Jaha nu har det nästan gått en hel månad och jag är 2800kr fattigare sen det hände och jag kommer nog få vänta några veckor till då jag måste beställa en ny topp. Jag trodde inte att detta skulle behövas efter att jag har snackat med ett antal mekaniker som trodde att det skulle gå att dra den rätt efter som att det är så lite skevt och så liten topp. Jag passade även på att byta lite andra slitdelar som kolv och avgasportar när jag ändå var igång. Och i
förrgår hade äntligen ALLA delar kommit och igår satte jag igång med att sätta ihop hojen. Idag var jag äntligen redå att starta den (lagom nervös då jag inte är "jätte mekvan").
Jag trycker på startknappen och den startar! Men allt står inte riktigt rätt till för det rinner kylvatten om den
.
Var kommer det ifrån?
Jo när jag lyfte på tanken, fyllde på lite nytt vatten och startade den igen med tanken lyft/vinklad ser jag att det bara sprutar vatten från påfyllningslocket och så ser jag att det bubblar i expansionskärlet.
Saken är klar, det är toppen som läcker!
Jag är dock förvånad över att den gick och ändå var så pass lättstartad som den var.
Nu undrar jag om någon vet ungefär hur mycket en ny orginaltopp kostar?