Twosaint skrev:Är det ingen som har sin hoj nerpillad i molekyler som kan ta en digitalkamera och fota vars "TRE-Modden" ska göras ? Har ju nu en massa kåpor borta så jag tänkte passa på att pilla lite där. Snälla säg inte leda bland tråden för den har fan över 70 sidor ni kan ju PM:a annars.
Har ju fått en del svar på alla frågor varför tillern gått som hon gjort, TPS:en heeeelt åt helvette, Ventilspel på insuget på främre cylindern var åt helvette det med, och att jag inte hade nån tomgång var samma fel som J-Bone vajern hade lossnat.
så man kanske hinner med att peta av en par mil till innan säsongen är slut.
J-Bone skrev:Macke: Va blir det för skorstenar då?
Macke skrev:Inte klat ännu, men det blir nåt kul....
Känner en som är grym på att svetsa.
Med lite rörstumpar, bockmaskin, svets, och tålamod så kanske det blir nåt skoj av det..... Tänkte det skulle passa på mina V&H Titanium burkar...
Litet vinterprojekt
20SK skrev:Underbar tråd då jag precis skall köpa mig en TL 1000 S, nu kommer lite frågor, vad skall jag kolla tänka på när jag köper en TL 1000 S -97, gärna tips o ideer.
Twosaint skrev:
hmm måste inte sånt vara uträknat ?
jag menar går ju inte att bara höfta till lite eller ?
Macke skrev:Jo, det måste vara uträknat...
Fast så svårt är det nog inte, flödesmotståndet ska vara detsamma för båda cylindrarna. Känner en som har svetsat ett eget grenrör och system till sin BMW turbo med över 500 hk. Han kanske kan ge lite tips....
Men grundregeln borde väl vara att längden på varje sida skall vara densamma. Det är väl därför orginalsystemet ser ut som det gör... med den där extra kröken för ena cylindern...
Har fått för mig att det där "lilla" vecket på orginalsystemet under kedjan på vänster sida inte kan vara bra för prestandan?
Lite samma sak som när man viker trädgårdsslangen medans vattnet är på om ni förstår...
Jaja, vi får se hur det går i vinter..
MV Agusta kör vidare på egen hand
MV Agusta har bekräftat att... |
|
MV Agusta återtar full kontroll
MV Agusta har bekräftat att... |
|
2025 års Ducati Riding Academy
Registreringen för 2025 års... |
|
Uppdaterad KTM 790 Duke
KTM 790 DUKE, även kallad ”... |
|
Vinn vårt testvinnande mc-lås!
Genom att svara på några fr... |
|
MC-Mässan flyttar till Elmia i Jönköping 2026
Den etablerade MC-Mässan ta... |
|
Anmälan till 2025 års Ducati Riding Academy öppen
Registreringen för 2025 års... |
|
VM-kval i isracing i Sverige 1 februari
2024,fim,isg,ice speedway,i... |
|
Färre döda i vägtrafiken
Foto: Jacob Sjöman Tran... |
|
Generationsskifte hos KTM: Stefan Pierer lämnar över ledningen till Co-CEO Gottfried Neumeister
Pressmeddelande, Mattighofe... |