TL-tråden !

Status
Ej öppen för fler svar.

J-Bone

Ny medlem
Gick med
10 Mar 2003
Ort
Söder om söder
Hoj
3 x Zook. Oljekokarn, Traktorn och bambustaketet.
Sådär, då har man beställt tid för söörvice och bänkning. Ska bli spännande att se :)

tråååkit på jobbet... :(
 

Twosaint

Great white people
Gick med
3 Jun 2003
Ort
Höga kusten
Hoj
Z1 Yoshimura ed
Är det ingen som har sin hoj nerpillad i molekyler som kan ta en digitalkamera och fota vars "TRE-Modden" ska göras ? Har ju nu en massa kåpor borta så jag tänkte passa på att pilla lite där. Snälla säg inte leda bland tråden för den har fan över 70 sidor ni kan ju PM:a annars.

Har ju fått en del svar på alla frågor varför tillern gått som hon gjort, TPS:en heeeelt åt helvette, Ventilspel på insuget på främre cylindern var åt helvette det med, och att jag inte hade nån tomgång var samma fel som J-Bone vajern hade lossnat.

så man kanske hinner med att peta av en par mil till innan säsongen är slut. :rock
 

J-Bone

Ny medlem
Gick med
10 Mar 2003
Ort
Söder om söder
Hoj
3 x Zook. Oljekokarn, Traktorn och bambustaketet.
Twosaint skrev:
Är det ingen som har sin hoj nerpillad i molekyler som kan ta en digitalkamera och fota vars "TRE-Modden" ska göras ? Har ju nu en massa kåpor borta så jag tänkte passa på att pilla lite där. Snälla säg inte leda bland tråden för den har fan över 70 sidor ni kan ju PM:a annars.

Har ju fått en del svar på alla frågor varför tillern gått som hon gjort, TPS:en heeeelt åt helvette, Ventilspel på insuget på främre cylindern var åt helvette det med, och att jag inte hade nån tomgång var samma fel som J-Bone vajern hade lossnat.

så man kanske hinner med att peta av en par mil till innan säsongen är slut. :rock

Om du tar bort höger sidokåpa så ser du två vita kontakter som sitter ihop, därimellan pluggar du in TRE´n (om du har en med pluggar förstås).
 

Macke

Typiskt....
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Strängnäs
Hoj
Honda CBR1000RR TKR
J-Bone skrev:
Macke: Va blir det för skorstenar då? :)

Inte klat ännu, men det blir nåt kul....
Känner en som är grym på att svetsa.
Med lite rörstumpar, bockmaskin, svets, och tålamod så kanske det blir nåt skoj av det..... Tänkte det skulle passa på mina V&H Titanium burkar...

Litet vinterprojekt :tummenupp
 

J-Bone

Ny medlem
Gick med
10 Mar 2003
Ort
Söder om söder
Hoj
3 x Zook. Oljekokarn, Traktorn och bambustaketet.
Macke skrev:
Inte klat ännu, men det blir nåt kul....
Känner en som är grym på att svetsa.
Med lite rörstumpar, bockmaskin, svets, och tålamod så kanske det blir nåt skoj av det..... Tänkte det skulle passa på mina V&H Titanium burkar...

Litet vinterprojekt :tummenupp

Låter skoj, blir spännande att se :tummenupp
 

Twosaint

Great white people
Gick med
3 Jun 2003
Ort
Höga kusten
Hoj
Z1 Yoshimura ed
Inte klat ännu, men det blir nåt kul....
Känner en som är grym på att svetsa.
Med lite rörstumpar, bockmaskin, svets, och tålamod så kanske det blir nåt skoj av det..... Tänkte det skulle passa på mina V&H Titanium burkar...

Litet vinterprojekt



hmm måste inte sånt vara uträknat ?
jag menar går ju inte att bara höfta till lite eller ?
 
