tog fast 4 tjyvar nyss!!!

valmers

Gudomlig sporthojare
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
E-Wheels E2S V2 MAX
drovy skrev:
vore det inte rätt intressant om en polis någon gång kunde svara på den frågan? vad håller de på med egentligen?
Jag träffade en snickare häromdagen, han betedde sig som ett jävla svin. Vaffan är det med snickare egentligen? Någon snickare borde fan ställa sig upp och förklara vad de håller på med.

drovy

Ps. guess what
Gick med
30 Jan 2005
Hoj
Honda CBR600RR, Suzuki SV650-06, Yamaha R6-08
valmers skrev:
Jag träffade en snickare häromdagen, han betedde sig som ett jävla svin. Vaffan är det med snickare egentligen? Någon snickare borde fan ställa sig upp och förklara vad de håller på med.

hihi var precis så jag menade! bra jobbat gubben :rolleyes: !

see ya

Ny medlem
Gick med
13 May 2004
Hoj
ingen just nu
Kan säga att i går så gjorde dom verkligen skäl för sin lön.. kom skitsnabbt och gick flera timmar med sin hund i en mörk skog och letade efter folk.. en STOR eloge till polisen för deras exellenta jobb i natt. :tummenupp
Vill även passa på att tacka "crilles" här på forumet som klev upp mitt i natten för att åka hit och hjälpa mej... :tummenupp

Last edited:

valmers

Gudomlig sporthojare
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
E-Wheels E2S V2 MAX
Hoztic skrev:
Tyvärr får dom väl svårt att få annat på sig när småbrott aldrig utreds. Dvs, man kan göra mängder av småbrott, tex inbrott, sno bilstereo, rycka handväskor osv som snuten aldrig tar tag i, eftersom dom har fullt upp med att... tja, vad gör dom eg? Jagar skattebrott och miniskyltar? :va :huvet Nåja, så när såna där killar åker dit finns det inget på dom, trots att alla vet vad dom pysslar med. Så, som sagt, dom är snart ute igen. Med lite tur slipper trådskaparen straff för felparkering... :4skrika Men bra jobbat iaf! :tummenupp
Sedan när utreder trafikpolisen stölder?

sven666

~Live fast - Die~ its ADHD and i like it
Gick med
14 Oct 2003
Hoj
ITALIA
see ya skrev:
Hörde en bil utanför som slirade gick ut på balkongen och rökte...ser 4 killar som hoppar ut och kikar in i bilar.. ser att dom går fram till min bil ,dom öppnar min bagage och jag TOKskriker från balkongen. Alla sticker direkt. springer ut..startar min bil och parkerar in deras bil och ringer snuten. 2 bilar är här på 15 min. En hundpatrull. en kille kommer fram direkt och anger sina polare. så dom har straff att vänta alla 4. FAN VAD SKÖNT DET KÄNNS NU!!!! :banana

:tummenupp

Ukiwaza

Nemo me impune lacessit
Gick med
2 Jul 2005
Hoj
GSXR 1000 K7
Busafreak skrev:
Skjuta eller inte skjuta, det är det som är frågan?

Boven har valet att inte begå brottet, varken ur juridisk- eller folkrättslig synpunkt, att ett brott oftast även kränker den personliga integriteten gör det ju inte bättre. Att få försvara sitt liv och egendom borde vara varje människas rättighet men så är det tyvärr inte i dag i vårt samhälle där fokus är koncentrerat på förövaren och inte brottsoffret. Att skjuta för att träffa går givetivis inte att försvara annat än i nödvärn (svår bedömning) - att "smälla" med vapnet där det inte framkallas någon fara för liv och egendom borde inte ses lika allvarligt. Det var ju tydligen även hovrättens bedömning. Frågan är ju om det skulle ha varit någon påföljd överhuvudtaget (om det nu fanns licens för vapnet)?

Så det så!

Håller med dig!

Mighty Leif

Real men play with pucks....NOT BALLS!
Gick med
7 Jul 2005
Hoj
Kawasaki kxf 250 -07
Bra jobbat! :tummenupp
wonderwizzard(stavning?) gjorde ju en liknande grej i sommras. Hur gick det för dom bovarna?

tarmac

Med lem
Gick med
10 May 2005
Hoj
CB 500 Four -72, Under construction. CB 750 -78 lightbygge.
valmers skrev:

jaja, men du fattar vad jag menar iaf. hehe!

