TL-tråden !

Status
Ej öppen för fler svar.

Ricken

Gudomlig sporthojare
Gick med
19 Apr 2004
Ort
Hemma
Hoj
RC8/Husaberg 450/Varg SM/Navstyrd supermono
Axl45 skrev:
2218131 vad tror ni om man köpte en 97, dåligt, den har ju en del svaga punkter men men vad gör man när man är fattig? hamnade idag att skruva isär båda cyllarna från rgv och då tappade jag humöret lite för småttingar och tänkte att jag ska skaffa en lite större hojj
vad har du för pengar att röra dig med då?
 

Octofinger

Tokfan
Gick med
20 Oct 2005
Ort
Muppsala
Hoj
Röd TL1000S -97
Axl45 skrev:
2218131 vad tror ni om man köpte en 97, dåligt, den har ju en del svaga punkter men men vad gör man när man är fattig? hamnade idag att skruva isär båda cyllarna från rgv och då tappade jag humöret lite för småttingar och tänkte att jag ska skaffa en lite större hojj
Dålig å dålig... Den har några svaga punkter, ja. Dock är det inte så stora pengar att fixa flera av dem.
Jag monterade Barnett-fjädrar i kopplingen, så nu tar den bra trots att det bara är en 5-fjädrars (som iofs tls -98 också har).
Jag har monterat ett termostathus från en TLR -98 med en Nissan Micra-termostat, så nu får jag upp värmen som den ska, ecu'n läser rätt temp och jag har inte längre nån bensin i oljan.
Annat som är lite svårare å fixa på en -97'a är typ att den har lite andra oljekanaler, en annan oljeavskiljare och ett mindre lager på utgående axel tex.

Är rätt nöjd med min hoj. Framförallt nu när den blev så snygg av vinterns/vårens jobb. Jag plockade ihop det sista idag på den! Har fått min rost-sväng å det är sååååå underbart!! :banana :tuttar
Sommaren är äntligen här. Ska bildhora lite när jag plåtat.
 
Last edited:

Axl45

Ny medlem
Gick med
14 Oct 2005
Ort
Åbo
Hoj
PruttHoj
Ricken skrev:
2218611 Har gjort om lite, fick bara plats med 2, så du får prova dom så länge.

Säg till om det inte fungerar.

http://portal.miun.se/~rier0502/kopguide.html

fungerar utmärkt, tackar så mycket! :) wohooo den där tl1000s filmen var najs som tusan :Bugar har 30-35k att lägga ut och vill inte ha en rad 4 även då jag älskar ljudet från dom, och innerst inne känner jag att jag har en v-twin :tungan

Octofinger skrev:
2218238 Dålig å dålig... Den har några svaga punkter, ja. Dock är det inte så stora pengar att fixa flera av dem.
Jag monterade Barnett-fjädrar i kopplingen, så nu tar den bra trots att det bara är en 5-fjädrars (som iofs tls -98 också har).
Jag har monterat ett termostathus från en TLR -98 med en Nissan Micra-termostat, så nu får jag upp värmen som den ska, ecu'n läser rätt temp och jag har inte längre nån bensin i oljan.
Annat som är lite svårare å fixa på en -97'a är typ att den har lite andra oljekanaler, en annan oljeavskiljare och ett mindre lager på utgående axel tex.

Är rätt nöjd med min hoj. Framförallt nu när den blev så snygg av vinterns/vårens jobb. Jag plockade ihop det sista idag på den! Har fått min rost-sväng å det är sååååå underbart!! :banana :tuttar
Sommaren är äntligen här. Ska bildhora lite när jag plåtat.

kul att höra att det går på en billig peng att fixa hojjen, skicka bilder, skicka bilder :banana
 

Ricken

Gudomlig sporthojare
Gick med
19 Apr 2004
Ort
Hemma
Hoj
RC8/Husaberg 450/Varg SM/Navstyrd supermono
Axl45 skrev:
2218704 fungerar utmärkt, tackar så mycket! :) wohooo den där tl1000s filmen var najs som tusan :Bugar har 30-35k att lägga ut och vill inte ha en rad 4 även då jag älskar ljudet från dom, och innerst inne känner jag att jag har en v-twin :tungan



kul att höra att det går på en billig peng att fixa hojjen, skicka bilder, skicka bilder :banana
Nu har jag bytt ut filmerna, det finns lite nya där. Har en på 75 mb som du skulle ha sett men jag har ingenstans att stoppa den.


