06----> gör 135 km/h STRYPT mätt i bike med gps.БОБАН;3795187 skrev:Nu vet jag inte vilken modell du menar men utan inkopplad avgasport gör den runt 130-140.
När den är strypt med alla strypningar så gör den något över 110 men då går det segt upp då man inte kan gasa max.
Detta gäller årsmodellerna till 05.
06 ->
Har jag ingen aning om, då jag inte kört hojen.
Har inte läst hela tråden, men våran Aprilia går:
Ostrypt på Anderstorp 182km/h med GPS
БОБАН;3795187 skrev:Nu vet jag inte vilken modell du menar men utan inkopplad avgasport gör den runt 130-140.
När den är strypt med alla strypningar så gör den något över 110 men då går det segt upp då man inte kan gasa max.
Detta gäller årsmodellerna till 05.
06 ->
Har jag ingen aning om, då jag inte kört hojen.
när min var strypt toppa den 140! nu är den ostrypt och toppar ca: 180-190
БОБАН;3824242 skrev:Vad har du för drev?
jag har en aprilia rs 125 strypt gjorde min 130 km/h i lätt nedförsbacke och ostrypt och med öppen avgasport gjorde den 150-160 km/h[
har du bara avgaspluggen borta?? eller förgasarpluggen och cdi strypningen oxå?? och hur fick du bort din avgasplugg??
jag har en aprilia rs 125 strypt gjorde min 130 km/h i lätt nedförsbacke och ostrypt och med öppen avgasport gjorde den 150-160 km/h[
har du bara avgaspluggen borta?? eller förgasarpluggen och cdi strypningen oxå?? och hur fick du bort din avgasplugg??
Jag spärrade bara upp avgasporten i det öppna läget. Alla andra strypningar var oxå borttagna. Hade ostrypt cdi och 34mm förgasare på. orginal avgasrör, inga strypningar i den alls dvs!
Kan vara så att avgasporten har kladdat igen eller så har alternativt "celunoiden" gått sönder. Har hänt samma sak på min, Avgasporten öppnar men stänger direkt sen eftersom den inte verkar "orka" hålla den öppenlånar tråden lite... Min Rs är helt ostrypt, för ett tag sen så gick den i ca 160-170 nånting, nu innan jag ställde va den så kom ja "bara" upp till 140?? någon som vet anledningen till detta fenomen?
Man ska väl ändra bestyckningen när det blir kallare/varmare men vet inte hur mkt skillnad det gör.
EICMA 2024: Yamaha
Yamaha gasar på friskt infö... |
|
Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring
Honda har uppdaterat NT1100... |
|
Yamaha Tracer 9 uppdateras
Sporttouring-modellerna TRA... |
|
EICMA 2024: Ducati
Som väntat släppte de itali... |
|