Torsdagsgrill med svalans våfflor 16/7

Tsunami

Radical Riders
Gick med
29 Jun 2004
Hoj
WS 1600 GSXR 600
Är det någon som har hört den här.

"Ju fler kockar desto sämre soppa"

Men tack för en intressant kväll:krama

Money

Pink Ladie member #1
Gick med
30 Aug 2006
Hoj
Yamaha R6 2006,Honda CBR600rr -03 banhoj, Yamaha R6, -05 *stulen*, Gasgas ec 250 -02 *såld*
vilken cp jävla mongo störd kväll!!! :näsblod

allt som börja så bra......hoppas denna kväll INTE upprepas.

Gick med
23 Aug 2007
Hoj
Ducati 1198 S -09
Första torsdagkvällen jag är med på och får säga att våfflorna var riktigt goda. Tack Svalan! :tummenupp

Resten av kvällen var dock, vad ska man säga, lite annorlunda. :)

Men mitt livs första dopp i Tvedöra fick jag! Men de andra var ena riktiga badkrukor. :hihi

Tack alla för en trevlig kväll! :tummenupp

spider69

Radical Riders
Gick med
14 Jul 2008
Hoj
WR450F 2004
Tack svalan för dessa ljuvliga våfflorn jag nog glömde betala:gnissla. tackar även Gadde och för de ca 10mil svängilisväng:yoparty

bezerk

Ta det lugnt - kör hellre två gånger
Gick med
10 Feb 2008
Hoj
KTM 500, Honda 450 HM, aprilia sr 125
Sjöbomarknad's gänget

Kanon trevlig runda. Alla utom Gadde bangade att åka karusell. Dålig stil av oss andra.

Gadde

Medlem i lowbudgetracing
Gick med
23 Jun 2005
Hoj
Fireblade-08(Gata), Fireblade-08(Racehoj) R6-00 (Racehoj till salu)
Tackar med för våfflor o trevligt sällskap osv.
I sjöbo fanns de "eyecandy", spyor, platta råttor, godis o karuseller. :D
Men var blev badsällskapet av :va

Mvh // Gadde

Money

Pink Ladie member #1
Gick med
30 Aug 2006
Hoj
Yamaha R6 2006,Honda CBR600rr -03 banhoj, Yamaha R6, -05 *stulen*, Gasgas ec 250 -02 *såld*
My god, måste ja verkligen berätta. :näsblod

Torso kl 1806. Kör från Torso med sällskap hem till mig runt 18.40. Kommer hem till mig och då är redan svalan, gadde o anette o krisse me sandra här. Grillen är i gång och svalan börjar göra våfflor.

Under dagen har då Gadde kommit med den superdumma ideen om att köra till Bondeland o gå på toffelmarknad.

Så när folk här ätit sig mätta på kyckling med pommes, kebab, falafel, våfflor och annat skit så kommer den stora frågan upp var vi ska åka, bondeland eller stekarland?

Efter ca 1 timmes dividerande om vem som ska var och när så delar vi på oss och en del åker till Bondeland direkt medan vi andra åker och badar. Tvist nr två, var ska vi bada. Efter ca 30 minter till så blir det finally tvedöra.

Problem nr TRE! Alla går till sina hojar, får på sig allt skit och börjar rulla fram. Står o väntar o väntar på Pippi men ingen pippi i sikte, han hade parkerat på gångbanan vid gräset då.
Efter en stund kommer han o säger att han inte kan hitta sina nycklar till hojen. Nehe, så vi går av o letar. Hittar INTE!

Massa tjabbel till o till slut så beger sig jag, swish, palle och tusse till tvedöra. Framme vid tvedöra har ja tappat all lust till bad och alla förutom Palle fegar ur.

Palle tar ett litet snabbt dopp o sen går vi tillbaka till hojarna då uppstår problem nr FYRA. Hur ska vi få hem Tusse snabbast o smidigast.
Han åkte med swish dit men från tvedöra är det rätt nära hem till harlösa o malmö är en fet omväg. jag har inga bakre fotpinnar på min hoj så ja har inte så jätte stor lust att skjutsa han. Fråga Quman men han tycker d e väldigt jobbigt att köra inom malmö.
Så vi bestämmer att ja kör med till s-håla och tar tusse på bönpallen därifrån.

:tummenupp

Gadde

Medlem i lowbudgetracing
Gick med
23 Jun 2005
Hoj
Fireblade-08(Gata), Fireblade-08(Racehoj) R6-00 (Racehoj till salu)

Svammel svammel svammel...

