Topphastighet på polisens piketbuss?

He rik

----:)----
Gick med
8 Aug 2006
Ort
Karlstad
Hoj
rd 500-84 R6-08 DR350-95
Du kan sällan döda en fisk om du skjuter med en hagelspruta rakt ner i en tunna med vatten. För det förmodar jag att det finns i tunnan... Blev lite OT nu...

"Shooting fish in a barrel" är ett amerikanskt uttryck som i princip betyder att det är så lätt att man inte kan misslyckas.

Förlåt för min tro att folk har om inte kunskap så åtminståne intelligens nog att kunna räkna ut att det inte skall tas bokstavligt.

Henrik
 

raveper

Mc Förare
Gick med
17 Jan 2007
Ort
Borås
Hoj
Hojlös
180 verklig fart - och slö upp dit.

Inget att oroa sig för om man kör båge.

Visst jag har kört race mot bmw zatzygay folk me en sån 2,5tdi , visst jag blev avhängd på rakorna men när det börja svänga så börja jag nosa dom i röven igen och när dom kolla i backspegeln och såg vad det var för bil så gav dom upp:arsele .

Fan va dom var knäckta:D


Ja... men är inte du en sån där MYTOMAN:confused:
 

syltburk

Skallig och arg!
Gick med
28 Jul 2006
Ort
I Sverige!
Hoj
Suzuki GSXR 1000
"Shooting fish in a barrel" är ett amerikanskt uttryck som i princip betyder att det är så lätt att man inte kan misslyckas.

Förlåt för min tro att folk har om inte kunskap så åtminståne intelligens nog att kunna räkna ut att det inte skall tas bokstavligt.

Henrik
Men om man lägger en fisk i en tunna och sedan fyller tunnan med hagel, då är det väl inte så lätt att skjuta ihjäl den? Det beror iofs på vad man har för vapen. Med ett vanligt skjutvapen är det inte så lätt men med ett raketgevär är det nog inga problem. Ytterligare en faktor som gör det svårare är att man måste hinna fylla hela tunnan med hagel och avfyra vapnet innan fisken dör av syrebrist och krosskador från haglen. Jag talar nog för alla här när jag ber dig att förklara mer ingående hur fiskskjutandet ska gå till för att det ska vara så lätt som du säger att det är.
 

He rik

----:)----
Gick med
8 Aug 2006
Ort
Karlstad
Hoj
rd 500-84 R6-08 DR350-95
Men om man lägger en fisk i en tunna och sedan fyller tunnan med hagel, då är det väl inte så lätt att skjuta ihjäl den? Det beror iofs på vad man har för vapen. Med ett vanligt skjutvapen är det inte så lätt men med ett raketgevär är det nog inga problem. Ytterligare en faktor som gör det svårare är att man måste hinna fylla hela tunnan med hagel och avfyra vapnet innan fisken dör av syrebrist och krosskador från haglen. Jag talar nog för alla här när jag ber dig att förklara mer ingående hur fiskskjutandet ska gå till för att det ska vara så lätt som du säger att det är.

Tag en tunna,handla 20kg torsk hos din lokala fiskhandlare,häll tidigare nämd fisk i tunnan,ladda,sikta,med hagel(gevär!)skjut(i tunnan!)

Behöver du hjälp med ännu svårare saker i ditt liv så har jag någonstans en insruktion i hur man använder en tandpetare,vill du jag skall leta upp den?

Henrik
 

Lindén

Slutkört!
Gick med
27 Sep 2003
Ort
Bredvid grannen
Hoj
Piagio med trampor
Dom hade med sina gamla bensin piket fordon en toppfart på ca 200km/h i riktigt fart, dom nya dislarna skall ha den samma fast klart långsammare acceleration dit!!



Hhhmm...

Deras VR6 bussar med 232hk går betydligt bättre än 180km/h - och låna mig en sån och utmana mig på en kurvig väg så skall vi se hur "slöa" dom är... :D

TrAficK säCker HäTT??


Den bjöd du fan på!
 

Smagatusk

Guest
"Shooting fish in a barrel" är ett amerikanskt uttryck som i princip betyder att det är så lätt att man inte kan misslyckas.

Förlåt för min tro att folk har om inte kunskap så åtminståne intelligens nog att kunna räkna ut att det inte skall tas bokstavligt.

Henrik

Som sagt, sarkasm gör sig illa i skrift. Du är ju lika trög som undertecknad som inte fattade det....

/Mange
 

syltburk

Skallig och arg!
Gick med
28 Jul 2006
Ort
I Sverige!
Hoj
Suzuki GSXR 1000
Tag en tunna,handla 20kg torsk hos din lokala fiskhandlare,häll tidigare nämd fisk i tunnan,ladda,sikta,med hagel(gevär!)skjut(i tunnan!)

Behöver du hjälp med ännu svårare saker i ditt liv så har jag någonstans en insruktion i hur man använder en tandpetare,vill du jag skall leta upp den?

Henrik
Leta istället upp en instruktion i hur man förstår när folk skämtar och läs den själv.
:rofl
 

Pizzabagarn

Guest
Funderar på att anmäla denna tråd för hets mot folkgrupp.........jag menar fiskgrupp :mad:
 

He rik

----:)----
Gick med
8 Aug 2006
Ort
Karlstad
Hoj
rd 500-84 R6-08 DR350-95
Leta istället upp en instruktion i hur man förstår när folk skämtar och läs den själv.
:rofl

Likewise(Douglas Adams reffen.)

Leta istället upp en instruktion i hur man förstår när folk skämtar och läs den själv.
:rofl

Som sagt, sarkasm gör sig illa i skrift. Du är ju lika trög som undertecknad som inte fattade det....

/Mange

jepp,dum jag är,har inte sett det i skrift ännu bara.

Skum känsla.

Henrik

Funderar på att anmäla denna tråd för hets mot folkgrupp.........jag menar fiskgrupp :mad:

Förlåt,vi tar......hmmmm.....makrill istället!
 
Last edited:
Nyheter
Bike med Stark Varg på GGN!

Nu är vi på plats på GGN 2....

Nya Honda CB1000 Hornet presenterad

25YM Honda CB1000 Hornet ...

SVT sänder Gotland Grand National 2.0

SVT Sport och Nordic Sport ...

Sista finputsningen med Vargen inför GGN!

I söndags körde jag sista t...

Stark Future ska erövra mc-världen och bildar team med Swecon i enduroklassikern!

Pressrelease, 2024-10-21, S...

Energica i konkurs och upplöst

Energica är i konkurs och b...

Kawasaki Ninja 1100SX uppdateras

Kawasaki har uppdaterat sin...

2025 års Honda CB1000 Hornet

2025 års Honda CB1000 Horne...

GGN-träning med Stark Varg!

Nu gäller den sista finslip...

Brembo köper Öhlins – Vad händer med ISR?

Efter en längre tids förhan...

Top