Tokböter

Hoztic

Alltid på väg mot nya mål
Gick med
31 Jan 2005
Hoj
K1300S
korvgubbe skrev:
2240726 Med tanke på att de motiverar chockbötrarna med att "det räddar liv" så borde ju rökarjakt vara mer motiverat då betydligt fler dör av passiv rökning(för att inte tala om rökarna själva) än vad som dödas av fartdårar i trafiken.
Dessutom är rökare oftare sjuka vilket också kostar samhället vansinniga belopp varje år! Som sagt, den dag cigaretter är förbjudna så kan man börja titta på bötesbeloppen för fortkörning. Eller den dag man har fått bort alla rattfyllon.
Personligen tror jag att såna här förslag kommer att döda fler än det räddar. Fler å fler kommer att försöka smita, och det innebär att fler som kanske inte kör så pass bra kommer att försöka. Och att säga att det drabbar bara mig är rent jävla skitsnack, klipper en hoj en bil i 200 så dör dom i bilen också. Kolla på vv's röda Golf tex :död Men det är väl nån jävla räknenisse som har kommit fram till det här :4skrika

BlueBull

Guest
skerfe skrev:
2240723 JAg tycker att sportbilar också borde vara inkomstbaserade. Så att alla har råd att köra riktigt fort, även med bil... :rolleyes:

Varför inte göra allt som kostar pengar inkomstbaserat så ställer jag mig i kö för ny porsche, gratis förståss. Sen ska soppan vara fri, eftersom jag inte tänker jobba och därmed inte har någon som helst inkomst... :rofl

ironi off.
du har ju fingret helt i fokus där... vart du har det nu vill jag inte veta.... :)
Allt ÄR redan inkomstbaserat.. Soppan, Saab/porshe, å böter...så man kör, får man betala... :näsblod
sen häller jag med om att allt borde va gratis, då skulle jag slå mig in i försäljningsbranchen direkt :3freak

Hoztic

Alltid på väg mot nya mål
Gick med
31 Jan 2005
Hoj
K1300S
lorkan skrev:
2240738 Är det inte bra att man försöker få ner olyckstalen i statistiken?

I ena tråden skriver man RIP Christer och i andra tråden klagar man på polisen som försöker få ner olyckstalen i trafiken genom ökade kontroller och hårdare straff, vilket man vet ger resultat.

I don't get it.
Det är nog ingen här som inte vill få ner dödstalen i trafiken, frågan är ju bara hur det ska göras. Läs mitt inlägg ovan! :) Skulle du stanna om böterna var på säg 800kr, om du har en hygglig chans att smita? Jag skulle göra det. Skulle du stanna om böterna var på säg 4-5000, under samma förutsättningar? Jag kan inte lova att jag skulle stanna.

BlueBull

Guest
Hoztic skrev:
2240769 Det är nog ingen här som inte vill få ner dödstalen i trafiken, frågan är ju bara hur det ska göras. Läs mitt inlägg ovan! :) Skulle du stanna om böterna var på säg 800kr, om du har en hygglig chans att smita? Jag skulle göra det. Skulle du stanna om böterna var på säg 4-5000, under samma förutsättningar? Jag kan inte lova att jag skulle stanna.
Enda vägen som jag ser de ÄR: att öka hastighets överträdelseboten till mer än vad man har råd med...! därmed har ingen råd, å därför ingen lust att köra för fort.... simple as that. :D

Gäller ju inte mig som e rik dock... :hihi

Kia skrev:
2240782 Nope... jag är lapplisa. :)
poliskomplex??? :arsele

(Ta det rätt vännen )

Freddola

Ny medlem
Gick med
23 Jun 2005
Hoj
Husa 650, kawwa 250
Ja dom kommer iaf få räkna med bra mycket mera mc-jakter iaf.
Tror nog många kmr skita i att stanna nu...

Kia

Guest
FTW skrev:
2240808 Ungefär som när vi väktare får provis på hur mycket vi svär åt folk och slår på oskyldiga då :tungan

Precis.... :tummenupp Jobbar som ordningsvakt, skyddsvakt och väktare åxå så jag vet vad du menar... :yoparty

BlueBull skrev:
2240787

poliskomplex??? :arsele

(Ta det rätt vännen )

Nha, inte komplex....
Brukar kalla mig för "hobbysnut" eller "låssaspolis" Kärt barn har många namn... :pannkyss

Chronic

Gudomlig sporthojare
Gick med
27 Jun 2003
Hoj
Sålt alla....
Kia skrev:
2240813 Precis.... :tummenupp Jobbar som ordningsvakt, skyddsvakt och väktare åxå så jag vet vad du menar... :yoparty

Nha, inte komplex....
Brukar kalla mig för "hobbysnut" eller "låssaspolis" Kärt barn har många namn... :pannkyss

Shit, din jobb-lineup ger inte många gratiskompisar direkt :mad:

bo$ken

HarleyF0rum.se
Gick med
10 Mar 2003
Hoj
H-D, Choppa
Skit i böter, att de drar in lappen är det som suger.... (10 dagar kvar) :tummenupp

FTW

WTF?
Gick med
2 May 2006
Hoj
800, blåsvart
Kia skrev:
2240813 Precis....
Ha ha.. Ok! :hihi :fyllisar

Gillar ditt ordspråk längst ner. Men egentligen borde det stå:
"En sann krigare äger ett par schyssta löpardojjor.." :tummenupp

Zartax

Sporthojsnörd
Gick med
26 Apr 2004
Hoj
Yamaha 1100 Virago 96'
skerfe skrev:
2240723 JAg tycker att sportbilar också borde vara inkomstbaserade. Så att alla har råd att köra riktigt fort, även med bil... :rolleyes:

Varför inte göra allt som kostar pengar inkomstbaserat så ställer jag mig i kö för ny porsche, gratis förståss. Sen ska soppan vara fri, eftersom jag inte tänker jobba och därmed inte har någon som helst inkomst... :rofl

ironi off.

Ja, för att köpa en Porsche är ju ett straff som alla borde känna av lika mycket. :rolleyes:

Inkomstbaserade böter är det enda logiska eftersom det ska kännas att åka dit. En som har gått om pengar kan i princip köra hur han vill bara för att han har pengar, och det är ju inte riktigt det som är meningen, eller hur?

Nyheter
EICMA 2024: Ducati

Som väntat släppte de itali...

Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar

Royal Enfield har tagit ste...

Honda ICE Concept

2025 Honda ICE Concept bike...

EICMA 2024

Nu lämnar vi Milano-mässan ...

EICMA 2024: KTM

Vi får dra oss tillbaka til...

SMC kräver omedelbar reform av 5-5-regeln