TL-tråden !

Status
Ej öppen för fler svar.

interroll

Ny medlem
Gick med
16 Sep 2003
Ort
Halmstad
Hoj
Mean Streak, TL1000R + Barchetta sportbil.
Hej alla TL fans!

Har nu ställt av min nyinskaffade TL1000R och allt verkar ok och den låter så gött som jag tänkt mig. Ska nu byta olja och filter och behöver tips på vilken olja hojen behöver. Jag kör inte så hårt, så jag behöver ingen värstingolja.
Ser fram mot Era tips!

Hälsningar

Hasse
 

PutteLiten

Twins have more fun
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Hemma
Hoj
TL1000R; Triumph Tiger; XR650R SM; XL1200X
Hasse:

Var det du som köpte den röda TLR på Yamaha Center i Helsingbor??

I vilket fall som, grattis till köpet av en väldigt speciell hoj. :)


Ang olja, så kör jag Bel Ray 10w - 50. Lite dyr kanske, men jag blandar hård körning med mjukis körning, så jag vill ha bra olja.

Orginal på TLRen är faktiskt halv syntet, så visst kan man köra med sådan. Men köp ingen skit olja bara. :)

Och, du, den ska ticka så där... :lol
TL == Ticks Loudly
De flesta nya TL ägare brukar fråga efter en vecka... :lol

Släng in K&N filter om du ändå ska byta. Kostar troligen runt 800 kr (Vet inte riktgit vad det kostar till TL, men den kostad något sådant till min Yamaha).
 

PutteLiten

Twins have more fun
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Hemma
Hoj
TL1000R; Triumph Tiger; XR650R SM; XL1200X
WestW skrev:
Fixa nått gult bak på ankstjärten eller nått klistermärke som bryter av det helsvarta.


Som Gul/Vitt TL Planet klister märken... :)

I övrigt ska humpen vara svart. En liten uppdatering nedan dock. :)
 

Bifogat

  • gul_svart_4.jpg
    gul_svart_4.jpg
    90.8 KB · Visningar: 126

interroll

Ny medlem
Gick med
16 Sep 2003
Ort
Halmstad
Hoj
Mean Streak, TL1000R + Barchetta sportbil.
Hej,

Nej det var inte jag som köpte i Helsingborg. Jag köpte min privat av en kille i Tollarp (utanför Kristianstad) Känns tryggt att veta att en TL ska ticka, det gör i alla fall min, kanske är jag lite känslig men är livrädd för mekaniskt oljud av alla de slag.
Försöker nog med en syntetolja av bra kvalitet. Läste i instruktionsboken att man inte behöver byta oljefilter förrän var 1200:e mil låter väldigt långt....... Jag byter ialla fall nu efter 600 mil.

Hasse
 

J-Bone

Ny medlem
Gick med
10 Mar 2003
Ort
Söder om söder
Hoj
3 x Zook. Oljekokarn, Traktorn och bambustaketet.
Min är ganska tyst, det enda tickandet jag har kommer pga en avgasläcka i en skarv i en krök. Ganska vanligt faktiskt.


Angående olja har jag hittills kört Mobil1 helsyntet och vart supernöjd. Har precis servat igen och nu blev det en helsyntet från Shell.
 

PutteLiten

Twins have more fun
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Hemma
Hoj
TL1000R; Triumph Tiger; XR650R SM; XL1200X
Undra vem som köpte den i Helsingborg då? :confused:

Jaäkla skit var det i alla fall, jag skulle kolal en sak på den, och så var den såld... :lol
 

PutteLiten

Twins have more fun
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Hemma
Hoj
TL1000R; Triumph Tiger; XR650R SM; XL1200X
J-Bone skrev:
Min är ganska tyst, det enda tickandet jag har kommer pga en avgasläcka i en skarv i en krök. Ganska vanligt faktiskt.


Angående olja har jag hittills kört Mobil1 helsyntet och vart supernöjd. Har precis servat igen och nu blev det en helsyntet från Shell.


Släng bort Sissor gears kuggarna så att den låter som en TL igen... :lol


Det är dessutom socialt, folk kommer fram och frågar om det inte är fel på den hela tiden... :D

- Nädå, det är ju en Suzuki... :lol
 

Majk

Guest
PutteLiten skrev:
Som Gul/Vitt TL Planet klister märken... :)

I övrigt ska humpen vara svart. En liten uppdatering nedan dock. :)

FLIPP FLIPP FLIPP StorFLIPP :tummenupp
slänger in en bild på min hoj men skärpan är från en Nokia 7650

Orginalblinkerserna är bortbytta
**** OBS Det är den snabbaste färgen OBS****
 

Bifogat

  • hojen snettbakifrån vänster.jpg
    hojen snettbakifrån vänster.jpg
    35.5 KB · Visningar: 112
Last edited:

J-Bone

Ny medlem
Gick med
10 Mar 2003
Ort
Söder om söder
Hoj
3 x Zook. Oljekokarn, Traktorn och bambustaketet.
Det är så vackert så man blir tårögd ;)
Snygga blås! :bow

Nu får du ta och fixa snöskyffeln där bak och antennerna som sticker ut ;)

Ett varningens ord... börja inte surfa på TLP för då är det kört. Man blir biten av att modda och sen finns det ingen återvändo :D:D
 

Majk

Guest
J-Bone skrev:
Det är så vackert så man blir tårögd ;)
Snygga blås! :bow

Nu får du ta och fixa snöskyffeln där bak och antennerna som sticker ut ;)

Ett varningens ord... börja inte surfa på TLP för då är det kört. Man blir biten av att modda och sen finns det ingen återvändo :D:D

Snöskyffeln ska väck, har läst igenom hela tråden snart (framme vid sid 75) å fått en del ideer om hur jag vill ha det....en fråga bara undertray eller undertail vad är skillnaden (tänk på att jag är novice).

