Tokholm -Roslagsrunda lördag 9 juli 2005

Mattias

Very nice
Personal
Gick med
24 Feb 2002
Hoj
GSX-R750WT + G650X Moto
Halvtidsrapport:
En hoj i diket.
Haveristen bärgad till Statoil Gottröra.
Hojen står kvar ute i skogen, krokig och dan.
Föraren har en svullen handled, kanske en stukning eller båtbenet.

På't igen, ba!

Rundningsmärke

%#(/&_;!"#^¨
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
R1 ver 2.0
Mattias skrev:
Halvtidsrapport:
En hoj i diket.
Trekvartsrapport:
Styrkan anlände till Gimo utan ytterligare missöden, förutom att
jag höll på att hamna i diket på Billby-vägen under hemresan.

I övrigt var det alldeles för varmt.

/A

K-Micke

Ny medlem
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Goldwing
Sjuåttondelsrapport:
Det blev ett par repor på Bogesund som avslutning för mig, några åkte ut till Vaxholm efter det.

En vurpa till, vägen mellan Lohärad och Finsta, vägen kniper åt höger, rakt fram en fin gräsmatta. Inget allvarligt som väl är. Jag åkte själv av där förra året, och jag vet minst en till som gjort samma sak. Snubben som bor där var tydligen f.d. rallyförare, han kom ut med en kanna vatten. :hihi Undrar hur många som gjort bromsspår i hans trädgård.

Last edited:

benkar

Krokvägar svänger mer..
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Hojlös men hade en VTR1000F -99 Orange...
Slutrapport.... glassen var god i Vaxholm :)

Trist med markkänningarna.... :( (hoppas det inte blev allvarligare personskador än vad jag hört/sett hittils) men annars flöt det på hyfsat trots tryckande värme, druckit 2,5 liter vatten, men ännu inte pissat.... :gnissla

/B

benkar

Krokvägar svänger mer..
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Fighter skrev:
Hur många blev ni?

Tror det blev 17 som körde iväg från Uppl.Väsby, sedan lite avhopp pga klocka att passa mm, men vi blev 5 st. som avslutade med en glass i Vaxholm!

/B

Last edited:

Hulken_1

Ny hoj i garaget
Gick med
10 Mar 2003
Hoj
Ingen
Tack för en heldag med trevliga människor, lite synd med vurpor, men det något som kan inträffa, iaf inga personskador.
Några sköna körningar på Boge, sen glass i Vaxholm. Det kan inte bli bättre.
Och Bengan, du är en gud på att leda runt oss i Roslagen :) :) :)

Mvh Göran

redbird

knäskrap, vad är det?
Gick med
9 Mar 2003
Hoj
röd blackbird xxx
instämmer med Göran

skön liten tripp

Den som körde in i Kragsta trädgården.

Vänsterfoten såg inte alls bra ut, hoppas att han ser till att den röntkas,
som han sa att den skulle ses över

Ont i morrn har han det defenitift

Men det var inte bara vi som körde av vägen, bilen som låg på sidan vid Brölunda när vi kom, så höll dom på att kliva ur bilen
oskadda som tur var

Vi syns på vägarna framöver

Marcus75

Buddah
Gick med
15 May 2005
Hoj
ZX9R
Mattias skrev:
Halvtidsrapport:
En hoj i diket.
Haveristen bärgad till Statoil Gottröra.
Hojen står kvar ute i skogen, krokig och dan.
Föraren har en svullen handled, kanske en stukning eller båtbenet.

På't igen, ba!

Kvälls rapport av klotaren själv:

Hojen är hemma, mycket tack vara all hjälp från alla som var med på rundan!
Handleden är ompysslad.
Hojan lite skruvad i och lite puttsad från allt gräs :) Skada = inte så illa som väntat, dock lite sprockna kåpor och en sned framgaffel :mad:

Tusen tack alla, det var skit skoj så länge det varade och tack för all hjälp Willy, mattias, Benkar några till jag tyvärr inte kommer ihåg namnen på och alla andra!! :Bugar :Bugar :Bugar

Last edited:

Pyton

British Steel
Gick med
23 Jun 2004
Hoj
Yamaha SR500, Triumph TT600, R6
Tack för en skön runda på fantastiska vägar. 32 mil fick jag ihop, inte illa i den värmen.

Hoppas allt löser sig på bästa sätt för klotarna.

Marcus75

Buddah
Gick med
15 May 2005
Hoj
ZX9R
Rundningsmärke skrev:
Då kanske du har nytta av denna tråd: http://www.sporthoj.com/forum/showthread.php?t=7051
Skönt att det gick bra med dig, lycka till med hojen!

/A

Kalas bra! precis vad jag letade efter :banana Här kanske jag kan hitta det jag behöver och kanske till och med lite övrigt godis.

Såg att det gick lite sämre för 955i som åkte in i trådgården, med tanke på benet, dock hojen hel. Tur i oturen! Tråkigt med gipsad fot.

