kjuze skrev:
Ok, här kommer ett som passar den som vill skaffa sig lite erfarenhet av hojsemester innan man ger sig på Gardasjön T o R eller nåt i den stilen.
Åk till Öland efter högsäsong, typ i slutet av augusti. Vädret är oftast helt okej. Förbered er på mycket hojkörning och mindre uteliv då t.o.m. Borgholm är mer eller mindre dött. Puben "Pubben" är öppen, Hotel Strand likaså.
Bo på Villa Ingrid (850 kr för ett dubbelrum o frukost när vi var där)
Ge er sedan ut på i stort sett helt tomma vägar i kanonskick. Någon enstaka traktor får man stå ut med. Fri fart? Så nära man kan komma iallafall.
Många öppna fikaställen trots att säsongen är över. Man har dessutom möjlighet att vara lite kulturell med besök på Eketorp m.m.
Polaren o jag klämde 85 mil på två dagar. Jag packade i en mjuk sadelväska och han hade bara en toppbox och en expanderbar tankväska. Vi hade fixat två övernattningar med detta bagage om vi hade haft tid.
Fick massor av erfarenhet gällande hur mycket man orkar köra per dag (min gräns ligger på 50 - 60 mil om man åker småvägar) och vad man behöver packa med sig. Nyttigt inför nästa sommars lite längre hojsemester. Då blir det antingen Danmark med Skagen eller Norge o Trollrallyt.