-dB

Gick med
27 Aug 2003
Hoj
r6 -06
Vikingarockaren skrev:
Nej men ett varningsskott mot tjuvjävlar borde man få göra.

jag tycker att fängsling på stadens torg i en dag skulle funka.
kanske lite lätt stening oxå.
dom visste vad dom gjorde på medeltiden,
att skjuta någon för stöld är inte bra, så farligt är det inte.
dock att bli utskämd inför alla är rätt avskräckande

Last edited:

valmers

Gudomlig sporthojare
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
E-Wheels E2S V2 MAX
Hoztic skrev:
Vem har pratat om trafikpolis? :va
Du. Se nedan.
Hoztic skrev:
Tyvärr får dom väl svårt att få annat på sig när småbrott aldrig utreds. Dvs, man kan göra mängder av småbrott, tex inbrott, sno bilstereo, rycka handväskor osv som snuten aldrig tar tag i, eftersom dom har fullt upp med att... tja, vad gör dom eg? Jagar skattebrott och miniskyltar? :va :huvet Nåja, så när såna där killar åker dit finns det inget på dom, trots att alla vet vad dom pysslar med. Så, som sagt, dom är snart ute igen. Med lite tur slipper trådskaparen straff för felparkering... :4skrika Men bra jobbat iaf! :tummenupp

Hoztic

Alltid på väg mot nya mål
Gick med
31 Jan 2005
Hoj
K1300S
valmers skrev:

Trots allt är det ju så att alla poliser får ingripa vid samtliga brott. Retar sig en ordningspolis på dig å din hoj har han inga problem med att gå fram å ge dig en böteslapp på miniskylt! Precis som en trafikpolis får ta dig om du slår nån på käften.

Stuff

GRATTIS AIK TILL TRIPPELN!
Gick med
22 Jul 2005
Hoj
En tråkig men praktisk
valmers skrev:
Nej, självklart ska vem som helst få skjuta skarpt efter folk.
Gör dig inte dummare än vad du är, det är inte det vi diskuterar här. Killen skyddade sin egendom genom ett varningsskott vilket gav dryga böter. Du får självfallet tycka det är helt i sin ordning, men dra inte slutsatser på ap-nivå för det.

valmers

Gudomlig sporthojare
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
E-Wheels E2S V2 MAX
Stuff skrev:
Gör dig inte dummare än vad du är, det är inte det vi diskuterar här. Killen skyddade sin egendom genom ett varningsskott vilket gav dryga böter. Du får självfallet tycka det är helt i sin ordning, men dra inte slutsatser på ap-nivå för det.
http://susning.nu/Ironi

Oddjob

Bannad
Gick med
5 Mar 2005
Hoj
2010, Skakig 1000RR
valmers skrev:

Lägg av med attityden.

Snickare snickrar, kommer försent och lovar saker de inte håller.
vad gör man då? man skäller.

Vad gör trafikpoliser? dom kör runt och ger folk böter för miniskyltar osv.
om man skäller på dom; dudu dom där blinkersen är inte original va? 600 spänn där tack.

hp

Stödmedlem
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
.
Tror inte tanten i kassan på ICA skulle vara särskilt trevlig heller om alla kunderna gnäller på priserna till henne fast det står klart och tydligt på hyllkanten vad allt kostar. Vill man handla i hennes affär får man betala vad det kostar och tycka vad man vill om det.

Det är väl nåt liknande med miniskyltar & trafikförseelser... Det kan väl inte vara någon nyhet vilka regler som gäller och väljer man att bryta mot dessa får man ta konsekvenserna som en man utan att lipa...

Polisen gör vad dom kan med sina knappa resurser...

-dB

Gick med
27 Aug 2003
Hoj
r6 -06
hp skrev:
Tror inte tanten i kassan på ICA skulle vara särskilt trevlig heller om alla kunderna gnäller på priserna till henne fast det står klart och tydligt på hyllkanten vad allt kostar. Vill man handla i hennes affär får man betala vad det kostar och tycka vad man vill om det.

Det är väl nåt liknande med miniskyltar & trafikförseelser... Det kan väl inte vara någon nyhet vilka regler som gäller och väljer man att bryta mot dessa får man ta konsekvenserna som en man utan att lipa...

Polisen gör vad dom kan med sina knappa resurser...

men ibland undrar man om de där resurserna verkligen går till det som folket vill, eller till det som polisen själv orkar göra.

Nyheter
Isracing-VM-kval i Sverige 1 februari

Den 1 februari körs V...

Michelin och Brembo i samarbete för ökad säkerhet

Däckjätten Michelin och bro...

MC-mässan flyttar till Jönköping

MC-Mässan 2026 genomförs på...

Eldriven motocrosshoj från CFMOTO

Kinesiska motorcykeltillver...

LEGO Technic Ducati Panigale V4 S

LEGO har presenterat modell...

GOTLAND RING BIKE WEEK 2025!