Maxout
Mr
men grejjen är ju den att det blir för mkt knick när du ska ut å tappar all hastighet!GSXR1100R skrev:2334857Aha då kan man bromsa/växla färdigt nästan upprätt, det får vi testa
tror jag
men grejjen är ju den att det blir för mkt knick när du ska ut å tappar all hastighet!GSXR1100R skrev:2334857Aha då kan man bromsa/växla färdigt nästan upprätt, det får vi testa
Vem är du, är du den däringa gamla gubben med nytt skinnställ som fick soppatorsk i bergskurvan, isf tänker jag inte lyssna på tips från dig.valmers skrev:2334963Men jag sa ju det till dig redan på banan i tisdags. Hur vore det om farbror spolade öronen med revaxör?
Ja det är sant men man slipper iaf panikångesten när bakhjulet börjar hoppa.J.Andersson skrev:2334965men grejjen är ju den att det blir för mkt knick när du ska ut å tappar all hastighet!
tror jag
GSXR1100R skrev:2334557Provade bara grusspåret en gång i tisdags, det dammade iaf ner valmers visir.
J.Andersson skrev:2334965men grejjen är ju den att det blir för mkt knick när du ska ut å tappar all hastighet!
tror jag
Kom ut å visa!Medin skrev:2335742Nej! Du skall ju inte bromsa så du stannar Jag får panikångest och hjärtat i hallsgropen varje gång!
J.Andersson skrev:2335979Kom ut å visa!
http://www.sporthoj.com/forum/garage.php?do=getimage&id=560Medin skrev:2336136Kommer på tisdag, tror jag
GSXR1100R skrev:2334857Aha då kan man bromsa/växla färdigt nästan upprätt, det får vi testa
J.Andersson skrev:2336141http://www.sporthoj.com/forum/garage.php?do=getimage&id=560
det här är väll ingen 04a? ser ut som modellen innan!! iaf hur är det att köra 1000en nu då?
blablablaMedin skrev:2337880Hmm, om du läser texten så står det att det är gammel hojen, dvs hojar jag haft förut!
J.Andersson skrev:2339565blablabla
hur går 04an gämtemot 03an tycker du?
Medin skrev:2336136Kommer på tisdag, tror jag
Rotorp skrev:2678933Man kan konstatera att det är en sjukt svår böj iaf.
Skulle kanske ha såsom i bowling där det finns en massa pilar o streck på banan som man kunde följa.
Det verkar finnas lika många varianter och spårval som det finns förare.
Skulle vara kul att rita upp torparn på en grafik där alla kunde rita in sitt spårval och se hur folk väljer. Är det någon som kan sånt?
Rotorp skrev:2678933Skulle vara kul att rita upp torparn på en grafik där alla kunde rita in sitt spårval och se hur folk väljer. Är det någon som kan sånt?
nazurro skrev:2680404Här är en bild som jag har lagt ner många timmar på. Lägg därtill att jag är grymt erfaren roadracingåkare med ca 5 st 15 min pass i rockärmen varav 100% av dessa pass har lagts på Sviesta. Så jag vet vad jag snackar om! Numrering hänvisar till bilden:
1) Det intressanta här är att du inte kör fortare genom crossböjen än att du hamnar i mitten av banan när du kommer ut, för att få en vettig höjd inför torparn
2) Skär kurvan så mycket du kan för att få en så rak linje som möjligt
3) Sväng in sent och med en liten kurvradie för att komma på gas tidigt och få en bra utgång - viktigt i torparn
Thats it
björn.e skrev:2680672Sorry gubben men kan inte låta bli (detta är fortfarnade mitt spår) du gör fel och det kommer bli svårt med det spåret att åka fort.
ozto skrev:2680820ap ap ap björn! fram med paint och rita så vi förstår!
Jag har nog passerat den kurvan 1000grr i år utan att minnas hur den ser ut eller hur jag har åkt!
Strandelin skrev:2680840
Jo just det ja, det fins såklart oändligt många varianter/kombinationer av de två spåren ovan
VM-kval i isracing i Sverige 1 februari
2024,fim,isg,ice speedway,i... |
|
Färre döda i vägtrafiken
Foto: Jacob Sjöman Tran... |
|
Generationsskifte hos KTM: Stefan Pierer lämnar över ledningen till Co-CEO Gottfried Neumeister
Pressmeddelande, Mattighofe... |
|
GOTLAND RING BIKE WEEK 2025!
Foton: Michael Grundell ... |
|
Brembo och Michelin i samarbete – för säkerhets skull
Däckjätten Michelin och bro... |
|
Royal Enfield expanderar efter rekordförsäljning
Indiska motorcykeltillverka... |
|
Isracing-VM-kval i Sverige 1 februari