TL-tråden !

Status
Ej öppen för fler svar.

PutteLiten

Twins have more fun
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Hemma
Hoj
TL1000R; Triumph Tiger; XR650R SM; XL1200X
tl1000larsson skrev:
Fan dom va ju nästan gratis annars så passer dom ju din svarta PL


Jo, men jag har ont om stålar. :(

Det får räcka med nya kåpor och omlackering i år...
 

TroLliS

Skrapar allt
Gick med
20 Apr 2003
Ort
Tierp
Hoj
Suzuki TL1000S
Impad WestW

Av stående wheelis :tummenupp
Är det inte svårt när man är ca 2m lång :confused:
Tycker det känns skitsnuskit när man står på pinnarna så jag har aldrig provat att wheela då å jag är bara 1,67m :rolleyes:

Vi kanske ska byta lite kunskap :cool:
 

J-Bone

Ny medlem
Gick med
10 Mar 2003
Ort
Söder om söder
Hoj
3 x Zook. Oljekokarn, Traktorn och bambustaketet.
Hmm.. skulle åxå behöva lite vägledning när det gäller wheela, jag blir :skrämd när hjulet lyfter och slår av instinktivt... :(

Nästa sommar kanske.... ;)
 

PutteLiten

Twins have more fun
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Hemma
Hoj
TL1000R; Triumph Tiger; XR650R SM; XL1200X
J-Bone skrev:
Hmm.. skulle åxå behöva lite vägledning när det gäller wheela, jag blir :skrämd när hjulet lyfter och slår av instinktivt... :(

Nästa sommar kanske.... ;)

Börja göra dem i tvåan, :eek: sedan känns de man gör i ettan rätt lama :lol

2:an - håll 80, --> ryck + WOT... Weeeeeee :D
Kommer aldrig ihåg vilket varv jag håller, men 80 är hastigheten. :)

Se till att styrdämparen sitter på. :)
 

WestW

.
Gick med
11 Mar 2003
Ort
Brevid VikingMotorPark
Hoj
.......
Re: Impad WestW

TroLliS skrev:
Av stående wheelis :tummenupp
Är det inte svårt när man är ca 2m lång :confused:
Tycker det känns skitsnuskit när man står på pinnarna så jag har aldrig provat att wheela då å jag är bara 1,67m :rolleyes:

Vi kanske ska byta lite kunskap :cool:

Jag står skit illa men vad gör det, det är ju kul. Du får en helt annan känsla när du står upp och åker. Tror det är lättare för vindmotståndet gör att du får mer balans. Starta på ettan och sen peta i växlar vart efter tills man är uppe i 200 sittandes ger inget för mig. Kan göra det men det är inget nöje tycker jag.

BALANS är det som gäller :hej

Har bara kört ståendes på 2an utan att växla. Åker ca 150-250m på den växeln. Drar upp den med på-och-av gas i 70km/h och åker på slangen till ca 140-150km/h när varvtalsstoppen slår i.

När jag kan åka riktigt långt på bara tvåan då vet jag att jag har balans, då kan man bry sig om att peta i nästa växel.
 

DaGaz

Snygg
Gick med
11 Jul 2003
Ort
I en idyllisk barrskog
Hoj
Hade en TLR..
TLRR skrev:
Däck och kedja har betydelse,Har läst om Slick50 som kedje- spray för länge sedan och skulle få ner friktionen flera %.Hmm undrar var man får tag på det och har någon provat det ?

Jag har biltemas teflonsmörjmedel.. Blir såpigt och helt fiktionsfritt var man än sprutar, helt galet.. :D

Mmm man kanske skulle prova, vet inte om jag törs använda det på nya drivpaket dock ;-) :rolleyes:

Till något annat på samma ämne:

Har läst att man skall tvätta/spola o-ring kedjan i fotogen och sedan olja in den igen med jämna mellanrum. Hur många tvättar sin kedja regelbundet här? :confused:

Själv är jag lite halvlat och det blir mest att jag fuktar den med lite olja typ var 30-50'e mil. :p
 

gringo

polkarettski
Gick med
17 Aug 2003
Ort
Lägergatan
Hoj
450 fyrsmäll
PutteLiten skrev:
Börja göra dem i tvåan, :eek: sedan känns de man gör i ettan rätt lama :lol

2:an - håll 80, --> ryck + WOT... Weeeeeee :D
Kommer aldrig ihåg vilket varv jag håller, men 80 är hastigheten. :)

