PutteLiten skrev:
Ingen som kan besvara min enkla fråga??
Hur mycket ska man betala för en PCII inklusive montage och bänkning?
Yamma Center i stan vill ha 4500 (ca, kommer inte ihåg excakt. vart lite irriterad sist jag var där...)
De ville ha 2500 för en Yoshi box. (Tror det var en Yoshi box han menade?? Finns det flera sorter??)
4500 SEK låter bekant, jag tror detta är ett resale-pris sätts av dynojet dvs distributörerna säljer med en fast marginal som bestäms av DynoJet.
Yoshi-box är ju något helt annat i praktiken. Detta är en låda med lite pinaler i för att prata med ECM'en på din cykel och ställa om sprutet rätt grovhugget.
PowerCommander känner när pulsernas stigande flank kommer från ECM'en och skapar sedan egna pulser utifrån inkommande puls. De kan göras längre/kortare samt fördröjas detta ställs med tabeller över pådrag/RPM området. Detta är något som måste monteras på och förbli på cykeln.
Yosh-boxen är instrument för att ställa om "puls-beteendet" på ECM'en.
Trots att du har mycket större inställnings-möjligheter med PowCommander så gillar jag iden med yosh-boxen bättre. PC introducerar jitter och elände på signalerna - inte för att jag tror man skulle kunna märka något själv men man har ju ett samvete(motorkunnare: vad säger ni?), jag inbillar mig att Suzuki's motorutvecklare vet vad de håller på med och mer än små justeringar vore att försämra.