huh vilka timmpriser
Någon i skåne som kan göra detta privat ? (mot betalning såklart)
om du gör det själv så dokumentera med kamera för säkerhets skull! och har du inte skruvat förr i denna grad, köp en verkstadshandbok.
jag har just bytt topplockspackning samt kolvringar på min yamaha fzr1000 och det gick smidigt! var mest nervös över kamkedjan men lade cylinder 1 i övre dödläge (med växel i så den inte skulle snurra) och gjorde märkningar på kedjan och kamdreven. hade kam-kedjan spänt hela tiden med hjälp av järntråd så den inte skulle hoppa av det nedre drevet! gör den det måste du få den på exakt samma kuggar igen och för att få det säkert är det nästan till att klyva motorn..
nu vet jag inte om du har kam-kedjan i mitten på motorn (mellan cyl. 2 och 3) eller på sidan, är den på sidan är det ju lite enklare.
ha med en polare eller två då locken ska plockas av för att hålla kam-kedjan. och håll noga koll på så att alla ventiler och deras delar sitter som då du tog isär det! dvs. rätt ventil på rätt ställe med sin egen tryckare, lachcap och fjäder.
mvh.
Ny R1 Race och R1 GYTR
Pressrelease från Yamaha ... |
|
Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team
Motorsportlegenden och fler... |
|
Miguel Oliveira klar för Yamaha
Miguel Oliveira och Lin Jar... |
|
Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem
En ny patentansökan har avs... |
|
BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?
Sedan en tid har olika rykt... |
|
HRC och Repsol avslutar samarbete
Efter 30 års samarbete på d... |
|
MV Agusta utvecklar ny trecylindrig motor
MV Agusta har officiellt be... |
|
MotoGP-Ducati såld på auktion för närmare 5 miljoner
Ducati Desmosedici GP7 är o... |
|
BMW närmar sig MotoGP
Sedan en tid har olika rykt... |
|
2025 års KTM 450 SMR
KTM höjer ribban för 2025 å... |