Toalettrutiner

Hur ser dina "nummer två"-rutiner ut?

• Antal röstningar
    0

Ulvhamne

Kraschmongo
Personal
Gick med
16 Oct 2010
Hoj
Literklubba, tjejhundra, och pendlarmoppe
Som sagt, MB är inte direkt vetenskapliga, utan har underhållningsvärde. Rummet var kanske sterilt, men det var garanterat inte miljön runt rummet och de personer som var inblandade i testet. Plus att ett försök går inte att dra slutsatser ifrån, det behövs åtminstone dubbla blindtester och ordentlig labratoriemiljö för att utesluta andra störande källor.

http://onlinelibrary.wiley.com/doi/10.1111/j.1365-2672.2005.02610.x/full
http://www.journalofhospitalinfection.com/article/S0195-6701(11)00339-2/abstract
http://aem.asm.org/content/30/2/229.short

Dessutom sa jag inget om tandborstar, utan bara att bajspartiklar (och bakterier) sprids vid spolning, senare post lade jag till att det var en aerosol som var bäraren.

Inget hos MB säger egentligen emot det.

Last edited:

Skäggot

Sporthojsnörd
Gick med
3 May 2011
Hoj
monark
Tittade du klart så såg du att det var samma mängd fekalier på tandborsten som var i ett annat rum i "steril" miljö.

Det där funkar ju bara om ingen går in i rummet.

Att bajset följer med personer ut ur dasset borde knappast komma som en förvåning.

PippiT

Professionell mobbare
Gick med
5 Jan 2009
Hoj
Kåtten KTM 690SM -09
4:20 och framåt, myth busted! :banana

Eeeeeeeeuw. Vill inte veta sånt. :6surkart

Som sagt, MB är inte direkt vetenskapliga, utan har underhållningsvärde. Rummet var kanske sterilt, men det var garanterat inte miljön runt rummet och de personer som var inblandade i testet. Plus att ett försök går inte att dra slutsatser ifrån, det behövs åtminstone dubbla blindtester och ordentlig labratoriemiljö för att utesluta andra störande källor.

http://onlinelibrary.wiley.com/doi/10.1111/j.1365-2672.2005.02610.x/full
http://www.journalofhospitalinfection.com/article/S0195-6701(11)00339-2/abstract
http://aem.asm.org/content/30/2/229.short

Dessutom sa jag inget om tandborstar, utan bara att bajspartiklar (och bakterier) sprids vid spolning, senare post lade jag till att det var en aerosol som var bäraren.

Inget hos MB säger egentligen emot det.

Det var säkert någon av deras kollegor eller städpersonalen som gick o drog borstarna i arslet på kvällen när alla andra gått hem. :D

monno

Dakotapilot!
Gick med
3 May 2008
Hoj
Trampcykel...
Ähh, fan spelar det för roll om det sprids lite bajs eller inte? Ni har ju inte dött av det än och lär knappast dö av det inom snar framtid?

Ja menar har du hela tiden spolat med öppet lock så lär du inte dö eller börja bli magsjuk helt plötsligt bara för att du lärde dig att man kan eventuellt kanske om du har otur bli det om du spolar med öppet lock?

Nyttigt med lite skit så immunförsvaret håller sig alert. ;-) (obs lite ironi)

Pricken

Sporthojsnörd
Gick med
4 Aug 2012
Hoj
Honda VFR800FA -12, Honda Hornet 600 -08
Ni som fasar över nån slags bajskontanimerad vattendimma vid spolning, hur torkar ni er i röven och med vad?
För inte använder ni er av näven? Jag menar det är ju bara en bit papper som skiljer nagelbanden från rövhålet.

Skäggot

Sporthojsnörd
Gick med
3 May 2011
Hoj
monark
Ni som fasar över nån slags bajskontanimerad vattendimma vid spolning, hur torkar ni er i röven och med vad?
För inte använder ni er av näven? Jag menar det är ju bara en bit papper som skiljer nagelbanden från rövhålet.

