Trädkramare och stalins lärieungar

Chii

Med begynnande auktoritetsproblem
Gick med
14 Dec 2004
Ort
Luleå
Hoj
Sååld
Så här i sommar värmen är det inte bara solen som värmer även ilskan av att se skyltarna på macken som snart visar ett bensinpris på 12kr, Andledningarna till den dyra bensinen kan diskuteras och det finns många som påverkar detta pris som vissa anser är en internationell angelägenhet snarare än en nationell.

Det som gör mig arg är bensinpriset består av drygt 70% skatt och denna skattesats ökar proportionellt med råoljepriset. Det sorgligaste ärt att denna skatt rubriceras som en "miljö skatt" vilket man i praktiken borde öronmärka till miljöfrämjande åtgärder som att forska fram alternativa drivmedel. Denna skatteslav som som betalar för denna bensin finansierar bara en Tumör på detta samhälle som vissa vill kalla välfärd men som i mina ordalag kallas bidragsberoende och social utslagning.

Största felet till denna utvecklign är Miljöpartiet och vänstern som regerar tilsammans med socialdemokratin. Dom eftergifter som den maktgiriga socal demokratin gett till Trädkramarna i form av strängare miljöbeskattning samt eftergiften större statliga utgifter till kommunisterna kommer att kosta dom regerings makten 2006. Detta är ioförsig önsketänkande än så länge.

Dessa stödpartier verkar vilja ta stryptag på sveriges tillväxt med sin politik och verkar inte vilja släppa förrän den är död. Hoppas dom hinner göra tillräckligt många svenskar arbetslösa för att få folk att inse att kommunister och efterlevande trädkramare från 70 talet inte har någon plats i ett industrialiserat land.

Gud va skönt o skriva av sig =)
 

korvgubbe

Ny medlem
Gick med
13 May 2003
Ort
Sthlm
Hoj
Versys -08
SvartR1a skrev:
Gud va skönt o skriva av sig =)

Du får se till att rösta blått nästa gång. Moderaterna har ju uppskattat att de skulle sänka skatten med ungefär 18 öre per liter! :hihi Så du kommer tjäna 3.60kr varje gång du tankar 20 liter i hojen! :tummenupp

Det innebär att du sparat in till en Cheeseburgare på McD efter bara tre tankar med en moderat regering!
 

Biturbo

Min går i etthundra!
Gick med
29 Aug 2003
Ort
08 en stund till
Hoj
KTM LC4
korvgubbe skrev:
Du får se till att rösta blått nästa gång. Moderaterna har ju uppskattat att de skulle sänka skatten med ungefär 18 öre per liter! :hihi Så du kommer tjäna 3.60kr varje gång du tankar 20 liter i hojen! :tummenupp

Det innebär att du sparat in till en Cheeseburgare på McD efter bara tre tankar med en moderat regering!

Det är väl inte så konstigt.. De har ju faktiskt gått ut och sagt att de inte skall sänka skatten så mycket på just drivmedel.
 

Chris Ash

Kapten Gars
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Helsingborg
Hoj
En gammal en
Biturbo skrev:
Det är väl inte så konstigt.. De har ju faktiskt gått ut och sagt att de inte skall sänka skatten så mycket på just drivmedel.

Men det är ändå trädkramarna och "Stalins lärjungar" som är bovarna i dramat?
 

korvgubbe

Ny medlem
Gick med
13 May 2003
Ort
Sthlm
Hoj
Versys -08
Biturbo skrev:
Det är väl inte så konstigt.. De har ju faktiskt gått ut och sagt att de inte skall sänka skatten så mycket på just drivmedel.

Nej, precis... De konstaterade att de skulle sänka men att sänkningen skulle vara väldigt liten och röra sig i trakterna 15-20 öre...

...alltså är det rätt lustigt att läsa en så lång och bitter redogörelse när de "egna" inte är särskillt mycket bättre... (om man nu inte anser att en cheesburgare var tredje tankning är en oerhört vinst.. :hihi)

De enda som har talat om en betydande sänkning är Kd som har pratat om att sänka ca 1.70kr per liter.... ...och även om jag själv gärna hade sett lite bättre priser lär jag nog inte lägga min röst på Kd någonsin...
 

korvgubbe

Ny medlem
Gick med
13 May 2003
Ort
Sthlm
Hoj
Versys -08
Chris Ash skrev:
Men det är ändå trädkramarna och "Stalins lärjungar" som är bovarna i dramat?

Jag tror inte det spelar någon roll.. vissa hara bara inget bättre för sig än att vara bittra och klandra "Partiet" för allt som är fel oavsett om det gäller bensinpris eller dåligt väder eller att frugan släpper till för lite....
 

