Touring-Gazz 12/9 - Gazzet som går långsamt

Gick med
23 Aug 2007
Ort
Göteborg
Hoj
Ducati 1198 S -09
Ok.
Är rätt sugen på at hänga på men man vill inte att det blir en alldeles för seg runda.

Eftersom jag tycker det går i lagom hastighet så är jag fel person att fråga. :)


bezerk, spider69, r33z och John-Batong har varit med på tidigare rundor, så de kan kanske ge ett bra svar ifall de råkar logga in och läsa det här inlägget?


Men märker du att du håller på att somna kan du ju alltid hoppa av i Kristianstad. ;)
 

Vaselek

Gudomlig sporthojare
Gick med
28 Apr 2008
Ort
Kristianstad
Hoj
En sån grön.
Eftersom jag tycker det går i lagom hastighet så är jag fel person att fråga. :)


bezerk, spider69, r33z och John-Batong har varit med på tidigare rundor, så de kan kanske ge ett bra svar ifall de råkar logga in och läsa det här inlägget?


Men märker du att du håller på att somna kan du ju alltid hoppa av i Kristianstad. ;)

Jo det e klart. tänkte mer att är det strikta hastighetsregler som gäller eller är det här med hastighet en tollkningsfråga. :näsblod
 
Gick med
23 Aug 2007
Ort
Göteborg
Hoj
Ducati 1198 S -09
Jo det e klart. tänkte mer att är det strikta hastighetsregler som gäller eller är det här med hastighet en tollkningsfråga. :näsblod

Det är en tolkningsfråga och det är jag som bestämmer hur den ska tolkas. :hihi

Men en 50-skylt i samhällen tolkar jag som 50.


Och du fick precis ett PM. :tummenupp
 

Vaselek

Gudomlig sporthojare
Gick med
28 Apr 2008
Ort
Kristianstad
Hoj
En sån grön.
Jag-vill-köra-o-lukta-på-blommor-listan:
1. Palle71
2. bezerk
3. jinnarp
4. Akilles82
5. r33z
6. John-Batong
7. spider69
8. kors
9. Brahemark
10. Kapunen
11. doolar
12. Vaselek
13. Kallberg
14.
15.
osv osv
 

Anden

Ny medlem
Gick med
11 May 2009
Ort
Malmö
Hoj
YAMAHA YZF-R1 -03
Japp! Jag och Akilles82 tänkte köra 09:45. Tar väl knappt fem minuter innan vi är vid Gårdstånga, så vi kan ju ta en snabb sväng inom Shell-macken där. Så 09:50?


I och med jag endast har skinnställ så kör jag och möter upp er vid Gårdstånga 9:50, känns det bra med väder så drar jag vidare med er. Annars får jag nog passa.

Blir första gången man tar en runda med folk så jag hoppas verkligen att det ordnar sig. :va
 

Vaselek

Gudomlig sporthojare
Gick med
28 Apr 2008
Ort
Kristianstad
Hoj
En sån grön.
I och med jag endast har skinnställ så kör jag och möter upp er vid Gårdstånga 9:50, känns det bra med väder så drar jag vidare med er. Annars får jag nog passa.

Blir första gången man tar en runda med folk så jag hoppas verkligen att det ordnar sig. :va

Nu har man ju rekomederat matplats till rundan då skulle det ju vara själva fan om man inte hängde med o åt själv. :tummenupp

I och med jag endast har skinnställ så kör jag och möter upp er vid Gårdstånga 9:50, känns det bra med väder så drar jag vidare med er. Annars får jag nog passa.

Blir första gången man tar en runda med folk så jag hoppas verkligen att det ordnar sig. :va

Har också endast skinnställ. tveksamt om det kommer regna. ser rätt bra ut änsålänge iaf.
 
Last edited:
Gick med
23 Aug 2007
Ort
Göteborg
Hoj
Ducati 1198 S -09
I och med jag endast har skinnställ så kör jag och möter upp er vid Gårdstånga 9:50, känns det bra med väder så drar jag vidare med er. Annars får jag nog passa.

Blir första gången man tar en runda med folk så jag hoppas verkligen att det ordnar sig. :va

Det kommer säkert gå hur bra som helst!