Högtryckstvätt med efterföljande 80-papper, vad annars.:va

sportbike

mod
Personal
Gick med
1 Oct 2005
Hoj
no
Alltså, jag har en fundering i ämnet bajs.
Ponera att en medelsvensk röv med muskulaturen i behåll håller öppet i runt två-tre sekunder.
Det borde då enligt tyngdlagsteorin ta projektilen ytterligare en sekund att nå vattenytan.

Trots denna korta exponering kan man med näsan lätt identifiera denna aktivitet i en radie av fem till tio meter inom fem sekunder.
Vad är då den genomsnittliga hastigheten av dessa bajspartiklar från en okänd människas röv tills dom landar i näsan?

Ulvhamne

Kraschmongo
Personal
Gick med
16 Oct 2010
Hoj
Literklubba, tjejhundra, och pendlarmoppe

Vad då fasar? Jag var bara lite anal med fakta. :hihi

Mordecaien

Can do!
Gick med
22 May 2006
Hoj
Knappt
Efter en 2timmar lång kamp mot vad som var den värsta förstoppningen i mitt vuxna liv kan jag konstatera att den här tråden var räddaren i nöden(!).

När man sitter där och pendlar mellan hopp och förtvivlan var den som en utsträckt välmenande hand att hålla i.

Det är sådana här gånger man upptäcker att man har saker kvar att leva för, och att det verkligen är en konst att gå muggen.
Skaderapporten var förvånansvärt kort dessutom. :arsele

Pricken

Sporthojsnörd
Gick med
4 Aug 2012
Hoj
Honda VFR800FA -12, Honda Hornet 600 -08
Grattis till framgången.

Faktum är att den som påstår att det är skönt att knulla, han (eller hon för den delen) har faktiskt aldrig varit rejält skitnödig.

Det lilla jag lärt mig om förstoppningar är att storleken inte har betydelse. Man tror man ska skita ut en soffa men blir som oftast förvånad.

kaZmur

Gudomlig sporthojare
Gick med
3 May 2003
Hoj
Hornet 600 och en Buell XB9r med delad vårdnad
Efter en 2timmar lång kamp mot vad som var den värsta förstoppningen i mitt vuxna liv kan jag konstatera att den här tråden var räddaren i nöden(!).

När man sitter där och pendlar mellan hopp och förtvivlan var den som en utsträckt välmenande hand att hålla i.

Det är sådana här gånger man upptäcker att man har saker kvar att leva för, och att det verkligen är en konst att gå muggen.
Skaderapporten var förvånansvärt kort dessutom. :arsele

Glad to be of service :)

Werzion

7.3
Gick med
22 Jun 2004
Hoj
Ingen för tillfället
smartphonez.png

PippiT

Professionell mobbare
Gick med
5 Jan 2009
Hoj
Kåtten KTM 690SM -09
Gör klart och tar konsekvenserna efteråt.

Är jag hemma så brukar jag ta en dusch.

Ja herre jävlar, jag karate-bajsade på ett hotell i London för inte så länge sedan. Blev tvärstopp naturligtvis. Vägrade ringa till söta tjejen i receptionen utan det var bara att lösa problemet på bästa sätt. Hur tänker jag inte gå ut med offentligt. Så du har helt rätt Wonder, utomlands måste man vara taktisk.

Erkänn att du använde handen. :zpy

Det kan lätt bli lite utedasskänsla över det hela ja. Svåra att ståpinka är de också.

Vad bryr du dig om ståpinka? :brynad

Hur hanterar man den här då?

Dubais flygplats? :brynad

Nyheter
Nya Triumph Speed Twin 

Mitt i Triumphs fauna av ho...

MV Agusta firar med Ottantesimo Collection

Screenshot MV Agusta fir...

Helt ny Scout Sixty tillbaka

Nya Scout Sixty importeras ...

BMW visar upp Concept F 450 GS

BMW Motorrad har visat upp ...