träna motard i västerås

joker78

återuppstod
Gick med
8 Mar 2005
Hoj
Suzuki Bandit 650 -05, gsxr750 -96
Var och körde på banan idag och jäklar vad ap roligt det är...MEN... Motardåkare var är ni :confused: :confused: :confused:

Det var bara jag och en kille från sura som körde. Visserligen var det rätt shysst då det inte var så många som körde om mej. :)

mike andersson

Ny medlem
Gick med
10 Sep 2003
Hoj
YZ 450 -08 Motard
joker78 skrev:
2148319 Var och körde på banan idag och jäklar vad ap roligt det är...MEN... Motardåkare var är ni :confused: :confused: :confused:

Det var bara jag och en kille från sura som körde. Visserligen var det rätt shysst då det inte var så många som körde om mej. :)

jobbade annars så hade jag varit där....

Jag heter Lasse

Bara 4 hjul.
Gick med
19 Jun 2003
Hoj
Sex. HVA125, CR500(strax AF), YZ125, YRRD-YZ501F, YZ450F, GSXR750. 3000GT.
joker78 skrev:
2148319 Var och körde på banan idag och jäklar vad ap roligt det är...MEN... Motardåkare var är ni :confused: :confused: :confused:

Jag är forfarande hemma och läker ihop. :mad: :död
Men om en månad kommer jag och kör. :tummenupp
Ett problem är väl att det inte går ut information om när det är träning eller inte.

LandåZ

Man lever bara 1 gång.
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
Ducce + lite andra saker.
Tjohej! Ja nu har jag köppt mig en lekmoppe också. Vilka dagar kan man komma och leka?

LeZZe

http://www.lezzeracing.tk/
Gick med
2 Aug 2003
Hoj
Yamaha 450 SM / YZ 250F
datum

datum

Bifogat

• träninig i vås.jpg
    träninig i vås.jpg
    42 KB · Visningar: 96

Jag heter Lasse

Bara 4 hjul.
Gick med
19 Jun 2003
Hoj
Sex. HVA125, CR500(strax AF), YZ125, YRRD-YZ501F, YZ450F, GSXR750. 3000GT.
SuperKnutte skrev:
2166897 Det var många "ingen träning" på den listan. :(

Lite snålt tycker man ju. 7 träningar. Men fler än inga, fast för få för att göra folk i stan till motardproffs.
Kan ju inte rejsa på Aros Racetrack vid Västeråshallen hur som helst heller. Stenarna verkar vara hårda som fasen. :död
Dags att börja lobba hos vilka det nu är i stan är man ska lobba hos. :huvet :tummenupp

SuperKnutte

Lägg av!
Gick med
12 Sep 2003
Hoj
KTM 525 SM-07 + Yamma WR426F Enduro Edition + Canon EOS 400D + en Caddy pickis och en tuff Transporter. :P
Jag heter Lasse skrev:
2174420 Lite snålt tycker man ju. 7 träningar. Men fler än inga, fast för få för att göra folk i stan till motardproffs.
Kan ju inte rejsa på Aros Racetrack vid Västeråshallen hur som helst heller. Stenarna verkar vara hårda som fasen. :död
Dags att börja lobba hos vilka det nu är i stan är man ska lobba hos. :huvet :tummenupp

Japp, man får vara glad att det inte var färre. :)
Jo, stenarna där på Rocklunda-ring verkar hårda som sagt. :näsblod
Men annars finns ju Joberg-ring och Cityringen. :hihi
Synd som fasen att vi inte får åka på Hälla-ring. Den banan skulle nog kunna vara hur skoj som helst. Bara asfalt visserligen, men wtf. :)
Nån kanske skulle försöka ta ett snack med ansvariga där ute igen? Vet att Abris har försökt, men inte nått framgång. Dom var visst rädda om asfalten. :3freak
För det vet ju alla, att motardåka sliter nåt helt grymt på asfalten? :va

LeZZe

Gick med
2 Aug 2003
Hoj
Yamaha 450 SM / YZ 250F
SuperKnutte skrev:
2177219 Japp, man får vara glad att det inte var färre. :)
Synd som fasen att vi inte får åka på Hälla-ring. Den banan skulle nog kunna vara hur skoj som helst. Bara asfalt visserligen, men wtf. :)
Nån kanske skulle försöka ta ett snack med ansvariga där ute igen? Vet att Abris har försökt, men inte nått framgång. Dom var visst rädda om asfalten. :3freak
Jag har nyss varit på möte med styrelsen och dom säger att de har med försäkringar att göra,vi måste få en bisiktning på banan och dom har juh inget grusd så de är kört

supermoppe

Men i min värld...
Gick med
24 Jul 2005
Hoj
DT
SuperKnutte skrev:
2177219 Japp, man får vara glad att det inte var färre. :)

Ja, Hälla-Ring skulle sitta fint. Jag tävlade i minimoto för en del med år sen (innan det slog igenom ordentligt med kina-motos) och det var jag som tog kontakt med dom och fick fasta träningstider på lördagar. Förrut så var dom som sagt helt sjukligt rädda om asfalten och nu kan man ta deras rädsla ggr4 när banan är nylagd. :skrämd Förra året så började dom köra lite med trimmade moppar och metrakit-hojar i samma storlek på minimoto-tiderna. Jag har svårt att föreställa mig att en motard ska göra nå mer skada än dom på banan med rätt skydd på dvs. fotpinnepuckar, hjulaxelpuckar och barkbusters.

