tomt flygfält motsv?

Eli

Ny medlem
Gick med
27 Jun 2006
Ort
STOCKHOLM
Hoj
Husaberg 650 Supermotard -04
Hallå! Jag är nybliven supermotardägare. Är det någon som har tips på vart man kan leka av sig lite ostört? Typ nerlagt flygfält...?
 

javonanka

Hojlös, men det ordnar sig
Gick med
9 Sep 2005
Ort
Brisbane, Australien
Hoj
*letar ny motard*
Eli skrev:
2265187 Hallå! Jag är nybliven supermotardägare. Är det någon som har tips på vart man kan leka av sig lite ostört? Typ nerlagt flygfält...?

Bor du norr om stan så funkar Rosersbergs industriområde gött, jag brukar vara där o leka lite.

Sedan finns la malmby flygfält utanför strängnäs.

/J
 

Wiseguy

Medlem nr.8 sen starten
Gick med
6 Mar 2003
Ort
+46 Rover, wanderer, Nomad, vagabond
Hoj
Honda CBR900RR Fireblade, CBR1100XX Blackbird
javonanka skrev:
2265712 Bor du norr om stan så funkar Rosersbergs industriområde gött, jag brukar vara där o leka lite.

/J
Lilla rakan bakom Ingram Micro är bra för lek. Blir ännu bättre när den tillfälliga vägbommen plockas bort (när bygget av Nokian & DHL är klart). Då är det en 450 m lång raka med bromssträcka i uppförsbacken.
Annars brukar det vara fritt nere vid Samdistrubution/Budist templet.

Efter 21:30 finns det dock en Securitasbil som snurrar i området och farbror blå rullar igenom nattetid då och då.

Säg till nästa gång så dyker jag kanske upp...
 

Eli

Ny medlem
Gick med
27 Jun 2006
Ort
STOCKHOLM
Hoj
Husaberg 650 Supermotard -04
Wiseguy skrev:
2265841 Lilla rakan bakom Ingram Micro är bra för lek. Blir ännu bättre när den tillfälliga vägbommen plockas bort (när bygget av Nokian & DHL är klart). Då är det en 450 m lång raka med bromssträcka i uppförsbacken.
Annars brukar det vara fritt nere vid Samdistrubution/Budist templet.

Efter 21:30 finns det dock en Securitasbil som snurrar i området och farbror blå rullar igenom nattetid då och då.

Säg till nästa gång så dyker jag kanske upp...



Tack för tipsen!

Ruggigt snygg streetfighter förresten! :)
 

Krille-666

Trogen galning
Gick med
1 Apr 2003
Ort
Kalmar
Hoj
KTM 660 SMC -04
barkaby flygplats är grymt, riktigt lång och bred väg. Var där med fetvadd lite pirrigt bara eftersom jag är 100% säker på att man inte får köra där hehehe. Då snackar vi rakan efter startbanan alltså inte där planen lyfter/landar!
 

Zunar

Ny medlem
Gick med
11 Dec 2005
Ort
Stockholm
Hoj
KTM 660 '06
Hur kom du in på fältet? Jag var där och rekade igår med bil och hittade en låst stor grind på baksidan av fältet. Antar att du hittade en annan väg in?

Krille-666 skrev:
2267374 barkaby flygplats är grymt, riktigt lång och bred väg. Var där med fetvadd lite pirrigt bara eftersom jag är 100% säker på att man inte får köra där hehehe. Då snackar vi rakan efter startbanan alltså inte där planen lyfter/landar!
 

Krille-666

Trogen galning
Gick med
1 Apr 2003
Ort
Kalmar
Hoj
KTM 660 SMC -04
Zunar skrev:
2269050 Hur kom du in på fältet? Jag var där och rekade igår med bil och hittade en låst stor grind på baksidan av fältet. Antar att du hittade en annan väg in?

Man får dra dit när griden är öppen. Det är den ofta på vardagarna :) Tror min polare vet om när griden har öppet ska fråga han sen.
 

obiwan

Ny medlem
Gick med
9 Jun 2006
Ort
Sickla
Hoj
Orange 4-takts Kawa
Barkaby flygplats

Krille-666 skrev:
2267374 barkaby flygplats är grymt, riktigt lång och bred väg. Var där med fetvadd lite pirrigt bara eftersom jag är 100% säker på att man inte får köra där hehehe. Då snackar vi rakan efter startbanan alltså inte där planen lyfter/landar!

Jag smet in där förra sommaren, satt och väntade ett tag vid låsta grinden sedan hängde jag på en lastbils om körde in där. Området är STORT med massa långa fina landningsbanor! :banana
Det var kvällstid och typ ingen annan där... Såvitt jag vet är den nedlagd så det är ingen risk att man får ett plan i huvudet.

Sedan körde jag även upp för motorcykel på Barkaby och då lyckades jag få koden till grinden... som jag tyvärr har glömt nu... :huvet

Kommer man inte in så finns det en liten kort strippa asfalt som går utanför grinden, och massa skön offroadåkning på ängarna. Det är nån kille där som har sitt skrotupplag/bilfirma i närheten, som blev lite irriterad dock.. men annars var det coollugnt! :tummenupp
 

jimpo

"THE DUKE"
Gick med
10 Jun 2006
Ort
Bagarmossen
Hoj
Duken såld, numer en rosa honda cb 900 f i delar.
Eli skrev:
2265187 Hallå! Jag är nybliven supermotardägare. Är det någon som har tips på vart man kan leka av sig lite ostört? Typ nerlagt flygfält...?

parkeringen på älvsjömässan e klockren
 
Nyheter
EIB-lån finansierar eldrivna motorcyklar från Stark Future

Europeiska investeringsbank...

Ökat antal tillåtna elever för handledare föreslås

Transportstyrelsen har före...

Triumph storsatsar inom Enduro

Motorsportlegenden och fler...

BMW CE 02 x VAGABUND

BMW Motorrad har presentera...

Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Top