K-Micke

Ny medlem
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Goldwing
955i skrev:
Väl hemma parkerade jag moppen, duschade och packade väskan med läsning och dricka för en härlig väntan på Sös. Där konstaterades det att jag brytit benet :brinnerup :3freak Ja ni läste rätt.

Det var som f-n. Jag låg ju strax bakom när det hände, hann och tänka att "hmm det var ju här som jag åkte av, hoppas han ser att det nyper höger efter krönet där framme..", sen blev det liksom deja-vu..

Hoppas du har överseende med den skämtsamma tonen i mitt förra inlägg, hade inte den blekaste att det gick så illa.

/Micke

Last edited:

benkar

Krokvägar svänger mer..
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
955i skrev:
Yepp, här har vi slutrapporten då.

Det var jag som ritade bromsspår i trädgården hos Rallygubben med vattenkannan :3freak

:( Väldigt tråkigt när en hojrunda slutar på det här sättet. Surt, tråkigt, isch, verkligen tråkigt att du blev så pass skadad. Plast/hoj lättare reparera, men ett benbrott just när semestern ska börja, extrem otur.

Du är en klok person, skulle ha följt ditt råd/förslag om att korta ner rundan pga värmen, då hade det här nog aldrig hänt, men blev ändå så att vi körde den planerade rundan, så gick det som det gick... :gnissla

Måste erkänna att även jag, fast jag kört vägen x antal ggr, blev lika förvånad som vanligt över hur skarp kurvan vid gårdplanen är, men hade nog snäppet lägre fart, (brukar vara så i täten) så det gick bra även denna gång.

Hoppas du kryar på dig, får njuta av sol och pilsner under sjukskrivningen, och kanske ta semester när du är på benen igen!

/B

Hulken_1

Ny hoj i garaget
Gick med
10 Mar 2003
Hoj
Ingen
En himla otur har du drabbats av, lite sjukt och spooky att det var exakt samma datum som du haft dina olyckor :skrämd .
Hoppas du blir återställd så du hinner med ett par mer svängar i år.

Nu har du mer tid för att bli riktigt addicted to sporthoj.com :)

ha det....

955i skrev:
Yepp, här har vi slutrapporten då.

Det var jag som ritade bromsspår i trädgården hos Rallygubben med vattenkannan :3freak

Skitlöjlig grej så här i efterhand känns det som. Jag valde styra ut på gräset och ta ner farten för att antingen stanna eller köra ut igen på vägen. Tyvärr blev det ett ställ på hojen och den tillsammans med mig välte. Hojen och jag klarade sig extremt bra och har bara två små märken i kåpan som minne för min Gevalia entré i hans trädgård.

Dock så fick jag en smäll på foten och den känndes elakt stukad eller liknande när hojen välte och det blev tvärstopp (åkte kanske max 2 meter på gräset) men inte värre än att jag kunde gå och stödja på den.

Hoppade (läs: haltade) på hojen och körde dom ca 7 milen hem, gick inte att göra växelrörelsen ordentligt så jag körde med hälen vilket funkade fin-fint:crash

Väl hemma parkerade jag moppen, duschade och packade väskan med läsning och dricka för en härlig väntan på Sös. Där konstaterades det att jag brytit benet :brinnerup :3freak Ja ni läste rätt.

Så nu är jag gipsad från tårna upp till knäet. Vilken jävla osis. Det sjuka är att min semester börjar i morgon (nu sjukskriven) och att jag för två år sen exakt på denna dag 9 juli gjorde min förra (och då hittills enda) vurpa som slutade med ett armbrott :3freak

955i

[Reklamplats uthyres]
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
En röd
K-Micke skrev:
Det var som f-n. Jag låg ju strax bakom när det hände, hann och tänka att "hmm det var ju här som jag åkte av, hoppas han ser att det nyper höger efter krönet där framme..", sen blev det liksom deja-vu..

Hoppas du har överseende med den skämtsamma tonen i mitt förra inlägg, hade inte den blekaste att det gick så illa.

/Micke

Lugnt! Inga arga tankar här inte.

Snarare "roligt" att höra om fler som lyckats med min manöver, då är det inte bara jag som behöver känna mig lite blåst :tummenupp

Surt sa räven.

955i

[Reklamplats uthyres]
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
En röd
Hulken_1 skrev:
En himla otur har du drabbats av, lite sjukt och spooky att det var exakt samma datum som du haft dina olyckor :skrämd .
Hoppas du blir återställd så du hinner med ett par mer svängar i år.

Nu har du mer tid för att bli riktigt addicted to sporthoj.com :)

ha det....

Thanx :tummenupp

Nyheter
MC-mässan flyttar till Jönköping

MC-Mässan 2026 genomförs på...

Eldriven motocrosshoj från CFMOTO

Kinesiska motorcykeltillver...

LEGO Technic Ducati Panigale V4 S

LEGO har presenterat modell...

GOTLAND RING BIKE WEEK 2025!

Foton: Michael Grundell ...

CFMOTO presenterar eldriven motocrosshoj