Det enda du inte får lov att göra är att köra fortare än du känner du behärskar (om det mot förmodan faktiskt skulle gå för fort :hihi). :tummenupp

Funkar bra att ses vid Gårdstånga. Då blir vi fem som kör därifrån. :tummenupp

Nu har man ju rekomederat matplats till rundan då skulle det ju vara själva fan om man inte hängde med o åt själv. :tummenupp

Och nu blev jag påmind att jag ju borde ringa dem och säga att vi kommer. :gnissla
 
Last edited:

spider69

Radical Riders
Gick med
14 Jul 2008
Ort
Brandstad
Hoj
WR450F 2004
Betträffande hastighet. Visst har man kört snabbare men det är fullt tillräcklig. Med det menar jag att det äv vi som kör om bilar och inte tvärtom. Men det är mycket mer än hastighet i denna grupp. Vi har ju Palle71 som Roddar oss.:yoparty:tummenupp
 

Anden

Ny medlem
Gick med
11 May 2009
Ort
Malmö
Hoj
YAMAHA YZF-R1 -03
Nu har man ju rekomederat matplats till rundan då skulle det ju vara själva fan om man inte hängde med o åt själv. :tummenupp



Har också endast skinnställ. tveksamt om det kommer regna. ser rätt bra ut änsålänge iaf.

Litta små regn är ingen fara. Bara man inte fryser ihjäl, har inte så mycket kött på bena :p Äh får ta på mig tre lager underställ så blir det nock fint :tummenupp

Det kommer säkert gå hur bra som helst!

Det enda du inte får lov att göra är att köra fortare än du känner du behärskar (om det mot förmodan faktiskt skulle gå för fort :hihi). :tummenupp

Funkar bra att ses vid Gårdstånga. Då blir vi fem som kör därifrån. :tummenupp



Och nu blev jag påmind att jag ju borde ringa dem och säga att vi kommer. :gnissla


Lovar såklart. Just därför jag tycker detta gazzet är perfekt lagom för en first timer :)
 
Last edited:

r33z

Livsnjutare
Gick med
27 Aug 2008
Ort
Kevlanche
Hoj
KTM 690 Endurov, Honda 600 Hornet
förra gången så höll vi hastigheten på 50/30 sträckorna men annars gick de i rask takt, ingen risk att man somnade, jag fick ligga på ganska bra med tanten där bak, men hon hänger på denna gången oxå så avskräckt blev hon inte
 

doolar

Gudomlig sporthojare
Gick med
27 Jan 2009
Ort
Limhamn
Hoj
BMW R1200RS -16 Honda NSR125R -89
Sätter upp dig, så får du säga till ifall du ändrar dig. :tummenupp

Och grattis till inköpet av hojen! Det var ju en bra hoj på den tiden den kom och det är den säkert fortfarande. ;)

Tack! Måste dock backa, jobb nu i natt... Men hojen går prima, så onsdagsgazz kanske? Ha en fin blomsterrunda i morgon nu :)
 

Vaselek

Gudomlig sporthojare
Gick med
28 Apr 2008
Ort
Kristianstad
Hoj
En sån grön.
Litta små regn är ingen fara. Bara man inte fryser ihjäl, har inte så mycket kött på bena :p Äh får ta på mig tre lager underställ så blir det nock fint :tummenupp
timer :)

Det e nog rätt lugnt. jag körde en runda 1/12 förra året. det enda jag blev kall om va halsen.
 

Shai Hulud

Kalabalik
Gick med
25 Jun 2009
Ort
Malmö
Hoj
Yamaha XT660R
Ok.
Är rätt sugen på at hänga på men man vill inte att det blir en alldeles för seg runda.

Som spider69 skrev, man kör om bilar och det är pelle71 som roddar :yoparty
Men du har säkerligen kört betydligt zznabbare.
Jag ser det mer som att köra ett lite lugnare, trevligare och mindre hormonbestingande gazzZzee än vanligt.
Det var jävligt trevligt förra gången.

Jag hoppas bara jag blir nykter till i morgon så jag kan hänga med, annars så försöker jag nå spider69 och se vart ni är, hint hint :tummenupp
 

Vaselek

Gudomlig sporthojare
Gick med
28 Apr 2008
Ort
Kristianstad
Hoj
En sån grön.
Tack för en trevlig runda i bra tempo. fick tyvärr avbryta i hanaskog, hade gärna hakat på mer.
 
Nyheter
EIB-lån finansierar eldrivna motorcyklar från Stark Future

Europeiska investeringsbank...

Ökat antal tillåtna elever för handledare föreslås

Transportstyrelsen har före...

Triumph storsatsar inom Enduro

Motorsportlegenden och fler...

BMW CE 02 x VAGABUND

BMW Motorrad har presentera...

Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Top