82:a.
Nu blir det dock, tyvärr, en tråkig jävla YPVS motor då den gamla motorn börjar bli så skramlig överallt. Behöver bara kolvar, yamabond, en kylslang och sen montera ihop allt.
Kommer sakna smattrandet och den brutala kraften som Lc'n spottar ut vid låg/mellanregistret alltså!
Angående toppackning så har jag nu en fråga. YPVS motorn är väldigt olik en LC motor, den har 10st pinnbultar som står rätt upp i det fria vilket gör appliceringen av packningssilikon extremt svår. Jag kommer inte ens försöka då det är tillräckligt jobbigt på en Lc som inte har något alls i vägen, utan ska satsa på att spraya något bra klet på packningen istället.
Men vad ska man spraya, och var får man tag på det?
Fick ett tips om permatex kopparspray eller nåt sånt hette det. Det ska tydligen fungera som på räls. Verkar iofs vara svårt att hitta. Några andra tips? Det måste vara spray eller i värsta fall något flyktigt brakmedel som man kan pensla på. Måste gå att applicera snabbt.
FÖRRESTEN så kan jag meddela att packningssilikonet från Biltema som jag har på min Lc motor fortfarande håller tätt.