tordagstouring

TomK

hela världen är min rejsingbana
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Kawa ZZR1400 och en moppe...
Det är tänkt att jag ska leda en torsdagstouring nu på torsdag. Vi utgår kl 18:00 från Lelles. Det blir lite halvstora vägar och många små. Bara asfalt. Fikastopp i Rimbo. Räkna med att det bitvis kan gå aningens över hastighetsbegränsningar, men vi väntar snällt in alla, så var och en kan hålla sitt eget tempo. Detta för att även glidarfolket ska kunna följa med. Turen tar nog en tre-fyra timmar i anspråk inklusive fika. 12-15 mil kanske totalt.

zeal

102.99dB är inte 103dB
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Honda VTR -98 och en Honda Fireblade 954 -02
låter kalas det här... skriv upp ? så tom har någon chans o veta hur många det blir kanske ? :p
1. TomK
2. zeal

TomK

hela världen är min rejsingbana
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Kawa ZZR1400 och en moppe...
Det är en tur som stått i Östra Aros "kalender" ett tag och annonserats ut på den interna sändlistan. Får se hur många medlemmar som dyker upp (har ingen aning om det) och eventuellt andra. Spelar ingen större roll egentligen. Det råkade vara jag som fick ta hand om guidningen, då de flesta andra touring-rävarna är på semester o.d. :)

JoS

Uppsala RoadRunners
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
CB1000RA -09, en grön fan - igen
Jag skall ut till föräldrarnas sommarstuga. Kan inte följa med. :(

TinaTjejen

long time, no see
Gick med
31 Mar 2003
Hoj
GSX-R 600
Ugluk skrev:
Kan du inte lura med din handledare då?
De är på semester hela högen. så de är nog svårlurade.
Tyvärr :(
Men men.. de e väl ett helvitte alla får gå igenom, att övningsköra. Antar jag. Desto skönare när man har kortet. Och desto RÄDDARE ska jag va om det. (en stund i vart fall ) :rodnar

skitskrajmc

Djupgående terapi
Gick med
15 May 2003
Hoj
En sån där snabb sak
Tinatjejen skrev:
De är på semester hela högen. så de är nog svårlurade.
Tyvärr :(
Men men.. de e väl ett helvitte alla får gå igenom, att övningsköra. Antar jag. Desto skönare när man har kortet. Och desto RÄDDARE ska jag va om det. (en stund i vart fall ) :rodnar

Du får väl övningsköra bakpå gubben!!! :D

Tom jag hakar på!!!

TinaTjejen

long time, no see
Gick med
31 Mar 2003
Hoj
GSX-R 600
skitskrajmc skrev:
Du får väl övningsköra bakpå gubben!!! :D

Tom jag hakar på!!!

Övningsåka blir det väl i sånt fall? :rodnar Förvisso är det bättre än INGET alls. Men man kör ju allra helst själv. så är det ju bara. :hej

Kongo

Men gasa sa jag!!!
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
2014, Kawasaki Z 1000
Är det inte Race i Lunda på torsdag?

Eftersom det blir min första dag på en månad med Körkort så har jag "offrat" :rolleyes: mig att åka till Västerås på morgonen och hämta lite papper, sedan bär det av till kontoret i Stockholm för att efter arbetsdagen åka hem till Uppsala igen.. Blir rätt mycket åka det, så jag åker nog hellre ut till Lunda och snackar lite dret...

Ha det så kul iallafall ni som åker :tummenupp

Sphyrna

Färgmatchad
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
En hoj med en liter, två hjul och ett R och en etta
Jag kan inte vara med och toura eftersom jag ska på luftballongtouring någonstans över stan på torsdag. Men, ser ni en luftballong från när ni är ute och åker, vinka så ska jag försöka få till en något ovanlig kameravinkel för plåtning av hojåkare.

Lucky Luke

::::::::::::::::::::
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Honda CBR 1100 XX med original reg.skylt
Kongo skrev:
Är det inte Race i Lunda på torsdag?

