Tokrea på hjälmar!!!

TriumphRock

Ny medlem
Gick med
5 Feb 2008
Hoj
Triumph
du ger ju bara "tips" från en sida, inte så konstigt att du blir anklagad för spam.

Som sagt behöver du inte vara rädd för "spam" mer vad nu det betyder...jag kommer inte göra fler inlägg här. Första forum jag varit på där man blir översköljd med gliringar och anklagelser när man tipsar om något. Har en viss förkärlek för Viking, det kan jag ej förneka...Så där har du rätt...

TriumphRock

Ny medlem
Gick med
5 Feb 2008
Hoj
Triumph
Ok. Om du nu är så insatt i hjälmar; Tipsa mig om en bra sida (svensk eller inte) som säljer AGV Ti-tech Rose till bra pris.

Kevlar och karbon mix? He he...En med god smak i alla fall : ) Den billigaste jag hittade...Och den är inte lätt att hitta i Sverige är på denna länk. Har handlat där en gång innan...2 veckors lev tid...Då köpte jag inte hjälm i och för sig...

509 Euro

http://craft-helme.maedl.de/product_info.php?products_id=744 :yoparty

Gös i agenthatt

Live hard, Paul Young
Gick med
29 Jul 2007
Hoj
Årsmodell, Märke och modell
Kevlar och karbon mix? He he...En med god smak i alla fall : ) Den billigaste jag hittade...Och den är inte lätt att hitta i Sverige är på denna länk. Har handlat där en gång innan...2 veckors lev tid...Då köpte jag inte hjälm i och för sig...

509 Euro

http://craft-helme.maedl.de/product_info.php?products_id=744 :yoparty

Har inte en susning om huruvida det är Kevlar och carbon-mix. Men den satt i.a.f. klockrent på skallen och AGV är ett bra fabrikat.

http://www.gp-moto.de/index.php?cat=KAT14&product=P000669

419,95 Euro (med inkluderad frakt).

TriumphRock

Ny medlem
Gick med
5 Feb 2008
Hoj
Triumph

TriumphRock

Ny medlem
Gick med
5 Feb 2008
Hoj
Triumph
Har mailat med dem, och de säger att de har hjälmen på lager. Har bara hört positivt om dem. Vad är det för negativt du hört då?

Just som du säger, att de har den på lager, men sedan tar det lång tid= De hade inte den på lager egentligen... Men vaddå, beställ i god tid så kommer den innan det är dags att köra :) Och jag tror du har 10 Euro i frakt ändå på GPMoto...Det är ju jättebilligt ändån i och för sig...

JazoR

Some people like me, some people don't.
Gick med
2 Aug 2006
Hoj
Yamaha FZ6 S
Ja det va ju enkelt att hitta sidan nu i alla fall, du har nog fått många att kika på sidan tack vare ditt forum i alla fall. Däremot så ligger väl priserna inte så jätte lågt under våra kära mc-handlare ? Sen så är dom säkert grymma på Lazer och KBC som dom har inne men AGV, ARAI, SHOIE är ju beställningsvaror för dom så kan väl ta hur lång tid som helst ? Eller har jag fel, möjligt att jag har, bara en fråga ?..

Gös i agenthatt

Live hard, Paul Young
Gick med
29 Jul 2007
Hoj
Just som du säger, att de har den på lager, men sedan tar det lång tid= De hade inte den på lager egentligen... Men vaddå, beställ i god tid så kommer den innan det är dags att köra :) Och jag tror du har 10 Euro i frakt ändå på GPMoto...Det är ju jättebilligt ändån i och för sig...

Ja, bara jag har den inom en månad, så är jag nöjd. Ingen brådska här inte. Har inte ens A-kort.
Nä, beställer man för mer än 200 Ero, så är frakten gratis.
Förvisso hittade jag samma hjälm på eBay för strax över 2 000:-, men sedan tillkommer frakt, moms etc. Dessutom vet man inte ens om hjälmen är godkänd.

TriumphRock

Ny medlem
Gick med
5 Feb 2008
Hoj
Triumph
Ja, bara jag har den inom en månad, så är jag nöjd. Ingen brådska här inte. Har inte ens A-kort.
Nä, beställer man för mer än 200 Ero, så är frakten gratis.
Förvisso hittade jag samma hjälm på eBay för strax över 2 000:-, men sedan tillkommer frakt, moms etc. Dessutom vet man inte ens om hjälmen är godkänd.