Ta bussen till Bo01 då :tummenupp

Hmm, sa du inte att vi skulle köra hem till dig direkt?
Trodde man samlades för lite socialt svammel, för att sen ta nån rolig tur till en slutdestination.
Som jag ser det, Falsterbo, vad för roliga vägar finns det dit från Malmö?Motorväg...
Lödde, vad brukar ni köra för vägar dit? Motorväg sist jag var med.
Idag fanns ett annat alterntiv, Sjöbomarknad (E inte road av marknader eg).
Men där finns ju iaf lite roliga vägar dit.
Ber om ursäkt om jag förstörde din kväll.
Ville bara ut o köra lite mc på litta roliga vägar, du borde testa det litta mera :tummenupp
Köra motorväg o 11:an, nej tack. Då sitter jag hellre hemma o pillar navelludd :glömdet

Mvh // Gadde :)

izor

Guest
Hahahahahaha .... skojjig kväll ju:yoparty:tummenupp:arsele:tuttar:banana

Trodde man samlades för lite socialt svammel, för att sen ta nån rolig tur till en slutdestination.
Som jag ser det, Falsterbo, vad för roliga vägar finns det dit från Malmö?Motorväg...
Lödde, vad brukar ni köra för vägar dit? Motorväg sist jag var med.
Idag fanns ett annat alterntiv, Sjöbomarknad (E inte road av marknader eg).
Men där finns ju iaf lite roliga vägar dit.
Ber om ursäkt om jag förstörde din kväll.
Ville bara ut o köra lite mc på litta roliga vägar, du borde testa det litta mera :tummenupp
Köra motorväg o 11:an, nej tack. Då sitter jag hellre hemma o pillar navelludd :glömdet

HAHAHAHAHAHAHAHA:yoparty:banana:D:yoparty:huvet:banana

Tulle

The one and only!!
Gick med
23 Nov 2006
Hoj
Kawasaki Z1000 / Ktm 660 (såld) / Stulen R6
Hmm detta låter nästan som den gången när vi skulle till Hbg. Då började det redan urarta på Statoil Midhem med 511st viljor o en styck Svalan som satt o sket i 30min :näsblod

Kommer ihåg att det slutade med att Krisse fick cpspel i Hbg på alla o hotade med att köra hem om vi inte kunde bestämma oss :död

Last edited:

sajklan

speedy gonzales nu med två raketer
Gick med
6 Jun 2007
Hoj
Honda CB1000RA -09 gata, Honda CBR600RR -08 Bana

Trodde man samlades för lite socialt svammel, för att sen ta nån rolig tur till en slutdestination....

Jag håller med dig Gadde, jag är också där för att köra inte hänga :tummenupp sen att det blir lite häng innan runda och i slutet av rundan är lungt för min del, kan ju vara kul o prata lite ibland också. Men hade jag velat bara köra motorväg, så hade jag köpt en goldwing istället!

Hmm detta låter nästan som den gången när vi skulle till Hbg. Då började det redan urarta på Statoil Midhem med 511st viljor o en styck ...

Får utse en chef varje gång hahhaha att ingen kan bestämma händer fan alltid tycker jag :rofl:rofl problem är att folk vill inte bestämma, men de har ändå mage att klaga :huvet

Var det krävande och berätta? Tack iallafall för du gjorde det så vi som inte var där ändå kan hänga med i snacket! :tummenupp

Last edited:

[Tim]

Fotogenic.
Gick med
3 Nov 2004
Hoj
Z500 när det ska drickas kaffe och RM250 när det ska grillas korv!
Jag kan fan inTe sluta skratta! Jag tycker att det var den bästa torsdagen pålänge:d

Chase

Don´t screw with me, Ill screw you back!
Gick med
22 Oct 2004
Hoj
Hojar

Men du. Vissa kan kanske inte köra utan vill bara vara nära en hoj med utrustningen på för att se cool ut kanske. Då är väg 11 som en Go-kart bana. Sånna typer är sällsynta puh lannet men det finns gott om dom närmare städerna. :D
Man ser redan i början av berättelsen, det tar 34minuter att köra från Torso till en bostad i Malmö. :tungan

Nyheter
Antalet omkomna i vägtrafiken minskar

Foto: Liza Simonsson Fra...

Var femte trafikant respekterar inte stopplikten

En ny undersökning där Riks...

Svedea vinner SKI:s utmärkelse ”Sveriges nöjdaste privatkunder” – igen

Försäkringsbolaget Svedea f...

2025 års Kawasaki Z900 uppdateras

Inför 2025 års säsong är Ka...

Indian Springfield SE

Indian Springfield var en h...

Nya Triumph Speed Twin