TL-tråden !

Status
Ej öppen för fler svar.

J-Bone

Ny medlem
Gick med
10 Mar 2003
Hoj
3 x Zook. Oljekokarn, Traktorn och bambustaketet.
DaGaz skrev:
:bow :bow :bow

Vad kan man säga, En fröjd att titta på alla läckerheter.. vart har du fått alla bilder ifrån? :tummenupp

Keep it up! :D

:squid

Vet inte var jag hittat allt, när jag träffar på en TL-bild så sparar jag den, har ca 1500 TL-bilder på den här disken. Har jag nämnt att jag gillar den här hojen? ;)

J-Bone

Ny medlem
Gick med
10 Mar 2003
Hoj
TLRR skrev:
God kväll mullerbröder :öl En till racer...

Den hojen är tydligen helt sanslös, har sett uppgifter på att den ska väga under 160 kg och ge ca 170 häst, vet inte om det stämmer men läcker är den!

P.S. Om det inte regnar på söndag så kanske jag kan komma förbi så fibblar vi me TPS´en ? :öl :öll

J-Bone

Ny medlem
Gick med
10 Mar 2003
Hoj
TLRR skrev:
Är nyfiken vad TLrMan har i sin motor som har 140 starka på gummit. Vet du ??

Vet inte med säkerhet men tror att det är ungefär samma som du har på gång. (helrör, filter, pc2, vee-two kammar, kolvar, stakar, portat... )

DaGaz

Snygg
Gick med
11 Jul 2003
Hoj
Hade en TLR..
J-Bone skrev:
Vet inte med säkerhet men tror att det är ungefär samma som du har på gång. (helrör, filter, pc2, vee-two kammar, kolvar, stakar, portat... )

Ni som har koll på prylarna.. har ni grepp på vad det kostar om man vill ha en tuning av motorn med kammar, portning etc? Vem är bäst/vettigast? De har en Marklundtrimmad nere i vetlanda för en spottstyver.. man kan ju alltid sälja den man har och köpa den :D Tyvärr så är det en låååångsam gul färg på den :tummenupp (Det där lär jag väl få äta upp :eek: )

Kan få ut 140 på gummit då? Det skulle

J-Bone

Ny medlem
Gick med
10 Mar 2003
Hoj
asså... 140 ska inte va svårt me den här spisen. Min är helt original förutom burkar, filter och moddad luftburk. Jag räknar iskallt me 125. (Vet att Davo´s gav 124 me burkar och filter bara, inte ens ommappad! )

med kammar, stakar, kolvar och portning så ska man fan va uppe i 140.

Dock så beror det ju på bänken rätt mycket....

Edit: Om den inte är gul förståss!! Då är det minus 15 hp direkt! :p

Vet flera på tlplanet som nosar på 130 me helrör, filter, luftburksmod och mappning. TL motorn rockar fortfarande! :rock

Last edited:

DaGaz

Snygg
Gick med
11 Jul 2003
Hoj
Hade en TLR..
J-Bone skrev:
asså... 140 ska inte va svårt me den här spisen. Min är helt original förutom burkar, filter och moddad luftburk. Jag räknar iskallt me 125. (Vet att Davo´s gav 124 me burkar och filter bara, inte ens ommappad! )

med kammar, stakar, kolvar och portning så ska man fan va uppe i 140.

Dock så beror det ju på bänken rätt mycket....

Edit: Om den inte är gul förståss!! Då är det minus 15 hp direkt! :p

Vet flera på tlplanet som nosar på 130 me helrör, filter, luftburksmod och mappning. TL motorn rockar fortfarande! :rock

Hur mycket gör luftburksmodden? Funderar på göra någon av dem men känns som om det gör marginell skillnad och så är det ju lite synd att kapa sönder orginalburken. Jag antar att en ny inte går att lösa för pengar. :confused:

Nehe nu ska jag fortsätta leta tantaler.. urk jag har för jä*la rörigt i verkstan nu..

J-Bone

Ny medlem
Gick med
10 Mar 2003
Hoj
TLRR skrev:
Ja jag räknar med det,riktiga kusar.
Ca priser: Helsystem M4 14 000
kammar 9000
kolvar 5000 med kolvbultar
kolvringar 1900
portnig och competision slipade ventiler,flödestestad 5000
packningar 2300
PCII 4700

Ronny, din hoj kommer att äga allt när den är klar, vore en ära att få vara med och skruva på den :rock
Du blir garanterat nöjd! Är det nåt Suzuki kan så är det effektstarka motorer.

