Top Gun nästa!

SwedB

Nu utan fegrand
Gick med
25 Apr 2006
Hoj
Suzuki SV 1000S -04 - Rör ej!
McFille skrev:
2235979 SwedB - :hihi Ordvitsar is the shit! Ett par Ray-Ban är nästan standard utrustning, fast nu har jag inte så mycket dineros så det får bli ett par från H&M så länge... :rolleyes:

Jag kan tyvärr lite väääääl många ordvitsar för att mina kära vänner och kollegor ska tycka att det är hälsosamt. :hihi

H&M :va Bara du lovar att fixa ett korrekt par senare så får det väl lov att vara OK då. :tummenupp

Qvint

Ny medlem
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Yamma Fazer
Grattis

Oi grattis!

400 sökande det var inte mycket? På min tid när jag sökte TFHS så var där 2000+ sökande... Men det var ju då det och vi vet ju alla att det var bättre förr ;) (framtiden blir aldrig vad den har varit!)

Stridspittarna satt då på gamla F10 och vi (THFS) på gamla F5 spöade skiten ur dem i allt, iallafall beachvolley, ett gäng loosers med andra ord ;)

Du kommer garanterat att få den häftigaste utbildning som är möjlig, med undantag för astronaut då kanske. Så passa på att njut av varenda sekund. Lärarna är de coolaste gubbarna som man kan tänka. Passa på att leta upp några ur det lite äldre gardet så skall du få höra historier som man inte trodde var sanna. Somliga har bilder som bevis andra tror man bara på ändå. (en lärare på skolan hade en bild på sitt kontor på en SU27 som han dogfightat med och lyckats plåta framifrån med sin spaningsviggen, sånt inger respekt)

Och sedan så gäller det att skaffa sig en egen bildbank med häftiga grejjer och historier som ingen tror på ändå :hihi

Fan vad avundsjuk man är på dig som får flyga jet också... 60:an är ett grymt kul litet plan och JASen är ju bra studs i!

Om man då skall lägga in en realitycheck så att alla som drömmer kan bli lite mindre avis så finns det baksidor på alla mynt, inte alla trivs med det! Jag har träffat ett iallafall ett antal mer eller mindre missnöjda JASare.

Grattis och välkommen till ditt nya liv :yoparty

RayBan - regn, sol, på krogen, med ett par aviators är du säker!

Fluffig

Vill men kan inte
Gick med
19 Jul 2005
Hoj
SV 650
Grattis pågaspoling.

Jag är inte alls avundsjuk för bara för att jag var med i flygpojkarna på Ljungbyhed (som första tjej) när jag var liten ville jag inte alls bli pilot.

Okej då jag är så jäkla avis så att jag ska prutta när jag kör igenom Höör i dag.

Markus

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Jan 2004
Hoj
KTM
Rocky skrev:
2232322 Spaka flygplan är gey, jägarförband is the shit.

Verkligen, vem skulle inte hellre käka myror, bli myggbiten och ligga i ett illaluktande dike för jämnan jämfört med att köra ett luftkonditionerat höghastighetsplan några timmar om dagen?

Grattis till Fille, vill bara upplysa om att säkra källor meddelat att så många försökt med stridspilottricket på krogen att inga honeys kommer tro dig ändå. :D

Gick med
14 Oct 2005
Hoj
GSXR1100-91, Z650-77 och en HD-chopper -77
Qvint skrev:
2237570 Fan vad avundsjuk man är på dig som får flyga jet också... 60:an är ett grymt kul litet plan och JASen är ju bra studs i!

Om man då skall lägga in en realitycheck så att alla som drömmer kan bli lite mindre avis så finns det baksidor på alla mynt, inte alla trivs med det! Jag har träffat ett iallafall ett antal mer eller mindre missnöjda JASare.
"JASen"... "JASare"....???

Du har rätt McFille, det låter mycket bättre än "Gripen". :tummenupp

:hihi

nabbor

An old UNMO who´s fading away
Gick med
30 Jul 2005
Hoj
Ducati 1200S Multistrada PIKES PEAK -14, Ducati 848 STREETFIGHER -13
McFille skrev:
2232283 Vill bara dela med mig lite av min glädjeyra!
Har äntligen fått det slutgiltiga svaret efter många tester och mycket väntan.

Jag har blivit antagen till "utbildning som Yrkesofficer i flygtjänst", alltså utbildning till JAS-pilot!

Så jäkla härligt! :banana

Den 7 augusti kommer jag och nio andra lyckliga grabbar ta de första stegen mot att bli luftens hjältar!
Kan vi inte bara skippa den här förbannade sommaren så jag kan få sätta igång och spaka med en gång! :hihi

Kommer därför tyvärr lägga hojåkningen på is ett tag framöver, så att jag inte åker på nån löjlig skada som hindrar mig från att börja på utbildningen.
Trist, men jag får ta upp det sen igen när jag har blivit anställd.
Efter att ha fått en sån lång och dyr utbildning kommer de nog inte vilja kicka en i första taget, så ett brutet nyckelben är inte hela världen då. :rolleyes:

Nu måste jag bara komma på nåt tufft callsign... :cool:

JAS-piloter: Kungar i luften och intensivvårdspatienter på marken....