Last edited:

PutteLiten

Twins have more fun
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Hemma
Hoj
TL1000R; Triumph Tiger; XR650R SM; XL1200X
Man kan ju tjuvkika på hur M4 eller Yoshi ser ut så får man det ganska bra :)
 

hocke

Ny medlem
Gick med
5 Sep 2003
Ort
I en svamp
Hoj
Honda SP1 (TL1000S - Såld)
Underbar tråd då jag precis skall köpa mig en TL 1000 S, nu kommer lite frågor, vad skall jag kolla tänka på när jag köper en TL 1000 S -97, gärna tips o ideer.
 

PutteLiten

Twins have more fun
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Hemma
Hoj
TL1000R; Triumph Tiger; XR650R SM; XL1200X
Inte för att jag äger en TLS.

Men, se till att få papper på att alla 97 buggarna är fixade. Ganska mycket barnsjukdommar. Men de SKA vara fixade av Suzuki om bara ägaren lämnat in hojen.

Om den är importerad så får du nog titta på dessa grejer själv.
Kolla infästnignen till dämparen där bak. (Rotationsdämpatren) Höger sida, har jag för mig. Den kan spricka där på 970rna. Inga problem om det gör det senare i din TLS liv. "Bara" att åka till närmsta Suzuki återförsäljare så byter de ramen. Lär ju ta några veckor dock...

Och så klart allt det vanliga, servicar, är ramen rak, leta repor på ramen (kan tyda på vurpa), allmänt skick.
Lita inte på mätarställnignen - det gör inte jag längre. sett för många urkopplade speedometerar... :mad:

Provkör. - Det ska ticka från motorn... :D
TL = Ticks Loudly :lol
(alltså, det är inte fel om det inte tickar, men den tickar mer än vad många är vana vid...)

De andra fyller säkert på lite. :)

Och denna tråden är bara en "trailer" på vad som erbjuds för en TL ägare på TLP ( www.tlplanet.com )
 
Last edited:

WestW

.
Gick med
11 Mar 2003
Ort
Brevid VikingMotorPark
Hoj
.......
20SK skrev:
Underbar tråd då jag precis skall köpa mig en TL 1000 S, nu kommer lite frågor, vad skall jag kolla tänka på när jag köper en TL 1000 S -97, gärna tips o ideer.

Är det inte du som brukar åka med Lasse från Enköping?
I så fall kan du få dräggla på min hoj nån gång när vi är ute och åker.

Ang din tidigare fråga i en annan tråd.
Jag är 2m lång och sitter riktigt bra på min hoj.
 

WestW

.
Gick med
11 Mar 2003
Ort
Brevid VikingMotorPark
Hoj
.......
Kan nån svara på min fråga om det är skadligt för hojen att åka utan en kopplingsfjäder?

Gängorna hade gått av på min "bulten till kopplingsfjädern" (egen översättning). Så nu åker jag utan en av fjädrarna tills jag får den nya "bulten".

Är det någon balans eller så i kopplingen som man sabbar om man åker utan? Tar ju nån vecka minst innan nya delen dyker upp.
 

DaGaz

Snygg
Gick med
11 Jul 2003
Ort
I en idyllisk barrskog
Hoj
Hade en TLR..
Har rastat min rara tiller på bana för första gången idag.. :tummenupp

Kan bara säga; fyyyy f*****n.. :p

Nu inser jag att jag KÖRT hoj för första gången :D

Nu har jag osså krulligt bakdäck långt upp på kanten :crash

Lycka.. är helt målös, kommer nog drömma gott inatt.. :rock
 

Macke

Typiskt....
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Strängnäs
Hoj
Honda CBR1000RR TKR
Twosaint skrev:

hmm måste inte sånt vara uträknat ?
jag menar går ju inte att bara höfta till lite eller ?

