TL-tråden !

Status
Ej öppen för fler svar.

Chiefen

Flest prylar vinner
Gick med
28 Dec 2003
Ort
Jönköping
Hoj
TLS -97
Bitubo gruppköp

Nu börjar det närma sig slutet för gruppköpet.
För er som är intresserade att köpa Bitubodämpare till TLS,TLR skicka ett PM till mig.
Priset är ca 530$ ink frakt(44$).
Om vi blir 4 eller fler får vi 5% rabatt (ex. frakt).
För närvarande är vi två som är intresserade, (jag och Hocke)
Slutdatumet är söndag 16/1-05

/Chiefen
 

J-Bone

Ny medlem
Gick med
10 Mar 2003
Ort
Söder om söder
Hoj
3 x Zook. Oljekokarn, Traktorn och bambustaketet.
Chiefen skrev:
Nu börjar det närma sig slutet för gruppköpet.
För er som är intresserade att köpa Bitubodämpare till TLS,TLR skicka ett PM till mig.
Priset är ca 530$ ink frakt(44$).
Om vi blir 4 eller fler får vi 5% rabatt (ex. frakt).
För närvarande är vi två som är intresserade, (jag och Hocke)
Slutdatumet är söndag 16/1-05

/Chiefen

Haka på nu ni andra, jag garanterar att ni blir nöjda, mer dämpare för de pengarna finns inte. Bling bling! ;)
IMGP0581.JPG
 

Vee-twn

Vagabond
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Solna
Hoj
Ingen nu
Ricken skrev:
Bilden


Jag lägger upp den här en gång till och frågar hur många som skulle ev. vara intresserad av att köpa ett set sådana här?

Det kommer inte att vara något stag med till växlingen, men det kan ju inte vara så svårt o greja själv.

Och materialet är inte bestämt, kan bli titan, aluminium eller rostfritt.

Pris får jag reda på nån dag här så då kommer jag att meddela.
Jag är intresserad! Du, Jag kommer troligtvis hem på kvällen den 20:e. Testpassa grejorna på lördag den 22:a?
 

sharpedge

Året runt
Gick med
4 Dec 2003
Ort
Göteborg
Hoj
Suzuki TL1000R -98
J-Bone skrev:
Haka på nu ni andra, jag garanterar att ni blir nöjda, mer dämpare för de pengarna finns inte. Bling bling! ;)
Hur svår är den att fästa för en som inte är tekniskt kompetent? Måste man hänga upp hojen i taket för att kunna placera dämparen ... och OM man nu går med på köpet... kan ngn här hjälpa till med insättning av ovan nämnda isf?

Jag är trött på min bakdämpare nämnligen och vill slippa ha sladdret i kurvorna :huvet
 

Robban_C

Gubbfan åker knarr!
Gick med
9 Jun 2003
Ort
Eskilstuna
Hoj
Bimota KB1 -79, Katana 1168 turbo -82.
Fotobevis på knarren utanför Eyravallen (stavning?) i Ö-bro finns/fanns. Men jag är rätt säker på att utrymmesbrist på minneskorten har tagit sin tribut.

Och ja, jag satsar på sommaren -06. Som tidigast. :D
Har inte fått en enda decimeter gjort på TL:en. Heller.

Har gått ut i förrådet ett par gånger och tittat, gått tillbaks in i garaget, stängt dörren till förrådet och släckt lyset dit in. TL:en står i förrådet. Och den står bra där. Och på det här sättet så lär ju inte mycket bli gjort heller, sitter på ett hotellrum i Söderhamn. Men jag satsar på att samla på mig lite godis så länge. Har bland annat köpt ett par Marvics, dock till Kat:an.

Jag har inte så mycket till övers för fajters men den där tillisfajtern här ovan skulle ju smaka mumma! Sa*an så läcker!

Apropå läcker, finns det ett "standardfel" som gör att TLR-tanklock läcker eller är det bara att börja leta vad som hänt själv?
 

Vee-twn

Vagabond
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Solna
Hoj
Ingen nu
sharpedge skrev:
Hur svår är den att fästa för en som inte är tekniskt kompetent? Måste man hänga upp hojen i taket för att kunna placera dämparen ... och OM man nu går med på köpet... kan ngn här hjälpa till med insättning av ovan nämnda isf?

Jag är trött på min bakdämpare nämnligen och vill slippa ha sladdret i kurvorna :huvet
Jag kan inte uttala mig om TLR:n men på TLS är det ganska enkelt. Jag menar Lasse klarade ju av det så då kan du oxå fixa det!!
Se bara på J-bones bild: gott om plats!!
 

twinner

Obemannad.Bekvinnad.
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Nyköping
Hoj
Nej, nästa år.
J-Bone skrev:
Haka på nu ni andra, jag garanterar att ni blir nöjda, mer dämpare för de pengarna finns inte. Bling bling! ;)
IMGP0581.JPG


Vore ju kul att slippa putsa upp orginalsaken...Men det blir liiiiite för dyrt.
 

tlmartin

Ny medlem
Gick med
10 Apr 2004
Ort
Nynäshamn
Hoj
gsxr 1000 K8
Chiefen skrev:
Nu börjar det närma sig slutet för gruppköpet.
För er som är intresserade att köpa Bitubodämpare till TLS,TLR skicka ett PM till mig.
Priset är ca 530$ ink frakt(44$).
Om vi blir 4 eller fler får vi 5% rabatt (ex. frakt).
För närvarande är vi två som är intresserade, (jag och Hocke)
Slutdatumet är söndag 16/1-05

/Chiefen
MMMMM EN BITUBO.Suck inga dineros ingen bitubo :(
Men den som inga dineros har får göra rent och smörja in töjet istället.Ha det tills dess :banana :tummenupp
 

Bifogat

  • dec04Jan05 020.jpg
    dec04Jan05 020.jpg
    74.1 KB · Visningar: 45
Last edited:

J-Bone

Ny medlem
Gick med
10 Mar 2003
Ort
Söder om söder
Hoj
3 x Zook. Oljekokarn, Traktorn och bambustaketet.
sharpedge skrev:
Hur svår är den att fästa för en som inte är tekniskt kompetent? Måste man hänga upp hojen i taket för att kunna placera dämparen ... och OM man nu går med på köpet... kan ngn här hjälpa till med insättning av ovan nämnda isf?