Robster, kan du om:a mig din adress.
Tänkte att jag skickar speglarna och kolvarna den här veckan även om affischerna inte är klara. Så jävla segt o vänta på dom.
 

Octofinger

Tokfan
Gick med
20 Oct 2005
Ort
Muppsala
Hoj
Röd TL1000S -97
Hade jag haft deg hade jag köpt den för det priset. 48000:- är helt okej för en -00'a i min värld.
Bara 1700 mil gör det inte precis sämre.

Jag betalade ju 47kkr för min -97'a för ett år sen, å den hade gått drygt 2800 mil.
 

Bobo

Ny medlem
Gick med
17 Jun 2003
Ort
Trelleborg
Hoj
TL1000s 00a
Ljungqvist skrev:
2208389 Är det någon som har beställt undertail härifrån?

Funderar starkt på att göra det. Någon som vet vad frakten går på när man beställer prylar från kanada? (i runda slängar)

Eller är det någon som har beställt undertail från någon svensk sida här? I så fall vilken?

Tacksam för svar, fläsket i bak måste bort snarast :arsele , och jag vill inte skära i orginalprylarna...

/Felix L
Köpte på S-racing.com till min gamla TLR 99a...

lotuz skrev:
2220223 Hur är det med omsättningen på hojmarknaden nu. Har precis prisdumpat min 00'a tl1000s, dåligt med folk som kommer o tittar tycker jag. Vad är det som är tokigt?! (sänkte iofs priset idag.. kasnke händer ngt..)

http://www.sporthoj.com/annonser/?id=33247
Köpte en TLS 00a import ärlia 2000mil i november 2005 för 50papp o de tycker ja e ok...kollade runt här i sverige 98-99 me runt 3000-3500mil låg på 55papp.
 

Thommy

Ny medlem
Gick med
13 Jun 2003
Ort
By
Hoj
Gixxer
Hejsan!!

Tänkte höra med er vad ni kör med för olja och tändstift till era TL1000R maskiner?

MVH THOMMY
 

tl1000larsson

varför eller hur ?
Gick med
6 Mar 2003
Ort
BRO
Hoj
bygger på en TL1000s banhoj
Thommy skrev:
2223782 Hejsan!!

Tänkte höra med er vad ni kör med för olja och tändstift till era TL1000R maskiner?

MVH THOMMY

Nu vid sista bytet så hällde jag i Golden Spectro delsyntet och det verkar funka bra innan de så va det Motorex delsyntet och innan dess så va det den olja som scniders använde vid service kommer inte ihåg märke dock men även den delsyntet :) stift har jag inte byt än
 

lotuz

Snart återfallare
Gick med
4 Nov 2003
Ort
Malmö
Hoj
Hus..
Axl45 skrev:
2223372 tycker det är bra pris på den, alla förväntar väll sig att du ska ge iväg den gratis :tungan


Ok, då provar vi den prislappen ett tag helt enkelt.. kör hojjen dagligen.. riktigt trevlig hoj.. känns så synd att använda den till att pendla med bara..
 

rfb

Klor, Juice och avfettning
Gick med
22 May 2006
Ort
Södertälje
Hoj
YZF600 Thundercat(såld) Suzuki TL1000s -97(såld) Suzuki SuperBike (TL1000R) (såld) Husaberg FS650 Motard (såld) Aprilia 650 SuperMotard (såld) - R1, GSXR750, Aprilia RSV m.m. - allt är sålt :(

rfb

Klor, Juice och avfettning
Gick med
22 May 2006
Ort
Södertälje
Hoj
YZF600 Thundercat(såld) Suzuki TL1000s -97(såld) Suzuki SuperBike (TL1000R) (såld) Husaberg FS650 Motard (såld) Aprilia 650 SuperMotard (såld) - R1, GSXR750, Aprilia RSV m.m. - allt är sålt :(
Ricken skrev:



Skitsnyggt...tack!