Jo, det måste vara uträknat...
Fast så svårt är det nog inte, flödesmotståndet ska vara detsamma för båda cylindrarna. Känner en som har svetsat ett eget grenrör och system till sin BMW turbo med över 500 hk. Han kanske kan ge lite tips....
Men grundregeln borde väl vara att längden på varje sida skall vara densamma. Det är väl därför orginalsystemet ser ut som det gör... med den där extra kröken för ena cylindern...

Har fått för mig att det där "lilla" vecket på orginalsystemet under kedjan på vänster sida inte kan vara bra för prestandan?
Lite samma sak som när man viker trädgårdsslangen medans vattnet är på om ni förstår...

Jaja, vi får se hur det går i vinter..
 

Twosaint

Great white people
Gick med
3 Jun 2003
Ort
Höga kusten
Hoj
Z1 Yoshimura ed
Macke skrev:
Jo, det måste vara uträknat...
Fast så svårt är det nog inte, flödesmotståndet ska vara detsamma för båda cylindrarna. Känner en som har svetsat ett eget grenrör och system till sin BMW turbo med över 500 hk. Han kanske kan ge lite tips....
Men grundregeln borde väl vara att längden på varje sida skall vara densamma. Det är väl därför orginalsystemet ser ut som det gör... med den där extra kröken för ena cylindern...

Har fått för mig att det där "lilla" vecket på orginalsystemet under kedjan på vänster sida inte kan vara bra för prestandan?
Lite samma sak som när man viker trädgårdsslangen medans vattnet är på om ni förstår...

Jaja, vi får se hur det går i vinter..

Nja vecket lär inte vara bra och jag antar att det är anledningen till att bla när den är kall så ryker det mer ur högra röret, man ser "puffarna" tydligare på tomgång i högra med, men vecket är ju även bredare så man skulle ju kunna räkna ut om arean blir densamma, höll på lite med jänkebilar och stora vinkel 8:eek:r (7,4L)
och byggde då ett avgassystem genom att klyva 2 st 2" rör och längssvetsa dom med en plåt imellan vilket resulterade i ett system med 2" markfrigång men 3,5" area. Har funderat på att bygga ett system i vinter i SS 2352 eller SS2333 är det nån som har måtten på M4 systemet in/utv och godstjocklek och hur f*n ser det ut där original har det där berömda "vecket" ? det som fått mig att backa var en gubbe som gormade om att det skulle vara uträknat osv :crash
 
Last edited:

hocke

Ny medlem
Gick med
5 Sep 2003
Ort
I en svamp
Hoj
Honda SP1 (TL1000S - Såld)
Jo e jag som börjat åka med Lasse, antar att det är du som är Danne? han har pratat om din mc o att jag borde se den. Jag får pengarna för min mc nu på tor/fre o kommer genast sticka o köpa TL då, antar att jag inte kommer hinna träffa dig innan dess, men sen kan vi ju ut o gasa ihop med 2 st TL ist för 1 ;)
 

Macke

Typiskt....
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Strängnäs
Hoj
Honda CBR1000RR TKR
J-Bone!
Köpte du någonsing dom där framesliders som dom snackade om på TL planet? ( http://www.tlplanet.com/forums/showthread.php?s=&threadid=4739&perpage=20&pagenumber=1 )

I så fall, var dom bra? Hur ser dina Bikedesigns ut? Sitter dom bra?

Själv köpte jag ju ART sliders genom Checkray här i Sverige. Skitbra service och skapliga leveranstider. Men jag litar inte riktigt på att den konstruktionen verkligen står pall för en krasch...

Kanske skulle investera i nya, av den typen som fanns på TL planet.... Kan iofs inte vara så svårt att göra egna, han hade ju lagt ut bilder på dom....
 
Status
Ej öppen för fler svar.
Nyheter
Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

HRC och Repsol avslutar samarbete

Efter 30 års samarbete på d...

MV Agusta utvecklar ny trecylindrig motor

MV Agusta har officiellt be...

Top