Jag är trött på min bakdämpare nämnligen och vill slippa ha sladdret i kurvorna :huvet

Det är sketaenkelt att byta, nemas problemas. Du hittar ett lämpligt rör att sätta igenom svinginfästningen i ramen och sen pallar du upp på båda sidor med pallbockar så att svingen avlastas helt. Sen är det bara att skruva undan original-bojsänket och dit med findämparn ;)
 

Mad-Dog

Buller & Bång
Gick med
29 Jun 2004
Ort
Bollnäs
Hoj
TL 1000 R -99, Öhlins bak, Yoshimura, TRE, Luftburksmod
Länge sedan jag var här nu. Kul och se att tråden är väldigt aktiv även under meksäsong, mycket att läsa ikapp.
Apropå mek, någon som har förslag på snygg och bra (pris OCH kvalitet) undertail och hugger till TLR? Tacksam för bild och leverantörinfo.

Robban C - Varför hotell i Söderhamn? Jobbar själv i Söderhamn...
 
Last edited:

Chiefen

Flest prylar vinner
Gick med
28 Dec 2003
Ort
Jönköping
Hoj
TLS -97
TRE till salu

Nån som vill köpa en helt oanvänd TRE till en TLS (vet inte om den passar R men det kan väl nån annan svara på kanske!?) Det är en plug in pryl där man slipper klippa kablar! Köpte den ifrån USA men har ingen användning av den sedan jag köpt en annan mojäng med TRE redan inbyggt. Ge mig ett bud! :tummenupp
 

Chiefen

Flest prylar vinner
Gick med
28 Dec 2003
Ort
Jönköping
Hoj
TLS -97
Nån som vet vart man kan få tag i färg till hojen om man har färgkoden (33J). Tänkte lacka skiten själv för det verkar kosta en förmögenhet att lämna in den. Eller åtminstone fixa fram färgen själv o anlita nån kompis kompis hähä!
 

Robban_C

Gubbfan åker knarr!
Gick med
9 Jun 2003
Ort
Eskilstuna
Hoj
Bimota KB1 -79, Katana 1168 turbo -82.
Mad-Dog skrev:
... Varför hotell i Söderhamn? ...
Är här på jobb. Lär ut programmering i webbmiljö (ASP.Net med C#) på CFL. För långt (27 mil) att pendla. Det är ju ganska bra att jag kommer långt från mina knarrar så att jag säkert slipper se dom! :D
 

tlmartin

Ny medlem
Gick med
10 Apr 2004
Ort
Nynäshamn
Hoj
gsxr 1000 K8
Chiefen skrev:
Nån som vet vart man kan få tag i färg till hojen om man har färgkoden (33J). Tänkte lacka skiten själv för det verkar kosta en förmögenhet att lämna in den. Eller åtminstone fixa fram färgen själv o anlita nån kompis kompis hähä!
Kolla med din närmaste billackerare dom blandar färgerna själva.Värt ett försök i alla fall.
 

Chiefen

Flest prylar vinner
Gick med
28 Dec 2003
Ort
Jönköping
Hoj
TLS -97
Angående gruppköp Bitubo

Ursäkta att jag tjatar men jag har flyttat gruppköpet på bitubo dämparna till TLPlanet. Intresset var lite för svalt här men för er som fortfarande är intresserade, gå in på groupbuy och anmäl er och läs vad som gäller!! :tummenupp
 

J-Bone

Ny medlem
Gick med
10 Mar 2003
Ort
Söder om söder
Hoj
3 x Zook. Oljekokarn, Traktorn och bambustaketet.
TLRR skrev:
Ok fel av mig,trodde inte du ville ha det längre då du inte hörde av dig.
Har hittat ett stöd till sprättaren som jag vill ha innan det försvinner (tar slut)och tänkte dryga ut kostnaden med att sälja detta lite fort. :)
Edit: Stödet finns här till det pris som vi kom överens om.

Ok! nemas problemas, pm:a mig ditt kontonummer så sätter jag in pengen pronto, så kan jag plocka upp det när det passar. :) :tummenupp
 

twinner

Obemannad.Bekvinnad.
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Nyköping
Hoj
Nej, nästa år.
J-Bone skrev:
Ok! nemas problemas, pm:a mig ditt kontonummer så sätter jag in pengen pronto, så kan jag plocka upp det när det passar. :) :tummenupp


Släng gärna in några tusing på mitt konto också:=)

Ang,bilden på TL'en med gixxer 01-02-kåpor så..... nää den var inte så fin:=)
Tycker inte om baken.
 
Status
Ej öppen för fler svar.
Nyheter
Triumph storsatsar inom Enduro

Motorsportlegenden och fler...

BMW CE 02 x VAGABUND

BMW Motorrad har presentera...

Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

Top