Tourist Trophy

LowFlyer

Gick med
24 Aug 2005
Hoj
1098S '07, 749S '05, 750 SS.i.e '99
Mr. Dante skrev:
2406110 Några fler än jag som har fixat 100% på spelet?

Tur det kommer ett nytt liknande snart, kolla: www.super-bikesgame.com

Har testat det på PC (fått det från onämnd källa ;)).

+ Skitkön fysikmotor

+ znygg graffe (min PC P4 3.2 1G RAM, ATI XT800 PE 512M)
- Körde med 1280x1024 2x FSAA, flyter på bra

+ Skön körkänsla

+ Bra AI, håller inte på att kör på en hela tiden, och är generellt ganska snabba, litet för snabba på lägsta nivån kanske, men jag har bara spelat typ 3 timmar så jag håller på få upp farten, vänta bara :)

+ Litet RPGigt för de som gillar det :)
- Man kan allokera skillpoints till olika attribut på föraren i kariärmode, typ Intimidation, Cornering, Drafting etc.
Olika personlig utrustning ger också + på olika attribut, t.ex ett ställ kanske ger +Intimidation, medans ett ger +COrnering, etc.

- Litet symaskinigt ljud från hojjarna, typ extra tyst originalsystem, men låter mest verkligt av något hojspel jag testat förut. Skulle vilja ha Termisar på duccarna :)

- Dålig grafik på instrumentpaneler i förarvyn, jag menar dåliga texturer, typ för PS2, man är van vid betydligt snyggare på PC.

Förövrigt bland det bästa gathojsköraspelet jag testat. Kommer det ett SBK eller MotoGP spel med den här fysikmotorn så köper jag det DIREKT.

Jag ger det :tummenupp :tummenupp :tummenupp :tummenupp av 5,

xyx

Darwin Kernel Version 11.0.0
Gick med
11 Nov 2004
Hoj
Thruxton, röd!
Har lirat lite Super Bike Riding Challenge under Windows nu, vet inte riktigt vad jag ska tycka.

Jag är helt jävla usel på det, klarar typ inte ett varv på någon bana utan att vurpa minst en gång. :rolleyes:
Går det ens att spela med tangentbord och i så fall: tips?

Huck

Dom ljuger!
Gick med
23 Aug 2003
Hoj
Suzuki
xyx skrev:
2476307 Har lirat lite Super Bike Riding Challenge under Windows nu, vet inte riktigt vad jag ska tycka.

Jag är helt jävla usel på det, klarar typ inte ett varv på någon bana utan att vurpa minst en gång. :rolleyes:

Jag spelade till level 8 med tangentbord sen kopplade jag in pedaler som jag gasar med och gamepad att styra med.

Ett hett tips är att lära sig är att ligga i rätt spår och inte gasa genom kurvan mer än i slutet.
Använd också fram och bakbroms separat.

LowFlyer

Gick med
24 Aug 2005
Hoj
1098S '07, 749S '05, 750 SS.i.e '99
xyx skrev:
2476307 Har lirat lite Super Bike Riding Challenge under Windows nu, vet inte riktigt vad jag ska tycka.

Jag kör med XBox pad och USB adapter, funkar finfint. Men det är svårt, gas i kurvorna får man ta det lugnt med, beroende på hoj förståss. Det som är lätt att ta fel på är hastighet in i kurvorna. I början tyckte jag att de bannande hojjarna inte gick att ta sig runt med i kurvorna utom i snigelfart. Sen började jag titta på hastighetsmätaren och upptäckte att jag försökte ta rejäla hårnålar i typ 160, som jag förmodligen tagit i 60-70 i verkligheten :)

Med tgtbord skulla jag i alla fall slå på traction control och brake assist i options, lär vara toksvårt att köra annars. Har man analoga kontroller är det bara fegt att köra med assist :)

xyx

Darwin Kernel Version 11.0.0
Gick med
11 Nov 2004
Hoj
Thruxton, röd!
LowFlyer skrev:
2476919 Jag kör med XBox pad och USB adapter, funkar finfint. Men det är svårt, gas i kurvorna får man ta det lugnt med, beroende på hoj förståss. Det som är lätt att ta fel på är hastighet in i kurvorna. I början tyckte jag att de bannande hojjarna inte gick att ta sig runt med i kurvorna utom i snigelfart. Sen började jag titta på hastighetsmätaren och upptäckte att jag försökte ta rejäla hårnålar i typ 160, som jag förmodligen tagit i 60-70 i verkligheten :)

Med tgtbord skulla jag i alla fall slå på traction control och brake assist i options, lär vara toksvårt att köra annars. Har man analoga kontroller är det bara fegt att köra med assist :)

Ja jo, det var väl det jag kom fram till också innan jag la ner spelandet i går också - att det kändes som att man kröp runt men hastighetsmätaren visade 90+kmh i en tight u-sväng.

