Tokrea på hjälmar!!!

TriumphRock

Ny medlem
Gick med
5 Feb 2008
Hoj
Triumph
Varför just KBC? Är inte det ett saftigt budgetmärke?

hehe....Jag vet inte vad du tjänar....Men 5-6000 kr för en Arai, eller Soumy?? hehe...jag har fru och barn...De ska kunna äta också...

KBC har faktiskt...Och även Lazer som jag gillar, kevlar/carbon hjälmar, bra passform (fast det är individuellt klart), och de kostar runt 2500-3500:-. Då känns det att man lagt lite och fått säkerheten...Utan att man är märkesbög, om du ursäktar uttrycket. Har växt ifrån den där 15 årsgrejen att - Jag skall minsann ha ett par levis jag också....

changco

Trasig posör.
Gick med
8 Jul 2006
Hoj
jo
Prova du det.... Om ni läser lite andra forum än Sporthoj, som verkar vara väldigt Tyskland vänligt så ser ni vad jag menar...

Till ert försvar kan jag säga att det finns ett par seriösa tyska firmor vad jag vet tex www.louis.de ... Vi skall ju inte dra alla över en kam
Vet bara vad jag och bekanta gjort, men bra att du är nöjd med dina 5% och jag med mina tyska priser.

Gabor

Guest
Advanced Thermo Resin.:yoparty :D , låter häfftigt...
En vanlig plasthjälm med pingpong effekt. :rolleyes: ..inte lika häftigt...

Men det är billigt.

KiMotard

Ny medlem
Gick med
3 Nov 2007
Hoj
KTM 625 SXC - 05
grabbar dom har rätt.. likabra att vi beställer 3 KBC hjälmar var från viking!
priset är inte allt, det är roligt att handla från viking!!

AndreasNo

Bannad
Gick med
11 Jul 2006
Hoj
CBR600RR -03
grabbar dom har rätt.. likabra att vi beställer 3 KBC hjälmar var från viking!
priset är inte allt, det är roligt att handla från viking!!

Ja för fan.. o vi kan göra likadant o gå med i dendär klubben där de krävs att man har deras sida som signatur o skriver massa om dem på något mc-forum.:tummenupp

vikinghelmets är lite bättre än alla andra företag som betalar för sin reklam här, de e inte riktigt lika dumma som gör nå sånt, yeee..:yoparty

steff

Ny medlem
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Yamaha R6 -00
5%? Ohhh yes
14 dagar? Har man alltid enligt svensk lag, kvittar om det är lagerrensning eller vad. Går ej att avtala bort mot konsument...Tillbaks till skolbänken Abethebabe

haha dryg du e... 5% på din hjälm som kostar 1995:- blir inte ens en hundring. Som han sa. Vilket var riktigt kul :D .
Vilken skola har du gått i som säger annorlunda?

FJ1200

f.d. Handledare
Gick med
20 Jan 2007
Hoj
Ducati MS 1100S
Tokrea ja... Var på Carlbarks i Kumla i helgen och hittade en Shoei X-1000 som passade grabben (NiklasL) Nån som beställt och inte hämtat ut. Pris? 2345:- d.v.s 50% rabatt. Då börjar det likna nåt. Kvalitet till lågt pris. Synd dom inte hade fler..

AndreasNo

Bannad
Gick med
11 Jul 2006
Hoj
CBR600RR -03
Tokrea ja... Var på Carlbarks i Kumla i helgen och hittade en Shoei X-1000 som passade grabben (NiklasL) Nån som beställt och inte hämtat ut. Pris? 2345:- d.v.s 50% rabatt. Då börjar det likna nåt. Kvalitet till lågt pris. Synd dom inte hade fler..

Perfekt att lillgrabben äntligen fått sig en riktig hjälm :tummenupp

trasher84

Ny medlem
Gick med
28 May 2006
Hoj
Hypermotard
Beställde min KBC från vikinghelmets men hittade den senare för samma pris i btik i GBG... Ace custom hade alla KBC-hjälmar i lager. Bor ni där så rekommenderar jag er att åka dit istället. En internetbutik SKALL vara billigare!