Antennerna ska vara kvar om du menar wheeliepinnarna som antagligen är till för passagerare men kan användas vid viss trickkörning :crash .
TLP är ett måste men jag har lite mycket just nu ( det gula huset bakom min hoj på bilden, ska inredas = DYRT)

Ett varningens ord till er som wheelar långt ca 1 km TL:en ska tydligen tappa oljetrycket ( ej bekräftat men skulle ju vara synd om så sker ) vill gärna ha info på den punkten.
 

J-Bone

Ny medlem
Gick med
10 Mar 2003
Ort
Söder om söder
Hoj
3 x Zook. Oljekokarn, Traktorn och bambustaketet.
Majk skrev:
Snöskyffeln ska väck, har läst igenom hela tråden snart (framme vid sid 75) å fått en del ideer om hur jag vill ha det....en fråga bara undertray eller undertail vad är skillnaden (tänk på att jag är novice).

Antennerna ska vara kvar om du menar wheeliepinnarna som antagligen är till för passagerare men kan användas vid viss trickkörning :crash .
TLP är ett måste men jag har lite mycket just nu ( det gula huset bakom min hoj på bilden, ska inredas = DYRT)

Ett varningens ord till er som wheelar långt ca 1 km TL:en ska tydligen tappa oljetrycket ( ej bekräftat men skulle ju vara synd om så sker ) vill gärna ha info på den punkten.

*Med antennerna så menade jag blinkarna. :)

*Undertray/Undertail är samma sak.

*Finns många som wheelar långt, länge och mycket med sina hojar på TLP, har inte sett att det skulle vara några problem med detta. Men fråga där så får man alltid mest och bäst info. :fakta
 

Vee-twn

Vagabond
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Solna
Hoj
Ingen nu
Hörrö, J-Bone! Har du bestämt dig för storleken på dreven än?

Tänkte skicka mina penningar via PayPal i dag!! Sedan är det bara att vänta på leverans...
 

J-Bone

Ny medlem
Gick med
10 Mar 2003
Ort
Söder om söder
Hoj
3 x Zook. Oljekokarn, Traktorn och bambustaketet.
Vee-twn skrev:
Hörrö, J-Bone! Har du bestämt dig för storleken på dreven än?

Tänkte skicka mina penningar via PayPal i dag!! Sedan är det bara att vänta på leverans...

Ok... ska bestämma mig nu. :rodnar
 

PutteLiten

Twins have more fun
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Hemma
Hoj
TL1000R; Triumph Tiger; XR650R SM; XL1200X
J-Bone skrev:

Ett varningens ord... börja inte surfa på TLP för då är det kört. Man blir biten av att modda och sen finns det ingen återvändo :D:D


TLP är direkt livsfarligt för plånboken. :D

Man får så otroligt många bra idéer... :)

Vintern är i alla fall räddad. Hehe.
Nu ska jag bara hitta tid så att jag kan fixa till subframen och, hehe, näää resten är hemligt. :D

:hej
 

J-Bone

Ny medlem
Gick med
10 Mar 2003
Ort
Söder om söder
Hoj
3 x Zook. Oljekokarn, Traktorn och bambustaketet.
PutteLiten skrev:
Jag vill ju ha en "Ride review" på vad du nu väljer senare. :)

Det ska väl kunna ordnas.

Har just varit och shoppat lite, det blev 2 systemkassar med blandade ölsorter och senaste numren av Performance bikes & Superbike magazine :öl


tycker jag shoppar mycket bättre än tjejen :D
 

Majk

Guest
J-Bone skrev:
*Med antennerna så menade jag blinkarna. :)

*Undertray/Undertail är samma sak.

*Finns många som wheelar långt, länge och mycket med sina hojar på TLP, har inte sett att det skulle vara några problem med detta. Men fråga där så får man alltid mest och bäst info. :fakta

Jaha blink"donen" men det står ovanför bilden att dom är bortbytta :crash det sitter mini på nu :tummenupp
Tröckte hem från jobbet strax efter 19,00 idag det blev en del wheelande genom city men det va en del kylslagit nu så jag värmer mig med sprit nu :öl
 

Bifogat

  • bwtiller.gif
    bwtiller.gif
    841 bytes · Visningar: 128

J-Bone

Ny medlem
Gick med
10 Mar 2003
Ort
Söder om söder
Hoj
3 x Zook. Oljekokarn, Traktorn och bambustaketet.
TLRR skrev:
För er som eventuellt är intresserade av Wilbers stötdämpare till hojen.Jag fick ett mail från Johan på Wemi att han blivit felaktigt informerad angående höjdjustering och hydraulisk fjäderförspänning.Det går inte att välja dessa options på dessa dämpare (640 och 641) pga. att slaglängden blir för kort.
Men är övertygad att den rockar :rock ändå,5 års garanti och mycket bra suport + att den är billigare än Öhlins. :fakta

Åfan!
Hmm... hur göra nudå? Den rockar säkert ändå som du säger men det blev lite svårare att välja nu plötsligt. Var ju övertygad om att det va en Wilbers jag skulle ha såsmåningom.... den som lever får se. :)
 
Status
Ej öppen för fler svar.
Nyheter
EIB-lån finansierar eldrivna motorcyklar från Stark Future

Europeiska investeringsbank...

Ökat antal tillåtna elever för handledare föreslås

Transportstyrelsen har före...

Triumph storsatsar inom Enduro

Motorsportlegenden och fler...

BMW CE 02 x VAGABUND

BMW Motorrad har presentera...

Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Top