Skulle man få fasta träningstider så är det den ultimata asfalts-banan för motardåkning.

LeZZe skrev:
2177285 Jag har nyss varit på möte med styrelsen och dom säger att de har med försäkringar att göra,vi måste få en bisiktning på banan och dom har juh inget grusd så de är kört

Men hur kan det gå på andra banor? Örebro har ju åkning för gathojar, går det inte att få det godkänt på Hella för gathojar?

Last edited:

LeZZe

Gick med
2 Aug 2003
Hoj
Yamaha 450 SM / YZ 250F
Men nu 'r de ju så att grus ska finnas på motard bana och de kommer dom aldrig lägga så vi får nöja oss med den banan vi har :)

Pejo

Ny medlem
Gick med
19 Apr 2003
Hoj
Näe
SuperKnutte skrev:
2177219 Synd som fasen att vi inte får åka på Hälla-ring. Den banan skulle nog kunna vara hur skoj som helst. Bara asfalt visserligen, men wtf. :)

SMC ville dra igång körning på hälla ring, samma stuk som på Rörken, men det var helt kört. Man hänvisade till skador som blir på asfalten vid omkullkörningar... sista exemplet var "Västerås Finest" på 2 hjul som drattade omkull. Istället kommer SMC anordna en körning på Pepparotsbanan i enköping.

Mer info : http://wse25505.ta08.talkactive.net/files/Kursupplagg2.pdf

...om jag minns rätt...

supermoppe

Men i min värld...
Gick med
24 Jul 2005
Hoj
DT
LeZZe skrev:
2177588 Men nu 'r de ju så att grus ska finnas på motard bana och de kommer dom aldrig lägga så vi får nöja oss med den banan vi har :)
Sånt förstår inte jag mig på, det är som att det inte skulle vara godkänt att åka på crossbana med motardhjul bara för att det inte finns nå asfalt.

Pejo skrev:
2177634 SMC ville dra igång körning på hälla ring, samma stuk som på Rörken, men det var helt kört. Man hänvisade till skador som blir på asfalten vid omkullkörningar... sista exemplet var "Västerås Finest" på 2 hjul som drattade omkull. Istället kommer SMC anordna en körning på Pepparotsbanan i enköping.

Mer info : http://wse25505.ta08.talkactive.net/files/Kursupplagg2.pdf

...om jag minns rätt...

Synd det där, så länge hojen har rätta skydden så händer det ju inget på banan, finns det en ansvarig som kollar igenom så att alla hojar har skydden så är det ingen fara (blir nog svårt för styrelsen att ta till sig verkar det som), är säker på att det skulle bli en väldigt populär bana även för folk från andra städer.

Pepparbanan är ju också en ruskit rolig bana, hoppas dom har så att man kan åka i sommar, kommer att tas reda på.

supermoppe

Men i min värld...
Gick med
24 Jul 2005
Hoj
DT
Pejo skrev:
2178033 Kolla länken, där är ett tillfälle.
Jag kommer garanterat åka dit för att köra den dagen. Hoppas dom fortsätter att ha körningar varje vecka, blir ju lite långt för knarren att åka till rörken varje vecka. :3freak

LeZZe

Gick med
2 Aug 2003
Hoj
Yamaha 450 SM / YZ 250F
träna i västerås

i morgon den 30e är de träning så se till att vara där ca 17.00 :fyllisar

Nyheter
Längre bakstänka för R 1300 GS

Det tyskbaserade företaget ...

Längre bakstänka för R 1300 GS

Svingarmslagringen, svingar...

Vi breddar tidningen ytterligare!

Björn Glansk från BigTwin o...

Vi breddar tidningen ytterligare!

Björn Glans från BigTwin oc...

Slut med fri mc-körning på Nürburgring Nordschleife

Motorcykelkörning på klassi...

Färre döda i vägtrafiken

Foto: Jacob Sjöman Trans...

Ökat antal körkortsåterkallelser

Foto: Liza Simonsson Und...

CFMOTO dag 2, Gymkhana, Gokartbana och Portimao!

Idag har vi äntligen fått s...

BMW Motorrad slår nytt försäljningsrekord

Efter att ha sålt 210 408 m...

Honda Gold Wing fyller 50 år

Sedan 1975 har Honda Gold W...