Re: Re: Re: Dum fråga om det nu finns sånna
J-Bone skrev:
Kollade just på din projektsite, hur går det då?
Jovars sitter och sliter med bootloaders och annan mjukvara till uProcessorn just i denna stund (nåväl skriver en rad eller två på forumet osså
-- tänkte uppdatera sidan senare i natt / imorgon.
Har varit på GR2-dagen del 1 (förra helgen) + sporthojsfest i örebro förr-förra helgen i veckorna imellan så har jag rest alla dagar utom 2.
Har också haft ett datorras sen förra helgen
Nu är allt återställt dock, jag har en och annan mjukvara som skulle nyinstalleras. För att inte tala om 6 gig arbetsfiler har bara ett 10MBit nätverkskort i denna maskin så FTP'ande genom nätverket här hemma är inte det mest idealiska.
Har dock ändå lyckats driftsätta prototypen, fått hem och monterat drivtrissor till diplayen, moddat prototypen för tester (tar bild på eländet senare ikväll så ser ni vad som händer).
Leverantören av proverna på MCU'n har dock fortsatt att strula, var ute och reste i veckan så jag kan ha missat DHL osså men de hittade inget när jag ringde i går eftermiddag.. hoppas på att få dessa nästa vecka - det är det enda som saknas för att få "verkligt" liv i prototypen och kunna montera den på hojjen.
Jobbar med mjukvaran under tiden inte så mycket att visa.. nåväl återkommer med uppdatering och lite mer info hur bootloadern etc kommer att funger.. Blir rätt mycket teknikiver, skall försöka begränsa funktionerna för de som bara vill se vilken växel som är aktiv