Topphastighet på polisens piketbuss?

Krisse_

Nationalencyklopedin
Gick med
7 Jul 2006
Ort
Malmö
Hoj
ingen
citerar volkswagen hemsida,

multivan
3.2l v6a.
effekt(kw): 173.
drivning: 4motion.
Acceleration 0-100 km: 10.6.
Max hastighet: 206
 

Klockringaren

nissenys
Gick med
2 Sep 2006
Ort
Klosterdalen
Hoj
Räka
180 verklig fart - och slö upp dit.

Inget att oroa sig för om man kör båge.

Visst jag har kört race mot bmw zatzygay folk me en sån 2,5tdi , visst jag blev avhängd på rakorna men när det börja svänga så börja jag nosa dom i röven igen och när dom kolla i backspegeln och såg vad det var för bil så gav dom upp:arsele .

Fan va dom var knäckta:D
 

Estremo

La vita è bella
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Uppsala
Hoj
MV Agusta F4S & Ducati 998
Jag är imponerad över att tråden faktiskt består av fakta och håller sig till topic.

Det måste vara en besvikelse för trådskaparen när syftet bara var att skryta om att han kört ifrån en buss. :pannkyss
 

Klockringaren

nissenys
Gick med
2 Sep 2006
Ort
Klosterdalen
Hoj
Räka
Den lär balla ur först när alla helnykteristermoralkärringbögar vaknar - endast dom vettiga är uppe vid denna tid.

När helnykteristermoralkärringbögarna vaknat och varit nere vid sin lokala pingstkyrka och sedan börjar surfa och börjar kalla folk för fartbusar som kör i från snutten ballar tråden ur o swädie måste låsa den


Kolla imån istället då får du se
 

Långa farbron

Yster tokfrans
Gick med
4 Mar 2004
Ort
Göteborg
Hoj
Trehjuling
Den lär balla ur först när alla helnykteristermoralkärringbögar vaknar - endast dom vettiga är uppe vid denna tid.

När helnykteristermoralkärringbögarna vaknat och varit nere vid sin lokala pingstkyrka och sedan börjar surfa och börjar kalla folk för fartbusar som kör i från snutten ballar tråden ur o swädie måste låsa den


Kolla imån istället då får du se


Nja vi orkar bara inte kommentera,men en kille som insunierar att han dragit en vw buss är ju ändå lite på gränsen till att mobba en utvecklingstörd.
 

Kung Eilert

Ny medlem
Gick med
26 Apr 2006
Ort
Skåne
Hoj
(E)R-6
0.52 in i filmen ser vi ingen mindre än Carl-Ingemar Perstad intervjua Alain Prost.
Minns reportaget i Trafikmagasinet där han tyckte att den rörde på sig rätt så bra :)

Och efter 140-150 skulle jag inte vilja sitta i dem när det börjar svänga iaf...
men skaffar de en sån här då lägger jag av med allt vad motor heter,
DÅ KAN GR GÅ OCH KAMMA SIG!!!:crash 0-200 km/h på 6,9s

http://www.youtube.com/watch?v=

[YOUTUBE-ID]fEDwfk8EYR0[/YOUTUBE-ID]
 

S84

När du minst anar det!
Gick med
10 Apr 2008
Ort
Oslo
Hoj
Halvt bobbrad
åhh jag gillar verkligen folket här på sh.
jadu en pikebuss.. åt vilket håll ska jag springa så kan jag springa ifrån halva ligan i den. visst ja springer inte fort men vafan....
skämt ossido. den går nog inte allt för fort så bekymmra dig inte om de problemet, utan sen kan man nog få fler. men de e ju bara skylla på allt o annat så kan man ju gosa vidare på söndagarna med dessa söta flickvänner och le vidare när dom ska bevisa att man själv har kört...
 

He rik

----:)----
Gick med
8 Aug 2006
Ort
Karlstad
Hoj
rd 500-84 R6-08 DR350-95
180 verklig fart - och slö upp dit.

Inget att oroa sig för om man kör båge.

Visst jag har kört race mot bmw zatzygay folk me en sån 2,5tdi , visst jag blev avhängd på rakorna men när det börja svänga så börja jag nosa dom i röven igen och när dom kolla i backspegeln och såg vad det var för bil så gav dom upp:arsele .

Fan va dom var knäckta:D

Med tanke på att man hänger av bussarna med min gamla fd. ascona -84a 1,6 så kan man fundera på vad det var för SBR i BMWn du kom ikapp när det svängde,finns inte en chans att man ser ljuskäglorna på bussen på annat än lång raksträcka på motorväg med valfri pulversläde om det svänger.

Men men,sällan materialet som avgör.

Henrik
 

Pr0bz

Sporthojsnörd
Gick med
11 May 2004
Ort
vimmerby
Hoj
Dunderkatt & eN gamal sLiten Enessärr
Det är sådana som ni som tvingar mig att köra ifrån alla poliser i fortsättningen så ja kan visa att jag med cool o tuff :gråta
 

Klockringaren

nissenys
Gick med
2 Sep 2006
Ort
Klosterdalen
Hoj
Räka
De hänger på föraren....de finns dom som inte kan köra och sen finns det dom som kan.