Chii

Med begynnande auktoritetsproblem
Gick med
14 Dec 2004
Ort
Luleå
Hoj
Sååld
Bensinpriset är ioförsig rätt obetydligt men det är hela tankesättet som gör mig arg, Sverige är påväg i fel riktning
 

korvgubbe

Ny medlem
Gick med
13 May 2003
Ort
Sthlm
Hoj
Versys -08
SvartR1a skrev:
Bensinpriset är ioförsig rätt obetydligt men det är hela tankesättet som gör mig arg, Sverige är påväg i fel riktning

Vilken riktning skulle du föredra?!
...Sesså, nu sänker vi skatterna på alla fossila bränslen så folk blir lite glada när de kan tuffa runt ohämmat... Vad är det för tokerier att försöka minska åkandet och förbrukningen av fossila bränslen när oljan räcker minst 50 år till.. Jag menar... Det är ju lixom DUBBELT så länge som jag levt så det är ju typ asläänge! :rolleyes:

...här är ett exempel på en intressant artikel:
http://www.2000taletsvetenskap.nu/olja4.htm

"Världens samlade konsumtion/produktion av olja ligger vid cirka 200 ton per sekund. Det kan beskrivas som en tredjedel av flödet i Göta älv eller som en oändlig karavan av 20 tankbilar i bredd som kör 40 kilometer per timme under dygnets tjugofyra timmar."



....det roligaste och jag är rätt säker på att den kommentaren kommer komma är när folk är så fiffiga att de kläcker ur sig kommentaren:
"- Men varför ska vi i lilla Sverige hålla på och hålla på när resten av världen skiter i miljön?"
 

korvgubbe

Ny medlem
Gick med
13 May 2003
Ort
Sthlm
Hoj
Versys -08
SvartR1a skrev:
Bensinpriset är ioförsig rätt obetydligt men det är hela tankesättet som gör mig arg, Sverige är påväg i fel riktning

Det finns 500 miljoner personbilar i världen.. Tror du vi hinner byta ut dessa när vi plötsligt upptäcker att oljan bara räcker i 10-15 år till?

...Det enda sättet är om "vi"(några länder i västvärlden) plötsligt sätter stopp och tvingar oss(vi som har råd och dessutom forskare och ingengörer) att ta fram miljövänliga alternativ tidigt nog för att HINNA ha prisvärda alternativ den dag som det faktiskt säger "slurp" i röret och de sista dropparna pumpas upp....


Edit1:
- Tror du t.ex. länder som USA kommer vilja dela med sig av oljan den dag det börjar ta slut? Tror du de kommer acceptera att priset tredubblas på hemmaplan bara för att de vill vara solidariska och dela med sig till övriga? ...eller skulle man kunna tänka sig att de faktiskt ser till att säkra den olja de själva behöver för att det egna landets ekonomi inte ska slås ut?!
"- Man har uppskattat att varje amerikan under ett år äter mat som framställts med hjälp av ca 1,5 ton olja. "
 
Last edited:

Biturbo

Min går i etthundra!
Gick med
29 Aug 2003
Ort
08 en stund till
Hoj
KTM LC4
De sänker kanske inte bränsleskatten så mycket.. Men om de sänker andra skatter så spelar inte det någon större roll..

Men det är väl vad som är kvar i plånboken vid månadens slut som är intressant..
 

korvgubbe

Ny medlem
Gick med
13 May 2003
Ort
Sthlm
Hoj
Versys -08
Biturbo skrev:
De sänker kanske inte bränsleskatten så mycket.. Men om de sänker andra skatter så spelar inte det någon större roll..

Men det är väl vad som är kvar i plånboken vid månadens slut som är intressant..

Där har du en poäng....

Jag har iofs aldrig övervägt att rösta på MP men är ändå nyfiken på varför så många förkastar deras skatteväxlingstanke.

Högre skatt på hög miljöbelastning och sänkta arbetsgivaravgifter. Det blir billigare att släppa ut skit och förbruka olja men billigare att anställa folk...
Borde inte detta kunna ses som en kompromiss som ändå torde vara till det bättre?!
 

Chii

Med begynnande auktoritetsproblem
Gick med
14 Dec 2004
Ort
Luleå
Hoj
Sååld
Biturbo skrev:
De sänker kanske inte bränsleskatten så mycket.. Men om de sänker andra skatter så spelar inte det någon större roll..

Men det är väl vad som är kvar i plånboken vid månadens slut som är intressant..

Samt att bensinskatten inte finansierar bidrags vällingen som söver folk till arbetslöshet i många år
 

bonny

Ny medlem
Gick med
14 Apr 2005
Ort
Skåne
Hoj
Mille
Visst Sverige är på väg åt helt fel håll! Jag menar vi har demokrati, mat, fri utbildning, relativt låg arbetslöshet och kriminalitet, vi kommer i topp på de flesta mätningar som görs på livskvalité o.s.v. Dj-a Stalins hejdukar och Partiet som har gjort det så här illa! Dessutom är ju chansen stor att det bara bli sämre!
Å visst alla arbetslösa är slöa! De enda bidrag staten borde dela med sig av är dem jag har nytta av! DET är äkta solidaritet!
 