Plockade faktiskt upp just en xbox-USB adapter på lunchen idag :)

imaster

Bah
Gick med
20 May 2005
Hoj
Tillsvidare hojlös
xyx skrev:
2476946Plockade faktiskt upp just en xbox-USB adapter på lunchen idag :)

La du ner den sen igen..? :va

Jag håller på att lära mig GP500. Det är läskigt svårt att ta rätt spår och bromsa tillräckligt... Lite samma fenomen faktiskt, man tycker det går skitsakta men tittar man på hastighetsmätaren så är det motorvägsfart trots allt... :3freak

Wagge

Kiruna?
Gick med
23 May 2005
Hoj
CBR1000 -08
Wagge skrev:
2476974 Hur är Super Bike Challange jämfört med Tourist Trophy?
Har nu testat båda. Tyvärr körde jag SBC med en digital handkontroll och förlorade därmed all slags känsla, så att jämföra det med TT där jag körde med PS2 kontroll är svårt. Men jag upplevde det som om SBC är lite mer realistiskt och att känslan är bättre, men som sagt, utan analog kontroll är det svårt att avgöra.

changco

Trasig posör.
Gick med
8 Jul 2006
Hoj
jo
SBC finns att ladda hem på www.torrentleech.org/ ialf. Kör med tanjentbord med hjälpmedel som är på från början, går inte spela annat med t-bord. knappar att rekomendera är piltanjenter bak pilen både fram och bakbroms, space bakbroms, z luta framåt och x bakåt. skön känsla i spelet när man slänger ut en zx10r på fet ställ genom kurvor.

Gääsparn

Medlem
Gick med
22 May 2006
Hoj
Gsx-r 1216, Yamaha rd 350
Köpte spelet för ett par veckor sen, real riding simulator tss!!
Skulle vilja se den hoj med 220hk @ 163kg som INTE drar upp på bakhjulet.
Dom skulle ha gjort så det blev mer realistiskt, t.ex ofrivilliga slangningar.
Sen är hojarna slöa som fan 0-100! T.ex bmw k1200r, som har 220hk på 163kg, 0-100 på 5,4sek :va :mad: Min gamla gpx600 drar ju ifrån alla hojar i spelet 0-100 :huvet

K-Man

Legenden
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
S1000XR
Köpte spelet för ett par veckor sen, real riding simulator tss!!
Skulle vilja se den hoj med 220hk @ 163kg som INTE drar upp på bakhjulet.
Dom skulle ha gjort så det blev mer realistiskt, t.ex ofrivilliga slangningar.
Sen är hojarna slöa som fan 0-100! T.ex bmw k1200r, som har 220hk på 163kg, 0-100 på 5,4sek :va :mad: Min gamla gpx600 drar ju ifrån alla hojar i spelet 0-100 :huvet
Nej, visst är det lite dålig känsla i TT och få av simulatorerna har väl 'rätt' acceleration och fart på fordonen. Superbike Challenge som omnämns ovan är bra mycket bättre. Faktiskt grym känsla i det. Wheelies, stoppies, sladda - no probs. Handla en PC-handkontroll för 250 kr oxå så blir det mycket roligare än med tg-bord.

Gääsparn

Medlem
Gick med
22 May 2006
Hoj
Gsx-r 1216, Yamaha rd 350
Nej, visst är det lite dålig känsla i TT och få av simulatorerna har väl 'rätt' acceleration och fart på fordonen. Superbike Challenge som omnämns ovan är bra mycket bättre. Faktiskt grym känsla i det. Wheelies, stoppies, sladda - no probs. Handla en PC-handkontroll för 250 kr oxå så blir det mycket roligare än med tg-bord.

Nu när du nämner superbike, så kom jag på att jag faktiskt har det på datorn. Men det var skitlänge sen jag spelade det eftersom det inte funkade särskillt bra (pirat). Så får väl lov att köpa orginal + en handkontroll :tummenupp

Nyheter
Längre bakstänka för R 1300 GS

Det tyskbaserade företaget ...

Längre bakstänka för R 1300 GS

Svingarmslagringen, svingar...

Vi breddar tidningen ytterligare!

Björn Glansk från BigTwin o...

Vi breddar tidningen ytterligare!

Björn Glans från BigTwin oc...

Slut med fri mc-körning på Nürburgring Nordschleife

Motorcykelkörning på klassi...

Färre döda i vägtrafiken

Foto: Jacob Sjöman Trans...

Ökat antal körkortsåterkallelser

Foto: Liza Simonsson Und...

CFMOTO dag 2, Gymkhana, Gokartbana och Portimao!

Idag har vi äntligen fått s...

BMW Motorrad slår nytt försäljningsrekord

Efter att ha sålt 210 408 m...

Honda Gold Wing fyller 50 år

Sedan 1975 har Honda Gold W...