Tor Poznan 2008 Racingsafari

alfa

Ny medlem
Gick med
2 Sep 2003
Ort
Hedekas
Hoj
zx6rr(green and mean)
Har ni kollat upp resvägar allihop vilket alternativ är bäst till Poznan:va
 

Nitrous

www.actionpics.se
Gick med
8 Mar 2003
Ort
Mantorp (Racetorp)
Hoj
Panigale
Lutar åt att jag kommer åka ner genom Danmark och sen via Berlin. Bra eller anus vet i fan !


Njae David, vete fan om vi ska göra så.
fick idag besked av en kollega på jobbet som är från polen, hon hade kollat med sin bror som reser mycket i jobbet genom Polen (bosatt i Polen) och han rekomenderade att från sthlm ta färja till Gdansk och åka,
Bydgoszcz,
Grudziąc,
Gniezno,
Totalt ca 310km till Poznan.

Bitvis har dom byggt ny motorväg och bitvis är det gammal väg, men den här vägen (för övrig densamma som viamichelin rekomenderar) är motorväg och inte småvägar.

Blir ju en jävla skillnad i miltal jämnfört med om vi ska dundra ner hela vägen till skåne och in i danmark osv.

Och just ja, glöm inte pass samt reg-bevis på fordon inkl race cyklar. Några kompisar fick stå skitlänge hos polska tullen för att dom ville se papper på alla fordon!

/Nitrous
 

RRacer

Medlem
Gick med
13 Jun 2003
Ort
Lerum
Hoj
PW50
Björn och Adam,

hur blir det med polackernas nyvunna miljöintresse, nu får man ju inte ens bullra i Polen!

Är vår körning i fara?
 

*Superlight*

Aldrig mer ett BERIK skinnställ!!!
Gick med
24 Jun 2004
Ort
sKåNe
Hoj
Ducati 985SL, 854R, 1098 CORSA
Jag kommer vara så jäkla ringrostig så jag funderar på att köra hojen ner :)

Du behöver inte oroa dig för att vara ringrostig..., jag kommer garanterat att vara mest ringrostig då det kommer att vara nästan 11 månader sen jag satt på hojen när vi kommer till Poznan :näsblod :gnissla
 

*Svensken*

www.potatoesmc.com
Gick med
20 Aug 2003
Ort
South Valley Huddinge
Hoj
Aprilia RSV4 Factory Aprc 2011 + Aprilia sportcity 125
Njae David, vete fan om vi ska göra så.
fick idag besked av en kollega på jobbet som är från polen, hon hade kollat med sin bror som reser mycket i jobbet genom Polen (bosatt i Polen) och han rekomenderade att från sthlm ta färja till Gdansk och åka,
Bydgoszcz,
Grudziąc,
Gniezno,
Totalt ca 310km till Poznan.

Bitvis har dom byggt ny motorväg och bitvis är det gammal väg, men den här vägen (för övrig densamma som viamichelin rekomenderar) är motorväg och inte småvägar.

Blir ju en jävla skillnad i miltal jämnfört med om vi ska dundra ner hela vägen till skåne och in i danmark osv.

Och just ja, glöm inte pass samt reg-bevis på fordon inkl race cyklar. Några kompisar fick stå skitlänge hos polska tullen för att dom ville se papper på alla fordon!

/Nitrous


Vi gör så här: Vi möts på Statoil nynäsvägen, sen åker du först -jag efter :)
Säg vilken färja jag ska boka bara!
 

racinsafari

Ny medlem
Gick med
16 Sep 2006
Ort
Falkenberg
Hoj
Yamaha R1-01 , Honda CBR 1000RR-05
Ang buller: Enligt vår kontakt i Polen ska det endast gälla för kvällskörningarna. Men man vet ju aldrig.... Tror inte dom tackar nej till lite mera pissetassar pengar, dom går väl att muta som alla andra i Polen. / Adam
 

Nitrous

www.actionpics.se
Gick med
8 Mar 2003
Ort
Mantorp (Racetorp)
Hoj
Panigale
Vilka datum är det som gäller för Grupp 1?