Halogen

Apajävel!
Gick med
7 May 2005
Ort
Mölndal änna.
Hoj
En ensam 1L pastaräser + 5,7L gjutjärn
Läs detta. Vad vi kan utläsa ur grafen är att bensinpriset, omräknat till 2004 års penningvärde, har ökat med ca 1.20kr mellan 1982 och 2004. Skatten är högre idag, men jag tycker inte prisökningen är så dramatisk som vissa vill få det till. Dock är priset på soppan noterad till strax över tio spänn 2004, idag är den lite dyrare. Men poängen kvarstår.
 

Lugn

Big in Japan
Gick med
22 Mar 2003
Ort
på jobbet
Hoj
Ducati SF, Husky SMR, GSXR750
Det pratas ofta om hur billig bensinen är i USA, men sedan tidigt i våras har priset höjts från ca $1.90 till ca $2.40. Drygt 25% alltså.

Steg bla nästan $0.15 i helgen, antagligen för att oljepriset steg samtidigt.

Visst är priset per liter lägre, men höjningen är ändå ganska markant.
Allting är relativt...
 

MadManAxel

Badass offroader
Gick med
19 Jun 2003
Ort
Karlstad
Hoj
B1 och en Jeep 5.9!!!
bonny skrev:
Visst Sverige är på väg åt helt fel håll! Jag menar vi har demokrati, mat, fri utbildning, relativt låg arbetslöshet och kriminalitet, vi kommer i topp på de flesta mätningar som görs på livskvalité o.s.v. Dj-a Stalins hejdukar och Partiet som har gjort det så här illa! Dessutom är ju chansen stor att det bara bli sämre!
Å visst alla arbetslösa är slöa! De enda bidrag staten borde dela med sig av är dem jag har nytta av! DET är äkta solidaritet!

Jo men visst, allt är ju jättebra i Sverige :7peta Din ironi haltar lite; kriminaliteten t.ex, den blir bara värre, främst ökar våldtäkter och andra våldsbrott. Andelen lösta brott är skrämmande låg, resursbristerna inom rättsväsende, vård och skola är rent fruktansvärd! Sen kan du ju ta och kolla upp hur många svenskar i arbetsför ålder som inte arbetar, tack vare (s) fina manipulerande med siffror är dock den officiella % arbetslöshet rel. låg. För att citera en person som förhoppningsvis blir avsatt inom en snar framtid
"Det går bra för Sverige" :3freak
 

Chris Ash

Kapten Gars
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Helsingborg
Hoj
En gammal en
MadManAxel skrev:
Din ironi haltar lite; kriminaliteten t.ex, den blir bara värre, främst ökar våldtäkter och andra våldsbrott. Andelen lösta brott är skrämmande låg, resursbristerna inom rättsväsende, vård och skola är rent fruktansvärd!

Japp, misär, fruktan och mörker breder ut sig i vårt land. Den stackars hederlige skattebetalande svensken knäar under det enorma skattetrycket som endast går till att föda parasiterande bidragstagare som sitter i lyxvillor och åker Mercedes AMG medan den stackars skattebetalaren försöker få ihop till ett par skorpor som kan föda hans familj. Går det inte till dessa parasiter så går det till invandrare, företrädelsevis muslimer i den stora "mångkulturkonspirationen" som syftar till att så småningom göra Sverige till en lydstat under islam. Ingen kan få vård, den är rentav sämraeidag än den var för 20 år sen, polisen existerar inte till annat än att bötfälla fortkörare och gatorna förfaller i laglös anarki. Skattebetalarens barn sitter i regnläckande ouppvärmda klassrum där det finns en skolbok för var tionde elev, givetvis med de flesta sidorna borta eller oläsliga och bildningsnivån ligger snäppet under det mätbara. Över allt detta sitter "partiet" med oxpiskan i hand och hånleende utdelar hårdare och hårdare smällar på den skattebetalande hederlige svensken, hur länge ska han orka?

Jag förstår er dysterhet i detta mörkrets land, ett av jordens sämsta länder.

Edit: Förresten, jag glömde de stora lyxhotellen och slotten som kallas fängelser, de finansieras givetvis också av partiets enorma skatteuttag.
 