DaGaz

Snygg
Gick med
11 Jul 2003
Hoj
Hade en TLR..
TLRR skrev:
Ja jag räknar med det,riktiga kusar.
Ca priser: Helsystem M4 14 000
kammar 9000
kolvar 5000 med kolvbultar
kolvringar 1900
portnig och competision slipade ventiler,flödestestad 5000
packningar 2300
PCII 4700

Jisses

Med risk för idiotförklaring: det är inte billigare med en stressfläkt eller lustgas? ;)

J-Bone

Ny medlem
Gick med
10 Mar 2003
Hoj
DaGaz skrev:
Hur mycket gör luftburksmodden? Funderar på göra någon av dem men känns som om det gör marginell skillnad och så är det ju lite synd att kapa sönder orginalburken. Jag antar att en ny inte går att lösa för pengar. :confused:

Nehe nu ska jag fortsätta leta tantaler.. urk jag har för jä*la rörigt i verkstan nu..

Vet inte hur mycket det gör, men jag kan säga att jag direkt kände skillnad efter att ha gjort modden och satt i K&N filter, blev märkbart piggare! (OBS! jag har inte ens mappat om den!!) Jag köpte en beggad burk för 500 spänn som jag sågade i.

J-Bone

Ny medlem
Gick med
10 Mar 2003
Hoj
DaGaz skrev:
Jisses

Med risk för idiotförklaring: det är inte billigare med en stressfläkt eller lustgas? ;)

koolare me hederligt bonntrim ;)
ronnys hoj handlar inte bara om hästar, den blir riktigt fin i såväl chassi som motor som looks. en WSBK-replika helt enkelt. :rock

J-Bone

Ny medlem
Gick med
10 Mar 2003
Hoj
J-Bone skrev:
ronnys hoj handlar inte bara om hästar, den blir riktigt fin i såväl chassi som motor som looks. en WSBK-replika helt enkelt. :rock

Edit: AMASBK-replika kanske, eftersom Tillern aldrig fick en ärlig chans i WSBK :(

DaGaz

Snygg
Gick med
11 Jul 2003
Hoj
Hade en TLR..
J-Bone skrev:

I-C och jag tror er :tummenupp :bow

Har du tips på en bra luftburksmodd och var man hittar dit.. Det finns ju så många skolor och mycket information man hittar är ju helt motstridig.. :rolleyes:

J-Bone

Ny medlem
Gick med
10 Mar 2003
Hoj
TLRR skrev:
Äga vet jag inte,men en pojkdröm går i uppfyllelse i alla fall.Ett projekt som jag aldrig kommer att sälja.Jag vet suzuki bullitprof :tummenupp

Jag är på väg åt samma håll själv faktiskt.... den här hojen bara ber om att få komma ut ur skalet som den fick från fabriken. Man blir bara mer och mer fäst vid den, jag säljer nog aldrig min heller. :fakta

j&j

ööööö va jag????
Gick med
25 Mar 2003
Hoj
suzuki tl1000R "streetfighter"
Fan pojkar ni har satt "galler" i huvet på mig nu vart jag ju sugen på att beställa plasten!!!

FANNN :D

J-Bone

Ny medlem
Gick med
10 Mar 2003
Hoj
TLRR skrev:
Håller med till fullo.TLR-en kommer att bli ett samlarobjekt.
Det finns bara två hojar som framkallar filingen i en. Det är RC30 (saknar den ibland) och nuvarande som jag uppdaterar.

Vi är på samma våglängd, jag tokavundsjuk på dig för att du haft en RC30. Hade jag obegränsat med likvida medel hade jag köpt en på stört. Jag bryr mig inte ett skit om gixxer1000, R1 och alla "the latest and greatest", jag gillar hojar med känsla som får mitt hjärta att bulta lite extra, typ 851/888, RC30, ZX7R, TL1000 och några till :bow

J-Bone

Ny medlem
Gick med
10 Mar 2003
Hoj
TLRR skrev:
HeHe kommer ihåg när första bilderna på 851:an kom i tidningarna,man vart ju sjuk ju och räknade på alla möjliga sätt för att ha råd.Men gillade inte 16 tumsfälgarna.

Om jag hade degen så skulle jag haft ett garage med en 851 eller 888, en ZX7R och en RC30 för att göra sällskap med Tillern.

Gixxer1000, R1 ?? knappast... :5sure

Status
Ej öppen för fler svar.
Nyheter
Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring

Honda har uppdaterat NT1100...

Yamaha Tracer 9 uppdateras

Sporttouring-modellerna TRA...

EICMA 2024: Ducati

Som väntat släppte de itali...

Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar

Royal Enfield har tagit ste...