Eftersom det blir min första dag på en månad med Körkort så har jag "offrat" :rolleyes: mig att åka till Västerås på morgonen och hämta lite papper, sedan bär det av till kontoret i Stockholm för att efter arbetsdagen åka hem till Uppsala igen.. Blir rätt mycket åka det, så jag åker nog hellre ut till Lunda och snackar lite dret...

Ha det så kul iallafall ni som åker :tummenupp

Jag hörde att racen skulle gå i tierp, start kl. 19
Avfärd kl. 18 inte en minut senare, :whip från "ett bra matställe"

URRJocke

Ny medlem
Gick med
8 Jul 2003
Hoj
GSXR K7, Retta -00 & WR450F -05
zeal skrev:
låter kalas det här... skriv upp ? så tom har någon chans o veta hur många det blir kanske ? :p
1. TomK
2. zeal

Jag hänger gärna med, dock i den bakre gruppen :skrämd. Skall bli kul som tusan!! :rock

1. TomK
2. zeal
3. skitskrajmc
4. Tina? Klart du skall med
5. Jocke

Vi syns i morgon vid 18.00!
:) Jocke

PS Coolt med balongflygning Sphyra, du får lägga in ett inlägg sen så man får höra hur det var DS

zeal

102.99dB är inte 103dB
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Honda VTR -98 och en Honda Fireblade 954 -02
svJocke skrev:
Jag hänger gärna med, dock i den bakre gruppen :skrämd. Skall bli kul som tusan!! :rock

1. TomK
2. zeal
3. skitskrajmc
5. Jocke

PS Coolt med balongflygning Sphyra, du får lägga in ett inlägg sen så man får höra hur det var DS

woha! fått reda på idag att min kamera går att hämta ut på posten imorgon !!! men jag hoppas att jag ska hinna till 18 ändå.. är hemma 17.45 från sthlm.. så jag har en kvart på mej att hämta kameran o dyka upp på lelles.. ;P

på tal om kamera jocke.. :fakta :p
/z

TinaTjejen

long time, no see
Gick med
31 Mar 2003
Hoj
GSX-R 600
svJocke skrev:

1. TomK
2. zeal
3. skitskrajmc
5. Jocke

:gråta
Så fort ja knipit kortet ska jag spamma sönder er med touring/fika/bad/kryssnings/Rörken turer :D
Du ser ju min tokseriösa tråd om fällorna i U-sala. ska åka dem så mkt jag bara kan! (det lilla jag kommer hinna innan uppkörningen. förstår inte varför handledare prompt ska resa bort på sina semestrar, förstår ni?)
hoppas ni har trevligt iaf

Last edited:

Yammaretta

to ride or not to ride...
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
R1 -05
n'Lasse skrev:
Jag kommer med om jag hinner hem från Estocolmo! :tummenupp
Appropå ingenting, n`Lasse åkte du i Söderköping i lördags? Den va en blå daytona med lika s-ställ som du har som körde om mig och dottern i kön vid broöppningen där(på fel sida :D ) va bra lik din hoj!

URRJocke

Ny medlem
Gick med
8 Jul 2003
Hoj
GSXR K7, Retta -00 & WR450F -05
zeal skrev:
woha! fått reda på idag att min kamera går att hämta ut på posten imorgon !!! men jag hoppas att jag ska hinna till 18 ändå.. är hemma 17.45 från sthlm.. så jag har en kvart på mej att hämta kameran o dyka upp på lelles.. ;P

på tal om kamera jocke.. :fakta :p
/z

Jag kan vänta ett par minuter så du hinner hämta kammeran. Öhhh dööö, bilderna...jag.....h.m. :crash det är nära nu :rodnar

Skall försöka fixa det ikväll, lite körigt med semester :(
Syns ikväll, skall bli kul som tusan! :squid

Nyheter
SMC kräver omedelbar reform av 5-5-regeln

Sveriges MotorCyklister (SM...

Yamaha Tracer 9-modellerna uppdateras

Yamahas Sports Touring-mode...

Svenska Roam utnämnt till en av världens 100 viktigaste ”impact”-bolag

Roam, det kenyanska elmotor...

Nya R9 från Yamaha

Yamaha har presenterat R9, ...

Ny touch-instrumentering från KTM