Skämt åsido: Stort grattis och lycka till!!

JKay

Sinnesförvirrad fotoidiot
Gick med
30 May 2005
Hoj
RF600R
Behöver du sen en privat meckare så hojta till. :)
Har traskat igenom både 35,37an...dock bara fått GLO på 39:an......
Fast...det är klart. Detta va för MÅÅÅÅNGA år sen...och då bara på skolan. :näsblod

Lätt avis på dig!

Callsign? GI-Bandit1

Rocky

Kenta Kofot
Gick med
30 Mar 2005
Hoj
V-Rod
Markus skrev:
2237843 Verkligen, vem skulle inte hellre käka myror, bli myggbiten och ligga i ett illaluktande dike för jämnan jämfört med att köra ett luftkonditionerat höghastighetsplan några timmar om dagen?

Det handlar om mandom, något du aldrig kommer att förstå. :hihi

Roberth

Jag är egentligen ganska snäll.
Gick med
3 Oct 2004
Hoj
Kawasaki ZZR1100. Yamaha R1
Grattis. Du kommer bli en av Sveriges bäst betalda innebandyspelare. :D

McFille

Hojlös i Barcelona!
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Hojlös! :(
Roberth skrev:
2239748 Grattis. Du kommer bli en av Sveriges bäst betalda innebandyspelare. :D

Haha, ja innebandy är poppis bland flygarna, minst sagt! Det var nog det första vår kommande fystränare sa när vi träffade honom... :rolleyes:

=Drex=

Ny medlem
Gick med
14 Oct 2004
Hoj
ingen
Finns ju fan bara ett callsign som du kan välja...*trumvirvel*

GHOSTRIDER!!!!

Tänk dej själv..du lägger dej på 10m höjd å blåser rätt över snutbilen samtidigt som du drar på te EBK3 -> pang i rutan :D (glöm inte maskera nummerplåten innan eller tjöp sånn där grej som fäller in alla markeringar)

:rolleyes:

Magnus

MG355
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
YZF250, GSXR750
Fan va koolt! Grattis!

Själv får man ju nöja sog med det nästa häfftigaste. Köra i Rookie 600 :D

ft

Flygnörd
Gick med
15 May 2004
Hoj
Bandit 600, Hva258, KLR600
Grattis som fan! Underbart litet flygplan du kommer att spaka - ta väl hand om flygplanen du får låna från teknikerna... ;)

ettan

Ny medlem
Gick med
3 Nov 2004
Hoj
yamaha r6 2000
McFille skrev:
2232283 Vill bara dela med mig lite av min glädjeyra!
Har äntligen fått det slutgiltiga svaret efter många tester och mycket väntan.

Jag har blivit antagen till "utbildning som Yrkesofficer i flygtjänst", alltså utbildning till JAS-pilot!

Så jäkla härligt! :banana

Den 7 augusti kommer jag och nio andra lyckliga grabbar ta de första stegen mot att bli luftens hjältar!
Kan vi inte bara skippa den här förbannade sommaren så jag kan få sätta igång och spaka med en gång! :hihi

Kommer därför tyvärr lägga hojåkningen på is ett tag framöver, så att jag inte åker på nån löjlig skada som hindrar mig från att börja på utbildningen.
Trist, men jag får ta upp det sen igen när jag har blivit anställd.
Efter att ha fått en sån lång och dyr utbildning kommer de nog inte vilja kicka en i första taget, så ett brutet nyckelben är inte hela världen då. :rolleyes:

Nu måste jag bara komma på nåt tufft callsign... :cool:

MR T?

oFFkeFF

Slipar röven
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
yamaha xt660r
Qvint skrev:
2237570

Polarn rattar gripen, det som man inte är så nöjd med är väl numer att man inte får så många flygtimmar som det var på 80-talet och tidigare. Samt att man för att få flyga något mer måste signa för utlandsuppdrag.
Men som sagt, ruggigt ball yrke, som var min dröm också :)

McFille

Hojlös i Barcelona!
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Hojlös! :(
oFFkeFF skrev:
2242945 Polarn rattar gripen, det som man inte är så nöjd med är väl numer att man inte får så många flygtimmar som det var på 80-talet och tidigare. Samt att man för att få flyga något mer måste signa för utlandsuppdrag.
Men som sagt, ruggigt ball yrke, som var min dröm också :)

Mmm, visst finns det nackdelar med det jobbet precis som med alla andra jobb.
Mindre flygtimmar som ni säger, men även möjligheten att välja arbetsort eller byta ort är väldigt begränsad...kanske blir lite mer utlandstjänstgöring nu dock, vilket är kul! :banana

Nyheter
EICMA 2024

Nu lämnar vi Milano-mässan ...

EICMA 2024: KTM

Vi får dra oss tillbaka til...

SMC kräver omedelbar reform av 5-5-regeln

Sveriges MotorCyklister (SM...

Yamaha Tracer 9-modellerna uppdateras

Yamahas Sports Touring-mode...

Svenska Roam utnämnt till en av världens 100 viktigaste ”impact”-bolag

Roam, det kenyanska elmotor...

Nya R9 från Yamaha