De e sant de finns folk som drar ifrån en V70 T5 me en gammal 240 me 99 hästar.

Men har dom otur så är det inte nån glosögd hjon som satsar på karriär som rikspolischef som ligger efter - utan en som kört bil sen han var 11 och gillar jobbet på fältet.

Då e de kört
 

Jörgen Karlsson

Gudomlig sporthojare
Gick med
15 Mar 2006
Ort
...på taket
Hoj
HD Flattrack Sportster -93. S&S/Karling 124" short stroke. 2040cc, Baker 6-speed.. mm mm
Det är sådana som ni som tvingar mig att köra ifrån alla poliser i fortsättningen så ja kan visa att jag med cool o tuff :gråta

Man skulle vilja exportera Hamrén till Vimmerby. Då kan du köra bäst fan du vill en hel kväll, han står vid din dörr när du kört klart med blocket fullskrivet
 

Pr0bz

Sporthojsnörd
Gick med
11 May 2004
Ort
vimmerby
Hoj
Dunderkatt & eN gamal sLiten Enessärr
Man skulle vilja exportera Hamrén till Vimmerby. Då kan du köra bäst fan du vill en hel kväll, han står vid din dörr när du kört klart med blocket fullskrivet

Haha Hamren verkar ju vara jätteschysst! Han kollar ju igenom hela hojen åt än, kollar väl säkert serviceboken med. Hojen lär ju vara som ny efter man har fixat det han hittat på hojen.
Han skulle lätt få komma in på en fika. Mamma skulle nog kunna fixa Hamren, iaf så jag blir ostraffad för en natt :tuttar
Han är svårflirtad, men hans fru verkar inte ge han så mycket klös i sänghalmen, sen så säger ju ingen nej till en natt med min mamma:rolleyes:
 

Jörgen Karlsson

Gudomlig sporthojare
Gick med
15 Mar 2006
Ort
...på taket
Hoj
HD Flattrack Sportster -93. S&S/Karling 124" short stroke. 2040cc, Baker 6-speed.. mm mm
Haha Hamren verkar ju vara jätteschysst! Han kollar ju igenom hela hojen åt än, kollar väl säkert serviceboken med. Hojen lär ju vara som ny efter man har fixat det han hittat på hojen.
Han skulle lätt få komma in på en fika. Mamma skulle nog kunna fixa Hamren, iaf så jag blir ostraffad för en natt :tuttar
Han är svårflirtad, men hans fru verkar inte ge han så mycket klös i sänghalmen, sen så säger ju ingen nej till en natt med min mamma:rolleyes:

:D Enligt Sveavägsmyten har han tom satt dit henne for speeding
Hon kanske kom för fort.
Man har hört honom nynna den gamla snapsvisan i hjälmen:

"Gamla män ska man ej förakta
de gör det noggrant, de gör det sakta.

Unga män det är bara skit
för det är knappt att de hittar dit
!"

:D
 
Last edited:

ninja_agren

Ny medlem
Gick med
14 Aug 2008
Ort
Kalmar
Hoj
Kawasaki och gpz500s
någon som vet tophastighet och acc på polisens nya bmw motorcyklar ???
bra att veta hi!
 

Smagatusk

Guest
Fabrikat?

VWn gör väl en 150-180 beroende på motor men om den stannar på vägen när det svänger är väl en annan sak i de hastigheterna.

Att köra ifrån en sådan är ungefär lika svårt som att skjuta fisk i en tunna med hagel så det är snarare en bedrift att misslyckas men det är ju inte vad dom har den till heller(jaga med,alltså)


Henrik

Du kan sällan döda en fisk om du skjuter med en hagelspruta rakt ner i en tunna med vatten. För det förmodar jag att det finns i tunnan... Blev lite OT nu...
 

Got Torque?

Demonteringsgeni
Gick med
30 Sep 2007
Ort
Skogen
Hoj
CBR954RR
Hm.
Spelar det egentligen någon roll vad Polisens fordon har för toppfart?
Märker dem att dem blir ifrånåkta vid jakt så lär man få veta att deras radio kan bli svår att köra ifrån hur snabb hoj man än har.....
 
Nyheter
Bike med Stark Varg på GGN!

Nu är vi på plats på GGN 2....

Nya Honda CB1000 Hornet presenterad

25YM Honda CB1000 Hornet ...

SVT sänder Gotland Grand National 2.0

SVT Sport och Nordic Sport ...

Sista finputsningen med Vargen inför GGN!

I söndags körde jag sista t...

Stark Future ska erövra mc-världen och bildar team med Swecon i enduroklassikern!

Pressrelease, 2024-10-21, S...

Energica i konkurs och upplöst

Energica är i konkurs och b...

Kawasaki Ninja 1100SX uppdateras

Kawasaki har uppdaterat sin...

2025 års Honda CB1000 Hornet

2025 års Honda CB1000 Horne...

GGN-träning med Stark Varg!

Nu gäller den sista finslip...

Brembo köper Öhlins – Vad händer med ISR?

Efter en längre tids förhan...

Top