TL-tråden !

Status
Ej öppen för fler svar.

hocke

Ny medlem
Gick med
5 Sep 2003
Hoj
Honda SP1 (TL1000S - Såld)
Tjena dags o kolla på en TLS -97 med 2300 mil på mätaren, ska åka iväg imorrn. Ägaren sa det knackade från motorn, inte mycket han hade lämnat in för vent justering men det blev inte bättre. varifrån ungefär kommer dom "normala" knackningarna? Jag skall kolla spricka i ramen vid fjädringsfästet? att termostaten är bytt? vad mer? vad kostar ett drivpaket till en TLS? vad kostar servicen som ligger runt 2000 mil för den skulle göras sa han.

Snälla goa svar o tips nu för jag sticker imorrn runt 12-13 tiden för o kolla på den skall åka en bit för o se den så vore gott o ha en lista med mig på vad jag skall kolla efter.

MVH

Håkan

TroLliS

Skrapar allt
Gick med
20 Apr 2003
Hoj
Suzuki TL1000S
20SK skrev:
Tjena dags o kolla på en TLS -97 med 2300 mil på mätaren, ska åka iväg imorrn. Ägaren sa det knackade från motorn, inte mycket han hade lämnat in för vent justering men det blev inte bättre. varifrån ungefär kommer dom "normala" knackningarna? Jag skall kolla spricka i ramen vid fjädringsfästet? att termostaten är bytt? vad mer? vad kostar ett drivpaket till en TLS? vad kostar servicen som ligger runt 2000 mil för den skulle göras sa han.

Snälla goa svar o tips nu för jag sticker imorrn runt 12-13 tiden för o kolla på den skall åka en bit för o se den så vore gott o ha en lista med mig på vad jag skall kolla efter.

MVH

Håkan

Servicen är vid 2400, det enda du behöver ev. lämna in för är ventiljustering, men är den nyligen gjord så kan du ju bara byta olja å stift själv.
Annars tror jag hela servicen kostar 3600:-
luftfilter ska vara bytt vid 1800 men värt att kolla.

Har den gått så länge så är nog alla saker åtgärdade skulle jag tro, så det är bara ramen som behöver kollas.

Knackningar år ju helt objektivt, min knackar en hel del men inte så jag störs samt inte mer än nån annan TL.
Knackar det inte då ska man vara orolig.

hocke

Ny medlem
Gick med
5 Sep 2003
Hoj
Tack ;) vart exakt på ramen är det man kollar? och har du någon aning om ett ungefärligt pris på ett drivpaket till en TLS ?

TroLliS

Skrapar allt
Gick med
20 Apr 2003
Hoj
Suzuki TL1000S
Kolla föstpunkterna för rotationsdämperen bak på vänster sida.
Brukar vara sprickor vid skruvarna, uppkommer tydligen när skruvarna släpper en aning.
Så om du handlar kontrolldra dom 2 bultarna.

ja drivpaket beror på
Kedja runt 1000
Drev fram ca 150 bak ca 350 är lite osäker men kolla lelleskatalogen eller surfa in på HTTP://www.duells.se

hocke

Ny medlem
Gick med
5 Sep 2003
Hoj
Tackar tackar skall kolla när jag kommer fram.

Var på rörken i måndags Trollis, satan va snabb du var! :bow :tummenupp vågade inte gå fram då o kolla på din fina TL, du såg ut o va fullt upptagen med din kamera, ville inte orsaka brottningsmatch i depån :p

Ska tvinga dig o kolla på hojen sen när den är inhandlad :) Lasse från Enköping som e världens goaste polare ska skjutsa ner mig 60 mil enkel för att kolla på mc´n :bow lr kolla o kolla jag e 99% säker att affären blir av om han inte har tokljugit för mig o den ligger isärplockad i kartonger.

Nu ska det knoppas så man orkar va vaken i x antal timmar i sadeln.

TroLliS

Skrapar allt
Gick med
20 Apr 2003
Hoj
Suzuki TL1000S
Hoppas det blir ett köp du kommer inte att ångra dig.
Lasse är det WestW ??
Han vet var på ramen man ska kolla, men det verkar vara ett överdrivet problem, ände ställ man hört om det är på amerikanksa forum.

hocke

Ny medlem
Gick med
5 Sep 2003
Hoj
Lasse e Skitskrajjmc här på forumet tror jag, kör en grå Blackbird som han vägrar tvätta så jag får tvätta den åt honom. :6surkart

PutteLiten

Twins have more fun
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
TL1000R; Triumph Tiger; XR650R SM; XL1200X
Jag tänkte fixa en baslinje (en bänkning utan justering ) nu snart, så att jag kan se om vinterns jobb ger något.

:)

Ska bli intressant och se hur kass den mår igentligen. Synd jag inte gjorde det innan servicen...

J-Bone

Ny medlem
Gick med
10 Mar 2003
Hoj
3 x Zook. Oljekokarn, Traktorn och bambustaketet.
TLRR skrev:
tror det blir 142,5 på gummit :p

20-25 "gummihästar" mer än en helt original alltså, inte alls omöjligt. :tummenupp

Får se om jag köper helrör i vinter. Utan helrör tror jag på 123-125 och med helrör hoppas jag vara uppe och nosa på 130 gummihästar :crash

PutteLiten

Twins have more fun
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
LOL, som min är nu blir jag glad om jag har 110 på slangen.

Luftburken håller inte tätt. Men jag ska fixa det i vinter. :)

Efter det ska det fan vara minst 125 på slangen. Men jag hoppas på samma siffror som J-Benet. :)

M4 Helsystem + K&N Filter och jag ska hitta någon som kan justera allt till vintern.
Lättare (?) Kamaxel kugghjul (ger väll inga hästar, men den ska svara lite snabbare på gasen, har man sagt mig?? )

J-Bone

Ny medlem
Gick med
10 Mar 2003
Hoj
3 x Zook. Oljekokarn, Traktorn och bambustaketet.
Allt som ökar motståndet påverkar väl siffrorna, sånt som t ex mönsterdjup och konditionen på kedja och drev kan ge en del skillnad faktiskt. Det borde alltså ge lite effekt om spisen snurrar lättare liksom.. tycker jag? :confused:

PutteLiten

Twins have more fun
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Låter vettigt. Men jag är rätt kass på det här med motorer.
Men jag lär mig mer och mer

PutteLiten

Twins have more fun
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Så länge man inte häller det i MC motorn så har det väll viss funktion har jag oxå hört.
Men lägre friktion vill man ju inte ha på kopplingen, då slirar den ju sönder helt.

Att hälla det på kejdan var ju en ny och bra (?) idé!!

Vet ej var man köper, posta det här om ni hittar. :)

tl1000larsson

varför eller hur ?
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
bygger på en TL1000s banhoj
J-Bone skrev:

Får se om jag köper helrör i vinter. Utan helrör tror jag på 123-125 och med helrör hoppas jag vara uppe och nosa på 130 gummihästar :crash

Du blir bara full och stökig om du köper att helrör :D
Satsa på att köpa ett avgassystem istället :whip

Status
Ej öppen för fler svar.
Nyheter
Försäljningsrekord för BMW Motorrad

Efter att ha sålt 210 408 m...

BMW R 18-modeller uppdateras

Screenshot BMW R 18 och ...

Fiffiga touringprylar

Det tyska företaget Wunderl...

MV Agusta kör vidare på egen hand