toppfart aprilia rs 125??

ludwig-92

Ny medlem
Gick med
1 Jul 2008
Hoj
Honda CBR 125 07
hej jag har försökt kolla toppfarten på en aprilia rs 125 men alla skriver bara vad dom gör o strypta men vad gör dom när dom e strypta så dom max ligger på 11kw

Tack för svar !:) :D

Loy

...Mm, så är det!
Gick med
1 Jun 2005
Hoj
Många
Runt 120 har jag för mig.

Men ska du köra strypt kan du lika gärna ha en sunkig cbr..

БОБАН

Ny medlem
Gick med
8 Jul 2006
Hoj
Husaberg FS 650 -07, Aprilia RS 125 -03
Nu vet jag inte vilken modell du menar men utan inkopplad avgasport gör den runt 130-140.

När den är strypt med alla strypningar så gör den något över 110 men då går det segt upp då man inte kan gasa max.
Detta gäller årsmodellerna till 05.

06 ->

Har jag ingen aning om, då jag inte kört hojen.

deLi

(=
Gick med
15 Oct 2006
Hoj
Aprilia rs-07 och en fiddy
БОБАН;3795187 skrev:
Nu vet jag inte vilken modell du menar men utan inkopplad avgasport gör den runt 130-140.

När den är strypt med alla strypningar så gör den något över 110 men då går det segt upp då man inte kan gasa max.

06 ->

06----> gör 135 km/h STRYPT mätt i bike med gps.
ostrypt ska den göra 160 km/h ärliga km/h mätt i falkenberg på motorbanan!!!!:tuttar

Gröön

Trivs på banan!
Gick med
20 Nov 2006
Hoj
Triumph Daytona 675 -08 Banhoj, GSX-R 750 Banhoj
Är toppfarten så viktigt att så att man måste skapa två trådar om det?:va

Som sagt, ska man ändå köra strypt så kan man lika gärna ha en 4-t...

simpaan

Ny medlem
Gick med
24 Sep 2008
Hoj
aprilia rs_03
:)
БОБАН;3795187 skrev:

06 ->

när min var strypt toppa den 140! nu är den ostrypt och toppar ca: 180-190

Duxford

Ny medlem
Gick med
23 Oct 2007
Hoj
1976 Yamaha 750
Klippans mätning på Anderstorp stämmer, säker eftersom han kört i 125Junior klassen på roadrace.

turbobiker44

Ny medlem
Gick med
11 Jan 2006
Hoj
2-taktere
Hej du.
Varför kan du inte bara hitta en ödslig motorvägsbit, en tidig morgon, och hålla ner gasen???:confused:
Den lär ju inte gå i 300 km/h!
Så ser du väl snart hur fort den går,räkna dock med lite minus för felvisning på mätaren, runt -10% är vanligt.
Så om den går 150 på mätaren, så ca 135 km/h,,
Och innan du skrivar att "så fort får man inte köra i Sverige" då säjar jag bara,,då är det väl inget problem om du inte bara skall skryta vid korvkiosken,:tungan

Gick med
28 Jan 2007
Hoj
Yamaha TZ 250
jag har en aprilia rs 125 strypt gjorde min 130 km/h i lätt nedförsbacke och ostrypt och med öppen avgasport gjorde den 150-160 km/h

Gick med
28 Jan 2007
Hoj
Yamaha TZ 250
jag har en aprilia rs 125 strypt gjorde min 130 km/h i lätt nedförsbacke och ostrypt och med öppen avgasport gjorde den 150-160 km/h[

har du bara avgaspluggen borta?? eller förgasarpluggen och cdi strypningen oxå?? och hur fick du bort din avgasplugg??

Jag spärrade bara upp avgasporten i det öppna läget. Alla andra strypningar var oxå borttagna. Hade ostrypt cdi och 34mm förgasare på. orginal avgasrör, inga strypningar i den alls dvs!:tummenupp

MrMalm1

yeea
Gick med
12 Jun 2007
Hoj
Aprilia rs 125 *inlöst/SÅLD*
lånar tråden lite... Min Rs är helt ostrypt, för ett tag sen så gick den i ca 160-170 nånting, nu innan jag ställde va den så kom ja "bara" upp till 140?? någon som vet anledningen till detta fenomen?

Svenne100

Snart i ett staket nära dig
Gick med
28 Jun 2008
Hoj
Triumph Street Triple R -10
Man ska väl ändra bestyckningen när det blir kallare/varmare men vet inte hur mkt skillnad det gör.

Gick med
28 Jan 2007
Hoj
Yamaha TZ 250
lånar tråden lite... Min Rs är helt ostrypt, för ett tag sen så gick den i ca 160-170 nånting, nu innan jag ställde va den så kom ja "bara" upp till 140?? någon som vet anledningen till detta fenomen?
Kan vara så att avgasporten har kladdat igen eller så har alternativt "celunoiden" gått sönder. Har hänt samma sak på min, Avgasporten öppnar men stänger direkt sen eftersom den inte verkar "orka" hålla den öppen:va

Man ska väl ändra bestyckningen när det blir kallare/varmare men vet inte hur mkt skillnad det gör.

Jag tror inte det gör så mycket skillnad på en gatuhoj. men visst sånt kan spela in på toppfarten.

Nyheter
EICMA 2024: Yamaha

Yamaha gasar på friskt infö...

Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring

Honda har uppdaterat NT1100...

Yamaha Tracer 9 uppdateras

Sporttouring-modellerna TRA...

EICMA 2024: Ducati

Som väntat släppte de itali...

Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar

Royal Enfield har tagit ste...

Honda ICE Concept