Ett par frågor...

TRE, behövs det på en 99:a som har powercommander???

Jag åker imorgon och kollar på hojen, någon som har en kommentar vad gäller denna TL1000S som jag hänvisar till, i inlägget ovan som finns på BLOCKET???

Hade ni tyckt att den verkar prisvärd?
 

Ricken

Gudomlig sporthojare
Gick med
19 Apr 2004
Ort
Hemma
Hoj
RC8/Husaberg 450/Varg SM/Navstyrd supermono
rfb skrev:
2227465 Skitsnyggt...tack!

Ett par frågor...

TRE, behövs det på en 99:a som har powercommander???

Jag åker imorgon och kollar på hojen, någon som har en kommentar vad gäller denna TL1000S som jag hänvisar till, i inlägget ovan som finns på BLOCKET???

Hade ni tyckt att den verkar prisvärd?
Annonnsen är borta nu så jag antar att du köpte den, Grattis isåfall!!

Annars finns det fler fiskar i havet...
 

rfb

Klor, Juice och avfettning
Gick med
22 May 2006
Ort
Södertälje
Hoj
YZF600 Thundercat(såld) Suzuki TL1000s -97(såld) Suzuki SuperBike (TL1000R) (såld) Husaberg FS650 Motard (såld) Aprilia 650 SuperMotard (såld) - R1, GSXR750, Aprilia RSV m.m. - allt är sålt :(
Ricken skrev:
2229133 Annonnsen är borta nu så jag antar att du köpte den, Grattis isåfall!!

Annars finns det fler fiskar i havet...


Den blev såld två timmar innan vi skulle kolla...så är det...har ny på G...

En 97:a, allt åtgärdat, och som går kanonfint, har inte kört twin förut, grymt ju :)

Får den imorgon, svart, 3280 mil, kolfiberburkar (utan innehåll, låter s-tan!), lite små grejer att fixa, men inget jag inte kan leva med...maskinellt kanonskick!

Så nu är man med i klubben... :)
 
Last edited:

Octofinger

Tokfan
Gick med
20 Oct 2005
Ort
Muppsala
Hoj
Röd TL1000S -97
Thommy skrev:
2223782 Hejsan!!

Tänkte höra med er vad ni kör med för olja och tändstift till era TL1000R maskiner?

MVH THOMMY
Olja: Castrol GPS. En semisyntetisk 10W-40 tror jag.
Tändstift: NGK CR8EIX (Iridium)

rfb skrev:
2229504 Den blev såld två timmar innan vi skulle kolla...så är det...har ny på G...

En 97:a, allt åtgärdat, och som går kanonfint, har inte kört twin förut, grymt ju :)

Får den imorgon, svart, 3280 mil, kolfiberburkar (utan innehåll, låter s-tan!), lite små grejer att fixa, men inget jag inte kan leva med...maskinellt kanonskick!

Så nu är man med i klubben... :)
Välkommen!

97'an är ju TL'en med riktig karaktär. Bra köp. :tummenupp
 
Status
Ej öppen för fler svar.
Nyheter
Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

HRC och Repsol avslutar samarbete

Efter 30 års samarbete på d...

MV Agusta utvecklar ny trecylindrig motor

MV Agusta har officiellt be...

MotoGP-Ducati såld på auktion för närmare 5 miljoner

Ducati Desmosedici GP7 är o...

Top