Se till att styrdämparen sitter på. :)

ja brukar hålla ca 7000varv på 2:an sen rycker man till lite grann o framhjulet är i högan sky :tummenupp de går o dra upp den på lägre varv om man e lite vassare :brynad
passa er bara för att ha i 1:an när ni drar kan bli väldigt HÖGT då :skrämd (har ju absolut inte hänt mig)
jo en sak till lagom att ha "instumentpanelen" i horisonthöjd när de slangas

rock on
 

PutteLiten

Twins have more fun
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Hemma
Hoj
TL1000R; Triumph Tiger; XR650R SM; XL1200X
Twosaint skrev:
Nja vecket lär inte vara bra och jag antar att det är anledningen till att bla när den är kall så ryker det mer ur högra röret, man ser "puffarna" tydligare på tomgång i högra med, men vecket är ju även bredare så man skulle ju kunna räkna ut om arean blir densamma, höll på lite med jänkebilar och stora vinkel 8r (7,4L)
och byggde då ett avgassystem genom att klyva 2 st 2" rör och längssvetsa dom med en plåt imellan vilket resulterade i ett system med 2" markfrigång men 3,5" area. Har funderat på att bygga ett system i vinter i SS 2352 eller SS2333 är det nån som har måtten på M4 systemet in/utv och godstjocklek och hur f*n ser det ut där original har det där berömda "vecket" ? det som fått mig att backa var en gubbe som gormade om att det skulle vara uträknat osv

alltså godstjocklek och inv/utv diam. :hej



Det är olika diameter på systemet. Ytterdiameter på bakre delen (den man ser) är 55 mm - godtjocklek ca 1mm.
Jag återkommer angående diametern på främre delen.


Vecket är bara skit - alla eftermarknadsystem är utan.
Ett tipps. Kedjan kommer att slå rätt mycket på röret där(där vecket fanns innan), så man kan göra som Martin (förra ägaren) och sätta slangklämmor där, så slits de upp först och sedan är det bara att byta dem vid behov. :)


Och det är lite jämnare med puffarna på helsystemet. Men det puffar ( :lol ) fortfarande hårdare i det högra.
 

DaGaz

Snygg
Gick med
11 Jul 2003
Ort
I en idyllisk barrskog
Hoj
Hade en TLR..
PutteLiten skrev:

Och det är lite jämnare med puffarna på helsystemet. Men det puffar ( :lol ) fortfarande hårdare i det högra.

Fasen PL, har du inte fixat pairventilen ännu? Det är ju ett brott mot allmänna friden att köra med skarpladdade puffror på TL'en.

:D
 

PutteLiten

Twins have more fun
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Hemma
Hoj
TL1000R; Triumph Tiger; XR650R SM; XL1200X
DaGaz skrev:
Fasen PL, har du inte fixat pairventilen ännu? Det är ju ett brott mot allmänna friden att köra med skarpladdade puffror på TL'en.

:D

Beror på hur du menar "fixat".
Den ligger i en låda i mitt föråd... :lol

Min vänster blås hade vibbrerat loss lite igår så den sög lite luf. Hehe, fan vilka goa avgasknallar man kan få när man släpper av ... :D
 

J-Bone

Ny medlem
Gick med
10 Mar 2003
Ort
Söder om söder
Hoj
3 x Zook. Oljekokarn, Traktorn och bambustaketet.
DaGaz skrev:
SNYGGT! Kan man köpa en ordentlig tvätt/tvättkurs av dig? :D

Blir väldigt impad av skicket på din hoj! :bow :bow :tummenupp

Tackar! :)

Jag är ju ingen tvättguru men det viktigaste har jag märkt är att ha lite tålamod.

Det skulle vara sjysst med en najs växelindikator på hojen... ;)
 

DaGaz

Snygg
Gick med
11 Jul 2003
Ort
I en idyllisk barrskog
Hoj
Hade en TLR..
Avatar..

Jahapp då har man förtjänat sin avatar 8-D

Hängde på ut & filmade lite slangning i eftermiddag.. Mest för att imponeras av killarnas sicklighet, smiska småväg och roa mig med att filma. :D

Tänkte att innan vi åker hem kan ni väl ta ett kort på mina kaninskutt så jag har nån ting iallfall (började prova att skicka framhjulet till väders förra veckan men bara lite tafatt för att känna hur det känns). :rolleyes:

Nåväl körde ett par repor framför kameran och fotografen var ej nöjd så jag fick köra ett par till osv. Rätt vad det var stämde allt bara, hojen hamnade närmare balanspunkten och reporna blev längre och reglerade med gasen.. Vilken känsla att bara segla fram istället för att göra 30m skutt :crash :skrämd

Hadde svårt att sluta skratta :cool:

Tyvärr blev fotona suddiga trots att vi tog typ 10st :mad: Men men det får duga till nästa gång..

/En nöjd novis som tagit första klivet.. :rock
 
Status
Ej öppen för fler svar.
Nyheter
Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

HRC och Repsol avslutar samarbete

Efter 30 års samarbete på d...

MV Agusta utvecklar ny trecylindrig motor

MV Agusta har officiellt be...

Top