Touring-Gazz 12/9 - Gazzet som går långsamt

Gick med
23 Aug 2007
Ort
Göteborg
Hoj
Ducati 1198 S -09
Absolut ingenting. Var farbror barbror som tyckte ja körde lite lite lite för snabbt bara..men det e 1 1/2 mån sen nu, får väl tbx det den 13okt el va de var.

Aj då. Hände mig ca en vecka innan semestern, men fick "bara" 3200 i böter. Vågade sedan inte röra hojen, utan det fick bli bilen, då hela semestern stod och föll med hojen. :hihi

Mitten av oktober? Har man tur är det ju hyfsat fint väder även då, så du hinner nog med en del mil till! :tummenupp
 

Shai Hulud

Kalabalik
Gick med
25 Jun 2009
Ort
Malmö
Hoj
Yamaha XT660R
1. Palle71
2. bezerk
3. sideline
4. jinnarp
5. Akilles82
6. r33z
7. John-Batong (f.d watakaa)
8. spider69
9. kors
10. TouchMan65
11.
12.
13.


Uppdaterade bara mitt namn i listan.:)
 

TouchMan65

Supersporttourer / MV-COACH™
Gick med
18 Nov 2005
Ort
Scania-land
Hoj
Kardansporttourer
Så var kommer det att bära hän nånstans? Vilka platser/blommor kommer att passeras/luktas på? Var kommer det att stannas/käkas? :)
 
Gick med
23 Aug 2007
Ort
Göteborg
Hoj
Ducati 1198 S -09
Så var kommer det att bära hän nånstans? Vilka platser/blommor kommer att passeras/luktas på? Var kommer det att stannas/käkas? :)

Hemligt, hemligt... En present blir så mycket mer spännande om den är väl inpackad i snyggt presentpapper. :) Men vi håller oss, tror jag, inom Skånes gränser.

Matplats har jag inte kollat upp än i och med jag ju inte riktigt vet hur många vi blir, men det är ju massor av dagar kvar tills det är dags. :tummenupp
 

TouchMan65

Supersporttourer / MV-COACH™
Gick med
18 Nov 2005
Ort
Scania-land
Hoj
Kardansporttourer
Hemligt, hemligt... En present blir så mycket mer spännande om den är väl inpackad i snyggt presentpapper. :) Men vi håller oss, tror jag, inom Skånes gränser.

Matplats har jag inte kollat upp än i och med jag ju inte riktigt vet hur många vi blir, men det är ju massor av dagar kvar tills det är dags. :tummenupp

Funderar ju på att ha mitt sällskap bakom mig och om det ens är lönt. Hur var tempot på körningen när ni körde sist?
 
Gick med
23 Aug 2007
Ort
Göteborg
Hoj
Ducati 1198 S -09
Funderar ju på att ha mitt sällskap bakom mig och om det ens är lönt. Hur var tempot på körningen när ni körde sist?

Inte supersnabbt på raksträckorna. Allt från 90-140. Folk måste alltså inte gasa som fan för att komma ikapp ifall de kör sakta genom kurvorna. Men det är knappt någon som kör långsammare än jag, så det brukar bli rätt bra. :tummenupp

Stannar dessutom där vägar delar sig och väntar in folk.

Du kan ju fråga bezerk och r33z. De har haft skjuts båda två!
 

TouchMan65

Supersporttourer / MV-COACH™
Gick med
18 Nov 2005
Ort
Scania-land
Hoj
Kardansporttourer
Inte supersnabbt på raksträckorna. Allt från 90-140. Folk måste alltså inte gasa som fan för att komma ikapp ifall de kör sakta genom kurvorna. Men det är knappt någon som kör långsammare än jag, så det brukar bli rätt bra. :tummenupp

Stannar dessutom där vägar delar sig och väntar in folk.

Du kan ju fråga bezerk och r33z. De har haft skjuts båda två!

Ja, då är det nog lugnt. Ska bli kul att komma igång igen. Vädret verkar vi ju ha liiiiite tur med. :tummenupp

femdgn_dk.png
 

r33z

Livsnjutare
Gick med
27 Aug 2008
Ort
Kevlanche
Hoj
KTM 690 Endurov, Honda 600 Hornet
Förra gången var de inge problem med skjuts, så länge han/hon gillar fart.

Jag kommer antagligen ha med tösa denna gången oxå.
 

javaguru

One litre screamer
Gick med
8 Apr 2008
Ort
Skåne
Hoj
Yamaha
pheeww, inte gratis att kolla på några grabbar som bara kör runt, runt .. har du sittplats då ?
 
Gick med
23 Aug 2007
Ort
Göteborg
Hoj
Ducati 1198 S -09
Ja, det kan man göra, sist tror jag det kostade 230kr utan sittplats då så klart:)

Ni andra får ha en underbar runda på lördag:)

För 230 kr i bensinpengar kunde du fått sittplats och dessutom få uppleva where the action is, det vill säga bakom ditt eget styre. ;)

Tack i alla fall! Väderprognosen ser ju lovande ut! Du kommer säkert få fint där också vid banan! :tummenupp
 

javaguru

One litre screamer
Gick med
8 Apr 2008
Ort
Skåne
Hoj
Yamaha
För 230 kr i bensinpengar kunde du fått sittplats och dessutom få uppleva where the action is, det vill säga bakom ditt eget styre. ;)

Tack i alla fall! Väderprognosen ser ju lovande ut! Du kommer säkert få fint där också vid banan! :tummenupp

inte med dig som reiseleiter väl ? (obs: gazz som går sakta)
 

Jörgen H

Ny medlem
Gick med
22 May 2006
Ort
Limhamn
Hoj
Monster S4R -05,Husaberg 450Fe
vikken dag e de nu ... är det söndagskörning på lördag 12/9 eller tvärtom
jag är med bägge dagarna eller ingen av dem

Jörgen
Monster
 
Gick med
23 Aug 2007
Ort
Göteborg
Hoj
Ducati 1198 S -09
vikken dag e de nu ... är det söndagskörning på lördag 12/9 eller tvärtom
jag är med bägge dagarna eller ingen av dem

Jörgen
Monster

Söndagskörning kan man syssla med alla dagar i veckan. :hihi Jag valde att vi ska göra det 12/9, på lördagen. :tummenupp

Då är du uppsatt på listan! Välkommen!
 
Nyheter
EIB-lån finansierar eldrivna motorcyklar från Stark Future

Europeiska investeringsbank...

Ökat antal tillåtna elever för handledare föreslås

Transportstyrelsen har före...

Triumph storsatsar inom Enduro

Motorsportlegenden och fler...

BMW CE 02 x VAGABUND

BMW Motorrad har presentera...

Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Top