huh vilka timmpriser
Någon i skåne som kan göra detta privat ? (mot betalning såklart)
om du gör det själv så dokumentera med kamera för säkerhets skull! och har du inte skruvat förr i denna grad, köp en verkstadshandbok.
jag har just bytt topplockspackning samt kolvringar på min yamaha fzr1000 och det gick smidigt! var mest nervös över kamkedjan men lade cylinder 1 i övre dödläge (med växel i så den inte skulle snurra) och gjorde märkningar på kedjan och kamdreven. hade kam-kedjan spänt hela tiden med hjälp av järntråd så den inte skulle hoppa av det nedre drevet! gör den det måste du få den på exakt samma kuggar igen och för att få det säkert är det nästan till att klyva motorn..
nu vet jag inte om du har kam-kedjan i mitten på motorn (mellan cyl. 2 och 3) eller på sidan, är den på sidan är det ju lite enklare.
ha med en polare eller två då locken ska plockas av för att hålla kam-kedjan. och håll noga koll på så att alla ventiler och deras delar sitter som då du tog isär det! dvs. rätt ventil på rätt ställe med sin egen tryckare, lachcap och fjäder.
mvh.
Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar
Royal Enfield har tagit ste... |
|
Honda ICE Concept
2025 Honda ICE Concept bike... |
|
EICMA 2024
Nu lämnar vi Milano-mässan ... |
|
EICMA 2024: KTM
Vi får dra oss tillbaka til... |
|
SMC kräver omedelbar reform av 5-5-regeln
Sveriges MotorCyklister (SM... |
|
Yamaha Tracer 9-modellerna uppdateras
Yamahas Sports Touring-mode... |
|
Svenska Roam utnämnt till en av världens 100 viktigaste ”impact”-bolag
Roam, det kenyanska elmotor... |
|
Nya R9 från Yamaha
Yamaha har presenterat R9, ... |
|
Ny touch-instrumentering från KTM
KTM har lanserat en helt ny... |
|
ExploreBike: Gotland Grand National 2.0
Foto: Creativeflipp Gotl... |