Vad jag förståt måste alla hjälmar som säljs inom EU vara ECE godkända...Men har sett att många webmc handlare i Tyskland säljer friskt Snell och DOT godkända...Som tex ICON hjälmarna...Direkt från USA utan ECE märket....Tror personligen att de är minst lika säkra....Och vilken polis kollar det om hjälmen ser ut som en hjälm?? Det är nog lugnt...
2000:- Billiiiiiigt : )

Ja det va ju enkelt att hitta sidan nu i alla fall, du har nog fått många att kika på sidan tack vare ditt forum i alla fall. Däremot så ligger väl priserna inte så jätte lågt under våra kära mc-handlare ? Sen så är dom säkert grymma på Lazer och KBC som dom har inne men AGV, ARAI, SHOIE är ju beställningsvaror för dom så kan väl ta hur lång tid som helst ? Eller har jag fel, möjligt att jag har, bara en fråga ?..

Om det är Vikinghelmets du pratar om och frågan är riktad till mig-
1) jag bryr mig inte om den sidan, mer än jag får klubbstatus, vilket jag redan har (Mer än 5 inlägg på mcforum) och därmed 5% rabatt....Och fri frakt på allt
Därmed blir det billigare än mc handlarna på KBC, Lazer osv...

2)Vad gäller specialbeställning där så ser jag bara en fördel hos dem. Beställde en Nolan N-62 Gemini till frugan och hittade den i Tyskland. Men som många andra så tvekar man att skicka pengar till ett helt okänt litet företag utomlands...Gjorde en prisförfrågan på Viking och fick ett pris bara 270 kr över den tyska siten.....Och då tyckte jag det var värt det. Skulle det vara några problems så kan man lättare vända sig till en svensk handlare...

Last edited:

KiMotard

Ny medlem
Gick med
3 Nov 2007
Hoj
KTM 625 SXC - 05
beställde precis från gpmoto, inga problem. Varorna kom inom en vecka. Gratis frakt. Bra och säkert företag!

abethebabe

hungarianstallion
Gick med
15 Jan 2006
Hoj
GSX-R 750 SRAD -97, R1 banräcer, yamaha yz250f -02, kawasaki kx450f -08, zx9r -98
:rolleyes: 5% det e fan riktigt bra rabatt:näsblod det kan la i princip kvitta LR

TriumphRock

Ny medlem
Gick med
5 Feb 2008
Hoj
Triumph
Ja, man kan ju beställa från Tyskland istället. :)

Som sagt, osäkert och de har inte vissa märken överallt...jag gillar KBC tex...Guldhjälm för min skalle och har även med kevlarmix och är tysta. (Och ECE märkta)...Och kostar inte skjortan...

5% ja det blir i alla fall ett par hundra spänn billigare....Och jag kan skicka tillbaks den inom 14 dagar på svenska distanshandelslagen...Prova det med tyskarna..hehe...

steff

Ny medlem
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Yamaha R6 -00
Ja, man kan ju beställa från Tyskland istället. :)

Det funka skitbra för mig med :tummenupp Tyskland alltså... :D

Sparade minst 5000 tack vare tråden om fc moto. köpte min första utrustning där.. Vet inte vem jag har å tacka för de... Antagligen alla ni här på sporthoj.. så, Tack! :)

Last edited:

abethebabe

hungarianstallion
Gick med
15 Jan 2006
Hoj
GSX-R 750 SRAD -97, R1 banräcer, yamaha yz250f -02, kawasaki kx450f -08, zx9r -98
Som sagt, osäkert och de har inte vissa märken överallt...jag gillar KBC tex...Guldhjälm för min skalle och har även med kevlarmix och är tysta. (Och ECE märkta)...Och kostar inte skjortan...

5% ja det blir i alla fall ett par hundra spänn billigare....Och jag kan skicka tillbaks den inom 14 dagar på svenska distanshandelslagen...Prova det med tyskarna..hehe...

inte på den hjälm du är intresserad av iaf:D

Gös i agenthatt

Live hard, Paul Young
Gick med
29 Jul 2007
Hoj

Varför just KBC? Är inte det ett saftigt budgetmärke?

Nyheter
Nya Ducati XDiavel V4: Sporttouring på italienska

Ny design, ny motor och bät...

MP-Mässan lockade 55.000 besökare!

Hela 55.000 besökte finska ...

Ökat antal körkortsåterkallelser

Foto: Jacob Sjöman Under...

Gold Wing fyller 50 år

Sedan 1975 har Honda Gold W...

Försäljningsrekord för BMW Motorrad

Efter att ha sålt 210 408 m...

BMW R 18-modeller uppdateras