Jag har kanske missat den informationen men kan någon upplysa mig om vilka datum som gäller för Grupp1 v.16 då körningen är?
Alltså vilka dagar kör vi på banan? Känns lite viktigt att veta för att boka färjebiljetter.

Men som sagt, jag kanske har missat att läsa den mest tydliga och elementära infon, my misstake. Ja är iallafall inbokad :tummenupp

/Nitrous
 

Matulda

Tänker Själv
Gick med
28 Dec 2005
Ort
Sverige
Hoj
En Pippigul 600.
Ang buller: Enligt vår kontakt i Polen ska det endast gälla för kvällskörningarna. Men man vet ju aldrig.... Tror inte dom tackar nej till lite mera pissetassar pengar, dom går väl att muta som alla andra i Polen. / Adam
Det finns en annan arrangör av körningar på Poznan som stött på problem. Dom har ej haft kvällskörningar under deras tidigare arr. Tror faktiskt inte mutor funkar.

Saxat från deras hemsida:

Tor Poznans bestyrelse staidg taler med Poznans borger om banens udlejning betingelser. I denne forhandlinger deltager også Poznans President for sagen er vigitg også for selve byen. Som alle ved, Tor Poznan er den eneste profesionelle racebane i Polen, hvor der kan afholdes bil- og motorcykel trænings.

Poznans borgere, boende tæt ved banen vil ikke mere akceptere larm som de kan høre fra banen. Banen i de seneste år blev meget populær og i sæsonen er brugt hver eneste dag. Tidligere, når banen kunne ikke udlejes til private firmaer, problemet eksisterede ikke.

Hvis den komercielle brug af banen bliver overhovedet akcepteret, vil den blive betydelig begrensæt. Uofficielt fik jeg at vide at banen kan muligvis blive brugt kun to weekender i måneden, kun tre arbejdsdage i ugen, mellem kl. 8.00 - 15.30. Selv hvis dette forslag bliver akcepteret, af både bestyrelsen og borgere, vil mulighed for brug af banen blive meget begrænset. Dvs. at allerede i dag kan vi med sikkerhed sige at der vil være betydelig mindre arrangementer end i de seneste nogle år.

Det er også muligt at banen Tor Poznan bliver lukket helt for komerciel brug.

Terminer 2008 for DVB træning som vi oplyser her på siden er ikke bekræftet af banen endnu. Til alle som tilmelder sig DVB på Tor Poznan vil vi refundere indbetalte depostium eller flytte til listen for træning på STC ved Berlin.
 

racinsafari

Ny medlem
Gick med
16 Sep 2006
Ort
Falkenberg
Hoj
Yamaha R1-01 , Honda CBR 1000RR-05
Vi kommer att få slutgilltigt besked i nästa vecka. Återkommer med besked under kommande vecka.
 

*Svensken*

www.potatoesmc.com
Gick med
20 Aug 2003
Ort
South Valley Huddinge
Hoj
Aprilia RSV4 Factory Aprc 2011 + Aprilia sportcity 125
Nu har det gått en vecka och 15 minuter.... hur blev beskedet? Får vi köra utan ljuddämpare eller???
 

racinsafari

Ny medlem
Gick med
16 Sep 2006
Ort
Falkenberg
Hoj
Yamaha R1-01 , Honda CBR 1000RR-05
Vi har inte fått något vettigt svar från Polen ännu,,,vi avvaktar deras svar nu innan vi tar beslut om en andra grupp. Eftersom det varit lite strul med bullerdagar där nere vill vi avvakta! Återkommer mer i frågan........./Adam
 

Love

#41 SST600 www.ninjaracing.se
Gick med
18 Aug 2006
Ort
Jäderfors (Sandviken)
Hoj
ZX6R-09 + ZX10-09
Nu börjar dét bli högaktuellt att få besked om det blir någon grupp 2, så det går att leta alternativ ifall det inte blir något.

/ Love
 
Nyheter
EIB-lån finansierar eldrivna motorcyklar från Stark Future

Europeiska investeringsbank...

Ökat antal tillåtna elever för handledare föreslås

Transportstyrelsen har före...

Triumph storsatsar inom Enduro

Motorsportlegenden och fler...

BMW CE 02 x VAGABUND

BMW Motorrad har presentera...

Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Top