Speedmaster

Ny medlem
Gick med
11 Feb 2008
Hoj
-03, Bandit

Och hur mycket stämmer orginal priset tror du?

Beställde min KBC från vikinghelmets men hittade den senare för samma pris i btik i GBG... Ace custom hade alla KBC-hjälmar i lager. Bor ni där så rekommenderar jag er att åka dit istället. En internetbutik SKALL vara billigare!

Om du nu hade skuggan av utbildning så hade du vetat att grossister har riktpriser som återförsäljare ej får gå under. Detta gäller alla branscher.
Grattis till ett bra köp i alla fall!

Last edited:

hakis

Nu med ny formula
Gick med
19 Oct 2004
Hoj
Kawsaki 450 KXF -07 och en 125cc Midzizeknarr. Skiter i väghoj just nu
Fan vad ni är irriterande.

kbc handlar man på ebay för
under 100$ ffs.
Det är jävligt mycket hjälm för pengarna.

abethebabe

hungarianstallion
Gick med
15 Jan 2006
Hoj
GSX-R 750 SRAD -97, R1 banräcer, yamaha yz250f -02, kawasaki kx450f -08, zx9r -98
haha dryg du e... 5% på din hjälm som kostar 1995:- blir inte ens en hundring. Som han sa. Vilket var riktigt kul :D .
Vilken skola har du gått i som säger annorlunda?

:hihi :hihi :hihi

Speedmaster

Ny medlem
Gick med
11 Feb 2008
Hoj
-03, Bandit
hehe....Jag vet inte vad du tjänar....Men 5-6000 kr för en Arai, eller Soumy?? hehe...jag har fru och barn...De ska kunna äta också...

KBC har faktiskt...Och även Lazer som jag gillar, kevlar/carbon hjälmar, bra passform (fast det är individuellt klart), och de kostar runt 2500-3500:-. Då känns det att man lagt lite och fått säkerheten...Utan att man är märkesbög, om du ursäktar uttrycket. Har växt ifrån den där 15 årsgrejen att - Jag skall minsann ha ett par levis jag också....

Så jäkla helrätt!!

trasher84

Ny medlem
Gick med
28 May 2006
Hoj
Hypermotard
Om du nu hade skuggan av utbildning så hade du vetat att grossister har riktpriser som återförsäljare ej får gå under. Detta gäller alla branscher.

Tackar för påhoppet, det uppskattas rejält! Skuggan av en utbildning har jag definitivt men det vet du kanske bättre än jag... Jaja ser att folk har trissat upp varandra i denna tråden rejält så jag tänker inte sänka mig till en lägre nivå. Kan ju förresten berätta att jag är väldigt nöjd med min hjälm även om jag inte har fått chans att testa den för brus eller stöt/krockskador än. Den sitter kanon :)

Bingo

行駛和是安靜&#
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Designed to extinguish Fireblades and remind Ducatis they are only twins, som Hagster säger
Om du nu hade skuggan av utbildning så hade du vetat att grossister har riktpriser som återförsäljare ej får gå under.
Nope, så är det inte alls. "Man" (tillverkare, importörer, grossister etc) har enligt EU-direktiv inte rätt att bestämma efterföljande leds priser. Fri prissättning råder. Det är itne ovanligt att det finns en klausul med den innbörden i distributionsavtalet, men den har i såna fall ingen rättsverkan. Sen vill jag minnas att bestämmelsen i sig är ett brott*. Det sista är jag dock lite osäker på. Forumjuristerna får ta över och komplettera.

Det fetstilta :hihi

Edit: * brott mot konkurrensbegränsningsreglerna :va Fan vad kasst minne man har...

Last edited:

TMY

Medlem
Gick med
24 Aug 2006
Hoj
2019 Ducati Scrambler CR

Fan den här tråden har spårat ur lite...

Och därför ganska underhållande:D

Nyheter
Försäljningsrekord för BMW Motorrad

Efter att ha sålt 210 408 m...

BMW R 18-modeller uppdateras

Screenshot BMW R 18 och ...

Fiffiga touringprylar

Det tyska företaget Wunderl...

MV Agusta kör vidare på egen hand

MV Agusta har bekräftat att...

MV Agusta återtar full kontroll

MV Agusta har bekräftat att...