Octo är våran lokala-tråd el-specialist.
Skall mäta batteriet idag!
Och avsutningsvis.
TPS TPS TPS TPS TPS TPS TPS TPS, och kanske en TB justering....
Här har ni länk till min inspelning som jag gjorde på Ebos i Malmö
Enjoy
http://www.discoparlan.se/Inspelning.amr
Här har ni länk till min inspelning som jag gjorde på Ebos i Malmö
Enjoy
http://www.discoparlan.se/Inspelning.amr
Du har nog råkat skada oljetätningen (packboxen) som sitter innanför vattentätningen på impelleraxeln. Det är tyvärr inte helt ovanligt att man råkar skada den på impelleraxeln när man monterar. Lite gladpack eller en bit av en kådis över änden brukar räcka.
Tyvärr är det inte mer att göra än att riva upp igen och byta.
Tror cebärr förväxlar TPS och TB justering?
Allt sombehövs för TPS är en x-skruvmejsel för att flytta en koppling som sitter i luftburken, en insex (med hål i mitten) för TPS'en. Ett GEM (eller liknande) för att "kortsluta" för dealer mode, eller vad det nu heter. och pinnen för att lyfta tanken (inte måste, men har man inte tösahänder så hjälper det ganska mkt) + eventuellt verktyg för att lyfta burken.
En del ovanstående är bortrationaliserade på min hoj så jag vet inte exakt vilka verktyg som behövs...
Det går
att göra vid vägkanten...
(Första gången kanske man inte ska nyttja denna metoden...)
Vilket program behövs för att se den?
.amr
schysst o cool däckmaskin Robert Nu när du är vice direktör och en årsinkomst på mint 800-900 k kr om året kan du ju köpa en cnc fräs/svarv maskin och tillverka snygga gaffelkronor åt oss på beställning.Snälla
Svedea vinner SKI:s utmärkelse ”Sveriges nöjdaste privatkunder” – igen
Försäkringsbolaget Svedea f... |
|
2025 års Kawasaki Z900 uppdateras
Inför 2025 års säsong är Ka... |
|
Indian Springfield SE
Indian Springfield var en h... |
|
Nya Triumph Speed Twin
Mitt i Triumphs fauna av ho... |
|
MV Agusta firar med Ottantesimo Collection
Screenshot MV Agusta fir... |
|
Helt ny Scout Sixty tillbaka
Nya Scout Sixty importeras ... |
|
BMW visar upp Concept F 450 GS
BMW Motorrad har visat upp ... |
|
Sena 60S intercom
Sena 60 S med förbättrad Me... |
|
Triumph Speed Triple 30 år
Tiden flyger, som man säger... |
|
Nytt varumärke för elmotorcyklar från Royal Enfield
Royal Enfield har tagit ste... |