Tokholm -Roslagsrunda lördag 9 juli 2005

955i

[Reklamplats uthyres]
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
En röd
Marcus75 skrev:
Såg att det gick lite sämre för 955i som åkte in i trådgården, med tanke på benet, dock hojen hel. Tur i oturen! Tråkigt med gipsad fot.

Yepp, suger en del men resten av mig är hel (rimmar!)

Nåja, vi komma tillbaka både du och jag. Jag fick ju iaf köra vidare direkt efter min vurpa vilket inte du fick, hoppas du får ihop självförtroendet och hojen :tummenupp

955i

[Reklamplats uthyres]
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
En röd
... och slutligen tack till alla som stannade med mig i haverizonen, fixade vatten och brydde sig om :tummenupp :tummenupp :tummenupp

Speciellt tack till "Nemesis" för eskort och skjuts sista biten hem.

Rutger

Ny medlem
Gick med
28 Oct 2003
Hoj
Blå plastraket
Jag får också tacka för en VARM gemenskap med kul åkning och fikasnack!
Värdefullt att bredda sin bekantskapskrets lite. Även kul att se ett par specialkittade jaktfalkar framme i ledet.

Vissa av vägarna var väl inte i allra bästa skick och lite kluriga (ingens fel, bara ett konstaterande). Bara att anpassa sig till rådande förhållanden, inget annat.
Trist med krascherna.
955i: Hoppas att du kommer igen innan säsongen är slut, jag trodde inte att det var så pass illa.

Väl mött på vägarna. :tummenupp

benkar

Krokvägar svänger mer..
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Hojlös men hade en VTR1000F -99 Orange...
Rutger skrev:
Vissa av vägarna var väl inte i allra bästa skick och lite kluriga (ingens fel, bara ett konstaterande). Bara att anpassa sig till rådande förhållanden, inget annat.

Väl mött på vägarna. :tummenupp

Är just så verkligheten ser ut... :7peta :) Att köra "krokväg" innebär att man får stå ut med att en del vägar är tokskumpiga, en massa okända/kluriga kurvor, samtidigt som man ramlar in på en del störtsköna partier. Man väljer själv, antingen ligga och nöta Bult och Boge till dödagar, veta exakt var varje gupp är, alternativt köra slät bana, eller ta att krokvägarna inte håller banstandard... och vara beredd på okända gupp.

Lördagens runda var ändå en sammantällning av det bästa Roslagen kan erbjuda :) och Oranga faran är stötdämparmässigt inställd för guppig gata, istället för slät bana... så det gick bra... :D

/B

Marcus75

Buddah
Gick med
15 May 2005
Hoj
ZX9R
955i skrev:
Yepp, suger en del men resten av mig är hel (rimmar!)

Nåja, vi komma tillbaka både du och jag. Jag fick ju iaf köra vidare direkt efter min vurpa vilket inte du fick, hoppas du får ihop självförtroendet och hojen :tummenupp

Självförtroendet är nog OK :tummenupp Jag får fixa hoj i sommar och du kurera ben så ses vi i krokarna igen sen :tummenupp

Shit happens!

WilleZL

Aktionsgruppen för TT-lopp på Gotland
Gick med
13 Jan 2005
Hoj
R6 & RD350
Hej allihopa, tack för en härlig tur som stundtals var ganska krävande! De flesta avsnitten hade jag inte kört tidigare. Benkar, du är suverän på att hitta bra krokvägar! Det var klart stimulerande. Tråkigt bara att Markus och 955i var av vägen! Markus, som sagt, hoppas du snart är upp i sadeln igen och 955i; starka killen som som du knalla runt med ditt (som det visade sig) brutna ben och tog dig hem växlandes med hälen! Hoppas du får en någorlunda trevlig semester i alla fall!

Easy_Mike

Återfallsknutte
Gick med
16 Apr 2005
Hoj
-00, Suzuki GSX750
955i skrev:
Skitlöjlig grej så här i efterhand känns det som. Jag valde styra ut på gräset och ta ner farten för att antingen stanna eller köra ut igen på vägen. ..........Gevalia entré i hans trädgård.

vi har väl alla vatt där ngn gång...inte i gubbens trädgård :D men i ngn annans.
ungefär samma scenario varje gång för alla..skallen spelar en ett spratt o sen bär det ut i naturen.... :yoparty :D

hoppas du läker fint bara..inget kul att va gipsad i denna värmen :D

Nyheter
MC-mässan flyttar till Jönköping

MC-Mässan 2026 genomförs på...

Eldriven motocrosshoj från CFMOTO

Kinesiska motorcykeltillver...

LEGO Technic Ducati Panigale V4 S

LEGO har presenterat modell...

GOTLAND RING BIKE WEEK 2025!

Foton: Michael Grundell ...

CFMOTO presenterar eldriven motocrosshoj

Kinesiska motorcykeltillver...