Last edited:

Carpe me

Mest hk när man dör vinner!
Gick med
20 Jun 2004
Ort
Å
Hoj
Khggy
bonny skrev:
Visst Sverige är på väg åt helt fel håll! Jag menar vi har demokrati, mat, fri utbildning, relativt låg arbetslöshet och kriminalitet, vi kommer i topp på de flesta mätningar som görs på livskvalité o.s.v. Dj-a Stalins hejdukar och Partiet som har gjort det så här illa! Dessutom är ju chansen stor att det bara bli sämre!
Å visst alla arbetslösa är slöa! De enda bidrag staten borde dela med sig av är dem jag har nytta av! DET är äkta solidaritet!



Jo allt är relativt, men att arbetslösheten i Sverige är låg är rent skit snack.
Vet inte exakt hur många det bor i sverige för tillfället så jag avrundar det till 9 miljoner.



Den totala arbetslösheten är 370 000 personer, alltså är 320 000 personer arbetslösa på grund av strukturella problem....

Till de 320 000 kommer de 258 000 sjukskrivna, och de 548 000 förtidspensionerade. ..


Det hela blir 1496000 personer, enligt mig så är enmiljonfyrahundranittiosextusen personer inte lite...

149000 / 9000 000 = 0,166

Så 16% av den arbetsföra befolkningen är utan arbete. Som bekant så förtidspensioneras arbetslösa för att kapa kostnader och snygga till statistiken.

Är dock skeptisk till dessa siffror, sökte efter några artiklar som bla. aftonbladet och dn publicerade för några veckor sedan som sade att det var omkring 860 000 arbetslösa. Angående de sjukskrivna tänker jag inte säga något om förutom att man har ju sett "Insider", men givetvist så finns det de som verkligen skall vara sjukskrivna och inte slappa gangsters som vill leva på andra



Källa:http://www.svenskpolitik.se/pilsater.htm
 

Markus

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Jan 2004
Ort
Area 08
Hoj
KTM
Jag undrar vilken verklighet det är com Cris Ash och Bonny lever i, eller snarare var de gömt sig eftersom de konsekvent förnekar de stora problem som detta land dras med. Man vet ju inte ens i vilken ände man ska börja, men sysselsättningen är väl en bra idé?
Om 26% av de i arbetsför ålder inte arbetar så tyder det på ett allvarligt fel. Fan, de lär ju ha bättre siffror i vilket u-land som helst.
Skolan?
Blir sämre och sämre. Dvs, kidsen lär sig inte läsa eller skriva eller räkna.
Skatten?
Ökar och ökar.
Vården?
Har ni missat den rådande debatten angående hur många vårdhem som läggs ner och hur många som ska vårdas hemma? Har ni sett SVD's artikelserie angående cancervård och folk som hinner dö innan de kommer fram i vårdkön?
Kriminaliteten?
Har ni sett ökningen på antal mordförsök per år? Uppklarningssiffror för tillgreppsbrott?
Invandringen?
Jag borde inte gå hit då det alltid förstör trådarna, men fakta är - vare sig man erkänner eller inte - att Sverige tar emot flest invandrare per capita i Europa, samtidigt som vi dras med t.ex. de högsta sjuktalen i Europa och de högsta skatterna i Europa.

Nej, ni har inte rätt - det finns massor med saker som borde förbättras.
 

Coola Ola

Guest
Markus skrev:
Jag undrar vilken verklighet det är com Cris Ash och Bonny lever i, eller snarare var de gömt sig eftersom de konsekvent förnekar de stora problem som detta land dras med. Man vet ju inte ens i vilken ände man ska börja, men sysselsättningen är väl en bra idé?
Om 26% av de i arbetsför ålder inte arbetar så tyder det på ett allvarligt fel. Fan, de lär ju ha bättre siffror i vilket u-land som helst.
Skolan?
Blir sämre och sämre. Dvs, kidsen lär sig inte läsa eller skriva eller räkna.
Skatten?
Ökar och ökar.
Vården?
Har ni missat den rådande debatten angående hur många vårdhem som läggs ner och hur många som ska vårdas hemma? Har ni sett SVD's artikelserie angående cancervård och folk som hinner dö innan de kommer fram i vårdkön?
Kriminaliteten?
Har ni sett ökningen på antal mordförsök per år? Uppklarningssiffror för tillgreppsbrott?
Invandringen?
Jag borde inte gå hit då det alltid förstör trådarna, men fakta är - vare sig man erkänner eller inte - att Sverige tar emot flest invandrare per capita i Europa, samtidigt som vi dras med t.ex. de högsta sjuktalen i Europa och de högsta skatterna i Europa.

Nej, ni har inte rätt - det finns massor med saker som borde förbättras.

Och alla dessa problem löser man förstås bäst genom att sänka skatterna och privatisera den offentligen sektorn?
 
Nyheter
Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

HRC och Repsol avslutar samarbete

Efter 30 års samarbete på d...

MV Agusta utvecklar ny trecylindrig motor

MV Agusta har officiellt be...

Top